פינוי בינוי חיפה

פינוי בינוי חיפהמתגוררים בשכונות המיועדות לפינוי בינוי בחיפה? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. פרוייקטים רבים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית הושלמו בישראל בשנים האחרונות. העיר חיפה נחשבת לאחת הערים המובילות בכמות הפרויקטים שבוצעו בשטחה. מתחם המגורים שלכם צפוי להיהרס לטובת בניית מגדלים רבי קומות? לפני שאתם ממהרים להתחיל את כל שלבי התהליך, חשוב שתכירו לעומק מספר פרטים חשובים שיבטיחו שתעשו בחירות נכונות ותקבלו את כל המגיע לכם במסגרת התוכנית. 

 

הבניין שלכם צפוי לעבור פינוי בינוי בעתיד הקרוב? 

בפסקאות הבאות נמנה את כל השלבים המרכזיים בפרויקטים של פינוי בינוי בחיפה, נכיר את כל הטיפים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה, נמנה את השכונות שצפויות ליהנות מכמות גדולה של פרויקטים בעתיד הקרוב וכן נכיר את היזמים וחברות הבנייה המנוסות ביותר בכל רחבי העיר. אנשים רבים מתחילים פרויקט של פינוי בינוי ללא היכרות עם כלל הדגשים הללו, מה שלא אחת גורם להם לבחור לא נכון. אז רגע לפני שאתם חותמים ליזם הראשון שמציע לכם התחדשות עירונית, כדאי שתפנו מספר דקות בודדות לקריאת השורות הבאות.

 

פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית – כל מה שחשוב להכיר על פרויקט פינוי בינוי

המדינה החליטה לקדם פרויקטים שונים להתחדשות עירונית על מנת להבטיח את יציבותם של הבניינים הישנים בפני רעידות אדמה. פרויקט פינוי בינוי נחשב לפרויקט הגדול ביותר שכולל הריסה של מתחם מבנים לטובת בניית רבי קומות. גובה הבניינים החדשים יהיה גבוה פי 3 לכל הפחות מגובה הבניינים המקוריים והם יכללו עשרות יחידות דיור נוספות. אך חשוב להדגיש כי הפרויקטים הללו אורכים זמן רב. מרבי הפרויקטים של פינוי בינוי בחיפה אורכים בין 8 ל 12 שנים מרגע הכרזת המתחם למיועד לפינוי ועד לקבלת המפתח לדירה החדשה. 

כך תדעו בכל שלב היכן עומד הפרויקט שלכם – עשרת הדיברות של הפרויקט

רוצים להכיר מקרוב את כל שלבי הפרויקט שלכם? היכרות עם השלבים המרכזיים תאפשר לכם לדעת בכל שלב מה מצב הפרויקט, אילו שלבים כבר עברתם ואילו עוד נותרו. כמו כן תדעו באיזה שלבים אתכם יכולים לסייע ליזם לקדם את הפרויקט ובאילו שלבים אתם נתונים לידי הבירוקרטיה הסבוכה במשרדים המעורבים. בשורות הבאות נכיר כמה מהשבים המשמעותיים ביותר בפרויקט – המשיכו לקרוא והישארו מעודכנים בכל שלבי הפרויקט.

 

הכירו את הפרויקט לעומק – עשרת השלבים המשמעותיים ביותר בכל פרויקט של פינוי בינוי

ייעוד המתחם להתחדשות עירונית

בניגוד למקובל לחשוב, לא כל בניין ישן יכול לעבור פינוי בינוי חיפה. במטרה להיות בטוחים שהבניין שלכם יכול לעבור התחדשות עירונית (בעיקר בגין התאמת תשתיות לקליטת עשרות יחידות דיור נוספות), המתחם כולו חייב להיות מוגדר ככזה המיועד להתחדשות עירונית על ידי משרד הבינוי והשיכון. ישנם לא מעט יזמים מקצועיים ונמרצים שמגיעים למשרד הבינוי והשיכון במטרה להגדיר אזורים כיעודיים להתחדשות עירונית. במקרים רבים גם הרשות המקומית דוחפת להגדרת אזורים נבחרים להתחדשות עירונית.

 

הכנת תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את כל השינויים במסגרת הפרויקט

לאחר שמשרד הבינוי והשיכון הגדיר את האזור ככזה המיועד להתחדשות עירונית, ניתן לקדם את השלבים הבאים, ובתור התחלה – בניית תוכנית בניין עיר חדשה. בשלב זה הרשות המקומית או היזם בונים תב"ע חדשה הכוללת את יחידות הדיור החדשות. התוכניות הללו מיועדות לבחינת שינויי התשתיות ויכולת הסביבה לקלוט כמות גדולה של תושבים חדשים. חשוב לדעת שישנם כללים ברורים לבניית התוכנית – במקרים בהם היא אינה בנויה כראוי, היא לא תקבל את האישור המיוחל.

 

אישור התב"ע החדשה 

לאחר הכנת תוכנית בניין עיר חדשה, צריך להגיש אותה לוועדות השונות במטרה לקבל את אישורן. חשוב להדגיש כי התוכנית חייבת לעבור בדיקה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה וכן של הוועדה האזורית לתכנון ובנייה. רק לאחר שהתוכנית תעבור את שתי הוועדות ותקבל אישור, ניתן יהיה להתקדם לשלבים הבאים.

 

עדכון כל בעלי הדירות במתחם 

התוכנית החדשה קיבלה את אישורן של וועדות הבנייה? זה הזמן לעדכן בכך את בעלי הדירות במתחם. שלב זה אינו מורכב במיוחד אך לעיתים ישנם בעלי דירות שאינם נמצאים בישראל. ברוב המקרים ניתן להגיע אליהם די בקלות, אך במקרים חריגים קשה להשיגם – מה שעלול לגרור עיכובים מיותרים. בשלב זה דיירי הבניין יכולים לעזור ליזם לאתר את בעל הדירה. היזם מתקשה לתפוס את כלל הדיירים? כדאי שתציעו כל עזרה ותקדמו את השלמת שלב זה.

 

בחירת חברת בנייה מקצועית ומנוסה

שלב בחירת חברת הבנייה שלכם הוא השלב המשמעותי והחשוב ביותר. לא מעט אנשים ניגשים לשלב זה ללא בדיקות מקדימות ובקלות דעת, מה שגורם להם לבחור את חברת הבנייה שלהם באופן כמעט רנדומלי. על כן חשוב להדגיש ולומר כי שלב זה מהותי וחשוב במיוחד! חשוב להתיחס אליו בכובד ראש ובכל הרצינות הנדרשת במטרה להצליח לבחור נכון חברת בניה מקצועית ומנוסה. איך תדעו לבחור נכון את חברת הבנייה הטובה ביותר? המשיכו לפסקה הבאה.

רוצים לבחור נכון חברת בנייה מקצועית ומיומנת? חשוב שתכירו מספר שלבים פשוטים שיעזרו לכם בשלב הבחירה. ראשית, חשוב להכיר כמה שיותר חברות בנייה המציעות את שירותיהן באזור המגורים שלכם. כיום יש לא מעט חברות בנייה מקצועיות בישראל – ערכו רשימה הכוללת כמה שיותר מהן. שנית, חשוב לקרוא כמה שיותר פרטים וחוות דעת אודות החברות השונות ברשימה שלכם. סמנו את חברות הבנייה המומלצות ביותר והמשיכו לשלב הבא. שלישית, חשוב לבחון את הפרויקטים שהחברות המובילות השלימו בעבר במסגרת תוכנית התחדשות עירונית. 

חשוב להדגיש כי כיום יש לא מעט חברות בנייה מקצועיות שהשלימו פרויקטים מוצלחים רבים, אך לא במסגרת תוכנית פינוי בינוי חיפה. הקבלנים הללו אמנם יודעים להשלים פרויקטים רבים, אך אינם מכירים את כל הדגשים החשובים במסגרת תוכנית פינוי בינוי. לכן, אל לכם לבחון פרויקטים רגילים בלבד, אלא חשוב לוודא שהקבלן שלכם הוא בעל ניסיון בפרויקטים של התחדשות עירונית. קבלנים בעלי ניסיון בפרויקטים הללו מכירים היטב את כל שלבי הבירוקרטיה שצריך לעבור, מכירים את מדיניות הממשל המקומי ויודעים מה עליהם לעשות בכדי לקדם את הפרויקט במהירות מרבית. בחרתם נכון בחברת בנייה מקצועית ומנוסה? אתם בידיים טובות – אפשר להמשיך לשלבים הבאים.

 

משא ומתן וחתימה על חוזים

שלב זה נחשב לאחד השלבים הארוכים ביותר לאחר קבלת ההיתרים הנדרשים להשלמת הפרויקט. בשלב זה חברת הבנייה שבחרתם מגיעה לכל דייר על מנת להחתים אותו על חוזה אישי. בחוזה מפורטים פרטים רבים אודות הדירה החדשה שהוא צפוי לקבל, לרבות גודלה, קומתה, כמות החדרים בה. תאריך מסירה ופרטים רבים נוספים. מרבית הדיירים מנהלים משא ומתן עיקש וארוך על מנת למקסם את התמורה ולקבל את הדירה האטרקטיבית ביותר עבור הצרכים שלהם. לכן, ברוב המקרים שלב זה אורך זמן רב. לאחר הסכמה בין הקבלן לכלל דיירי הבניינים, הם יחתמו על חוזים מפורטים ויקדמו את הפרויקט לקיצו. 

 

פינוי כלל דיירי הבניין בהסכמה

החוזים חתומים? כעת עוברים לשלב פינוי כלל דיירי הבניינים בהסכמה. שלב זה נחשב לאחר השלבים הפשוטים והמהירים ביותר. חשוב להבין כי מרגע החתימה על החוזים הקבלן מתחייב לדיירים על תאריך מסירה של הדירות החדשות. כל איחור יחייב אותו בתשלומי קנסות מיותרים, ולכן מרגע החתימה כלל השלבים הופכים מהירים במיוחד.

 

קבלת היתר הריסה

הבניינים במתחם פונו? כעת הקבלן נדרש לקבל היתר הריסה של המבנים לטובת השלמת שלבי הבנייה. שלב זה אף הוא אינו אורך זמן רב וברוב המקרים הקבלן משתדל מאוד שהיתר ההריסה יקבל תוקף מספר ימים בודדים לאחר פינויו של הדייר האחרון.

 

הריסה ופינוי הפסולת

חברת הבנייה שבחרתם אחראית להשלים את כל שלבי ההריסה ולפנות את הפסולת. שלבים אלה אף הם אינם אורכים זמן רב, וחברת בנייה מקצועית שכבר הספיקה להשלים לא מעט פרויקטים של פינוי בינוי חיפה, יודעת להרוס ולפנות פסולת בדרך הפשוטה והמהירה ביותר.

 

התאמת תשתיות והתחלת בנייה

השלב האחרון הוא כמובן שלב השלמת הבנייה. בשלב זה חברת הבנייה שלכם תבנה את הבניין בהתאם להיתרים ולהתחייבויות. לאחר מספר שנים בודדות מרגע העלייה על הקרקע תוכלו לקבל דירה חדשה הגדולה מדירתכם המקורית בכ 12 עד 25 מטרים רבועיים.

 

בשלבים ראשוניים של קידום פרויקט במתחם המגורים שלכם? חשוב שתכירו מקרוב את המדיניו של הממשל המקומי באשר לקידום הפרויקטים הללו

לאחר שנגענו בכל השלבים המרכזיים והחשובים ביותר של הפרויקט, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים חשובים. לפני שאתם ממהרים לחתום ליזם הראשון שדופק על דלת דירתכם או לבחור את הקבלן המומלץ ביותר, חשוב שתכירו את אנשי המקצוע המובילים בעיר. כמו כן אם אתם מתכננים לרכוש דירה בחיפה במטרה ליהנות מפרויקטים של פינוי בינוי בעתיד, קיימת חשיבות רבה להכיר את האזורים המיועדים לפרוייקטים הללו. בפסקאות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר.

יוזמה של עיריית חיפה: מחלקה מיוחדת שתסייע לתושבים לקבל את כל המידע הנדרש אודות פרויקטים שונים של התחדשות עירונית

הרשות המקומית בחיפה מקדמת פרויקטים רבים של פינוי בינוי במטרה להגדיל את כמות יחידות הדיור בשטחה. העירייה הקימה יחידה לניהול פרויקטים של התחדשות עירונית. מטרת העל של מחלקה זו היא לסייע לכלל התושבים לבחון אפשרויות של פרויקטים באזור המגורים שלהם ולקדם תוכניות במידת האפשר. כמו כן חשוב לדעת כי נכון לכתיבת שורות אלה מונחות לא מעט תוכניות על שולחן העירייה, תוכניות שצפויות לכלול פרויקטים רבים של התחדשות עירונית והוספה של לא מעט יחידות דיור חדשות לכל רחבי העיר.

מחפשים את האזורים שעתידים ליהנות מפרויקטים רבים של פינוי בינוי חיפה בעתיד הקרוב? בחרנו עבורכם את האזורים שצפויים לשנות את עורם ולהוסיף לחלקם מאות יחידות דיור חדשות במסגרת תוכנית פינוי בינוי.

 

האזורים שצפויים לעבור תוכנית פינוי בינוי חיפה בעתיד הקרוב הם:

  • שער העלייה.
  • נווה שאנן.
  • שפרינצק.
רוצים ליהנות מכל היתרונות הכלולים בפרויקט פינוי בינוי בחיפה ולהשביח את ערך הנכס שלכם בעשרות אחוזים תוך זמן קצר? רכישת דירה באזורים הללו היא התשובה הטובה ביותר עבורכם.

מעבר לכלל הדגשים שהובאו מעלה בקשר לפרויקטים של פינוי בינוי במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. חשוב שתכירו עוד מספר דגשים חשובים אודות העיר. בשורות הבאות נכיר מקרוב את העיר חיפה, נכיר את גבולות שטחה, נכיר את היתרונות המרכזיים שהיא מעניקה לכל תושביה, נכיר את השכונות המובילות בעיר, את מרכזי הבילוי, הפנאי, הקניות והספורט וכן נכיר את כלל אפשרויות התחבורה בעיר.

 

הכירו מקרוב את מרכז הצפון – העיר חיפה

תחילה חשוב לדעת כי העיר חיפה היא העיר השלישית ברשימת הערים המאוכלסות ביותר בישראל. העיר משוייכת למחוז חיפה ונחשבת לעיר הגדולה ביותר בכל אזור הצפון. שטחה של העיר תופס את המקום החמישי ברשימת הערים הגדולות ביותר בישראל. חיפה מהווה מרכז תרבות, תעשייה ומסחר לאזור הצפון בפרט, ולכל ישראל בכלל. אחד מבין שני נמלי המסחר הגדולים בישראל ממוקם בחיפה, מה שמושך למחוזותיה עסקים רבים ולא מעט מקומות עבודה.

 

בין כלל המוסדות בעיר – הכירו את מרכזי הקניות, הספורט, התרבות וההשכלה של העיר חיפה

נכון לכתיבת שורות אלה העיר מאכלסת בשטחה קרוב ל 300,000 תושבים שמרביתם משתייכים למעמד סוציו אקונומי בינוני. העיר כוללת מרכזים ואתרים רבים ומבוקשים, ביניהם:

  1. הפקולטה לרפואה.
  2. הטכניון.
  3. אוניברסיטת חיפה.
  4. התזמורת הסימפוני חיפה.
  5. גלובוס מקס.
  6. סינמטק עירוני.
  7. מוזיאון טיקוטין.
  8. תיאטרון חיפה.
  9. גרנד קניון.
  10. גנים בהאיים.
 

לסיום, חשוב שתכירו כמה מהשכונות המבוקשות ביותר בעיר חיפה. בין כלל שכונותיה המובילות של העיר ניתן למנות את:

אפשרויות תחבורה בעיר – 2 מסופי אוטובוסים ו 6 תחנות רכבת

רוצים להכיר את דרכי ההתניידות בין כלל האתרים הללו בכל רחבי העיר? בשורות הבאות נכיר מקרוב את אפשרויות התחבורה שהעיר חיפה מציעה לכלל תושביה. ישנם כבישים בין עירוניים רבים העוברים בסמיכות לעיר. כביש 4 מוביל רבים מכל חלקי הארץ עד לעיר חיפה. כמו כן ישנם עוד לא מעט כבישים עיורניים מסודרים המאפשרים לתושבי העיר להתנייד ביעילות ובנוחות. חשוב להדגיש כי בשעות העומס יתכנו פקקים ועומסי תנועה משמעותיים. מעדיפים להתנייד בתחבורה ציבורית? חברת האוטובוסים המרכזית בעיר היא חברת אגד. בעיר פועלים שני מסופים הכוללים אוטובוסים רבים בתדירות גבוהה. מעבר לכך, חשוב לדעת כי בעיר ישנן 6 תחנות רכבת המאפשרות לכל הדרים בחיפה להגיע בקלות ובמהירות לחתנת הרכבת הקרובה לדירתם ובעזרתה להגיע למרבית ערי ישראל בקלות, בנוחות ובמהירות רבה.

  • מרכז הכרמל.
  • נווה שאנן.
  • הדר הכרמל.
  • בת גלים. (למידע נוסף על: פינוי בינוי בבת גלים)
  • קרית אליעזר.
  • רמות רמז.
  • נווה דוד.
  • נאות פרס.
 

פינוי בינוי בחיפה – הפרויקט הגדול ביותר בעיר הגדולה ביותר במחוז הצפוני של ישראל!

חולמים על קידום פרויקט פינוי בינוי בחיפה? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הפרויקט הגדול ביותר במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. אנשים רבים מנסים לקדם פרויקטים שונים ללא הצלחה בגין פערי ידע חשובים באשר לשלבי הפרויקט, לתנאי שחייבים להתקיים להיתכנותו ועוד. לכן, בשורות הבאות ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו בקידום פרויקט פינוי בינוי בחיפה או בכל עיר ברחבי ישראל.

 

תוכנית התחדשות עירונית VS תוכנית שיקום שכונות – ההבדל המהותי בין התוכניות השונות

כבר בפתיחת הדברים חשוב שתכירו את המטרה המרכזית בגינה המדינה החליטה לייצר תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית. אנשים רבים טועים לחשוב כי מדובר בתוכנית המזכירה את התוכנית לשיקום שכונות משנות ה 60. לכן, חשוב להדגיש את ההבדלים המשמעותיים בין התוכניות השונות. התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית נועדה בכדי להבטיח את יציבותם של מבנים רבים בעת רעידת אדמה. מטרת העל של התוכנית היא לשמור על יציבות מבנים ישנים, ולא לדאוג למראה האסתטי של שכונות מיושנות. חשוב לכם לוודא שבניין המגורים שלכם בטוח לרעידות אדמה? בשורות הבאות תכירו את התקן הייעודי ליציבות מבנים בעת רעידות אדמה.

 

למה דווקא עכשיו? הסיבה האמיתית בגינה המדינה החליטה לקדם במרץ תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית

למה דווקא עכשיו? שאלה זו נשאלת לא אחת בשנים האחרונות. רבים תוהים מדוע דווקא בשנים האחרונות מדינת ישראל מקדמת במרץ פרויקטים רבים להתחדשות עירונית. התשובה לשאלה זו היא החשש הכבד לרעידת אדמה אפשרית במדינת ישראל. לא מעט אנשי מקצוע העוסקים בתחום רעידות אדמה חוששים כי רעידת אדמה משמעותית עשויה להתרגש בישראל בשנים הקרובות. מחשש להיתכנות תסריט זה, המדינה החליטה לייצר תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית שכוללת מספר פרויקטים לחיזוק מבנים ישנים. בניגוד למקובל לחשוב, פרויקט פינוי בינוי בחיפה הוא אינו הפרויקט הבלעדי הקיים בתוכנית. היכרות עם כל הפרויקטים בתוכנית תאפשר לכם לבחור נכון את הפרויקט המדוייק ביותר עבור הצרכים שלכם. המשיכו לשורות הבאות.

 

הפרויקטים הגדולים של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

  • פרויקט תמ"א 38
פרויקט תמ"א 38 בחיפה הוא אחד הפרויקטים השכיחים ביותר בכל רחבי הארץ. במסגרת פרויקט זה מחזקים מבנים ישנים ללא הריסה כלל. רוצים לקדם תוכנית התחדשות עירונית בבניין המגורים שלכם ללא כל צורך במעבר דירה? פרויקט זה הוא הפרויקט המדוייק עבורכם. במסגרתו, חברת בנייה מקצועית תחזק מבנים ישנים ותבטיח שהם יעמדו בכל התקנים המחמירים ביותר שקיימים כיום. לאורך כל שלבי הבנייה, דיירי הבניין ממשיכים להתגורר בדירת המגורים שלהם.

השינויים במסגרת הפרויקט: בניין המגורים הישן נהנה מתוספת של 2.5 קומות חדשות, משיפוץ יסודי הן בחלקו הפנימי והן בחלקו החיצוני, מתוספת של מעלית, מפיתוח סביבתי ומחיזוק יסודות יסודי. מעבר לכך, דיירי הבניין נהנים מהגדלה משמעותית של חלל דירתם. במסגרת ההגדלה, חברת הבנייה מוסיפה חדר ממ"ד לכל דירה, מרפסת שמש ולעיתים גם מחסן צמוד. כלל השינויים הללו משביחים את ערך הנכסים באחוזים רבים.

  • פרויקט תמ"א 38/2
פרויקט תמ"א 38/2 הוא פרויקט שרק שמו מזכיר את הפרויקט שהובא מעלה. במסגרת פרויקט זה חברת הבנייה הורסת את הבניין הקיים לטובת בניית בניין חדש לגמרי. חשוב לדעת כי פרויקט זה מיושם על בניין בודד ולא על מתחם בניינים. כמו כן חשוב להבהיר כי במסגרת פרויקט זה דיירי הבניין ידרשו לפנות את דירות המגורים שלהם לטובת מגורים חלופיים לאורך כל שלבי הבנייה. מפחדים מהוצאת שכירות חודשית? אין כל סיבה לדאגה. חברת הבנייה תשלם לכל דיירי הבניין שכירות חודשית עד לקבלת הדירה החדשה.

השינויים במסגרת הפרויקט: הריסה של הבניין הקיים לטובת בניית בניין חדש. הבניין החדש יכלול מספר קומות נוספות וסטנדרט הבנייה יהיה גבוהה יותר. כמו כן הדירות החדשות יהיו גדולות יותר ויכללו חדר ממ"ד, מרפסות שמש ובמקרים רבים גם מחסן צמוד. אם לא די בכך חשוב לדעת כי בפרויקטים הללו דיירי הבניין נהנים מחניות צמודות ומעוד לא מעט יתרונות. 

  • פרויקט פינוי בינוי
פרויקט פינוי בינוי הוא הפרויקט הגדול מכולם. במסגרת פרויקט זה הורסים מתחם גדול של מספר בניינים לטובת בנייה של מגדלי מגורים רבי קומות. חשוב לדעת כי פרויקט זה אורך זמן רב וכולל לא מעט שלבים בדרך. הבניינים החדשים יכללו סטנדרט בנייה גבוה במיוחד ויבטיחו לכלל הדיירים דירות גדולות ומרווחות. במסגרת הפרויקטים הללו, דיירי הבניינים המקוריים נהנים מהשבחה גדולה, הגדולה ביותר בהשוואה לכלל הפרויקטים שהובאו מעלה.

השינויים במסגרת הפרויקט: הריסה של מספר בניינים לטובת בנייה של מגדלי מגורים רבי קומות. הוספה של מאות ואף אלפי יחידות דיור חדשות ובנייה בסטנדרט בנייה גבוה במיוחד. חשוב להדגיש כי במסגרת הפרויקטים הללו דיירי הבניינים המקוריים יהנו מדירות חדשות וגדולות בקומות גבוהות יותר. הדירות החדשות יכללו מרפסת שמש, חדר ממ"ד, מחסן צמוד, חניה פרטית ועוד. הבניינים כוללים לובי מפנק ומספר מעליות לרווחת הדיירים.

 

הפרויקט הגדול והאטרקטיבי ביותר – פרויקט פינוי בינוי בחיפה

רוצים לקדם פרויקט פינוי בינוי בחיפה? חשוב לדעת כי פרויקט זה הוא הפרויקט הגדול ביותר והוא כולל שלבים רבים. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים שתהיו חייבים לעבור בהצלחה בשביל לקדם פרויקט פינוי בינוי בחיפה בבניין המגורים שלכם. אך קודם לכן, חשוב לגעת בנקודה חשובה לבחינת היתכנות הפרויקטים השונים במתחם המגורים שלכם. כפי שציינו מעלה, המטרה המרכזית של התוכנית הממשלתית היא לחזק מבנים ולהבטיח את יציבותם בעת רעידת אדמה. לכן, המדינה החליטה להציב מספר תנאים להיתכנות הפרויקטים השונים במטרה לוודא כי היא תקדם פרויקטים בבניינים עם רמת סיכון גבוהה במיוחד.

 

רוצים לדעת אם ניתן לקדם פרויקט פינוי בינוי בחיפה במתחם המגורים שלכם? הנה לכם כמה מתנאי הסף להיתכנות

רוצים לדעת אם הבניין שלכם עומד בכל תנאי הפרויקטים השונים? בפסקה הבאה נביא את ארבעת התנאים המרכזיים להיתכנות הפרויקט. חשוב להבהיר כי ישנם עוד תנאים רבים שחייבים להתקיים, אך בשורות הבאות נביא את התנאים המרכזיים.

 

התנאים המרכזיים לביצוע פרויקטים של פינוי בינוי בחיפה:

  1. מתחם בניינים שהוקם לפני שנת 1980.
  2. מתחם בניינים שאינו מיועד להריסה.
  3. מתחם בניינים הכולל מבנים בגובה של 2 קומות לכל הפחות.
  4. מתחם בניינים שנבדק בקפידה על ידי מהנדס מקצועי.
 

אם כל התנאים הללו מתקיימים מתחם המגורים שלכם, קיים סיכוי לא מבוטל שתצליחו לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. רוצים לנסות לקדם פרויקט פינוי בינוי בחיפה? רגע לפני שנפרוס בפניכם את כל השלבים שתהיו חייבים לעבור, חשוב שתכירו את תקן הבטיחות המשמעותי ביותר במסגרת התוכנית כולה. תקן הבטיחות המרכזי הוא תקן ייעודי נגד רעידות אדמה, תקן מספר 413.

 

תקן בטיחות ייעודי לרעידות אדמה – התקן שיבטיח את יציבות הבניין שלכם בעת רעידות אדמה

תקן 413 נכנס לבנייה בישראל לראשונה בשנת 1975. רק כחמש שנים לאחר מכן, בשנת 1980, הוא הפך מחייב עבור כלל חברות הבנייה בישראל. לכן, המדינה החליטה לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית אך ורק לבניינים שנבנו לפני שנת 1980. תקן זה נועד בכדי להבטיח את עמידותו של המבנה לרעידות אדמה. מבנים עם התקן נחשבים לבטוחים בעשרות אחוזים בהשוואה לבניינים שאינם כוללים את התקן. בניין המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980? חשוב לדעת שהוא אינו כולל תקן בטיחות ייעודי כנגד רעידות אדמה.

אז רגע לפני שאתם מתחילים בקידום פרויקט פינוי בינוי בחיפה, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות אחת הערים הבולטות ביותר באזור צפון ישראל. בשורות הבאות נכיר מספר דגשים חשובים כמו מצבה של העיר חיפה, מיקומה הגיאוגרפי, אפשרויות התחבורה הקיימות בה ושכונותיה המובילות. לאחר מכן נציג את כל עשרת השלבים החשובים של פרויקט הדגל – פינוי בינוי בחיפה.

 

מרכז צפוני המספק לרבים מרכז תעסוקתי, תרבותי ותחבורתי

חיפה היא עיר הבירה הצפונית של ישראל ותופסת את המקום השלישי ברשימת הערים המאוכלסות ביותר בישראל. חיפה מהווה מרכז צפוני חשוב המספק לרבים מתושבי ערים רבות באזור מקומות עבודה, מקומות פנאי ובילוי, מרכזי קניות גדולים ועוד. מעבר לכך, חיפה משמשת כמרכז תחבורתי המאפשר לכל תושבי האזור להתנייד בקלות לכל רחבי הארץ וכן מרכז ימי גדול ומשמעותי למדינה. שטחה המוכר של העיר עומד על קרוב ל 66 דונמים והיא כוללת בשטחה קרוב ל 300,000 תושבים. העיר ממשיכה למשוך תושבים לשטחה מידי שנה וגדלה בקצב שנתי ממוצע של כ 2.5%.

 

אפשרויות התחבורה הקיימות בעיר

רוצים להכיר את אפשרויות התחבורה ודרכי הגישה הקיימות לעיר? אם אתם מתניידים עם רכב צמוד בטח תשמחו לשמוע כי העיר ממוקמת לצד כבישים מרכזיים רבים, כמו:

  • כביש 2.
  • כביש 4.
  • כביש 22.
  • כביש 672.
  • כביש 70. 
  • כביש 75.
  • כביש 752.
 

תחבורה ציבורית – שני מסופי אוטובוסים ולא פחות מ 6 תחנות רכבת!

מתניידים בעזרת תחבורה ציבורית? העיר מאפשרת לכם מגוון רחב של קווי אוטובוס ורכבות לערים רבות בכל רחבי ישראל. העיר כוללת שני מסופי אוטובוסים גדולים הכוללים קווים רבים להתניידות תוך עירונית ובין עירונית בתדירות גבוהה. בעזרת המסופים הללו תוכלו להגיע לערים רבות בישראל בקלות, בנוחות ובמהירות רבה. כמו כן חשוב לדעת כי העיר מונה לא פחות מ 6 תחנות רכבת ישראל הפרוסות לאורך החוף. תחנות אלה מאפשרות לרבים להגיע בקלות ובמהירות לתחנת רכבת סמוכה לדירתם ומשם להתנייד בנוחות לאזורים שונים בארץ.

 

שכונותיה של העיר

לסיום, רגע לפני שאתם מתחילים בקידום פרויקט פינוי בינוי בחיפה, חשוב שתכירו את השכונות המובילות בעיר. השכונות המובילות בחיפה הן:

 

  • קריית חיים.
  • קריית שמואל.
  • מפרץ חיפה.
  • מערב חיפה.
  • הכרמל.
  • הדר.
  • רמות הכרמל.
  • נווה שאנן.
  • רמות נווה שאנן.
 

רוצים לקדם פרויקט פינוי בינוי בחיפה? הנה לכם כמה מהשלבים המרכזיים ביותר שתידרשו לעבור

חשוב להדגיש כי במידה ואתם מתכננים לרכוש דירה במטרה לקדם בה פרויקטים של פינוי בינוי בחיפה, חשוב לבחור נכון שכונה שמרבית נכסיה נבנו לפני מספר עשורים. שכונה שמרבית המבנים בה חדשים או נבנו לאחר שנת 1980, לא צפויה לעבור בקרוב התחדשות עירונית. מתחילים במסע קידום מתחם הבניינים שלכם לתוכנית פינוי בינוי בחיפה? חשוב שתכירו את עשרת השלבים שתהיו חייבים לעבור בדרך.

 

עשרת השלבים החשובים ביותר במסגרת פרויקט פינוי בינוי בחיפה:

  • ברכת משרד הבינוי והשיכון
רבים לא מודעים לכך שהכל מתחיל במשרד הבינוי והשיכון. במטרה להתחיל לקדם פרויקטים של פינוי בינוי בחיפה, חשוב שמשרד הבינוי והשיכון יכיר במתחם המגורים כמתחם המיועד להתחדשות עירונית. ללא הכרה זו לא ניתן לקדם את הפרויקט לשלבים הבאים. משרד הבינוי והשיכון בוחן מקרוב את היתכנות הפרויקט מבחינת התשתיות הקיימות באזור, הצפיפות שתהיה בתוספת של מאות יחידות דיור נוספות ועוד. רק לאחר מתן אישור משרד הבינוי והשיכון ניתן להתקדם לשלבים הבאים.

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה
לאחר שמשרד הבינוי והשיכון הכיר במתחם המגורים שלכם כמתחם ייעודי להתחדשות עירונית, תוכלו לעבור לשלב הבא שכולל הכנת תוכנית בניין עיר חדשה. תוכנית זו חייבת להיעשות על ידי אנשי מקצוע שמכירים היטב את כל החוקים הנדרשים. תוכנית שאינה עשויה היטב לא תקבל את האישור הנדרש, מה שאומר כי הפרויקט לא יוכל לעבור לשלביו הבאים. התוכנית צריכה לכלול את השינויים הרבים שצפויים לחול בעקבות הפרויקט.

  • אישור תב"ע חדשה בשתי וועדות לתכנון ובנייה
לאחר בניית התוכנית, היא תעבור לבדיקה קפדנית של שתי וועדות תכנון ובנייה. שתי הוועדות הללו יבחנו מקרוב את היתכנות התוכנית החדשה. במידה ושינן בעיות בתוכנית, היא תוחזר במטרה לערוך בה שינויים נדרשים. רק לאחר שהתוכנית תעבור את שתי הוועדות לתכנון ובנייה, ניתן יהיה להתקדם בעזרתה לשלבים הבאים.

  • עדכון כל דיירי הבניינים 
לאחר שהתב"ע החדשה עברה את הוועדות השונות לתכנון ובנייה, נציגי הדיירים או היזם המקצועי נדרשים לעדכן את כל דיירי הבניין בהתפתחויות. חשוב להדגיש כי שלב זה נחשב לאחד השלבים הפשוטים ביותר במסגרת הפרויקט אך לא אחת קורה שבעלי נכסים שאינם נמצאים בישראל גוררים עיכובים קלים במסירת מידע זה. 

  • בחירה של יזם מקצועי וחברת בנייה מיומנת בפרויקטים מסוג זה
המידע הועבר בהצלחה לכל דיירי הבניין? כעת עוברים לשלב החשוב ביותר מבסגרת כל שלבי הפרויקט – בחירה של יזם מקצועי וחברת בנייה להשלמת כל שלבי הפרויקט. חשוב להדגיש כי אנשי המקצוע שינצחו על כל שלבי הפרויקט יכולים להובילו להצלחה גדולה או אף לכישלון חרוץ. בחירה לא נכונה של יזם שאינו מספיק מקצועי או חברת בנייה שאינה מספיחק מנוסה עלולה לגרור את הפרויקט לעיכובים רבים עד כדי מניעת השלמתו. לכן, חשוב להתייחס לשלב זה במלוא הרצינות הנדרשת. רוצים טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון חברת בנייה ויזם מקצועי? הנה לכם שניים מהטיפים החשובים ביותר:

  • בחרו אך ורק יזמים וחברות בנייה שהשלימו בעבר פרויקטים של פינוי בינוי
הפרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית אינם דומים לפרויקטים שונים שאינם קשורים לתוכנית. לכן, חברות בנייה ויזמים שלא השלימו בעבר פרויקטים של פינוי בינוי עלולים להתקשות להתמודד עם השלבים השונים והתנאים הקיימים במסגרת התוכנית. במקרה הטוב, חברות שאינן מנוסות יגררו את הפרויקט לעיכובים מיותרים ולפרויקטים ארוכים, ובמקרה הפחות טוב עלולה להיות פגיעה של ממש בהיתכנות הפרויקט. לכן, חשוב לוודא כי היזם המקצועי וחברת הבנייה שאתם בוחרים השלימו בעבר פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית.

  • בחרו אך ורק חברות בנייה ויזמים שהשלימו פרויקטים בעיר חיפה
הטיפ השני קשור לניסיון במקום המגורים שלכם. לכל רשות מקומית יש גבולות שונים ודגשים חשובים לבנייה בשטחה. חברות בנייה ויזמים שינסו לבנות פרויקט פינוי בינוי בחיפה ללא היכרות עם דרישות הרשות המקומית יתמודדו עם לא מעט קשיים ודגשים חשובים שהם כלל לא מכירים. לעומתם, חברות בנייה ויזמים המכירים היטב את הרשות המקומית בעיר ויודעים בדיוק מהן דרישותיה, יוכלו להשלים את כל שלבי הפרויקט במהירות ובקלות. מעבר לכך, חברות בנייה מנוסות בעיר ידעו בדיוק למי הן נדרשות לפנות בכדי להתמודד עם שינויים ועיכובים שונים, מה שיכול לחסוך לא מעט זמן יקר.

 

אל תתפשרו על אנשי המקצוע שלכם! בחירה נכונה תבטיח לכם פרויקט מוצלח ומהיר במיוחד בעוד שבחירה לא נכונה עלולה לגרור אתכם לשנים ארוכות של עיכובים או אף לכישלון הפרויקט.

  • ניהול משא ומתן על התמורות וחתימה על חוזים אישיים
בחרתם בהצלחה את חברת הבנייה והיזם המדוייקים והטובים ביותר עבור הפרויקט שלכם? בשלב זה תידרשו לנהל משא ומתן על התמורות. שלב זה לעיתים אורך זמן רב בגלל דיירים שמנסים למקסם רווחים ולקבל הרבה מעבר למה שמגיע להם. אך חשוב לדעת כי במרבית הפרויקטים הללו התמורות די זהות. חברת הבנייה תשב עם כל דייר במטרה לחתום איתו על חוזה אישי שיבטיח לו את תנאי הדירה החדשה. בהיכרות עם פרויקט פינוי בינוי בחיפה לעיל, הבאנו את התמורות המקובלות במרבית הפרויקטים של פינוי בינוי בחיפה.

  • פינוי כלל דיירי המתחם
לאחר שנחתמו כל החוזים של כל הדיירים, חברת הבנייה תחל לפנות את דיירי הבניינים במטרה להרוס את המתחם. פינוי הדיירים נחשב לשלב פשוט למדי, כל עוד אין מתנגדים לביצוע הפרויקט. במצבים בהם ישנם מתנגדים, הליך הפינוי יכול לייצר עיכובים משמעותיים לסיום הפרויקט כולו.

  • קבלת היתר הריסה והריסה בפועל
לאחר שכל דיירי המתחם פינו את כל דירות המגורים שלהם, חברת הבנייה תקבל את היתר ההריסה המיוחל. שלב זה הינו שלב בירוקרטי אחרון לפני שמתחילים את השלבים המעשיים. לאחר קבלת היתר ההריסה החברה תתחיל בשלבי ההריסה בפועל. חברת בנייה מקצועית תדע להרוס מתחם בניינים גדול ביעילות מרבית וללא פגיעה בסביבה כלל. 

  • פינוי הפסולת והכנת התשתיות לבנייה החדשה
לאחר ההריסה של המבנים, חברת הבנייה תידרש לפנות את כל פסולת הבנייה. חשוב להדגיש כי גם במקרה זה יש יתרון גדול לחברות בנייה מנוסות בפרויקטים הללו. הן מכירות את כל השיטות הטובות ביותר לפינוי יעיל ומהיר של פסולת הבניין. לאחר הפינוי, החברה תתחיל בהתאמת התשתיות לבניית מתחם מגורים מפואר הכולל מגדלי מגורים רבי קומות.

  • תחילת שלבי הבנייה
השטח ריק מפסולת והתשתיות מוכנות? בשלב זה חברת הבנייה תתחיל בקידום שלבי הבנייה השונים. לאחר השלמת כל שלבי הבנייה הפרויקט יכלול מבני מגורים מפוארים ורבי קומות. המבנים החדשים יכללו מאות ואף אלפי יחידות דיור חדשות.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו