פינוי בינוי חולון

פינוי בינוי חולוןפרויקטים רבים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית צפויים להתחיל בחולון בעתיד הקרוב. הבניין שלכם נמצא בעיצומו של הליך קידום פרויקט פינוי בינוי? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים שתידרשו לעבור במסגרת הפרויקט, החל מהעברת תוכנית תב"ע חדשה וכלה בקבלת מפתח לדירה החדשה. בחירה נכונה של אנשי מקצוע מנוסים, היכרות עם כלל השלבים ונכונות של כל דיירי הבניין לקידום הפרויקט יבטיחו לכם הליך מהיר, מסודר ומקצועי. רוצים לעשות זאת נכון? המשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

מה כלול בפרויקטים של פינוי בינוי? כשמם כן הם – פינוי המבנים הישנים לטובת בניית רבי קומות חדשים!

ראשית, חשוב להכיר מקרוב את הפרטים המרכזיים אודות פרויקט פינוי בינוי חולון. בשונה מפרויקטים רבים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית שמיושמים בערים רבות בכל רחבי ישראל, תוכנית פינוי בינוי כוללת הריסה של מתחם בניינים לטובת בניית רבי קומות חדשים. הבניין שלכם נמצא בהתנהלות מול יזמים? לפני שאתם ממהרים לחתום, חשוב שתכירו דגשים חשובים אודות בחירת יזמים וחברות בנייה שיובאו מטה. במסגרת הפרויקט הדיירים יאלצו לפנות את דירות המגורים שלהם למשך שנים ארוכות – בהן חברת הבנייה תיבנה את הבניינים החדשים. הדיירים יקבלו דירות גדולות יותר בכ 12 – 25 מטרים רבועיים, דירות הכוללות חדר ממ"ד חדש, מרפסת שמש ולעיתים גם מחסן צמוד. רוצים לקדם את הפרויקט המיועד בבניין שלכם? חשוב להתחיל מהיכרות עם כל השלבים הכלולים בפרויקט.

 

היכרות עם הלבים המרכזיים בתוכנית פינוי בינוי חולון תאפשר לכם לעקוב מקרוב אחר התקדמות הפרויקט ולסייע לקידומו בעת הצורך

פרויקטים של פינוי בינוי כוללים לא מעט שלבים מהותיים שחייבים להתקיים על מנת שניתן יהיה להוציא את הפרויקט אל הפועל. היכרות עם כלל השלבים הללו תאפשר לכם לעקוב מקרוב אחרי התקדמות הפרויקט ואף לדאוג לקידומו המהיר בין השלבים השונים. על כן ריכזנו עבורכם את השלבים המשמעותיים והמרכזיים ביותר – 10 שלבים במספר.

השלבים המשמעותיים ביותר במסגרת פרויקט פינוי בינוי בחולון הם:

החלטה על מתחם, שכונה או רחוב כאזורים מיועדים להתחדשות עירונית 

על מנת שתוכלו לקדם את הפרויקט המדובר באזור המגורים שלכם, קיימת חשיבות רבה לקבל הכרה ממשרד הבינוי והשיכון על כך. משרד הבינוי והשיכון צריך להכריז על אזור המגורים שלכם ככזה המיועד להתחדשות עירונית לפני שתוכלו לקדם את השלבים הבאים. איך גורמים למשרד לעשות זאת? ישנם יזמים מקצועיים שדוחפים לכך ולעיתים גם הרשות המקומית משמיעה את תמיכתה ברעיון. כך או כך, חשוב להבהיר כי על מנת שמשרד הבינוי והשיכון אכן יכיר באזור כייעודי להתחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי, תשתיות האזור חייבות להתאים לכך. ללא תשתיות מתאימות, לא יהיה ניתן לקדם את הפרויקט.

 

הכנה של תוכנית תב"ע חדשה ומותאמת לכמות החדשה של יחידות הדיור

משרד הבינוי והשיכון נתן את בירכתו לתחילת הדרך? בשלב זה נדרשת תוכנית תב"ע חדשה ומותאמת לשינויים הרבים שצפויים להתרחש באזור בעקבות השלמת הפרויקט. התוכנית חייבת לכלול משתנים רבים ומדוייקים על מנת שהיא תעבור ותאפשר את התקדמותו של הפרויקט כולו. פעמים שתוכנית זו נעשית על ידי היזם ופעמים שנעשית על ידי העירייה.

 

אישור תב"ע תוך בחינת כלל המשתנים הכלולים בה

תוכנית התב"ע חייבת לעבור את אישורן של וועדות לתכנון ובנייה על מנת שיהיה ניתן להמשיך לקדם את הפרויקט. חשוב להדגיש כי תוכנית זו צריכה לעבור את אישורה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה וכן את אישורה של הוועדה האזורית לתכנון ובניה גם יחד. העיריה אחראית להעביר את התוכנית לוועדות הללו. התוכנית אושרה? חלק גדול מהשלבים הבירוקרטיים הסבוכים ביותר הושלמו.

 

עדכון כל בעלי הדירות במתחם הבניינים במסגרת הפרויקט

מיד לאחר אישור התב"ע היזם  או נציג הדיירים נדרש ליידע את כל דיירי הבניינים במתחם. רבים סבורים כי שלב זה נחשב לאחד מהפשוטים והמהירים ביותר בתהליך, אך חשוב להכיר את הקשיים ששלב זה טומן בחובו. לעיתים ישנם בעלי דירות במתחם הפרויקט ששוהים מעבר לים וקשה להשיגם. אך ברוב המקרים שלב זה אכן מושלם במהירות ביחס לשלבים האחרים במסגרת הפרויקט.

 

בחירה של יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה

שלב זה הוא השלב החשוב ביותר בפרויקט שלכם, ולכן חשוב לגשת אליו בכובד ראש ובמלוא הרצינות הנדרשת. דיירים רבים בוחרים את היזם הראשון שדופק על דלת דירתם או את חברת הבנייה הראשונה שהם שומעים עליה. בחירה שרירותית עלולה לגרור פערים רבים ועיכובים מיותרים במסירת הדירות החדשות. לכן, חשוב לערוך השוואה מוקפדת ולקרוא כמה שיותר מידע אודות הקבלנים והיזמים המועמדים להשלמת פרויקט פינוי בינוי חולון. 

דגש חשוב באשר לשלב זה – חשוב להבהיר כי ישנם לא מעט קבלנים מקצועיים ומנוסים שאינם מתאימים להשלמת פרויקטים של פינוי בינוי. לכן, חשוב לבחור קבלנים ויזמים מקצועיים שהשלימו בעברם כמה שיותר פרויקטים של התחדשות עירונית. קבלנים ויזמים מנוסים מכירים היטב את כל הדגשים החשובים ביותר לפרויקטים הללו, מה שיכול לסייע לקידום הפרויקט והשלמתו במהירות ובמקצועיות.

 

חתימת חוזים – ניהול משא ומתן עם כל דיירי הבניינים במתחם

לאחר השלב החשוב ביותר, הגענו לשלב המורכב ביותר. בשלב זה חברת הבנייה והיזם שבחרתם נדרשים להכין חוזים ברורים לכל דייר. החוזים הללו כוללים את כל פרטי הדירה החדשה, מה שכולל כמובן ניהול משא ומתן ארוך. ישנם לא מעט דיירים סחטנים שמנסים למקסם את התמורה שיקבלו במסגרת הפרויקט, מה שמקשה מאוד ומאריך את משך תקופת שלב זה. רק לאחר שכלל הדיירים הגיעו להסכמות עם היזם והקבלן וחתמו על חוזה מסודר ניתן לעבור לשלב הבא – שלב פינוי הדיירים בהסכמה.

 

פינוי כלל הדיירים בהסכמה – עוברים לדירת ביניים עד לקבלת המפתח לדירה החדשה!

בשלב זה כלל דיירי המתחם מפנים את דירותיהם בהסכמה. לאחר השלמת פינוי כל דירות המתחם, הקבלן יקדם את כל שלבי הבנייה במהירות המרבית. הסיבה המרכזית לכך היא העובדה שהוא חתום על חוזים שכוללים התחייבות למועד מסירה. כל חריגה ממועד המסירה תחייב את הקבלן בתשלומי קנסות מיותרים.

 

קבלת אישור הריסת מבנים והריסתם על ידי חברת הבנייה שבחרתם

לאחר פינוי כל דירות המתחם הקבלן יקבל אישור הריסה של המבנים לטובת בניית רבי הקומות החדשים. חשוב להבהיר כי הקבלן אחראי על הריסת המבנים הקיימים ופינוי כל הפסולת לטובת הבנייה החדשה.

 

הכנת התשתיות ובניית רבי קומות חדשים

בשלב האחרון, כל שנותר לעשות זה להכין את התשתיות לקליטת כמות גדולה יותר של יחידות דיור ולהתחיל בשלבי הבנייה. משך זמן הבנייה תלוי מאוד בגובה הבניין ובכמות הבניינים שעתידים להיבנות בפרויקט. חשוב לדעת כי גובה הבניין יהיה מינימום פי 3 מגובה הבניינים המקוריים שנהרסו במסגרת הפרויקט.

 

כדאי שתתכוננו לפרויקט ארוך שנים ותתאזרו בלא מעט סבלנות – מרבית הפרויקטים במסגרת תוכנית פינוי בינוי חולון אורכים בין 8 ל 12 שנים

מתגוררים בחולון והבניין שלכם צפוי לעבור הליך פינוי בינוי בעתיד הקרוב? חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לעבור את כל שלבי הפרויקט בהצלחה. תחילה חשוב לדעת כי פרויקט זה מחייב אתכם להתאזר בלא מעט סבלנות. מרבית הפרויקטים של פינוי בינוי אורכים בין 8 ל 12 שנים. שנית, חשוב לדעת כי יתכן שהתנגדותם של דיירים שונים תפגע בהיתכנות הפרויקט. כיום יש לא מעט סרבנים לפרויקטים הללו מסיבות שונות, למרות שהדירה החדשה המתקבלת שווה עשרות אחוזים יותר מהדירה הישנה. על פי חוק לא חייבים את חתימותיהם של כלל הדיירים על מנת להתחיל בפרויקט, אך חייבים רוב משמעותי (בשנים האחרונות מקדמים חוק שיאפשר להתחיל בפרויקט בעזרת רוב של 67%, ולא של 80% כפי שהיה נהוג במשך כל השנים.

 

מדיניות הרשות המקומית בעיר חולון – העירייה רואה בעין יפה את כלל הפרוייקטים להתחדשות עירונית

העירייה בחולון רואה בעין יפה את כל הפרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. פרויקטים רבים של פינוי בינוי מקודמים בשכונות המתאימות ביותר בעיר. השכונות המובילות בקידום הפרויקטים הללו הן לרוב שכונות שנבנו לפני כמה עשרות שנים וכוללות מבני רכבת או מבנים נמוכים הבנויים על מגרשים גדולים. תוכניות ההתחדשות המובילות בחולון מקודמות בעיקר ברחוב סוקולוב, בתל גיבורים, בג'סי כהן ועוד. בעיר יש לא מעט יזמים וקבלנים מקצועיים שהספיקו להשלים עשרות פרויקטים מוצלחים של התחדשות עירונית. אל תתפשרו על אנשי המקצוע שיקדמו את הפרויקט ויבנו את דירת המגורים שלכם. בחירה נכונה תבטיח לכם דירה חדשה תוך זמן קצר. 

מעבר להיכרות עם מדיניותה של חולון בכל הקשור להתחדשות עירונית, חשוב שתכירו עוד מספר פרטים חשובים אודותיה. בשורות הבאות נכיר מקרוב מגוון פרטים חשובים אודות העיר חולון, לרבות שנת הקמתה, גבולות שטחה, שכונותיה המבוקשות ביותר, מגוון אתרים מרכזיים, אפשרויות תחבורה ועוד. אז רגע לפני שמסיימים, הנה לכם כמה מהפרטים החשובים ביותר אודות העיר.

 

מיקומה הגיאוגרפי של חולון אטרקטיבי למדי. היא משוייכת למחוז תל אביב ושוכנת בסמיכות לערים מרכזיות רבות. בין כלל הערים הסמוכות לחולון ניתן למנות את:

  1. תל אביב.
  2. ראשון לציון.
  3. בת ים.
הערים הגדולות הללו מבטיחות יתרונות רבים לכל תושבי חולון. תושביה נהנים ממקומות עבודה רבים בתחומים שונים, ממרכזי פנאי ובידור, ממרכזי קניות גדולים ומחופי ים. היתרונות הללו גורמים לרבים לבחור להתגורר ברחבי חולון, מה שהפך אותה לאחת הערים המבוקשות ביותר בישראל. נשמע מעניין? בשורות הבאות נכיר מקרוב את שנת הקמתה, גודל שטחה ומעמד תושביה.

העיר חולון הוכרזה לראשונה כעיר בשנת בשנת 1950, כ 10 שנים לאחר איחוד חמשת השכונות בשטחה. מאז ועד היום העיר עברה לא מעט שינויים ופיתוחים סביבתיים המאפשרים ללא פחות מ 195,000 תושבים להתגורר בשטחה. גודלה הוא כ 19,200 דונמים ומרבית תושביה נמנים במעמד סוציו אקונומי בינוני.

 

העיר כוללת בשטחה לא מעט מרכזים מבוקשים המבטיחים לכלל תושביה אפשרויות פנאי ובידור, מרכזי קניות ושלל אתרים מבוקשים. בשורות הבאות נביא חלק מאתריה המבוקשים ביותר בכל רחבי העיר:

  • חנויות רבות ברחוב סוקולוב.
  • קניון חולון.
  • מוזיאון העיצוב חולון.
  • המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס.
  • מוזיאון הרכב ההיסטורי.
  • תיאטרון חולון.
  • בית יד לבנים.
  • פארק הנוער.
  • גן הרצל.
  • פארק פרס.
  • מרכז הספורט "בריזה".
  • האיצטדיון העירוני.
  • היכל הקרח.
  • פארק המים "ימית 2000".

רוצים להכיר את אפשרויות ההתניידות העיר חולון? בשורות הבאות נכיר מקרוב את האפשרויות הנוחות והמהירות ביותר.

העיר כוללת לא מעט קווי אוטובוס המובילים את כלל תושביה לכל קצוות העיר וכן לכל הערים הסמוכות במהירות רבה. לא מתניידים עם רכב פרטי? התחבורה הציבורית בחולון תאפשר לכם להגיע לכל פינה בעיר בקלות, בנוחות ובמהירות. מעבר לקווי האוטובוס הרבים, העיר מאפשרת לכלל אזרחיה ליהנות משתי תחנות רכבת, מהן ניתן להגיע לערים רבות בקלות ובמהירות. כמו כן הרכבת הקלה צפויה לעבור בעיר, מהב שמבטיח לכלל תושביה התניידות מיטבית לערים הסמוכות. הכבישים המרכזיים העוברים בעיר או בקרבתה הם: כביש 4, כביש 20, כביש 44.

 

מחפשים את השכונה המבוקשת ביותר בעיר? הנה לכם כמה מהשכונות המובילות:

  • קריית בן גוריון.
  • קריית מיכה.
  • קריית רבין.
  • נווה רמז.
  • קריית פנחס אילון.
קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו