תמ"א 38 ביהוד

תמ"א 38 ביהוד – העיר שהחלה את דרכה בשנת 1995 ומונה בשטחה לא פחות מ 30,000 תושבים לא מפסיקה להפתיע! הכירו את אחת הערים המבוקשות בישראל

תמא 38 ביהודחושבים לרכוש דירה ביהוד? כדאי שתפנו מספר דקות בודדות לקריאת השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות העיר, לרבות היכרות עם השכונות המובילות בעיר, היכרות עם המוסדות המרכזיים שפועלים בעיר, מיקומה הגיאוגרפי, יתרונותיה השונים, אפשרויות התחבורה ועוד דגשים רבים נוספים. אז רגע לפני שאתם יוצאים למסע חיפושים אחר דירה מנצחת ביהוד, חשוב שתקראו את השורות הבאות, הן יוכלו לחסוך לכם לא מעט זמן ובלאגן.

 

העיר החלה בתור מועצה מקומית כשנתיים בלבד לאחר קום המדינה – מאז ועד היום היא הספיקה לקבל את הטייטל "עיר" ולספח לשטחה את מונוסון

יהוד החלה את דרכה בשנת 1950, כשנתיים לאחר קום המדינה הוכרזה יהוד כמועצה מקומית אשר שימשה מקור קליטה לעולים רבים. מאז ועד היום יהוד עברה לא מעט שינויים, כאשר אחד המרכזיים שבהם חל בשנת 1995, אז הוכרזה יהוד כעיר לראשונה. עם הגדרתה של יהוד כעיר, היא נהנתה מתקציבים רבים שכל מטרתם להגדיל את כמות יחידות הדיור בשטחה. נכון לכתיבת שורות אלה יהוד מונוסון מונה לא פחות מכ 30,000 תושבים. שינוי נוסף ומשמעותי בעיר חל בשנת 2003, אז חוברה העיר עם יישוב קהילתי בשם נווה מונסון ומאז ועד היום שמה של העיר הוא יהוד מונוסון.

היתרונות הגדולים של מיקומה הגאוגרפי – תוך נסיעה של דקות בודדות תוכלו להגיע לרמת גן, תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה, קריית אונו ואור יהודה!

מיקומה הגיאוגרפי של יהוד נחשב לאחד המקומות המבוקשים ביותר בישראל. העיר שוכנת בלב ליבה של המדינה ונמצאת בסמיכות לרשויות רבות, כמו אור יהודה, מועצה מקומית סביון גני יהודה, מועצה אזורית דרום השרון, חבל מודיעין, נתב"ג 2000 ועוד. מיקום זה מבטיח לכלל תושבי העיר יתרונות רבים. בנסיעה קצרה של מספר דקות בודדות תושבי העיר יכולים להגיע לערים גדולות ומרכזיות רבות. עובדים בתל אביב ומחירי הדיור בעיר יקרים עבורכם? אחת האפשרויות הטובות ביותר היא יהוד מונוסון. יהוד מבטיחה לכלל תושביה מחירי דיור נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לאלה המצויים בתל אביב במרחק של מספר דקות נסיעה בלבד. מעבר לתל אביב, תושבי יהוד יוכלו להגיע לערים גדולות ומרכזיות רבות נוספות תוך דקות של נסיעה, לרבות את קריית אונו, אור יהודה, פתח תקווה, גבעתיים, רמת גן, ראשון לציון, חולון, בת ים ועוד. כלל הערים הסמוכות הללו מבטיחות לכל תושבי העיר יהוד מבחר גדול של מקומות עבודה, אפשרויות פנאי ובילוי, מוסדות חיוניים, פארקים גדולים ומקומות נופש רבים.

 

תמ"א 38 ביהוד: נמאס לכם מהפקקים? חשוב שתכירו את כל אפשרויות התחבורה הקיימות בעיר – החל מכבישים ראשיים וכלה בקווי אוטובוסים רבים

לא פחות חשוב ממיקומה הגיאוגרפי של העיר – קיימת חשיבות רבה להכיר את אפשרויות התחבורה המצויות בה. החל מכבישים מרכזיים, דרך כניסה ויציאה מהעיר וכלה בתחבורה ציבורית. העיר ממוקמת בסמוך לכבישים רבים שיוכלו להוביל אתכם ללא מעט ערים שכנות בקלות ובמהירות רבה. כביש 461 יוביל אתכם לתל אביב, כביש 412 לראשון לציון, לנס ציונה ולרחובות, כביש 40 לפתח תקווה ולאזור הדרום ועוד. כמו כן כבישים ארציים גדולים כמו כביש 1, כביש 4 וכביש 6 מצויים בקרבה לעיר. כלל האפשרויות הללו יבטיחו שתצליחו להתנייד בקלות הן בתוך העיר והן מחוצה לה לערים הסמוכות. אין לכם רכב צמוד? העיר כוללת תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה, לא מעט קווי אוטובוסים לכל חלקי הארץ וכן תחנת רכבת.

 

תמ"א 38 ביהוד:  השינויים הצפויים בעתיד הקרוב יובילו את העיר לגידול נוסף! אלפי יחידות דיור חדשות ושטחים נרחבים לאזורי מסחר ותעשייה עתידים להיבנות בשטחי העיר

מעבר לכלל היתרונות הללו, חשוב לדעת כי יהוד מונוסון עדיין לא סיימה את כל שלבי התפתחותה. בשנים הקרובות העיר צפוייה ליהנות משינויים רבים, לרבות הרחבת שטחה, הוספה של עוד לא מעט יחידות דיור, גידול ניכר בכמות התושבים, הוספה של שטחי מסחר, התחדשות עירונית לשכונות הישנות ועוד. כלל השינויים הללו צפויים להפוך את יהוד מונוסון לאטרקטיבית הרבה יותר, מה שכמובן עתיד להשפיע על ערך הנכסים בה. רוצים ליהנות מעליית ערך משמעותית בעקבות מתיחת הפנים הצפוייה בעיר? קיימת חשיבות רבה לדעת לבחור נכון את השכונה המתאימה ביותר עבור הצרכים שלכם.

 

תמ"א 38 ביהוד: כך בוחרים נכון דירת מגורים או השקעה ביהוד מונוסון – הכירו את השכונות המובילות

 רוצים להצליח לבחור נכון את הדירה הטובה והמתאימה ביותר עבור הצרכים שלכם? חשוב שתכירו את השכונות השונות בעיר. בשורו הבאות נכיר את השכונות הבולטות, מה שיעזור לכם למקד נכון את החיפושים בעיר.

 

תמ"א 38 ביהוד: השכונות המובילות שיש לעיר להציע הן:

  • קרית ביאליסטוק

 שכונת קרית ביאליסטוק שביהוד מונוסון היא שכונה ותיקה הכוללת בעיקר מבנים ישנים. המעמד הסוציו אקונומי של מרבית תושבי השכונה הוא בינוני ומחירי הדיור בה מעט נמוכים בהשוואה לממוצע העירוני. השכונה צפויה ליהנות ממתיחת פנים בשנים הקרובות עם כמה פרוייקטים של התחדשות עירונית.

 

  • מרכז העיר

שכונת מרכז העיר ביהוד מונוסון נחשבת לאחת השכונות המבוקשות ביותר שיש לעיר להציע. מחירי הדיור בשכונה גבוהים באופן ניכר ממחירי הדיור הממוצעים בעיר. השכונה מציעה לכלל הבוחרים בה אפשרויות תחבורה נוחים במיוחד, מוסדות מרכזיים ושינויים עתידיים רבים שצפויים להעלות את ערך הנכסים. נכון לכתיבת שורות אלה מתוכננים מספר פרוייקטים של דיור בשכונה. מעבר לכך, הרכבת הקלה צפויה לעבור בשכונה ולהבטיח לכלל תושביה יכולת התניידות טובה, יעילה ומהירה. מעבר ליכולת ההתניידות הנוחה, הרכבת הקלה מעלה את ערך הנכסים בקרבתה.

 

  • מכבי

 שכונת מכבי ביהוד מונוסון היא אזור תעשייה הכולל מבני דיור ישנים. מחירי הדיור בשכונה נמוכים באופן ניכר ממחירי הדיור הממוצעים בכל רחבי העיר. השכונה צפויה לעבור שינויים רבים במסגרת התחדשות עירונית, מה שצפוי לשנות את פניה ולמשוך למחוזותיה זוגות ומשפחות צעירות רבות. מעבר לשינויים הרבים השכונה צפוייה ליהנות ממעבר של הרכבת הקלה בקרבתה, מה שיבטיח לכלל תושביה יכולת התניידות נוחה ויעילה וכן עליית ערך הנכסים.

 

  • קרית סביונים

 שכונת קריית סביונים היא השכונה היוקרתית ביותר שיש לעיר להציע. השכונה כוללת מבנים בנייה חדשה וצפויה להמשיך ליהנות מגידול חיובי גם בשנים הבאות. מחירי הדיור בשכונה גבוהים באופן ניכר מהממוצע העירוני ומרבית תושביה משתייכים למעמד סוציו אקונומי גבוה. מעבר לכך, הרכבת הקלה צפויה לעבור בקרבת השכונה בשנים הקרובות, מה שישפר עוד יותר את התנהלות החיים בשכונה. רוצים ליהנות מדירות חדשות ומרווחות באחת השכונות המבוקשות ביותר באזור המרכז? שכונת קרית סביונים היא התשובה הטובה ביותר עבורכם.

 

  • נווה אפריים

 שכונת נווה אפריים גם היא נחשבת לאחת השכונות המבוקשות והיקרות ביותר שיש לעיר להציע. השכונה צפויה להמשיך ליהנות מהגירה חיובית גם בשנים הבאות והרכבת הקלה שעתידה לעבור בסמוך לה תבטיח לכלל תושביה יכולת התניידות נוחה לצד עליית ערך הנכסים. מחירי הדיור בשכונה גבוהים מהממוצע העירוני ומעמדם של מרבית תושביה הוא סוציו אקונומי בינוני גבוה.

העיר יהוד מונוסון צפויה ליהנות מפרוייקטים רבים של התחדשות עירונית בשנים הקרובות. אחת מתוכניות הדגל של ההתחדשות העירונית היא תוכנית בשם תמ"א 38 ביהוד מונוסון. רוצים להכיר את התוכנית? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר אודותיה.

 

חידוש מבנים ישנים שבנייתם הושלמה לפני כמה עשרות שנים – הכירו את התוכנית המדינית שתעלה את ערך הנכסים ביהוד

תחילה חשוב לדעת כי תוכנית תמ"א 38 ביהוד מונוסון היא תוכנית ממשלתית. מדינת ישראל החליטה לצאת בתוכנית שיקום וחיזוק של מבנים ישנים מחשש לרעידת אדמה אפשרית במדינה בשנים הקרובות. לא מעט אנשי מקצוע בתחום מעריכים כי תיתכן רעידת אדמה בישראל, מה שמחייב לחזק מבנים ישנים שנבנו לפני עשרות שנים וללא כל הקפדה על התקנים הקיימים. הפרוייקטים הללו מבטיחים שינויים רבים בכל בניין, מעבר לחיזוק ההנדסי. השינויים הללו מעלים את ערך הדירות בבניין בעשרות אחוזים. נשמע לכם מעניין? בשורות הבאות נגע בשינויים הרבים שחלים במסגרת תוכנית תמ"א 38 ביהוד וכן בתנאי הסף שחייבים להתקיים בשביל שתוכלי ליהנות מהתוכנית.

 

תוכנית התחדשות עירונית – הכירו את הבניינים שצפויים ליהנות מהשבחה של עשרות אחוזים

תחילה חשוב להדגיש שלא כל בניין ישן יכול לעבור תוכנית התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38 ביהוד. המדינה שואפת להגיע לכמה שיותר בניינים שנמצאים ברמת סיכון גבוהה לקריסה בעת רעידת אדמה. אחת הדרכים הטובות ביותר לסינון כלל המבנים ולהגעה למבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר לקריסה היא על ידי הצבת תנאי סף. בעזרת תנאי הסף ניתן לוודא כי כל בניין שעובר פרוייקט של תמ"א 38 הוא אכן מבנה עם רמת סיכון גבוהה. מהם התנאים? ריכזו עבורכם את העיקריים שבהם.

 

תנאי הסף המרכזיים לתחילת פרויקט של תמ"א 38 ביהוד:

  1. הבניין חייב לכלול 2 קומות לכל הפחות בשטח כולל של עד 400 מטרים.
  2. הבניין אינו מיועד להריסה.
  3. הבניין נבנה לפני שנת 1980.
  4. הבניין נבדק על ידי מהנדס מקצועי שקבע כי הוא אינו עומד בתקנים הנדרשים לרעידות אדמה.

 

הבניין שלכם עומד בכלל התנאים הללו? ייתכן שהוא יוכל ליהנות מפרוייקט של תמ"א 38 ביהוד. מה כלול בפרויקט? הפרוייקטים הללו כוללים שינויים רבים בכל בניין. במסדרת הפרויקט הבניין יהנה מתוספת של יחידות דיור חדשות על גלל הבניין, מתוספת של למעלית, משיפוץ יסודי של פנים הבניין, משיפוץ יסודי של חלקו החיצוני של הבניין, מתוספת של חדר ממ"ד חדש לכל דירה ולעיתים גם מתוספת של מרפסת שמש. השינויים הללו צפויים להעלות את ערך הנכסים בכמה עשרות אחוזים לכל הפחות. בחירה נכונה של שכונה מתפתחת וכן של בניין ישן יאפשרו לכם ליהנות מהשבחה משמעותית לשווי הנכס.

באפריל, 2012, התבשרנו כי יהוד מצטרפת למפת תמ"א 38 של ישראל, וזאת בדמותו של פרויקט ראשון לחיזוק ולשיפוץ מבנה, כנגד רעידת אדמה, שנערך בה. הפרויקט, ברחוב ארלוזורוב בעיר, יצא לדרך, כשהצפי היה כי הוא יפרוץ את הסכר עבור עשרות פרויקטים דומים אחרים, וזאת למרות שמימון פרויקטים מסוג זה בעיר אינו נחשב להשקעה כדאית עבור קבלנים רבים. האם ההבטחות התממשו? כשמסתכלים על הפרויקטים הנוכחיים של תמ"א 38 ביהוד, ניתן לראות כי אכן נוספו מספר פרויקטים. עם זאת, הקצב עדיין רחוק מלהשביע רצון, כך שנותר לקוות כי בשנים הקרובות יגדל מספר הפרויקטים המשופצים במסגרת תוכנית המתאר.

אלו הם פרויקטי התמ"א שמבוצעים, נכון לעכשיו, ביהוד:

כתובת: ארלוזורוב 13.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, בפרויקט התמ"א הראשון ביהוד. הפרויקט כולל הוספת ממ"ד ומרפסת שמש לבניין, התקנת מעלית, שיפוץ הלובי ושדרוג תשתיות הבניין העיקריות. בתמורה, יוספו לבניין 2.5 קומות, בהן תשע דירות חדשות: ארבע דירות בנות חמישה חדרים (110 מ"ר), ארבע דירות דופלקס ודירת גן.

כתובת: ארלוזורוב 19.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, הכולל הוספת דירות יוקרתיות בנות ארבעה חדרים.

כתובת: צבי ישי 16.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, לרבות הרחבת הדירות ושדרוג תשתיות הבניין. בתמורה, יתווספו עשר דירות חדשות, בנות 2 או 2.5 חדרים, למבנה.

כתובת: קדושי מצרים 17, 19, 21, 23.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנים.

כתובת: רמז 32.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, ובכלל זה התקנת מעלית, שדרוג תשתיות הבניין והוספת מרפסת שמש לדירות הקיימות. בתמורה, ייבנו שבע יחידות דיור חדשות על גג הבניין.

כתובת: וייצמן 33.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו