פינוי בינוי תל אביב

כך מנצלים נכון את הקרקעות היקרות ביותר בישראל!

פינוי בינוי תל אביבכיום יש לא מעט פרויקטים במסגרת תוכנית פינוי בינוי בעיר תל אביב. אחת הסיבות המרכזיות לביצוע הפרויקטים הללו היא לנצל עד תום את הקרקע ולהוסיף על אותו שטח כמות גדולה של יחידות דיור. אדמותיה של העיר תל אביב נחשבות ליקרות ונמנות באותה נשימה עם אדמות ניו יורק, פריז ועוד לא מעט אתרים יוקרתיים מכל רחבי העולם. על כן בשנים האחרונות הרשות המקומית בעיר מקדמת פרויקטים רבים של פינוי בינוי תל אביב. הפרויקטים הללו מאפשרים לנצל את הקרקע עד תום ולהגדיל את כמות יחידות הדיור בעשרות אחוזים. מתגוררים בבניין ישן בתל אביב וצפויים ליהנות בעתיד מפרויקט פינוי בינוי? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם.

 

הבניין שלכם מתחיל תהליך פינוי בינוי? בשורות הבאות נציג מדריך מקוצר לכל שלבי הפרויקט

בפסקאות הבאות נכיר מקרוב את כל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתחתמו ליזם הראשון שדופק על דלת דירתכם. בין כלל הדגשים שיובאו מטה נמנה את כל השלבים המרכזיים במסגרת הפרויקט, נכיר את התמורה המקובלת למרבית דירות הבניין, נגע בשינויים המרכזיים במסגרת תוכנית פינוי בינוי, נכיר את השכונות המובילות בפרויקטים של החדשות עירונית בעיר וכן נמנה את שמותם של היזמים והקבלנים המקצועיים ביותר שמציעים את שירותיהם בגבולות העיר. 

פרויקטים של פינוי בינוי כוללים לא מעט שלבים – מבירוקרטיה סבוכה, דרך משא ומתן עיקש ועד לשלבי הביצוע. הכירו את כל השלבים המרכזיים במסגרת פרויקט פינוי בינוי

רוצים לצלול להיכרות עם כל שלבי הפרויקט? רגע קודם לכן, חשוב להדגיש כי תחת הכותרת "התחדשות עירונית" ישנם פרויקטים רבים. הפרויקטים השכיחים ביותר הם פינוי בינוי ותמ"א 38. קיימים הבדלים משמעותיים בין השניים. במסגרת פרויקט תמ"א 38/1 מחזקים את הבניין הקיים, משפצים אותו מכל צדדיו, מוסיפים לדיירים חדר ממ"ד ומרפסת שמש. במסגרת פרויקט זה מוסיפים לבניין הקיים מספר מצומצם של יחידות דיור חדשות. מנגד, פרויקט של פינוי בינוי נחשב לפרויקט גדול ומשמעותי הרבה יותר. במסגרתו הורסים כליל קבוצת בניינים לטובת בניית רבי קומות חדשים (בגובה של מינימום פי 3 מגובה הבניינים שנהרסו). פרויקט פינוי בינוי נחשב לפרויקט הרווחי ביותר – דיירי הבניינים שנהרסים מקבלים את התמורה הגדולה ביותר. 

 

נמצאים בעיצומם של שלבי קידום פרויקט פינוי בינוי בבניין שלם? היכרות עם כל השלבים בפרויקט תבטיח לכם שני יתרונות מרכזיים, והם:

  1. בכל שלב תדעו בדיוק מהם השלבים שעברתם ומהם השלבים שעוד עומדים לפניכם.
  2. תוכלו לעקוב מקרוב אחרי התקדמות הצוות המקצועי שבחרתם ולסייע לקידום הפרויקט במידת הצורך.

אז לפני שאתם נכנסים לפרויקט גדול כל כך שאורך שנים ארוכות, כדאי שתפנו מספר דקות בודדות למטרת היכרות עם השלבים המרכזיים שתידרשו לעבור במרוצת השנים. 

 

השלבים המרכזיים בתוכנית פינוי בינוי הם:

  • הכרה בשטח כייעודי לפרויקטים של התחדשות עירונית 

על מנת שניתן יהיה לקדם פרויקט של פינוי בינוי תל אביב, קיימת חשיבות רבה שהבניינים ימוקמו בשטח המוכר כייעודי לתוכניות התחדשות עירונית. מי צריך להכיר בכך? משרד הבינוי והשיכון. הרשות המקומית או לעיתים גם יזם מקצועי ונמרץ פונים למשרד הבינוי והשיכון במטרה להכיר באזור הבניינים ככזה המיועד להתחדשות עירונית. במידה והאזור אכן מתאים לכך (בעיקר מבחינת התשתיות), המשרד יכיר באזור ויאפשר ליזם ולרשות המקומית להמשיך לקדם את הפרויקט.

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה ומותאמת לשינויים

מיד לאחר שמשרד הבינוי והשיכון הכיר באזור הבניינים כמיועד להתחדשות עירונית, ניתן להתחיל לעבוד על הכנת תוכנית תב"ע. התוכנית חייבת להיבנות בהתאם לכל הכללים והחוקים על מנת שתעבור את כל הוועדות ותקבל את כל האישורים. שלב זה מבוצע על ידי היזם או הרשות המקומית.

  • אישור התוכנית החדשה בוועדות השונות

השלמתם את בניית התב"ע החדשה? בשלב זה חשוב לשגר את התוכנית לבדיקה של הוועדה לתכנון ובניה. התוכנית קיבלה את אישורה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה? חשוב לשגר את התוכנית גם לוועדה האזורית לתכנון ובנייה. רק לאחר קבלת אישורים משתי הוועדות הללו ניתן יהיה להמשיך לקדם את הפרויקט ולעבור לשלב הבא.

  • איתור ועדכון כלל בעלי הדירות במתחם הבניינים

התב"ע החדשה קיבלה את אישורן של הוועדות כולן? הגיע הזמן לעדכן בכל את בעלי כל הדירות במתחם. שלב זה אינו מורכב במיוחד אך לעיתים ישנם בעלי דירות המצויים מעבר לים. ברוב המקרים ניתן להשיג אותם בקלות רבה, אך לעיתים ישנם עיכובים קלים עד לאיתור כל בעלי הנכסים באזור.

  • בחירת קבלן מבצע מקצועי

היזם שלכם הצליח לאתר את כל בעלי הדירות במתחם? הגיע הזמן לעבור לשלב החשוב ביותר מבין כלל שלבי הפרויקט. בשלב זה עליכם לבחור את קבלן הביצוע של הפרויקט. חשוב להבהיר כי קבלן זה אחראי על ביצוע כל שלבי הפרויקט ללא יוצא מן הכלל. הקבלן ינהל משא ומתן עם כלל הדיירים, יהרוס את המבנים הקיימים, יפנה את הפסולת ויבנה אתדירתכם החדשה. מעבר לכך, הוא אחראי על עמידה בזמנים, על מתן אחריות למקרים של פגמים שונים בבנייה וכמובן לשלם קנסות במידת הצורך, לכן, חשוב להגיע לשלב זה בכובד ראש ולייחס לו את מלוא הרצינות הנדרשת.

איך תצליחו לבחור נכון קבלן ביצוע מקצועי ומנוסה? ישנם מספר שלבים פשוטים שיעזרו לכם

  1. אתרו כמה שיותר קבלני ביצוע הפועלים בגבולות תל אביב.
  2. ערכו השוואה בין כל הקבלנים ברשימה שלכם.
  3. קראו כמה שיותר פרטים וחוות דעת אודות הקבלנים השונים.
  4. שבו לפגישה מסודרת עם כל הקבלנים המובילים ובחרו את הטוב ביותר.
חשוב להדגיש כי לא כל קבלן מקצועי בהכרח מתאים עבורכם. ישנם לא מעט קבלנים מקצועיים שהשלימו פרוייקטים רבים במהלך חייהם, אך לא השלימו פרויקט אחד במסגרת תוכנית התחדשות עירונית. לכן, חשוב להביא בחשבון את הניסיון של הקבלן שלכם בפרויקטים של התחדשות עירונית. עדיף לבחור קבלנים שהשלימו פרויקטים של פינוי בינוי תל אביב – כך הם יכירו את מדיניות העירייה וידעו בדיוק מה עליהם לעשות בכדי לקדם את הפרויקט במהירות מרבית.

  • ניהול משא ומתן עם הדיירים לטובת חתימת חוזים וקיום שלבי ההריסה והבניה

לאחר שבחרתם חברת בנייה מקצועית, הקבלן יעבור לשלב ניהול משא ומתן עם כלל הדיירים על התמורה שהם צפויים לקבל, על מועדי מסירה, על קנסות במקרים של איחורים ועוד. כלל הפרטים הללו מחייבים הסכמה בין הקבלן לדיירים, מה שברוב המקרים אורך זמן רב. ישנם לא מעט דיירים סחטנים שמצפים לקבל תמורה גדולה מהמקובל, מה שעלול לשים לא מעט מקלות בגלגלים של הפרויקט. 

הסכמת הדיירים עם הקבלן תביא לכתיבת חוזה מפורט וחתימה עליו, מה שיאפשר לקדם את השלבים הבאים בפרויקט. לאחר החתמה של כלל הדיירים (או לכל הפחות של מרביתם – בעבר 80% וכיום 67% מסך כלל הדיירים), ניתן לעבור לשלבים הבאים.

  • פינוי כלל הדיירים בהסכמה

בשלב זה כלל דיירי הבניינים מפנים את דירות המגורים שלהם לטובת הריסת המבנים. שלב זה אינו ארוך וניתן להשלימו תוך חודשים בודדים מרגע חתימתם של מרבית הדיירים.

  • קבלת אישור הריסת מבנים

הדיירים פינו את דירותיהם? כעת הקבלן שבחרתם צריך לקבל אישור הריסת המבנים. אישור זה מתקבל די מהר, כך שלא צפויה המתנה ארוכה מעת הוצאת כלל דיירי הבניינים ועד להריסתם. זכרו, בחוזה הקבלן התחייב על תאריך מסירה וכל חריגה ממנה תגרום לו לשלם לא מעט כסף לשווא. לכן הוא מקדם את שלבי ההריסה במהירות מרבית. 

  • הריסת המבנים הקיימים, פינוי הפסולת, הכנת התשתיות והשלמת כל שלבי הבנייה

הקבלן השלים את שלבי ההריסה בהצלחה? כעת כל שנותר זה להתחיל לבנות את הבניין החדש. חשוב להדגיש כי במסגרת תוכנית פינוי בינוי תל אביב הבניין החדש שיבנה יהיה גבוה פי 3 (לכל הפחות) מגובה הבניינים שהיו טרם ההריסה. שלב הבנייה אורך מספר שנים כך שגם לאחר הריסת הבניינים הקיימים, יש עוד כמה שנים טובות של המתנה עד לקבלת המפתח. פרויקט זה מחייב אתכם להתאזר בסבלנות – היא תשתלם לכם!

מתגוררים בבניין ישן בתל אביב? חשוב שתכירו את מדיניות הממשל המקומי וכן את כל האזורים החמים ביותר לביצוע פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. בשורות הבאות נגע בכל הנקודות החשובות ביותר אודות הפרויקטים להתחדשות עירונית בגבולות העיר.

 

בשנים האחרונות העירייה בתל אביב קידמה מאות פרויקטים של התחדשות עירונית שיחד הוסיפו אלפי יחידות דיור ברחבי העיר

בשנים האחרונות אושרו עשרות פרויקטים של התחדשות עירונית בכלל ושל פינוי בינוי בפרט, ברחבי העיר תל אביב. הפרויקטים הללו הוסיפו עשרות אלפי יחידות דיור חדשות באזורים השונים בעיר, מה שכמובן מחייב שינוי מהותי בתשתיות העיר. חשוב לדעת כי מרבית הפרויקטים בעיר מבוצעים בחלקה הדרומי ובמרכזה. רוצים לרכוש דירת מגורים בתל אביב וליהנות מפרויקט של פינוי בינוי בעתיד הקרוב? ישנן לא מעט שכונות דרומיות שיכולות להתאים לכם. מעבר לבחירת השכונה, קיימת חשיבות רבה לבחור נכון את אנשי המקצוע המיומנים והמקצועיים ביותר שילוו את הפרויקט. בפסקה הבאה נביא כמה מהקבלנים המקצועיים ביותר שעובדים ברחבי העיר תל אביב.

בחרו נכון את אנשי המקצוע לפרויקט שלכם – רשימת חברות הבנייה המובילות בפרויקטים של התחדשות עירונית בתל אביב

כפי שציינו מעלה, קיימת חשיבות רבה לבחור נכון את היזמים והקבלנים המקצועיים והמנוסים ביותר. בחירת אנשי המקצוע חייבת לכלול התייחסות לניסיון שלהם בפרויקטים של התחדשות עירונית. קבלנים מיומנים ומקצועיים שהשלימו עשרות פרויקטים מוצלחים, אך לא התנסו בפינוי בינוי תל אביב – עלולים להתקשות להתמודד עם כל השלבים הבירוקרטיים לקידום מהיר של התוכנית. בחרנו עבורכם כמה מהקבלנים המובילים בענף התחדשות עירונית בתל אביב.

 

חברות הבנייה המקצועיות והמנובות ביותר ברחבי תל אביב:

  1. אקו סיטי.
  2. אורבן נדל"ן.
  3. אנשי העיר.
  4. קן התור התחדשות עירונית.
  5. רם מוגרבי ארדיטי.
  6. אלמי יזמות נדל"ן.
  7. יעז יזמות ובניה.
  8. קבוצת י.ד.ר.
כלל חברות הבנייה הללו מבטיחות לתושבי תל אביב פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. הגעתם לשלב הבחירה של חברת הבניה הייעודית והמדוייקת עבור הבניין שלכם? כדאי להביא בחשבון את חברות הבנייה הללו.

 

הכירו מקרוב את העיר תל אביב

לסיום, חשוב שתכירו עוד מגוון פרטים חשובים אודות העיר תל אביב. העיר תל אביב נחשבת לאחת הערים המבוקשות ביותר בישראל, ולא בכדי. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל היתרונות שהיא מציעה לתושביה, נכיר את השכונות המובילות בשטחה, נכיר את מרכזי הבילוי, מקומות העבודה, הערים הסמוכות, גבולות שטחה ועוד דגשים רבים נוספים שחשוב שתכירו. 

 

בין כלל הערים הסמוכות לתל אביב

מיקומה הגיאוגרפי של העיר תל אביב נחשב למיקום מבוקש במיוחד, לדעת רבים המבוקש ביותר בישראל. העיר ממוקמת במחוז תל אביב ושוכנת בסמוך לערים רבות ומרכזיות, ביניהן:

  1. רמת גן.
  2. גבעתיים.
  3. בני ברק.
  4. פתח תקווה.
  5. חולון.
  6. רמת השרון.
  7. הרצליה.
 

הקירבה לכלל הערים הללו מאפשרת לתושבי תל אביב ליהנות ממרכזי בילוי רבים, שלל מרכזי קניות וקניונים, מבחר מסעדות וכמובן לא מעט מקומות עבודה. אחד היתרונות הגדולים ביותר של העיר תל אביב הוא העובדה שיש בה מגוון רחב של מקומות עבודה בכל תחום. יתרון זה משך בשנים האחרונות המוני תושבים חדשים לשטחה של העיר, מה שהגדיל את הביקוש והקפיץ את מחירי הדיור בשטחה. זוגות צעירים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם להתגורר בעיר תל אביב ובוחרים להתגורר בערים הסמוכות לה, שם ניתן למצוא אפשרויות מגורים במחירים נמוכים בעד עשרות אחוזים.

 

הוקמה ב 1949 ומונה קרוב ל 500,000 תושבים בשטחה!

בתחילת דרכה של העיר היא נוסדה כאחוזת בית בשנת 1909. כ 40 שנה לאחר מכן, בשנת 1949 העיר הוכרזה לראשונה כעיר רשמית במדינת ישראל. נכון לכתיבת שורות אלה העיר מונה קרוב ל 500,000 תושבים והיא נמצאת במקום השני ברשימת הערים המאוכלסות ביותר בישראל.

 

העיר כוללת מוסדות ואתרים מבוקשים במיוחד, ביניהם:

  • הטיילת וחוף הים.
  • שוק הפשפשים.
  • שוק התקווה.
  • שוק הכרמל.
  • דיזינגוף סנטר.
  • קניון עזריאלי.
  • קניון רמת אביב.
  • תיאטרון הבימה.
  • תיאטרון הקאמרי.
  • מוזיאון תל אביב לאומנות.
  • מגוון מוסדות ספורט.
  • מגוון מוסדות חינוך.
  • ברים, פאבים ומקומות בילוי ליליים.
 

הכירו את אפשרויות התחבורה בעיר

ומה באשר לתחבורה בעיר? העיר תל אביב סובלת מעומס רב ובשעות העומס ישנם פקקים ועומסי תנועה רבים. בין כלל הכבישים המרכזיים המובילים לשטחה ניתן למנות את:

  1. כביש 20.
  2. כביש 2.
  3. כביש 482.
  4. כביש 481.
  5. כביש 461.
  6. כביש 1.
  7. כביש 44.
מעבר לכך, בעיר פועלים קווי אוטובוסים רבים המאפשרים לכלל תושבי העיר ליהנות מהתניידות יעילה לכל חלקיה. בעיר פועלים מספר מסופים מהם יוצאים עשרות קווים בתדירות גבוהה. כמו כן בעיר ישנן לא פחות מ 4 תחנות רכבת, תחנות המאפשרות התניידות יעילה לכל רחבי המדינה. גם התוכנית העתידים של הרכבת הקלה צפויה להסב לדיירים בעיר יתרונות התניידות רבים. כמו כן חשוב לדעת כי בעיר יש לא מעט שבילי אופניים המאפשרים להתנייד בבטחה ובמהירות לכל רחובות העיר.

 

בין כלל השכונות המבוקשות ביותר בעיר ניתן למנות את:

  • נווה צדק.
  • רמת החייל.
  • שרונה.
  • רמת אביב.
  • פלורנטין.
  • תל ברוך.
  • כרם התימנים.
  • כפר שלם. 
  • נווה שאנן.
  • נווה עופר.
  • צהלה.
  • קרית שלום.
 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו