תמ"א 38 בקרית אונו

תמ"א 38 בקרית אונו – הכירו את העיר שהצליחה להגדיל את שטחה ולהכפיל את כמות תושביה תוך מספר ששנים בודדות

תמא 38 בקרית אונוחושבים להתגורר בקרית אונו? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החשוב ביותר שיעזור לכם לבחור נכון את השכונה הטובה והמתאימה ביותר עבור כלל הצרכים שלכם. בפסקאות הבאות נכיר מקרוב את קרית אונו על כלל שכונותיה, יתרונותיה, מיקומה הגיאוגרפי, תוכניותיה העתידיות, מוסדותיה המרכזיים ועוד. אז לפני שאתם בוחרים את הדירה הטובה ביותר עבורכם, כדאי שתפנו מספר דקות לקריאת השואות הבאות.

 

החלה ב 1939 בתור מועצה מקומית וכיום היא אחת הערים המבוקשות בישראל – השינוי הגדול של קריית אונו

קרית אונו החלה את דרכה כמועצה מקומית בשנת 1939. מעט יותר מ 50 שנה לאחר מכן, בשנת 1992 היא הוכרזה כעיר לראשונה. מאז ועד היום העיר שינתה את פניה, הרחיבה את גבולותיה והכפילה את כמות תושביה. בשנים הקרובות ישנן תוכניות פיתוח רבות שצפויות לחול באזורים השונים של העיר, כך שהיכרות עם השינויים הצפויים תעזור לכם לבחור בהתאם את דירת המגורים או ההשקעה שלכם בגבולות העיר.

תמ"א 38 בקרית אונו: פריים לוקיישן כלל ארצי – העיר ממוקמת דקות בודדות של נסיעה מלב תל אביב, רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה ועוד ערים מרכזיות רבות!

באשר למיקומה הגאוגרפי של קרית אונו – העיר משויכת למחוז תל אביב ומיקומה כולל לא מעט יתרונות משמעותיים עבור כלל תושביה. בשנים האחרונות משפחות רבות בוחרות לרכוש נכסים במעגל השני לעיר תל אביב. אחת הסיבות המרכזיות ביותר לכך היא עליית המחירים הפראית בכל רחבי העיר. משפחות רבות לא מצליחות להחזיר דירה בלב תל אביב ולכן הן בוחרות להתגורר בערים הסמוכות. קרית אונו מאפשרת לכלל תושביה ליהנות מנסיעה קצרה של מספר דקות ללב תל אביב, מה שגורם לעליית ביקוש משמעותית ברוב שכונות העיר. מעבר לכך, העיר שוכנת בקרבה לעוד ערים מרכזיות רבות נוספות כמו: גבעת שמואל, רמת גן, סביון, גני תקווה ופתח תקווה. כלל הערים הגדולות הללו מבטיחות לכל תושבי קריית אונו מוסדות רבים, פארקים גדולים ואזורי מסחר מבוקשים במרחק נסיעה קצר של מספר דקות בודדות.

 

הכפילה בעבר וצפויה לעשות זאת שוב בעתיד – הכירו את תוכנית המתאר השאפתנית שתוביל להכפלת תושבי העיר עד לשנת 2040!

בשנת 2020 אושרה תוכנית מתאר עירונית שצפויה להביא להכפלה של האוכלוסיה עד לשנת 2040. התוכניות השאפתניות של העיר הקטנה צפויות להשביח את ערך הנכסים באזור, להביא לגידול משמעתי בביקוש למגורים בעיר ולהבטיח לכלל התושבים תשתיות חדשות, פארקים גדולים, שטחי מסחר ועוד מוסדות חיוניים לרווחת התושבים החדשים והוותיקים גם יחד. במסגרת תוכנית המתאר העירונית שטחה של העיר צפוי לגדול בכמה מאות דונמים. מעבר לכך, בשנת 2022 הוסכם כי השטח יוגדל בעוד כ 800 דונמים נוספים. העיר הקטנה במרכז שנכון לכתיבת שורות אלה כוללת כ 4,500 דונמים צפויה לגדול ולהביא להכפלה בכמות תושביה בשנים הקרובות.

 

תמ"א 38 בקרית אונו: מתניידים ללא רכב צמוד? חשוב שתכירו את אפשרויות התחבורה השכיחות בעיר

ומה באשר לתחבורה בעיר? בפסקה הבאה נכיר מקרוב את התחבורה בקריית אונו. כבישים רבים מחברים בינה ובין ערים מרכזיות רבות, ביניהם: כביש 471, כביש 4, כביש 6, כביש 461, כביש 4266 ועוד רבים נוספים. בנסיעה קצרה ברכב ניתן להגיע לכל הערים הסמוכות בקלות ובמהירות. אין לכם רכב צמוד? התחבורה הציבורית בעיר תאפשר לכם להתנייד בכל רחבי העיר ומחוצה לה ביעילות רבה. תוכלו למצוא קווי אוטובוס רבים בתדירות גבוהה שמגיעים לכל פינה בעיר ולכל הערים הגדולות בקרבת מקום. כמו כן הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי לעבור ברחובות העיר ולאפשר לכלל תושביה ליהנות מתחבורה מהירה ונטולת פקקים. בעתיד המעט רחוק יותר, פרויקט המטרו צפוי לחבר בין קרית אונו לפתח תקווה בעזרת רכבת מהירה. נשמע לכם מעניין? לפני שאתם בוחרים את דירת המגורים או ההשקעה שלכם, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות השכונות השונות ברחבי העיר.

 

תמ"א 38 בקרית אונו: הכירו את השכונות המובילות שמצליחות למשוך את תשומת ליבם של מרבית המתעניינים בעיר

מחפשים דירה בקריית אונו? חשוב שתקראו את הפסקאות הבאות ותכירו את השכונות המובילות שנהנות מביקוש גבוה. השכונות המובילות בקריית אונו הן:

 

  • קריית אונו הוותיקה

שכונת קריית אונו הוותיקה כשמה כן היא, השכונה הוותיקה ביותר בעיר. המבנים הראשונים שנבנו בה אי שם בשנות ה 40 היו המבנים ראשונים של העיר. השכונה ממוקמת באזור הצפוני של קריית אונו והיא כוללת לא מעט מוסדות מרכזיים בעיר. בין המוסדות החשובים ביותר בנמצאים בשטח השכונה ניתן למנות את: מגרש הכדורגל העירוני, בית העיריה הישן, מגדל המים הישן, בית הספר היסודי הראשון וכן הקונסבטוריון העירוני. מעט צפונית לשכונה יש פארק גדול ובריכה עירונית לרווחת כלל התושבים.

 

  • פסגת אונו

שכונת פסגת אונו היא שכונה חדשה שנבנתה בשנת 2000 וכוללת בנייה רוויה וצפופה. מרבית המבנים בשכונה כוללים לא מעט קומות והבניינים סובבים פארק שכונתי. בשכונה צפויים להתאכלס שטחי מסחר ותעסוקה בעתיד הקרוב, מה שצפוי להבטיח יתרונות רבים לכלל תושבי השכונה. בין כלל היתרונות – חנויות רבות ומגוונות בקרבת מקום, מקומות תעסוקה רבים בשכונה, עליית ערך הנכסים עם השלמת הבנייה והפיתוח הסביבתי ועוד. נכון לכתיבת שורות אלה ישנם מוסדות רבים שפועלים בשכונה, ביניהם בית העירייה, ספורטק עירוני, מועדון קאנטרי קלאב חדש לרווחת התושבים.

 

  • גני אילן

שכונת גני אילן בקריית אונו היא שכונה שהוקמה בשנות ה 80 וה 90 והיא מתאפיינת בעיקר בבנייה של צמודי קרקע. ישנם מעט בניינים נמוכים הכוללים קומות בודדות. מחירי הדיור בשכונה גבוהים משמעותית ממחירי הדיור הממוצעים בעיר ומרבית תושביה הם בני מעמד סוציו אקונומי גבוה. בשכונה לא מתוכננת תוכנית התחדשות עירונית בשנים הקרובות כך שאם אתם מחפשים שכונה שצפויה ליהנות מעליית ערך משמעותית בעקבות בנייה ופיתוח, שכונת גני אילן היא לא השכונה עבורכם. תושבי השכונה נהנים ממגרש עירוני, בריכת שחייה ומספר מרכזים מסחריים קטנים. כמו כן השכונה ממוקמת בקרבת אוניברסיטת בר אילן הכוללת יתרונות רבים. היתרון הראשון הוא השטחים הפתוחים בקרבת האוניברסיטה. והיתרון השני הוא העבודה כי יש לא מעט סטודנטים שמחפשים להשכיר נכסים באזור. זכרו, סטודנטים שבוחרים לגור בדירת שותפים מבטיחים לבעלי הדירה אחוזי תשואה גבוהים יותר בהשוואה למשפחה.

 

  • מגדל המים

שכונת מגדל המים קיבלה את שמה בגין הימצאותו של מגדל המים בגבולותיה. השכונה מתאפיינת בבנייה של בניינים נמוכים שצפויים ליהנות משינויים ופיתוחים שונים בעתיד הקרוב. מחירי הדיור בשכונה ממוצעים ומרבית תושביה משתייכים למעמד סוציו אקונומי בינוני.

 

  • רייספלנד – קריית אונו החדשה

שכונת קריית אונו החדשה הוקמה בסוף שנות ה 90 במרכז העיר. כפי שציינו מעלה, העיר קריית אונו צפויה ליהנות משינויים רבים בעתיד הקרוב ונכון לכתיבת שורות אלה יש בה לא מעט שכונות חדשות שהוקמו לפני כמה עשרות שנים בודדות. הבנייה בשכונה מתאפיינת בעיקר בבנייה רווייה נמוכה, אך היא כוללת גם מעט מבנים צמודי קרקע. מחירי הדיור בשכונה מעט גבוהים בהשוואה לממוצע העירוני, אך מעמדם של מרבית תושבי השכונה נמנה יחד עם מעמד סוציו איקונומי בינוני.

חשובה לכם הכניסה והיציאה מהעיר? בטח תשמחו לשמוע כי השכונה קרובה לצירי תנועה מרכזיים שיבטיחו לכם יכולת התניידות מיטבית. בשנים האחרונות השכונה ממשיכה בתנופת ההתפתחות וכיום נבנים בשכונה בניינים גבוהים יותר הכוללים בין 10 ל 12 קומות. תושבי השכונה נהנים מפארק גדול ורחב ידיים, הגדול ביותר שיש לעיר להציע, בגודל של 40 דונם. כמו כן תושבי השכונה נהנים מסיפרייה עירונית ומקרבה של מספר דקות הליכה לקניון של העיר. בשנים הקרובות צפוי לקום בשכונה מרכז מסחרי שיבטיח לכלל תושביה עוד יתרונות רבים נוספים.

 

  • קיראון

שכונת קיראון בקרית אונו היא אחת השכונות הוותיקות שהוקמו בשנות ה 60. השכונה תוכננה היטב על ידי אדריכל מקצועי, מה שמבטיח רווחה לכלל תושביה. בשנות ה 60 סגנון הבנייה היה שונה מזה המקובל היום, ולכן ניתן לראות שוני ניכר בין המבנים שנבנים היום בשכונה לבין אילו המצויים בשכונת קיראון. תושבי השכונה נהנים מפארק צה"ל הממוקם בשכונה – כולל שבילי הליכה רבים שמשרתים נאמנה תושבים רבים מכל רחבי העיר.

 

  • רימון

שכונת רימון אף היא נחשבת לאחת השכונות הוותיקות ביותר בעיר. השכונה נבנתה בשנות ה 70 וכוללת סגנון בנייה שונה מזה המקובל כיום. שכונה זו אף היא תוכננה על ידי אדריכל מקצועי, מה שגורם לה להידמות לשכונת קיראון. בנייני השכונה בנויים בצורה מעגלית כאשר בפנים המעגל יש פארק ציבורי גדול ורחב ידיים. כמו כן תושבי השכונה נהנים ממוסדות חינוך וממרכז מסחרי. בשנים האחרונות נבנו בשכונה מספר בניינים חדשים בסגנון בנייה עדכני.

 

  • נאות אריאל שרון

שכונת נאות אריאל שרון היא שכונה בהקמה. נכון לכתיבת שורות אלה השכונה כוללת מספר מגדלי מגורים גבוהים. בשכונה צפויים לקום עוד לא מעט מגדלי מגורים שיוסיפו עוד אלפי יחידות דיור. כמו כן בשכונה צפוי להיבנות פארק גדול ומרכז חינוך. מיקומה הגיאוגרפי של השכונה כולל יתרונות רבים. השכונה ממוקמת בסמוך לבר אילן, כביש גהה וכפר אז"ר. רוצים ליהנות משכונה חדשה שכוללת מבנים חדשים, דירות גדולות ומיקום מיטבי? שכונת נאות אריאל שרון יכולה להתאים עבורכם.

 

  • צומת סביון

שכונת צומת סביון אף היא שכונה בהקמה שצפויה להשלים את בנייתה בשנים הקרובות. השכונה תמוקם על בסיס תל השומר בעת פינויו. חשוב להדגיש כי השכונה צפויה לכלול בניינים רבי קומות בסטנדרט בנייה גבוה. השכונה צפויה למשוך אליה תושבים בעלי מעמד סוציו אקונומי בינוני עד גבוה. מחירי הדיור בשכונה צפויים להיות גבוהים באופן ניכר מהממוצע העירוני.

 

  • שכונת האקליפטוס

שכונת האקליפטוסים היא שכונה שצפויה לקום בעתיד הקרוב. שכונה זו אמורה אף היא להיות בשטחו של בסיס תל השומר. נכון לכתיבת שורות אלה עתידה של השכונה עדיין לא ברור, שכן יש לא מעט סכסוכים בים עריית קריית אונו לבין עיריית אור יהודה על שטח הבסיס. השכונה צפויה לכלול בנייה רווייה של רבי קומות ולהבטיח לכלל תושביה סטנדרט בנייה ברמה גבוהה.

 

תמ"א 38 בקרית אונו: השכונות שצפויות ליהנות מהתחדשות עירונית מבטיחות לבוחרים בהם הזדמנות של ממש

שכונות רבות בקריית אונו צפויות ליהנות מפרויקטים של התחדשות עירונית – תמ"א 38 בקרית אונו. רוצים ליהנות מהשבחת הנכסים שישתתפו בהתחדשות? חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים על כך. ראשית, חשוב לדעת כי מדובר בתוכנית ממשלתית. מדינת ישראל מקדמת תוכנית ממשלתית לחיזוק מבנים ישנים מחשש להתמודדות מורכבת עם רעידת אדמה. לא מעט מומחים סבורים כי תיתכן רעידת אדמה במדינת ישראל בשנים הקרובות. שכונות רבות בקרית אונו נבנו לפני עשרות שנים ללא כל הקפדה על סטנדרט בנייה ותקנים חיוניים לשמירה מפני קריסות בעת רעידות אדמה. לכן, המדינה מקדמת פרוייקטים רבים של תמ"א 38 בקרית אונו בפרט ובכל ערי ישראל בכלל.

 

תמ"א 38 בקרית אונו: הכירו את עיקרי תוכנית הדגל של ההתחדשות העירונית – תמ"א 38 בקריית אונו

מה כלול בפרויקט? פרויקט של התחדשות עירונית במסגרת תוכנית תמ"א 38 בקרית אונו מבטיח לכלל דיירי הבניין חיזוק חיצוני משמעותי שיאפשר לבניין לעמוד בכל התקנים הקיימים כנגד רעידות אדמה, הבניין יכלול יחידות דיור נוספות שיבנו על גגו, הבניין יהנה משיפוץ משמעותי של פנים הבניין וכן של חלקו החיצוני, לבניין יוסיפו מעלית אחת לכל הפחות, דיירי הבניין יהנו מחדר ממ"ד חדש בדירתם ובמקרים רבים גם מרפסת שמש. השינויים הללו צפויים להשביח את הנכסים בעשרות אחוזים. נשמע מעניין? חשוב לדעת לבחור נכון את השכונות המתאימות ביותר לפרויקטים של התחדשות עירונית.

רוצים ליהנות מהשבחה משמעותית בערך הנכס שלכם? חשוב שתכירו את תנאי הסף שחייבים להתקיים בשביל שניתן יהיה להתחיל פרויקט של התחדשות עירונית

חשוב להבהיר כי לא כל בניין ישן יכול לעבור תוכנית של התחדשות עירונית במסגרת תמ"א 38 בקרית אונו. המדינה מנסה להגיע לכמה שיותר מבנים שנמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר לקריסה. לכן, המדינה החליטה על מספר תנאי סף שחייבים להתקיים על מנת שניתן יהיה להתחיל בפרויקט של התחדשות עירונית. תנאי הסף הללו בעצם עורכים מעין סינון לכלל מבני ישראל במטרה להגיע למבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר. מהם תנאי הסף? ישנם 4 תנאים מרכזיים. התנאי הראשון הוא שהבניין נבנה לפני שנת 1980. התנאי השני הוא שהבניין כולל 2 קומות לכל הפחות בשטח של 400 מטר לכל היותר. התנאי השלישי הוא שהבניין אינו מיועד להריסה והתנאי הרביעי הוא שהבניין נבדק על ידי מהנדס מקצועי שקבע כי הוא אינו עומד בתקנים הקיימים כנגד רעידות אדמה. הבניין שלכם עומד בכלל התנאים הללו? ייתכן שתוכלו ליהנות מפרויקט של תמ"א 38 בקרית אונו.

קרית אונו נחשבת לאחת הערים בהן תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידת אדמה, תמ"א 38, מקבלת חשיבות מכרעת, וזוכה להצלחה.

הליך אישור פרויקטים מהסוג הזה הוא המהיר ביותר בארץ, ונמשך כשלושה חודשים בלבד. כתוצאה מכך, ניתן לראות בשנים האחרונות שהביקוש לפרויקטים מהסוג הזה עולה, גם אם ברור שיש מקום לשאוף למספר פרויקטים גדול הרבה יותר מאשר במצב הנוכחי.

אלו הם הפרויקטים הנערכים בקרית אונו, נכון לעכשיו. כפי שתוכלו לראות, קרית אונו מאופיינת בפרויקטים רחבי היקף במיוחד, שיכולים לשנות את פניה של העיר.

 

כתובת: אברהם שטרן 94.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: הזמיר 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנים, בפרויקט תמ"א עצום בגודלו. הפרויקט כולל בתוכו הוספה של 44 יחידות דיור ל-144 היחידות הקיימות, החלפת תשתיות המים, החשמל והביוב בבניינים, הרחבת הדירות הקיימות ועוד.

כתובת: הזמיר 22.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: החבצלת 3, 5, 7, 9, 11.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, בפרויקט רחב היקף הכולל התקנת חמש מעליות בבניינים, החלפת תשתיות הבניינים, הרחבת הדירות הקיימות בממ"ד ובמרפסת שמש ועוד. בתמורה, ייבנו 29 יחידות דיור חדשות.

כתובת: וינגייט 2.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, שכולל כעת 32 דיירים ושמונה חנויות.

כתובת: יאיר שטרן 121.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: יאנוש קורצ'ק 19, 21, 23, 25.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנים, כולל הוספת 24 יחידות דיור חדשות.

כתובת: יאנוש קורצ'ק 29.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, כולל הוספת שש דירות חדשות ב-2.5 קומות שיוקמו על גג המבנה.

כתובת: יאנוש קורצ'ק 5.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, כולל הוספת שש דירות חדשות.

כתובת: מכבי 3.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, כולל שדרוג המעלית, החלפת תשתיות הבניין, שיפוץ חדר המדרגות והלובי בכל קומה, שיפוץ חזיתות הבניין והוספת 10 דירות חדשות ב-2.5 קומות שיוקמו על גג הבניין. הדירות הקיימות יקבלו ממ"ד, מרפסת שמש ומחסן בקומת הקרקע.

כתובת: פנקס 29, 31, 33, 35, 37, 39, 41.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנים, כולל הוספת 57 דירות חדשות: דירות רגילות, דירות פנטהאוז ודירות גן. הפרויקט יכלול הרחבת הדירות הקיימות בכ-25 מ"ר, הוספת ממ"ד ומרפסת שמש לדירות, בניית מעלית בכל בניין והחלפת תשתיות כוללת.

כתובת: צה"ל 111, 113, 115.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, כולל שיפוץ חזיתות המבנה, התקנת מעלית, הרחבת הלובי, החלפת תשתיות הבניין והוספת 2.5 קומות, בהן 4 דירות חדשות: דירות גן, דירות רגילות ודירות דופלקס. בתמורה, יתרחבו הדירות הקיימות בממ"ד ובמרפסת שמש.

כתובת: צה"ל 21, 23, 25, 27, 29, 31, 33, 35.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנים, בפרויקט רחב היקף הכולל הוספת 64 דירות חדשות (שלוש קומות). בתמורה, יורחבו הדירות בעד 25 מ"ר, ויתווספו אליהן חדר ממ"ד, חדר רחצה נוסף, מרפסת שמש (12-16 מ"ר), מחסן (4-6 מ"ר) וחניה תת קרקעית.

כתובת: צה"ל 59, 61, 63, 65, 67, 69, 71, 73.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנים, בפרויקט עצום בגודלו. הפרויקט יכלול הוספת לא פחות מ-88 דירות חדשות, וכן הוספת חניון תת קרקעי, הרחבת הדירות הקיימות בממ"ד, במרפסת שמש ובחדר נוסף (25 מ"ר), החלפת תשתיות מלאה של הבניינים, בניית מחסנים דירתיים בקומת הקרקע, פיתוח סביבתי מלא ועוד.

כתובת: צה"ל 75.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו