עו"ד ויעוץ משפטי בפרויקט תמ"א 38

עו"ד ויעוץ משפטי בפרויקט תמ"א 38פרויקט תמ"א 38 הוא בעיקרו פרויקט בו המדינה רוצה לעודד חיזוק ושדרוג מבנים כך שיהיו עמידים למקרים של רעידות אדמה.

לשם כך היא מקנה זכויות בנייה מיוחדות לבעלי הדירות במבנים הרלוונטיים ואלו בתורם מעבירים את הזכויות ליזם / קבלן לביצוע העבודות וגריפת רווח יזמי בגין מכירת הדירות החדשות במבנה.

אך מעבר לכך, מדובר על פרויקט מורכב מאוד מבחינה בירוקרטית ותכנונית, פרויקט המערב חוזים גדולים והסכמים בעלי ממעות אדירה. לכן, תמיד מלווה פרויקט תמ"א 38 גם עו"ד ו/או יועץ משפטי המתמחה בתחום.

עו"ד וייעוץ משפטי בפרויקט תמ"א 38 הם מרכיב חשוב לכל הצדדים, בעיקר לבעלי הדירות שחייבים לשמור על האינטרסים שלהם. לרוב, לכל צד בפרויקט (דיירים, יזם, קבלן) יש עורך דין מלווה, מסיבות רבות ומורכבות ולכן בהחלט מומלץ להיעזר בגורם מקצועי משפטי.

עורך הדין המלווה פרויקט תמ"א 38 מתנהל מול היזם והקבלן, מול מוסדות התכנון במקרים מסוימים, מול גורמי מקצוע שונים ואף מול רשויות המדינה.

עורך דין בתמ"א 38

שירותי עו"ד וייעוץ משפטי לתמ"א 38 ניתנים במרבית המקרים על ידי עורך דין או משרד משפטי המתמחה בתחום. על פי רוב מדובר על עו"ד המתמחה במקרקעין ונדל"ן וכיום כבר יש משרדים או עו"ד עצמאיים המתמחים בתחום.

תמ"א 38 היא תכנית ייעודית הכוללת דגשים רבים, תקנות שונות ותיקונים שונים שבוצעו בה מאז השקתה בשנת 2005, לכן בהחלט יש צורך בידע משפטי ומעשי מדויק ועדכני. בפועל, לא כל עורך דין – אפילו לא כל עורך דין המתמחה במקרקעין – יכול ללוות פרויקט תמ"א 38 ולספק שירותים משפטיים ושירותי ייעוץ משפטי.

כמו שלרוב פרויקט מתבצע על ידי או בליווי של חברה יזמית / קבלנית המתמחה בפרויקטים של תמ"א 38, כך גם בחירת עורך הדין המלווה את התהליך צריכה להיות בהתאם ולהיות של גורם מקצועי ובעל התמחות מעשית בליווי פרויקטים ויישום תמ"א 38.

תפקיד עורך הדין בפרויקט

תפקידיו של עו"ד ויועץ משפטי לתמ"א 38 מגוונים ועשויים להיות מאוד מורכבים, תלוי במהות הפרויקט, בצורך של בעלי הדירות וכן הלאה.

באופן כללי, עו"ד תמ"א 38 מלווה את הדיירים בייעוץ משפטי לגבי התהליכים השונים וכן מספק שירותים משפטיים בהקשרים הבאים:

  • ליווי משפטי של בעלי הדירות עצמם מבחינת תהליכי יישום הפרויקט.
  • ניסוח וחתימת חוזים של בעלי הדירות עם חברות ייזום פרויקטים וקבלנים.
  • ניסוח וחתימת חוזים מול גורמים פיננסיים שונים.
  • סיוע בהגשת בקשות למוסדות התכנון.
  • הגשת עררים למוסדות התכנון או לגופים רלוונטיים אחרים
  • ביצוע בדיקות משפטיות ומקצועיות שונות לגבי היתכנות, יישום והגורמים המעורבים בפרויקט תמ"א 38.

בעיות פוטנציאליות שעורך הדין מסייע בהן

כאמור, פרויקט תמ"א 38 הינו דבר מורכב, עם הרבה נקודות תורפה, תהליכים תכנוניים ובירוקראטיים וגורמים מקצועיים המעורבים לאורך הדרך. עורך דין תמ"א 38 בהחלט יכול למנוע או לתקן בעיות פוטנציאליות רבות ולהוות גורם השומר על האינטרסים של בעלי הדירות והדיירים בבניין הספציפי.

שירותי עו"ד וייעוץ משפטי לתמ"א 38 מוודאים כי הסכם המכירה של זכויות הבנייה לקבלן המבצע / ליזם הינו תקין וכולל את כל מה שעליו לכלול, עורך הדין יכול לבצע בדיקות חשובות לגבי הקבלן המבצע, יכולותיו ואיתנותו הפיננסית ובכך למנוע מצבים בעייתיים של עצירת הפרויקט או אובדן כספים.

כמו כן, עורך הדין מסייע בפיתרון בעיות וסכסוכים בין שכנים ובעלי דירות בבניין וכן יכול מאוד לסייע בהתנהלות הפיננסית מול גורמי מימון. העלות של עורך הדין שולית לעומת הרווח מהפרויקט ולעומת התועלת שהוא מביא בליווי וייעוץ.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו