האם כדאי לקנות דירה אחרי תמ"א 38

האם כדאי לקנות דירה אחרי תמא 38לשאלה האם כדאי לקנות דירה אחרי תמ"א 38 יש תשובות שונות, הכול תלוי באופי השיפוץ או החיזוק שנעשו בבניין, באיכויות החומרים, בקבלן שביצע את הפרויקט, ביזם ועוד. הנה כל מה שרציתם לדעת על רכישת דירה אחרי תמ"א 38, כדאי או לא כדאי?

בעוד כי תמ"א 38 הינו פרויקט אשר כולל חיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, רבים הדיירים אשר מחליטים לנצל את ההזדמנות ולבצע אי אלו שיפוצים שונים במבנה, מה שבתורו מעלה את הערך שוק של הנכס. יחד עם זאת, רבים מהדיירים מחליטים לנצל את ההזדמנות פעם נוספת, על ידי ביצוע שיפוצים בתוך הדירות עצמן. מטבע הדברים, ערך השוק והשווי של הדירה עולים, וזאת בהתאם לסוג השיפוצים שנעשו בדירה. מה חשוב לדעת בנושא רכישת דירת תמ"א 38? המשיכו לקרוא. 

קצת על רכישת דירת תמ"א 38 – מה חשוב לדעת? 

כשקונים דירה מכל סוג ובכל גודל או אזור בארץ, אתם בסופו של יום משקיעים במקום לעתיד שלכם. אתם רוצים לוודא שהמקום שאתם קונים בטוח ואיכותי עבור המשפחה, ויש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון בעת רכישת דירה. 

מיקום, גודל, תוכנית שיפוצים שנעשתה קומה, מחיר וכו', הם רק חלק מהגורמים שחשוב להביא בחשבון בעת רכישת הנכס. ובאופן כללי, בהחלט אפשר להגיד שעלות רכישת דירה שעברה שיפוץ או חיזוק מפני רעידות אדמה משתנה לאחר תום השיפוצים.

למה חשוב מדי פעם לשפץ את הבניין והדירות?

מעבר לכך שאנחנו כמובן מדברים על העלאת ערך השוק של הדירה שלכם ע"י שיפוצה, מבני מגורים ודירות צריכים לעבור שיפוץ מעת לעת למען התושבים ולמען רווחתם. הבניינים והדירות הם חללי מגורים עשויי בטון בד”כ, וככאלה, הם גם מתבלים עם השנים. ואם חושבים על זה, יש המון יתרונות שמגיעים עם שיפוץ הבניין או הדירה. 

אתם יכולים ליהנות מאורח חיים טוב יותר על ידי שדרוג מרחב המחיה שלכם, כמו גם להנות מחיסכון בחשבונות האנרגיה שלכם. לדוגמה, אתם יכולים להחליט שאתם מתקינים לוחות סולאריים בבניין כדי לחסוך בחשבון החשמל שלכם.

בסופו של דבר, חשוב לשפץ את הבניין כי זה יספק לדיירים סביבת מגורים נוחה ופונקציונלית יותר, אבל לא פחות חשוב מכך, סביבת מגורים בטוחה מפני רעידות אדמה. ולפיכך, נועד פרויקט תמ”א 38 או תמ”א 38 2 (הכולל הריסה ובנייה).

רכישת דירה שעברה תמ"א 38 – למה כדאי? 

רכישת דירה שעברה תמ"א 38 יכולה להיות צעד חכם במיוחד, מכיוון שדירות אלו יכולות לחסוך לכם כסף בטווח הארוך ולספק שקט נפשי גם יחד. בהיבט הכלכלי, אתם לא תצטרכו לעבור פרויקט תמ”א ולא תצטרכו להוציא כספים על תהליכי שיפוץ בבניין או בדירה (תלוי היכן בוצעו השיפוצים).

אנשים רבים מהססים לרכוש דירה שעברה שיפוץ או חיזוק מפני רעידות אדמה. אבל בסופו של דבר, היתרונות של רכישת נכס כזה שווים את זה. בראש ובראשונה, הנכס או המבנה יהיה יציב יותר במקרה של רעידת אדמה ורוחות חזקות. שנית, יש סיכוי גבוה יותר שהבניין ישרוד כל אסונות טבע, כולל שריפות או שיטפונות. ולא פחות חשוב, יהיה לכם שקט נפשי בידיעה שההשקעה שלכם בטוחה ויציבה (תרתי משמע) לשנים הבאות.

היתרונות של דירת תמ"א 38

במילים פשוטות, שיפוץ תמ”א 38 בבנייני מגורים יכול לשפר את איכות החיים של הדיירים וגם לעזור לקבל “ראש שקט” בידיעה שהבניין בטוח. בתוך כך, תמיד טוב לוודא שהבית חזק מספיק בפני אסונות טבע לפני שרוכשים דירה מכל סוג ובכל אזור מגורים. 

יחד עם היתרונות שבתמ"א 38, תהליך שיפוץ הבניין עלול להיות מורכב ויקר בטווח הארוך. ולכן חשוב לעשות זאת נכון ותוך התחשבות בכל הגורמים האפשריים, שיכולים להשפיע על יציבות המבנה והצלחת התהליך בהיבט הכלכלי ובהיבט הבנייה.

יתרון חשוב נוסף טמון בכך שהשווי של הדירה שלכם עולה אחרי תמ"א 38 כל עוד הפרויקט בוצע באיכות גבוהה. אם השכלתם להרחיב את השיפוץ ולהכניס אותו בין דלתות הדירה שלכם, קיבלתם דירה משופצת ששווה לפחות 15% – 25% מערך השוק המקורי שלה לפני השיפוץ. במקרים מסוימים יותר באחרים פחות, טווחי העלאת ערך השוק משתנים בהתאם לסוג השיפוץ ואיכותו. 

קראו עוד: זכויות הדיירים בתמ"א 38 במקרה של פינוי הדירה

האם כדאי לקנות דירה אחרי תמ"א 38: מה אפשר לבצע בשיפוץ בניין מגורים?

בשורה התחתונה, שיפוץ הוא תהליך של שיפור איכותו או ערכו של הנכס על ידי ביצוע שינויים בו, ככה שהכול תלוי בצרכים וברצונות של הלקוחות, קרי הדיירים. בתוך כך, שיפוץ בניין מגורים יכול להתבצע במישורים שונים כמו פנים, שלד המבנה, חוץ וגינון. 

השיפוצים הפנימיים כוללים את העיצוב וגורמים אחרים, בעוד שיפוצים חיצוניים כוללים שימוש בחומרי בניין על מנת לבצע חיזוקים שונים ושינויים אסתטיים. בין אם מדברים על חיזוק מבנים מכוח תמ"א 38 או שיפוץ בניין אסתטי בעיקרו, חשוב לקבל מראש את תוכניות הבנייה הרלוונטיות. בואו נדבר גם על כך, המשיכו לקרוא. 

מה כוללת תוכנית תמ"א 38 וחיזוק מבנים? 

תכנית בנייה לשיפוץ בניין מגורים וחיזוק בפני רעידות אדמה כוללת את הדברים הבאים:

1) תכנון המבנה לקראת העבודה.

2) תכנון הבסיס של השיפוץ והתהליך.

3) הכנת המבנה מבחינה לוגיסטית (הבאה ומיקום של ציוד וכלי עבודה).

4) חפירת יסודות במקרה הצורך, עבודות בטון, יציקת יסודות חדשים ועוד. הכול תלוי בסוג השיפוץ ובמטרות של הדיירים ממנו. 

כאשר יש צורך להעריך את השלמות המבנית של הבניין לפני השיפוץ, או שמא הבניין לא תקין מבחינה מבנית, בד”כ יהיה צורך לקבל סיוע מאת מהנדס בניין. לחילופין, אפשר להזמין קבלן שיפוצים שלמד הנדסת בניין. כך או כך, התוכניות האלו תמיד יהיו מלוות על ידי יזמי נדל"ן אשר עובדים בשיתוף עורכי הדין, הקבלנים והמהנדסים או אנשי המקצועות הנוספים. 

כמו כן, תוכניות אלו של תמ"א 38 עשויות לכלול הריסה ובנייה מחדש של הבניין, מה שנקרא תמ"א 38 2. במקרים אלו ייתכן שהיזם יקבל אישור גם להוסיף קומה ועד 2.5 קומות לבניין, מה שכמובן יצריך את ההיתרים הנדרשים והבירוקרטיות הנלוות להם. 

קראו עוד: לפני ואחרי תמ"א 38

האם כדאי לקנות דירה אחרי תמ"א 38: בשורה התחתונה כדאי לרכוש דירת תמ"א 38?

בשורה התחתונה, בהחלט כדאי לרכוש דירה אשר עברה שיפוץ תמ"א 38, אבל חשוב לבדוק מי ביצע את השיפוץ. כמו כן, חשוב לבדוק מתי בדיוק בוצע השיפוץ, מי היזם שליווה את הפרויקט, באילו חומרי גלם וחומרי בנייה הקבלנים השונים השתמשו בפרויקט ועוד. 

בנוסף לכך שתבררו אילו שיפוצים בוצעו בבניין, יהיה חשוב גם לברר לגבי השיפוצים שבוצעו או לא בוצעו בתשתיות של המבנה. בין אם מדובר על תשתיות הגז, החשמל, המים או האינסטלציה, בררו מה בוצע ומה הוחלף לפני רכישת הדירה המיוחלת. 

אם ביררתם את כל הגורמים המשפיעים ומשליכים על ערך השוק של הדירה, הגיע הזמן לשקול עד כמה הדירה הזאת משודרגת ביחס לדירה הנוכחית שלכם. אל תפחדו מהמילים "פינוי בינוי", גם לא ממילים כמו התחדשות עירונית או תמ"א 38. בסופו של יום, דירות אלו עשויות להיראות ולהרגיש כמעט כמו דירות חדשות אם השיפוצים מתבצעים כהלכה. 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו