פינוי בינוי בית שאן

פינוי בינוי בית שאןמתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הנקודות החשובות ביותר שיעזרו לכם להשלים בהצלחה את כל שלבי הפרויקט. אנשים רבים שמנסים לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית מופתעים מכמות השלבים ומהבירוקרטיה המורכבת. ברוב המקרים הפתעה זו גוררת עיכובים של ממש ובמקרים חריגים חוסר הידע הנדרש מביא לכדי כישלון של הפרויקט. רוצים להבטיח את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר לקידום פרויקט פינוי בינוי בית שאן? כדאי שתפנו את הדקות הקרובות ותמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

הכירו את כל הדגשים הנדרשים לקידום פרויקט מוצלח במסגרת התוכנית להתחדשות עירונית

אז מה יהיה לנו בפסקאות הבאות? בפסקאות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים והכלים המקצועיים שילוו אתכם לאורך כל שלבי הפרויקט. בין כלל הדגשים שיובאו מטה ניתן למנות היכרות עם התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, היכרות עם הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית, הסיבה האמיתית בגינה המדינה החליטה לקדם פרויקטים שונים במסגרת תוכנית בנייה ממשלתית, דגשים חשובים אודות בית שאן, תנאי הסף להיתכנות פרויקטים שונים של התחדשות וכן עשרת השלבים המרכזיים של פרויקט הדגל – פרויקט פינוי בינוי בית שאן. אז לפני שאתם ממהרים להתחיל מסע ארוך של קידום פרויקטים שונים במתחם המגורים שלכם, כדאי שתקראו בכובד ראש את המאמר הבא.

 

כך התחילה את דרכה התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית והשינוי המשמעותי שהפך אותה למבוקשת כל כך!

ראשית, חשוב לפתוח בהיכרות בסיסית עם התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. מדינ ישראל החליטה לקדם תוכנית בנייה ממשלתית. התוכנית החלה את דרכה לפני כשני עשורים אך ללא הצלחה. אחת הסיבות המרכזיות לכישלון התוכנית הייתה החובה לקבלת הסכמה מכלל דיירי המתחם. כלומר, כל עוד לא כלל הדיירים מסכימים, לא ניתן לבצע את הפרויקט. בשנים האחרונות התוכנית עברה שינויים רבים והפכה מבוקשת במיוחד. נכון לכתיבת שורות אלה ישנם פרויקטים המחייבים כ 80% מסכימים מכלל דיירי המתחם וישנם פרויקטים שיכולים לצאת לדרך עם הסכמה נמוכה יותר של כ 66% בלבד. הורדת אחוז ההסכמה לטובת ביצוע הפרויקטים הביאה לשינוי של ממש. מרבית הפרויקטים שיצאו לדרך במסגרת התוכנית יצאו רק בשנים האחרונות.

 

מדוע המדינה החליטה לקדם את התוכנית בכל הכוח דווקא עכשיו? ריבוי הערכות לרעידת אדמה אפשרית ברחבי המדינה

מה התוכנית כוללת ומדוע המדינה החליטה ליישמה בערים רבות בכל רחבי ישראל? התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית כוללת חיזוק מבנים ישנים. חשוב להבהיר כי אין מדובר בתוכנית אסתטית שכל מטרתה היא לחדש מבנים ישנים למטרות התחדשות. המטרה המרכזית של תוכנית זו היא דווקא בטיחות המבנים. השינוי המשמעותי ביותר שחל במבנים שעוברים פרויקטים במסגרת התוכנית הוא שינוי בטיחותי. התוכנית כוללת הוספת תקן בטיחות ייעודי כנגד רעידות אדמה, תקן 413. תקן 413 הוא תקן ייעודי כנגד רעידות אדמה שמטרתו למנוע קריסות. הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם את התוכנית דווקא בשנים האחרונות היא העובדה כי נערמות אט אט הערכות רבות כי מדינת ישראל עלולה לסבול מרעידת אדמה בשנים הקרובות. רוצים להיות בטוחים שהבניין שלכם יציב בפני רעידות אדמה? המשיכו לשורות הבאות.

תקן הבטיחות שיבטיח את יציבות הבניין שלכם בעת רעידת אדמה – הכירו את תקן 413

תקן בטיחות 413 כנגד רעידות אדמה נכנס לבנייה בישראל בשנת 1975 והפך מחייב רק בשנת 1980. כלומר, כל עוד בניין המגורים שלכם נבנה אחרי שנת 1980, אתם יכולים להיות רגועים. אך במידה והוא נבנה קודם לכן, רוב הסיכויים שהוא אינו בטוח מפני רעידות אדמה. בניין המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980 ואתם רוצים לקדם בו פרויקטים שונים להתחדשות עירונית? חשוב שתכירו את התנאים שהבניין שלכם חייב לעמוד בהם. המדינה רוצה לקדם כמה שיותר פרויקטים בכמה שיותר מבנים עם רמת סיכון גבוהה לקריסה בעת רעידות אדמה. לכן, המדינה החליטה על מספר תנאים שחייבים להתקיים על מנת שיהיה ניתן לקדם את התוכנית. 

 

התנאים שחייבים להתקיים בכדי שתצליחו לקדם פרויקטים שונים במתחם המגורים שלכם:

  1. בניין המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980.
  2. בניין המגורים שלכם נבדק על ידי מהנדס מקצועי.
  3. בניין המגורים שלכם כולל 2 קומות לכל הפחות.
  4. בניין המגורים שלכם אינו מיועד להריסה.

 

גם אם הבניין שלכם עומד בכל התנאים הללו כלל לא בטוח שהוא יעבור פרויקט להתחדשות עירונית

בניין המגורים שלכם עומד בכל התנאים הללו? הסיכוי שתצליחו לקדם בו פרויקטים שונים של התחדשות עירונית גבוה. אך יחד עם זאת חשוב להדגיש כי כלל לא בטוח שתצליחו לקדם פרויקטים שונים במתחם המגורים שלכם. ישנן עוד לא מעט בדיקות שיש לעשות על מנת לוודא כי הבניין יוכל לעבור התחדשות עירונית. לפני שאתם בוחרים לקדם פרויקט פינוי בינוי בית שאן, חשוב שתכירו את כל הפרויקטים הכלולים בתוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. 

 

הכירו את העיר הצפונית השוכנת לצד הכביש הארוך בישראל

רוצים לקדם את פרויקט הדגל במתחם המגורים שלכם? חשוב להדגיש כי מדובר בפרויקט ארוך במיוחד הכולל לא מעט שלבים בירוקרטיים שיש לעבור. אנשים רבים שלא מכיעים מוכנים למסע ארוך ומפרך בוחרים לוותר באמצע הדרך ולא מצליחים להשלים את כל שלבי הפרויקט. לכן, בשורות הבאות נציג בפניכם את עשרת השלבים המרכזיים שתהיו חייבים לעבור בשביל לקדם פרויקט פינוי בינוי בית שאן במתחם המגורים שלכם. אך קודם לכן, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות בית שאן. 

 

בית שאן הוכרה כעיר רשמית במדינת ישראל רק בשנת 1999

העיר בית שאן נחשבת לאחת הוותיקות ביותר בישראל. מקום המדינה היא הוגדרה כמועצה מקומית בשנת 1949 וכמעט חמישה עשורים לאחר מכן היא הוגדרה כעיר לראשונה, בשנת 1999. העיר משוייכת למחוז צפון וכוללת קרוב ל 20,000 תושבים בשטחה. חשוב להדגיש כי בשל מיקומה הגיאוגרפי העיר לא נהנית מביקושים גבוהים במיוחד, מה שגורם לנטישה רבה של מתבגרים ועלייה נמוכה של כ 1.3% בלבד מידי שנה. עם זאת, חשוב לדעת כי בעיר יש לא מעט מבנים ישנים שנבנו לפני מספר עשורים וצפויים לעבור בקרוב פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. רוצים לקדם פרויקט פינוי בינוי בית שאן? רגע לפני שנכיר את שלבי הפרויקט, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים אודות העיר, כמו אפשרויות התחבורה הקיימות בה.

 

עובדים מחוץ לעיר? אלה אפשרויות התחבורה הטובות ביותר עבורכם!

רבים מתושביה של בית שאן אינם עובדים ברחבי העיר. הם נדרשים לצאת לערים סמוכות למקום עבודתם, ולכן חשוב שתכירו את אפשרויות התחבורה הקיימות בעיר. מתניידים ברכב פרטי? בטח תשמחו לשמוע כי כביש 90, הכביש הארוך במדינה, חוצה את העיר מאפשר לרבים מתושביה להתנייד לערים רבות בכל רחבי הארץ בקלות ובמהירות. מתניידים עם תחבורה ציבורית? חשוב לדעת כי העיר מציעה לכלל תושביה תחנת רכבת המובילה רבים לחיפה מידי בוקר. חיפה משמשת כמרכז הצפוני של ישראל והיא כוללת מגוון רחב של מקומות תעסוקה, מרכזי קניות ומקומות פנאי ובילוי. כלל האפשרויות הללו מאפשרות לתושבי בית שאן ליהנות מיתרונות רבים בנסיעת רכבת מהירה ונוחה. כמו כן חשוב לדעת כי העיר כוללת לא מעט קווי אוטובוס המסיעים רבים מידי יום. האוטובוסים השונים מגיעים בתדירות גבוהה ומאפשרים לכלל תושבי העיר להגיע לערים רבות ולכל פינה בפנים העיר בקלות ובמהירות. בשנת 2017 נחנך מסוף אוטובוסים ראשון בעיר, משם יוצאים קווים רבים מידי יום.

 

חולמים על פרויקט פינוי בינוי בית שאן? כך תצליחו לקדם את הפרויקט הארוך והמורכב ביותר במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית!

רגע לפני שנמנה את עשרת הדיברות של פרויקט פינוי בינוי בית שאן, חשוב להדגיש כי לא כל מבנה בעיר יכול לעבור התחדשות עירונית. אם אתם מתכננים לרכוש דירה במטרה לקדם בה פרוקטים שונים של התחדשות עירונית, חשוב לדעת לבחור נכון את השכונות המאימות ביותר. בחרו נכון שכונות ישנות שמרבית המבנים בהם נבנו לפני עשורים רבים. כעת, כל שנותר לכם זה להכיר מקרוב את עשרת השלבים המרכזיים של הפרויקט.

עשרת השלבים החשובים ביותר בפרויקט פינוי בינוי בית שאן:

  • הכרה של משרד הבינוי והשיכון באזור המגורים שלכם
בשלב הראשון קיימת חשיבות רבה לקבל הכרה של משרד הבינוי והשיכון במתחם המגורים שלכם. משרד הבינוי והשיכון בוחן היטב את היתכנות הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית במטרה לוודא כי ניתן להשלים את הפרויקטים מבחינת רמת צפיפות או תשתיות קיימות בשטח. רק לאחר שמשרד הבינוי והשיכון בחן לעומק את הבקשה שלכם ואישר כי מתחם המגורים מיועד להתחדשות עירונית ניתן לעבור לשלב הבא. אנשים רבים לא מחכים לאישור של משרד הבינוי והשיכון ומקדמים את השלבים הבאים טרם אישורו. במקרים רבים הם מגלים כי עבדו לשווא, כי המשרד לא אישר את התקדמות הפרויקט. לכן, מומלץ להמתין לאישור המיוחל ורק לאחר מכן לקדם את השלבים הבאים.

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את כל השינויים
הצלחתם לקבל את האישור הראשוני של משרד הבינוי והשיכון? כעת אתם נדרשים להציג תוכנית בניין עיר חדשה. התוכנית החדשה חייבת לכלול את השינויים המשמעותיים ביותר שיחולו בעקבות הפרויקט. חשוב להבהיר כי התוכנית החדשה שאתם מציגים עוברת לוועדות תכנון ובייה שונות, כך שהיא חייבת להיות מקצועיות ועניינית. תוכנית בניין עיר חדשה שלא נערכת במקצועיות ולא מביאה בחשבון את כל הדגשים שחייבים לבוא לידי ביטוי בפרטיה השונים, לא תעבור ותחייב אתכם לערוך שינויים רבים שוב ושוב. התוכנית עוברת לעיני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ומיד לאחר מכן לוועדה המחוזית.

  • בחינה קפדנית של ועדות תכנון ובנייה 
הוועדות השונות לתכנון ובנייה לא אישרו את התוכנית שלכם? בשלב זה אתם נדרשים לערוך התאמות בהתאם לדרישות הוועדה ולהחזיר את התוכנית לבדיקה נוספת. חשוב להביא בחשבון כי ישנם לא מעט פרויקטים מוצלחים שמתחילים בשינויים רבים בתוכניות בניין העיר החדשות. לכן, אל לכם להתייאש אם הוועדות השונות לתכנון ובנייה אינן מאשרות את התוכנית החדשה שלכם. חשוב להביא בחשבון אפשרות של עיכוב משמעותי בשלב זה.

  • עדכון כלל דיירי המתחם
עברתם את שלב הוועדות השונות והתב"ע החדשה אושרה? כעת, קיימת חשיבות רבה לעדכן את כל תושבי המתחם. ברוב המקרים ועד המתחם האחראי על קידום הפרויקט הוא זה שמודיע לכלל הדיירים. חשוב להדגיש כי לכאורה מדובר בשלב פשוט, אך גם בו חשוב להיערך נכון לעיכובים לא צפויים. אחת הסיבות השכיחות ביותר לעיכוב בשלב זה היא דיירים שאינם מתגוררים בישראל. לא תמיד קל לתפוס דיירים המתגוררים מעבר לים ואין להם קשר רציף עם דירתם בישראל. חשוב להביא בחשבון אפשרות של עיכוב בגין סיבה זו או אחרת.

  • בחירה של יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה
השלב החמישי הוא השלב החשוב ביותר במסגרת הפרויקט כולו. בשלב זה אתם נדרשים לבחור את אנשי המקצוע שילכו אתכם יד ביד עד לקבלת המפתח לדירה החדשה. חשוב להדגיש כי מדובר בבחירה משמעותית מאוד. אנשים רבים מקלים ראש בבחירה זו אך חשוב להבהיר כי בחירה לא נכונה עלולה לגרור עיכובים של ממש בעוד שבחירה נכונה תבטיח לכם פרויקט מוצלח ומהיר. בשורות הבאות בחרנו עבורכם שני טיפים מעשיים ופשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר שישלימו עבורכם פרויקט מוצלח במיוחד.

  • הטיפ הראשון – בחרו אך ורק אנשי מקצוע מנוסים בתוכנית התחדשות עירונית
התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית כוללת לא מעט תנאים ושלבים שונים שאינם קיימים בהליך בנייה רגיל. אנשי מקצוע רבים שלא השלימו בעבר פרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית לא מכירים את כלל הדגשים החשובים, מה שעלול להוביל לבעיות רבות, עיכובים משמעותיים ואף לכישלון הפרויקט. מנגד, בחירה נכונה באנשי מקצוע שהשלימו בעבר מספר פרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית תבטיח לכם אנשי מקצוע המכירים היטב את כל הדגשים החשובים. היכרות עם הדגשים הללו תקצר באופן ניכר את משך הפרויקט ותבטיח יכולת התמודדות מיטבית עם שלל בעיות שעלולות לצוץ.

  • הטיפ השני – בחרו אך ורק אנשי מקצוע שהשלימו פרויקטים בעיר המגורים שלכם
בדומה לדגשים החשובים ולכללים המיוחדים במסגרת שלבי בנייה בתוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, חשוב לדעת כי לכל רשות מקומית יש דגשים אישיים וקווים אדומים שונים בכל הקשור להליך הבנייה בשטחה. אנשי מקצוע מיומנים שכבר השלימו מספר פרויקטים בעיר המגורים שלכם יבטיחו היכרות עם כלל הדגשים ובנייה בהתאם. היכרות עם הדגשים הללו תחסוך לא מעט זמן יקר ותבטיח מניעה של שלל בעיות אפשריות. כמו כן, גם אם תתעורר בעיה, חברות בנייה המכירות את העיר ידעו מיד למי עליהן לפנות בכדי להתגבר על הבעיה במהירות מרבית.

הקפדה על הדגשים הללו תבטיח לכם בחירה נכונה וליווי מקצועי לאורך כל שלבי הפרויקט. בחירה שאינה על בסיס הדגשים הללו עלולה להתברר כטעות של ממש, כזו שיכולה לפגוע בהיתכנות הפרויקט שלכם.

  • ניהול משא ומתן על התמורות וחתימה על חוזים אישיים
בחרתם את אנשי המקצוע שלכם בהצלחה? בשלב זה אתם נדרשים לשבת למשא ומתן עם היזם על התמורות. חשוב להדגיש כי ברוב המקרים מדובר בתמורה קבועה בפרויקטים הללו. ניתן לבקש מהיזם דגשים קלים ושינויים מינוריים, אך ברוב המקרים מדובר על תמורה קבועה, כפי שהובאה מעלה בפירוט פרויקט פינוי בינוי. חשוב להביא בחשבון כי ישנם דיירים רבים שמנסים לחלוב את היזם ולקבל תמורה גבוהה משמעותית מהמקובלת במרבית הפרויקטים הללו. דיירים אלה עלולים לייצר עיכובים של ממש בקידום שלביו האחרונים של הפרויקט, עיכוב שחשוב להביא בחשבון. לאחר הסכמה של כלל הדיירים על התמורות, כל דייר יחתום על חוזה אישי.

  • פינוי כל דיירי המתחם
החוזים חתומים? בשלב זה חברת הבנייה תתחיל לפנות אל כל דיירי המתחם. שלב זה נחשב לשלב פשוט ומהיר, אך לעיתים ישנם מתנגדים לפרויקטים שלא מוכנים לפנות את דירתם. חשוב להביא בחשבון את הסרבנים שעשויים לעכב את השלב הבא, שלב קבלת ההיתרים להריסת המבנים.

  • קבלת היתר הריסת מבנים והריסה בפועל
כלל הדיירים פינו את דירות המגורים שלכם? בשלב זה חברת הבנייה תקבל את היתר ההריסה המיוחל ותתחיל להרוס את המבנים הישנים. חשוב להדגיש ולומר כי ישנן מספר שיטות הריסה שונות. חברת בנייה מקצועית תדע לבחור את שיטת ההריסה הטובה והמהירה ביותר. כמו כן חשוב לדעת כי ישנן שיטות שעלולות לגרור פגיעות שונות בסביבה, מה שיכול להוות עיכוב משמעותי להתקדמות הפרויקט. בחירה נכונה של חברת בנייה מקצועית תבטיח לכם שיטת הריסה מדוייקת ומותאמת למתחם המגורים שלכם.

  • פינוי הפסולת והכנת תשתיות בנייה למגדלי המגורים
לאחר הריסת המבנים, חברת הבנייה שלכם תידרש לפנות את כל הפסולת במטרה להכין את השטח לבנייה החדשה. שלבים אלה אף הם יעשו ביעילות על ידי חברות מקצועיות ומנוסות. בחירה נכונה של אנשי המקצוע הנכונים בטיח כי הם ידעו כיצד לפנות את פסולת הבניין במהירות מירבית ולהכין את התשתיות לקליטת מגדלי מגורים רבי קומות.

  • בנייה בפועל 
בשלב האחרון, לאחר פינוי הפסולת והכנת התשתיות, חברת הבנייה שלכם תתחיל את שלבי הבנייה של מגדלי המגורים החדשים. חברה מקצועית תדע לבנות עבורכם מגדלי מגורים רבי קומות הכוללים בנייה ללא פשרות, לובי מפואר, מספר מעליות ודירות מרווחות. אז אל תתפשרו על אנשי המקצוע שלכם, בחירה נכונה תבטיח לכם ראש שקט לאורך כל שלבי התהליך ודירות בסטנדרט גבוה במיוחד.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו