פינוי בינוי בית שמש

רוצים לקדם פרויקט פינוי בינוי בית שמש? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. אנשים רבים מנסים לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, אך ללא הידע הנדרש. קידום פרויקטים ללא היכרות עם השלבים החשובים וסדר הדברים עלול לעלות בתוהו, או לחילופין, לקחת שנים ארוכות. אז אם גם אתם המתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי בית שמש, קיימת חשיבות רבה שתכירו את כל הדגשים החשובים ביותר אודות הפרויקט. בעזרת הכלים שיובאו מטה תצליחו לבנות תוכנית פעולה מסודרת הכוללת את כל השלבים המרכזיים. אז במה נעסוק בפסקאות הבאות? המשיכו לפסקה הבאה.

 

כל הדגשים שאתם חייבים להכיר לפני שתתחילו לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית

בפסקאות הבאות נעסוק בהיכרות עם התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית על כלל הפרויקטים הכלולים בה, נכיר את היתרונות והחסרונות בכל פרויקט, נציג את פרויקט הדגל של התוכנית וכן את עשרת שלביו המרכזיים, נגע במספר נתונים חשובים אודות העיר בית שמש ועוד. אז רגע לפני שאתם ממהרים להתחיל לקדם את פרויקט הדגל במתחם המגורים שלכם, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות כך שתגיעו מוכנים עם כל הכלים הנדרשים לביצוע מדוייק ומקצועי. 

פינוי בינוי בית שמש

להבטיח את יציבותם של מבנים ישנים בעת רעידות אדמה!

כבר בתחילת הדברים חשוב לפתוח בהיכרות עם התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. לפני מספר עשורים המדינה החליטה ליצור תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית. חשוב להדגיש כי אמנם התוכנית נוסדה לפני כשני עשורים, אך רק בשנים האחרונות פרויקטים רבים מקודמים בקצב מהיר. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בגלל שינויים חיוניים שנעשו במרוצת השנים, שינויים שמקלים באופן משמעותי על היתכנות הפרויקט. מה מטרתה של התוכנית אתם שואלים? התשובה לשאלה זו מצליחה להפתיע לא מעט, והיא התמודדות עם רעידות אדמה. מטרתה המרכזית של התוכנית הממשלתית היא יכולת התמודדות מיטבית עם רעידות אדמה.

 

התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית שונה בתכלית מהתוכנית הוותיקה לשיקום שכונות – הכירו את ההבדל המרכזי בין השתיים

אנשים רבים מבלבלים את התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית עם התוכנית לשיקום שכונות שהחלה מעט לאחר קום המדינה. בשונה מהתוכנית הישנה, התוכנית העדכנית אינה עוסקת בפן האסתטי של שכונות ישנות, אלא בפן הבטיחותי. מטרת העל של התוכנית היא לא לשפר את נראות השכונות הישנות, אלא להבטיח את יציבותן בעת רעידת אדמה. חשוב להדגיש כי במסגרת התוכנית הבניינים עוברים גם שינויים קוסמטיים משמעותיים, אך המטרה המרכזית היא להבטיח יציבות מבנים ישנים בפני רעידות אדמה. אנשי מקצוע מתחום רעידות האדמה מעריכים כי מדינת ישראל צפויה לחוות רעידת אדמה משמעותית בשנים הקרובות, ולכן ניתן לראות זירוז של פרויקטים רבים בתוכנית להתחדשות עירונית.

 

חוששים שבניין המגורים הישן שלכם יקרוס בעת רעידת אדמה? חשוב שתכירו את תקן הבטיחות הייעודי, תקן 413

חוששים שבניין המגורים שלכם ישן ולא בטוח מפני רעידות אדמה? אז תחילה חשוב להדגיש כי כיום יש לא מעט בניינים ישנים שנבנו לפני עשרות שנים וכוללים תקן בטיחות ייעודי כנגד רעידות אדמה. אז איך תדעו אם הבניין שלכם נמצא בקבוצת הסיכון לקריסה בעת רעידת אדמה? בעזרת תקן ייעודי, תקן 413. תקן 413 הוא תקן בטיחות ייעודי כנגד רעידות אדמה. בניינים שכוללים את התקן בטוחים מפני רעידות אדמה והסיכוי שהם יקרסו נמוך. התקן החל להשתלב בבנייה בישראל רק בשנת 1975 והפך לתקן בטיחות מחייב רק בשנת 1980. במילים אחרות. אם הבניין שלכם נבנה לפני שנת 1980, הסיכוי שהוא כולל את תקן הבטיחות קטן במיוחד. רוצים בכל זאת להבטיח את יציבותו בעת רעידות אדמה? המשיכו לשורות הבאות ותכירו את כל הכלים לקידום פרויקט פינוי בינוי בית שמש.

בעזרת פרויקטים שונים של התוכנית הממשלתית תוכלו להבטיח את יציבות הבניין שלכם!

המדינה מנסה להגיע לכמה שיותר מבנים עם רמת סיכון גבוהה לקריסה בעת רעידת אדמה, מה שגרם לה לקבוע מספר תנאי סף שחייבים להתקיים על מנת שיהיה ניתן לקדם פרויקט התחדשות במתחם. רק מבנים שעונים על כלל התנאים הללו יוכלו לקדם את התוכניות. עם זאת, חשוב להדגיש כי ישנם מקרים רבים בהם מבנים שעונים על כלל התנאים הללו אינם מקודמים לפרויקטים השונים. רוצים לדעת אם הבניין שלכם עומד בכל תנאי הסף להיתכנות פרויקטים שונים להתחדשות עירונית? הנה לכם תנאי הסף המרכזיים.

 

תנאי הסף להיתכנות תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית:

  1. מבנים שנבנו לפני שנת 1980.
  2. מבנים שכוללים 2 קומות לכל הפחות.
  3. מבנים שאינם מיועדים להריסה.
  4. מבנים שנבדקו בקפידה על ידי מהנדס מקצועי.
בניין המגורים שלכם כולל את כל התנאים הללו? הסיכויים שתצליחו לקדם בו תוכנית להתחדשות עירונית אינם מבוטלים. אז רגע לפני שאתם מתחילים לקדם את התוכנית, חשוב שתכירו את כל הפרויקטים במסגרת התוכנית. בניגוד למקובל לחשוב, פרויקט פינוי בינוי בית שמש היא אינו הפרויקט הבלעדי הקיים בתוכנית. בשורות הבאות נכיר מקרוב את הפרויקטים השונים כך שתוכלו לבחור נכון את הפרויקט המדוייק ביותר עבור הצרכים שלכם.

 

חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות העיר בית שמש!

כמובן שכלל הפרויקטים יעברו בדיקה מקצועית של מהנדס מוכשר במטרה לוודא כי הם כוללים את כל תקני הבטיחות העדכניים ביותר, לרבות תקן 413. רוצים להבטיח את יציבות הבניין שלכם ולקדם פרויקט פינוי בינוי בית שמש? בשורות הבאות נגע בעשרת השלבים המרכזיים שאתם חייבים להכיר. אנשים רבים שמנסים לקדם את הפרויקטים הללו ללא ידע נדרש והיכרות עם השלבים המרכזיים, הולכים לאיבוד בין שלבים בירוקרטיים ומתייאשים מהמתנות ארוכות ומייגעות. לפני שנציג בפניכם את כל השלבים החשובים ביותר אודות בפרויקט, חשוב שתכירו מספר נתונים מרכזיים אודות העיר בית שמש. 

 

הוכרזה כעיר לראשונה בשנת 1991 ומאז היא לא מפסיקה לגדול!

בית שמש החלה את דרכה כמועצה בתחילת שנות החמישים והפכה לעיר לראשונה בשנת 1991. מאז ועד היום העיר עברה לא מעט שינויים ונכון לכתיבת שורות אלה היא נמנית יחד עם תל אביבי וירושלים ברשימת הערים המאוכלסות ביותר בישראל. העיר ממשיכה למשוך למחוזותיה תושבים רבים מידי שנה ומציגה גדילה משמעותית של קרוב ל 10% מכמות התושבים משנה לשנה. למה רבים כל כך בוחרים לקבוע את מקום מושבם דווקא בבית שמש? יש לכך לא מעט סיבות, אחת המרכזיות שבהן היא מיקומה הגיאוגרפי של העיר. 

 

ממוקמת לצד ירושלים ומבטיחה לכל תושביה מגוון רחב של מקומות תעסוקה, מרכזי קניות ומקומות בילוי

העיר בית שמש משוייכת למחוז ירושלים ומאפשרת לכלל תושביה להגיע למרכז העיר ירושלים תוך דקות בודדות של נסיעה. נתון זה מבטיח לתושביה מגוון רחב של מקומות תעסוקה, מרכזי קניות גדולים, שלל מקומות בילוי ואזורי מסחר רחבי ידיים. רוצים ליהנות מיתרון זה ומעוד לא מעט יתרונות שהעיר בית שמש מציעה לכל תושביה? בשורות הבאות נמנה כמה מהשכונות המובילות בעיר, מה שיוכל לעזור לכם לבחור נכון את מקום המגורים הבא שלכם. אך קודם לכן, חשוב לגעת בעוד מספר פרטים טכניים אודות העיר. 

בית שמש מונה קרוב ל 160,000 תושבים בשטח כולל של למעלה מ 38 דונמים!

העיר מונה קרוב ל 160,000 תושבים בשטחה המתפרס על לא פחות מ 38,400 דונמים. בשנים האחרונות העיר גדלה בקצב מהיר במיוחד כך שכמות התושבים צפויה להמשיך ולגדול באופן משמעותי גם בשנים הקרובות. גם אפשרויות התחבורה בעיר מאפשרות לרבים יכולת התניידות נוחה ונמנות ברשימת יתרונותיה של העיר. בין כלל הכבישים המרכזיים שעוברים בקרבת העיר ניתן למנות את כביש 1 וכביש 38 המובילים רבים מידי יום למקום עבודתם. כמו כן חשוב לדעת כי בעיר פועלים קווי אוטובוסים רבים. הקווים השונים מניעים רבים מתושבי העיר לערים רבות בכל רחבי הארץ וכמובן לכל פינה בגבולותיה של העיר. קווי האוטובוס פועלים בתדירות גבוהה ומאפשרים לתושבים להשאיר את הרכב בחניה ולהתנייד בעזרת תחבורה ציבורית בלבד. 

 

תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה וצפי לפיתוחים בעתיד הקרוב – רכבת קלה שתקשר בין בית שמש לירושלים

גם תוכנית הרכבות אינה פוסחת על העיר. נכון לכתיבת שורות אלה מתוכננת רכבת קלה שתקשר בין בית שמש לבין ירושלים. רבים מתושבי העיר צפויים ליהנות משימוש יומיומי בשירותי הרכבת הקלה, מה שיאפשר להם להגיע למקום עבודתם ללא צורך ברכב פרטי, בקלות ובמהירות. כמובן שבעיר פועלת גם תחנת רכבת ישראל המאפשרת התניידות מהירה ונוחה לערים רבות בכל רחבי הארץ. רוצים גם? רגע לפני שתבחרו את יעד המגורים הבא שלכם, חשוב שתכירו כמה מהשכונות המובילות של העיר. 

 

שכונותיה המובילות של בית שמש:

  • שכונת הוותיקים. 
  • מרכז בית שמש. 
  • הקריה החרדית.
  • גבעת שרת.
  • רמת בית שמש. 
  • שכונת המשקפיים. 
  • מתחם בין הגבעות.
 

לא כל השכונות צפויות לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. הכירו את השכונות המובילות בסיכוי היתכנות התחדשות עירונית

חשוב להדגיש כי לא בכל השכונות הללו יבוצעו פרויקטים של התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. ישנן שכונות חדשות שמרבית המבנים בהן נבנו לאחר שנת 1980. שכונות אלה אינן צפויות לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב ולכן, אם אתם בונים על פרויקט פינוי בינוי בית שמש חשוב שתבחרו נכון את השכונות המיושנות ביותר. 

 

לפני שאתם מתחילים לקדם פרויקט פינוי בינוי בבית שמש, חשוב שתכירו את עשרת השלבים המרכזיים של הפרויקט

חולמים על פרויקט פינוי בינוי בית שמש? כפי שציינו מעלה, פרויקט זה נחשב לפרויקט הארוך והמורכב ביותר. בכדי לצלוח את כלל שלביו, אתם חייבים להגיע מוכנים ולהכיר היטב את כל השלבים שאתם צפויים לעבור. אז רגע לפני שאתם מתחילים, הנה לכם כמה מהשלבים המרכזיים ביותר במסגרת פרויקט הדגל, פרויקט פינוי בינוי בית שמש. 

 

שלבי הפרויקט של פינוי בינוי בית שמש: 

  • אישור משרד הבינוי והשיכון 
בשלב הראשון הפרויקט שלכם חייב לעבור את אישורו של משרד הבינוי והשיכון. אנשים רבים כלל לא מודעים לחשיבות של האישור הראשוני ומקדמים את השלבים הבאים טרם השלמתו. לכן, חשוב להדגיש ולומר כי משרד הבינוי והשיכון חייב לבחון את מתחם המגורים שלכם במטרה לוודא כי הוא אכן יכול לעבור התחדשות עירונית ולהוסיף עוד מאות יחידות דיור לאזור כולו. רק לאחר שמשרד הבינוי והשיכון בחן את השטח והכריז עליו כייעודי להתחדשות עירונית, אתם יכולים לעבור לשלבים הבאים. 

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה
משרד הבינוי והשיכון הכיר במתחם המגורים שלכם כמתחם ייעודי להתחדשות עירונית? כעת חשוב להתחיל לעבוד על תוכנית בניין עיר חדשה. כפי שהובא מעלה, פרויקט פינוי בינוי בית שמש כולל הוספה של יחידות דיור רבות לאזור. לכן, חשוב להתאים את תוכנית בניין העיר לשינויים במסגרת הפרויקט. חשוב להבהיר כי התוכנית חייבת להיכתב על ידי אנשי מקצוע מיומנים, כי היא צפויה לעבור מבחנים קפדניים בהמשך הדרך. תוכנית שאינה נכתבת בצורה מקצועית לא תקבל את האישורים הנדרשים לקידום הפרויקט. 

  • בחינת התב"ע החדשה בשתי וועדות תכנון ובניה
השלמתם את הבנייה של תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את כל השינויים במסגרת הפרויקט? בשלב זה ועדות תכנון ובניה יבחנו מקרוב את התוכנית החדשה. לא אחת קורה כי הוועדות אינן מאשרות את התוכנית, מה שמחייב לבצע שינויים ולחזור על הליך הבחינה מחדש. רק לאחר שהוועדות השונות אישרו את התב"ע החדשה, תוכלו לעבור לשלב הבא. 

  • עדכון כל דיירי המתחם
בשלב זה, לאחר שהוועדות לתכנון ובנייה אישרו את התוכנית החדשה, יזם הפרויקט או נציגי המתחם נדרשים לעדכן את כלל הדיירים בהתקדמות. ברוב המקרים שלב זה נגמר בקלות ובמהירות, אך פעמים רבות ישנם דיירים שאינם מתגוררים בישראל ולא תמיד פשוט להשיג אותם. סך הכל מדובר בשלב פשוט ומהיר, אך חשוב להביא בחשבון עיכובים אפשריים. 

  • בחירת יזם מקצועי וחברת בניה מנוסה
השלב החמישי של הפרויקט הוא השלב החשוב מכולם. בשלב זה אתם נדרשים לבחור נכון את היזם המקצועי וחברת הבנייה שתבנה עבורכם את הבניינים החדשים. אנשים רבים בוחרים את אנשי המקצוע שילוו אותם לאורך כל שלבי הפרויקט באופן שרירותי וללא הכנה נדרשת. במקרים רבים בחירות שגויות מביאות לפגיעה של ממש בהיתכנות הפרויקט. אז רגע לפני שגם אתם בוחרים את אנשי המקצוע שלכם באופן שרירותי, חשוב שתכירו את הטיפים הבאים שיעזרו לכם לבחור נכון. 

  • טיפ ראשון – בחרו אך ורק אנשי מקצוע שהשלימו בעבר פרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית
חשוב לדעת כי הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית כוללים דגשים ותהליכים שונים בהשוואה לפרויקטים רגילים. חברות בנייה מקצועיות שהשלימו פרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית יכירו היטב את כל הדגשים החשובים והשלבים הנדרשים להשלמת הפרויקט. לעומתן, חברות בנייה שאינן מנוסות בתורנית הממשלתית עלולות להסתבך עם שלבים שונים, מה שבמקרה הטוב יביא לעיכובים בביצוע הפרויקט ובמקרה הפחות טוב אף יפגע בהצלחתו. לכן, אל לכם להתפשר על חברות בנייה שלא השלימו בעבר פרויקטים של התחדשות עירונית. 

  • טיפ שני – בחרו אך ורק אנשי מקצוע שהשלימו בעבר פרויקטים בעיר המגורים שלכם
חשוב לדעת כי כל רשות מקומית כוללת דגשי בנייה שונים, קווים אדומים אישיים ונקודות חשובות שחברת הבנייה חייבת להכיר לפני שהיא מתחילה את הבנייה בעיר. חברות בנייה שלא בנו בעיר המגורים שלכם לא יכירו את הדגשים החשובים הללו, מה ששוב במקרה הטוב יגרור עיכובים ובמקרה הפחות טוב אף ימנע את השלמת הפרויקט. מעבר לכך, חברת בנייה שכבר השלימה מספר פרויקטים בעיר מכירה היטב את כל אנשי המקצוע שצריך לפנות אליהם במקרה של בעיה. החיבורים הללו יכולים לחסוך זמן יקר ולמנוע לא מעט טעויות שעלולות לעלות ביוקר. 

זכרו, כל התפשרות על אנשי המקצוע שמלווים את הפרויקט פירושה הגדלת הסיכויים לעיכובים אי אף לכישלון הפרויקט. אל תתפשרו על היזם ועל חברת הבנייה שלכם!

  • ניהול משא ומתן על התמורה + חתימה על חוזים אישיים
בחרתם נכון את אנשי המקצוע על בסיס הדגשים שהובאו מעלה? כעת חשוב להתחיל בשלב המשא ומתן. בשלב זה היזם קובע פגישות עם כל דייר המתחם במטרה להכין עבורו חוזה אישי המפרט את התמורה שמגיעה לו. חשוב להדגיש כי מדובר בחוזים אישיים, שכן לכל דייר יש דירה שונה עם נתונים שונים. שלב זה עלול ליצור עיכובים רבים כי לא אחת קורה שדיירים דורשים תמורה גבוהה מהמקובל, מה שלא תמיד היזם יכול לאשר. לכן, אם אתם רוצים לקדם את הפרויקט כמה שיותר מהר, כדאי להיצמד לתמורה המקובלת בשוק, הובאה מעלה בפירוט על פרויקט פינוי בינוי. המשא ומתן הושלם? הדיירים יחתמו על החוזים האישיים שלהם. 

  • פינוי כל דיירי המתחם 
לאחר שהדיירים חתמו על החוזים כולם, חברת הבנייה תתחיל בשלב פינוי הדיירים. עד שלא כלל הדיירים מפנים את דירותיהם, חברת הבנייה לא יכולה לקבל את אישור ההריסה המיוחל. שלב זה נחשב לשלב מהיר ופשוט למדי, פרט למצבים בהם ישנן מתנגדים חריפים לקיום הפרויקט. 

  • קבלת היתר הריסה למבנים הקיימים והריסה בפועל 
הדיירים פינו את דירותיהם במתחם? חברת הבנייה תוכל לקבל את האישור המיוחל. לאחר קבלת האישור להריסת המבנים החברה תתחיל במלאכה. חשוב להדגיש כי ישנן מספר שיטות להריסת מבנים, חברת בנייה מקצועית תדע לבחור את השיטה הטובה, המתאימה והמהירה ביותר. 

  • פינוי כל פסולת הבניין והכנת התשתיות לבנייה החדשה 
הבניינים נהרסו כליל? בשלב זה חברת הבנייה תתחיל במלאכת פינוי פסולת הבנייה. גם שלב זה מצריך ניסיון ומקצועיות. חברות שאינן מספיק מנוסות ומקצועיות יפנו את הפסולת באיטיות רבה. לאחר פינוי כלל הפסולת, חברת הבנייה תעמול על התאמת התשתיות לבנייה החדשה. חשוב לזכור כי הבניינים החדשים יכללו מאות יחידות דיור חדשות, מה שמחייב התאמה של התשתיות הקיימות. 

  • תחילת שלבי הבנייה של מגדלי המגורים החדשים 
בשלב האחרון, חברת הבנייה שלכם תתחיל לעבוד על שלבי הבנייה של המבנים החדשים. כפי שציינו מעלה, הבנייה החדשה תכלול סטנדרט בנייה גבוה, מגדלים רבי קומות הכוללים לובי מפואר, דירות מרווחות, מספר מעליות, חניות תת קרקעיות ועוד. כלל השינויים הללו ישביחו את דירות המגורים המקוריות במתחם בעשרות אחוזים. רוצים לקדם פרויקט פינוי בינוי בית שמש בהצלחה? חשוב להכיר את כל השלבים שהובאו מעלה ולבחור בקפידה את אנשי המקצוע שילווה אתכם לאורך כל הדרך.

 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו