תמ"א 38 ברמת השרון

תמ"א 38 ברמת השרון – אוהבים שטחים חקלאיים פתוחים וירוקים? הכירו את העיר שעל כ 40% משתרעים שטחי חקלאות!

תמא 38 ברמת השרוןחושבים להתגורר ברמת השרון? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את אחת הערים הבולטות בישראל – ממקור שמה דרך שנת הקמתה ועד המוסדות המרכזיים שפועלים בה. מעבר לשלל נתונים אודות העיר, נכיר מקרוב את השכונות המובילות שמצליחות למשוך ביקוש רב, נלמד אודות השכונות הישנות שצפויות לעבור מתיחת פנים בעתיד הקרוב ונכיר את כל הפרוייקטים המתוכננים שצפויים לשדרג לא מעט אזורים נבחרים.

 

כך החלה התפתחותה של אחת הערים המבוקשות בישראל – מ 1923 ועד ימינו

רגע לפני שנצלול לכל הפרטים אודות השכונות המובילות בעיר, חשוב להכיר מספר נתונים אודות תחילת דרכה. רמת השרון החלה את דרכה בשנת 1923. כ 26 שנה לאחר מכן, בשנת 1949 היא הוכרזה כמועצה מקומית ובשנת 2002 קיבלה את הטייטל הנכסף – עיר. אך בניגוד לערים רבות, רמת השרון לא ששה לקבל את הגדרתה החדשה ועמלה במשך שנים ארוכות להמשיך להתנהל כמועצה מקומית. נתון זה בא לידי ביטוי בעיקר במראה העיר הכוללת כ 40% שטחים פתוחים מכלל שטחה, בקצב פעילותה ובכמות התושבים המתגוררים בה. העיר כוללת שדות חקלאיים לגידול מגוון סוגי ירקות ותות שדה וקצב פעילותה מתכתב היטב עם הגדרתה כמושבה עד לשנת 2002.

מיקומה הגאוגרפי של רמת השרון – עובדים בערי המרכז? בעזרת נתיבי איילון תוכלו להגיע לערים סמוכות רבות תוך דקות בודדות!

מיקומה הגאוגרפי של העיר כולל יתרונות רבים – היא משוייכת למחוז תל אביב וגובלת בדרום מזרח פתח תקווה, במזרח הוד השרון, בדרום תל אביב, בקיבוץ גליל ים ובצפון הרצליה. הקרבה לערים המובילות במרכז הארץ מבטיח לכל תושבי רמת השרון מגוון אפשרויות תעסוקה, מרכזי קניות גדולים, שלל מקומות בילוי, פנאי ובידור ועוד. איך מגיעים לאתרים המובילים בערים החזקות של אזור המרכז? בעזרת כבישים רבים ומהירים המחברים בין רמת השרון לערים רבות בכל רחבי ישראל. כביש 4, כביש 5 ונתיבי איילון הם רק חלק מהאפשרויות הקיימות בידי תושבי רמת השרון להתניידות מהירה מחוץ לגבולות העיר. נשמע לכם מעניין? בשורות הבאות נכיר מקרוב את השכונות המובילות המגלמות פוטנציאל השבחה משמעותי ומבטיחות איכות חיים ברמה גבוהה.

 

השכונות המבוקשות ביותר ברמת השרון:

  • רמתיים

שכונת רמתיים היא אחת המושבות המרכזיות בעיר הוד השרון. השכונה ממוקמת בחלקה המרכזי של העיר ומבטיחה לכלל תושביה נגישות מהירה למילוי צרכים רבים. השכונה מתאפיינת בבנייה רוויה ובבתים צמודי קרקע, כך שתוכלו להתגורר בשכונה בין אם אתם מחפשים דירות גבוהות בבניינים, ובין אם אתם מחפשים בתים פרטיים. משרדי העירייה, קופת חולים וספרייה עירונית הם רק חלק קטן מהמוסדות שתוכלו להגיע אליהם במרחק הליכה מלב השכונה. מעבר לכך, השכונה כוללת גינות ציבוריות, גני ילדים ובתי ספר איכותיים.

 

  • מגדיאל

שכונת מגדיאל ממוקמת בחלקה המזרחי של העיר ומבטיחה לכלל תושביה יתרונות רבים בהשוואה לשכונות רבות אחרות. היתרון הגדול ביותר הוא העובדה שהשכונה נמצאת במרחק הליכה מתחנת הרכבת, מה שמאפשר לכלל תושביה להתנייד בקלות ובמהירות לכל ערי ישראל. מעבר לכך. השכונה כוללת מרכזים רבים כמו בריכת שחייה, מוסדות חינוך איכותיים, גני ילדים, בתי כנסת ומרכזי נוער. בשנים האחרונות שכונת מגדיאל עוברת מתיחת פנים משמעותית וכוללת מתחמי בנייה חדשים. כפי שציינו מעלה, כ 40% מכלל שטחי הוד השרון הם שטחים פתוחים המשמשים לחקלאות, כך שיש מקום רב להרחיב את הבנייה העירונית ולהוסיף יחידות דיור רבות. מתחם 1200 הוא אחת הדוגמאות לכך, מתחם שצפוי לקום בקרוב בשכונת מגדיאל ולכלול בניינים גבוהים של 18 קומות. השינויים הצפויים עתידים להפיח רוח חדשה בשכונה, מה שיכלול פיתוח סביבתי ועליית ערך הנכסים הסמוכים.

 

  • מתחם 200

מתחם ה 200 הוא מתחם חדש בחלק הצפוני של העיר. הקמתו של המתחם החלה לפני מעט יותר מ 10 שנים בלבד, כך שמרבית הבנייה בו חדשה ומתוכננת היטב. הבניינים בשכונה מדורגים – כוללים בין 8 ל 15 קומות באזורים השונים. מרבית תושבי השכונה הם זוגות צעירים שנהנים מבנייה חדשה הכוללת דירות מרווחות עם חניות, חדרי ממ"ד ומרפסות שמש. חשובה לכם יכולת הכניסה והיציאה מהשכונה בקלות ובמהירות? בטח תשמחו לשמוע כי השכונה ממוקמת בקרבת בקרבת כביש 531, תחנת רכבת וצומת רעננה כפר סבא.

השכונה החדשה שהצליחה למשוך למחוזותיה משפחות צעירות רבות כוללת גם לא מעט מוסדות ייעודיים לרווחת התושבים. בצידי השכונה ניתן למצוא בתי ספר איכותיים, גני ילדים, קונסרבטוריון, פארק גדול, מרכזי חוגים לילדים ולמבוגרים, מרכזי נוער ועוד. חשוב להבהיר כי מרבית תושבי השכונה נמצאים במעמד סוציו אקונומי בינוני גבוה, כך שלא מדובר באחת השכונות היקרות ביותר שיש לעיר להציע.

 

  • גיל עמל

שכונת גיל עמל היא אחת השכונות המרווחות שיש לעיר להציע. השכונה החלה את דרכה לפני שנים ארוכות ומתאפיינת בעיקר בבנייה של צמודי קרקע. מרבית צמודי הקרקע יושבים על שטחים גדולים במיוחד, מה שמבטיח שכונה מרווחת הכוללת מספר מצומצם של תושבים ביחס לגודלה. למרות העובדה שמרבית צמודי הקרקע יושבים על שטחים גדולים, הבתים עצמם די קטנים ולא מטופחים במיוחד. בשנים האחרונות משקיעים רבים בוחרים להשקיע את כספם ברכישת בתים ישנים בשכונה לטובת השבחה וניצול של זכויות הבנייה הקיימות.

חושבים לרכוש דירה ברמת השרון לטובת השקעה? שכונת גיל עמל היא אחת התשובות הטובות ביותר עבורכם. מעבר לפוטנציאל ההשבחה וזכויות בנייה רבות שמאפשרות להגדיל את הנכסים הקיימים, השכונה קרובה לכביש 531 המבטיח כניסה ויציאה נוחים. מעבר לכך בשכונה פועל מרכז מסחרי שצפוי לעבור תוכנית שדרוג משמעותית שתהפוך אותו לאטרקטיבי ורחב ידיים.

 

  • רמת הדר

שכונת רמת הדר היא אחת השכונות המשמעותיות ביותר בעיר – אחת מ 4 המושבות שמרכיבות את הוד השרון. השכונה ממוקמת בחלקה המערבי של הוד השרון וכוללת בעיקר אוכלוסייה במעמד סוציו אקונומי גבוה. השכונה מתאפיינת בבנייה צמודת קרקע על שטחים גדולים. מחירי הדיור בשכונה גבוהים והיא כוללת אופי כפרי, מרווח ורגוע.

 

  • רמות מנחם

שכונת רמות מנחם ממוקמת בחלק המערבי של הוד השרון והיא החלה את דרכה בשנת 1995. שמה של השכונה נקרא על שם ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין. השכונה מתאפיינת בבנייה צמודת קרקע על שטחים די גדולים, אך ישנם שני מגדלים משמעותיים שכוללים למעלה מ 160 יחידות דיור בשכונה. השכונה נהנית מכביש ראשי שחוצה אותה לכל אורכה – כביש ז'בוטינסקי.

בשכונה יש לא מעט מרכזים משמעותיים שמבטיחים לכלל תושביה נגישות נוחה ומהירה לכל צורך – קניון, בית מוגן לגיל השלישי, בית ספר יסודי, תיכון הדרים, ספורטן ופארק 4 עונות הם רק חלק מהמרכזים המבטיחים לתושבי השכונה איכות חיים במרחק הליכה או נסיעה קצר.

 

הכירו את תוכניות הפיתוח שצפויות לצאת לדרך בשנים הקרובות

חושבים להתחדש בנכס בהוד השרון? חשוב לדעת כי העיר צפויה ליהנות מפיתוח משמעותי בשכונות נבחרות. בחירה נכונה של השכונה המובילה תאפשר לכם ליהנות מאיכות חיים לצד השבחה משמעותית של עשרות אחוזים בשווי הנכס. אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מהשבחה משמעותית ומהירה היא לבחור נכון אזורים שמיועדים לעבור התחדשות עירונית – תמ"א 38 ברמת השרון. כפי שציינו מעלה, ישנן שכונות שכוללות מבנים ישנים שצפויים לעבור חיזוק בשנים הקרובות. רגע לפני שאתם בוחרים את הדירה הבאה שלכם, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות פרוייקט תמא 38 ברמת השרון.

 

פרויקטים רבים של תמ"א 38 ברמת השרון – כל מה שחשוב שתכירו על הפרויקטים הממשלתיים

תחילה חשוב להדגיש כי פרויקט של תמ"א 38 ברמת השרון נועד לחזק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה אפשרית במדינת ישראל. מדובר בתוכנית ממשלתית שכל מטרתה היא לחזק את המבנים הישנים שנבנו לפני עשרות שנים ואינם עומדים בשום תקן של בטיחות לרעידות אדמה. המדינה עושה את מאמציה בכדי להגיע לכמה שיותר מבנים ישנים בטווח זמן קצר, ולכן היא חייבת לסנן את כל המבנים הקיימים במטרה להגיע למבנים הישנים והפגיעים ביותר.

לא כל מבנה יכול לעבור תמ"א 38 ברמת השרון – הכירו את אלו שכן

פרויקט זה אינו מתאים לכל מבנה – ישנם מספר תנאי סף שחייבים להתקיים במטרה להתחיל פרויקט של תמא 38 רמת השרון. רוצים לבדוק אם המבנה שלכם יכול לעבור פרויקט התחדשות עירונית? תנאי הסף המרכזיים לתחילת פרויקט תמא 38 רמת השרון הם: בניין שנבנה לפני שנת 1980, בניין שנבדק על ידי מהנדס מקצועי ונמצא כי הוא אינו עומד בתקנים הקיימים לרעידות אדמה, בניין שכולל 2 קומות לכל הפחות בשטח של 400 מטרים ובניין שאינו מיועד להריסה.

 

מה כלול בתוכנית? השינויים המשמעותיים במסגרת פרויקטים של תמ"א 38 ברמת השרון

במסגרת פרויקט תמא 38 ברמת השרון הבניינים הישנים יהנו מחיזוק משמעותי של המבנה, פיתוח סביבתי בכלל האזור, הוספת יחידות דיור חדשות, הוספת חדרי ממ"ד לכל דירה ולעיתים גם מרפסת שמש לכל דירה. רמת השרון כוללת לא מעט יתרונות עבור תושביה. בחירה נכונה של השכונה המדוייקת ביותר עבור הצרכים שלכם תבטיח שתיהנו מדירה טובה, איכות חיים ברמה גבוהה והשבחה משמעותית בערך הנכסים.

 

רמת השרון, אחת הערים המרכזיות באזור השרון, נמצאת בשנים האחרונות בהליכי פיתוח מאסיביים. אולם, מבחינת המימוש של פרויקטי תמ"א 38, נראה שהעיר נמצאת מעט מאחור – וזאת למרות הודעתה של העירייה, ב-2012, על כך שתתמוך בדיירים שמעוניינים לבצע את השדרוג הזה, וחרף הליך אישור הבקשה הפשוט יחסית.

לחוסר ההיענות הזה לתמ"א 39 יש לא מעט סיבות, לרבות המספר הרב של הבתים הפרטיים שבעיר (פועל יוצא של איכות החיים הגבוהה במיוחד שלה), הימצאות דירות גג קיימות בבניינים משותפים רבים או חוסר הנכונות של הדיירים לקחת חלק בפרויקט שישפיע על שגרת החיים שלהם בצורה מאסיבית.

אילו פרויקטים של תמ"א 38 קיימים, נכון לעכשיו, ברמת השרון?

 

כתובת: אוורבוך 5.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: ביאליק 23.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: ביאליק 55.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: פרויקט הכולל את הריסת המבנה הקיים, והקמת שני מבנים חדשים, בני שש או שבע דירות, במקומו.

כתובת: בראשית 18.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, המונה כעת תריסר דיירים. הפרויקט כלל הוספת שלוש דירות חדשות: דירת גן בת חמישה חדרים בקומת הקרקע ושתי דירות בעלות ארבעה חדרים ומרפסת בקומה הראשונה.

כתובת: הטבק 17.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: פרויקט המבוסס על הריסת מבנה קיים, והקמת מבנה חדיש במקומו.

כתובת: סוקולוב 20.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה. הפרויקט היחידי ברמת השרון שהסתיים עד כה.

כתובת: סוקולוב 42, 44.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנים, בפרויקט הנחשב לגדול ברמת השרון. הפרויקט כולל הוספת חניון תת קרקעי בבניינים, התקנת מעלית הידראולית, הרחבת הדירות והחנויות, שדרוג מקיף של השטחים המשותפים ועוד. בתמורה, ייבנו יחידות דיור חדשות על גג המבנים.

כתובת: סיני 40.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: רות 4.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, לרבות הרחבת הדירות הקיימות בממ"ד ובמרפסת שמש, התקנת מעלית בבניין, הוספת חיפויי אבן בחזיתות, החלפת התשתיות המשותפת ועוד. בתמורה, תתווסף קומה אחת לבניין, ובה שלוש דירות חדשות וחדרי יציאה לגג.

כתובת: רמב"ם 6.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: רמז 6.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: ששת הימים 74, 76, 78.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה. הפרויקט רחב ההיקף כולל בניית שש יחידות דיור מסוג דופלקס בקופה העליונה (156 מ"ר), כל אחת עם מרפסת שמש (15 מ"ר) וגג (40 מ"ר). בתמורה, ישודרגו תשתיות המבנה (לרבות מים וחשמל), תותקן מעלית בבניין, ישודרגו חזיתות הבניין והשטחים הציבוריים ותתווסף לכל דירה ממ"ד, חדר נוסף ומרפסת שמש (כ-12 מ"ר).

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו