פינוי בינוי אור עקיבא

פרויקטים רבים בכל רחבי ישראל! המדריך לפרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית

פינוי בינוי אור עקיבאבשנים האחרונות מדינת ישראל מקדמת פרויקטים רבים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית. גם בניין המגורים שלכם צפוי לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב? ישנם דגשים רבים שאתם חייבים להכיר אודות הפרויקט הגדול ביותר – פינוי בינוי אור עקיבא. אז רגע לפני שאתם ממהרים לחתום ליזם הראשון שדופק על דלת דירתכם, חשוב שתכירו את כל הדגשים שיבטיחו שתצליחו לעבור את הפרויקט על הצד הטוב ביותר תוך קבלת התמורה המדוייקת והמותאמת לפרטי דירתכם המקורית. 

 

המדריך השלם לפרויקט פינוי בינוי אור עקיבא יעניק לכם ידע רב וחיוני שישמש אתכם לאורך כל שלבי הפרויקט. אז מהם הדגשים שיובאו מטה? בשורות הבאות נגע בנקודות הבאות:

  • נכיר מקרוב את פרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית – פינוי בינוי אור עקיבא.
  • נכיר את התמורה המקובלת במרבית הפרויקטים הללו. 
  • נכיר את כל שלבי הפרויקט שאתם חייבים להכיר טרם תחילתו. 
  • נמנה מספר טיפים מעשיים שיבטיחו לכם בחירות נכונות באנשי מקצוע מיומנים – אל תתפשרו על היזם או חברת הבנייה של הפרויקט!
  • נכיר את מדיניות הרשות המקומית באור עקיבא בכל הקשור לקידום תוכניות של התחדשות עירונית. 

כלל הדגשים הללו יבטיחו שתגיעו מוכנים לתחילתו של הפרויקט במתחם המגורים שלכם. רוצים להיכנס להליך ארוך שנים שיבטיח לכם דירה חדשה בסופו? חשוב שתפנו מספר דקות בודדות לקריאת השורות הבאות! 

 

רגע לפני שתכירו את כל שלבי הפרויקט – חשוב שתכירו את התמורה שתקבלו בתום השלבים כולם

תחילה חשוב לדעת כי פרויקט פינוי בינוי כשמו כן הוא – כולל שינוי מספר בניינים לטובת בנייה של מגדלי מגורים חדשים. בשונה מפרויקט תמא 38 הכולל חיזוק של הקיים, בפרויקט זה הורסים את הקיים לטובת בניה חדשה. פרויקט פינוי בינוי אור עקיבא צפוי להוסיף עשרות ואף מאות יחידות דיור נוספות, שכן מגדלי המגורים החדשים שנבנים במקום הבניינים הישנים כוללים יחידות דיור רבות חדשות. כלל דיירי הבניינים המיועדים להריסה יקבלו דירות חדשות במגדלי המגורים, דירות הגדולות מדירותיהם הישנות בכ 12 עד 25 מטרים רבועיים. הדירות החדשות יכללו חדר ממ"ד, מרפסת שמש ולעיתים אף מחסן צמוד. 

השלבים שאתם חייבים להכיר עוד לפני תחילתו של הפרויקט

לאחר שהיכרנו את הפרטים החשובים אודות הפרויקט, כעת חשוב לעבור להיכרות עם כלל שלביו. פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט מורכב וארוך שנים הכולל שלבים בירוקרטיים רבים. היכרות עם כל השלבים המרכזיים תאפשר לכם לסייע לאנשי המקצוע בקידום פעולות שונות וכמובן תבטיח שתישארו מעודכנים בכל שלב. רוצים לעקוב מקרוב אחרי התקדמות הפרויקט שלכם? הנה לכם כל שלביו המרכזיים:

 

הכרה במתחם כמתחם המיועד לפינוי בינוי – תפקידו של משרד הבינוי והשיכון

בשלב הראשון של תוכנית פינוי בינוי אור עקיבא, חייבים להגדיר את מתחם המכורים כאזור שמיועד להתחדשות עירונית. אזורים שאינם מיועדים להתחדשות עירונית לא יוכלו לקדם פרויקטים שונים כלל. איך מכירים באזור המגורים שלכם ככזה המיועד להשתחדשות? פונים למשרד הבינוי והשיכון במטרה שיבחנו את היתכנות הפרויקטים השונים באזור. אם אכן קיימות תשתיות התומכות בתוכנית פינוי בינוי, משרד הבינוי והשיכון יתן את ברכתו להמשך התקדמות הפרויקט. 

הכנת תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את כל השינויים הכלולים בפרויקט – תפקידה של הרשות המקומית, לעיתים יזם נמרץ עושה זאת במקומה

לאחר שהאזור הוכר כאשור המיועד להתחדשות עירונית – עוברים לשלב הכנת תוכנית בניין עיר חדשה. שלב זה מחייב את אנשי המקצוע העוסקים במלאכה להכיר היטב את כל החוקים והכללים להכנת תב"ע חדשה. התב"ע צריכה לכלול את כל השינויים שצפויים לחול עם תום כל שלבי הפרויקט. הכנת התב"ע שלא לפי הכללים תפגע בשלבים הבאים, תגרור עיכובים מיותרים ואף עלולה לפגוע בהיתכנות הפרויקט כולו. 

בחינה מעמיקה של התב"ע החדשה – תפקידן של ועדות לתכנון ובניה (הן מקומית והן אזורית)

בשלב הבא, לאחר הכנת תוכנית תב"ע חדשה עוברים לשלב הבחינה שלה. בשלב זה אנשי מקצוע בוחנים לעומק את היתכנות התב"ע החדשה. כפי שציינו מעלה, במידה והיא לא נערכה כראוי, היא לא תקבל את האישור המיוחל ותגרור לא מעט עיכובים מיותרים. את התב"ע החדשה בוחנות ועדות – ועדה מקומית לתכנון ובניה וכן ועדה אזורית לתכנון ובניה. רק לאחר אישור של שתי הועדות ניתן יהיה לעבור לשלב הבא. 

עדכון כל דיירי הבניינים במתן אישור לתב"ע חדשה – תפקידו של היזם או של נציג הדיירים

לאחר אישורה של תוכנית בניין עיר חדשה, היזם או נציג הדיירים ידרש להודיע לכל הדיירים על כך. שלב זה הוא אחד השלבים הפשוטים והמהירים ביותר בתהליך כולו. במקרים חריגים ישנם דיירים שאינם נמצאים בישראל וקשה להשיגם. במקרים אלה שלב זה אורך בדרך כלל מספר שבועות. 

בחירת חברת בנייה מקצועית ומנוסה – תפקידם של הדיירים ושל היזם

שלב זה הוא השלב החשוב ביותר בכל שלבי התהליך. בשלב זה אתם נדרשים לבחור את חברת הבנייה המקצועית והמיומנת ביותר שתדע להשלים בהצלחה פרויקט פינוי בינוי באור עקיבא. בחירה לא נכונה עלולה לגרור איחורים ובמקרים חמורים אף למנוע את היתכנות הפרויקט כולו. לכן, לפני שאתם בוחרין קבלן ביצוע מקצועי שיבנה את ביתכם, חשוב שתכירו מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון. בשורות הבאות נרחיב אודות 3 טיפים מעשיים ופשוטים לביצוע שיעזרו לכם לבחור נכון קבלן ביצוע מקצועי ומיומן. 

ניהול משא ומתן וכתיבת חוזים אישיים לכל דייר – תפקידם של היזם ושל חברת הבניה

בחרתם את חברת הבנייה שלכם? עכשיו זה הזמן להכין את החוזים האישיים עליהם תחתמו טרם תחילת העבודה בשטח. חברת הבנייה שבחרתם תערוך פגישות אישיות עם כל דיירי המתחם במטרה להתאים עבורם חוזים אישיים. בחוזים הללו תפורט התמורה של דייר יקבל בהתאם לנתוני דירתו המקורית, תאריך מסירה של הדירה, מפרט הדירה החדשה וכן קנסות במקרים של איחורים. ישנם דיירים רבים שמנסים למקסם את התמורה ודורשים הרבה מעבר למה שמגיע להם ולכן ברוב המקרים שלב זה אינו פשוט ומהיר במיוחד. 

פינוי כל דיירי הבניינים בהסכמה – תפקידה של חברת הבנייה

חתמתם על החוזים האישיים שלכם? כעת הגיע הזמן לפנות את הדירה. מיד עם חתימת החוזים חברת הבנייה שלכם תפנה את כל דיירי המתחם בהסכמה. שלב זה אינו מורכב במיוחד וניתן להשלימו תוך מספר ימים בלבד. חברת הבנייה התחייבה על תאריך מסירה של הדירות החדשות, ולכן היא ממהרת להתחיל בשלבי הבנייה בכדי להימנע מקנסות מיותרים. עוד חשוב להדגיש כי חברת הבנייה אחראית לשלם לכם דמי שכירות חודשיים בשווי הדירה שלכם – אתם לא צריכים לשלם שכירות לאורך כל תקופת בניית דירתכם החדשה.

קבלת אישורי הריסה והריסת הבניינים הישנים – תפקידה של חברת הבנייה

לאחר פינוי כלל הדיירים, קבלן הביצוע שלכם יקבל את האישור המיוחל להרוס את המבנים. בשלב זה כל שהוא נדרש לעשות זה להרוס את המבנים הישנים ולהכין את הקרקע לבנייתם של הבניינים החדשים. קבלן ביצוע מנוסה שהשלים מספר פרויקטים של פינוי בינוי בחייו ידע להרוס את הבניינים במהירות וביעילות מרבית. 

הכנת תשתיות למגדלי מגורים הכוללים עשרות/מאות יחידות דיור חדשות – תפקידה של חברת הבנייה

לאחר הריסת הבניינים הישנים, קבלן מקצועי ומנוסה יכין את התשתיות לקליטת מגדלי מגורים רבי קומות. שלב זה אף הוא אינו ארוך במיוחד וברוב המקרים נעשה באופן מיידי לאחר הריסת המבנים הישנים.

בניית הבניינים החדשים תוך הקפדה על כל התקנים הקיימים בחוק – תפקידה של חברת הבנייה

בשלב האחרון, חברת הבנייה שבחרתם תתחיל במלאכת הבנייה של מגדלי המגורים החדשים. כפי שציינו מעלה, ברוב הפרויקטים של פינוי בינוי אור עקיבא, נבנים מגדלי מגורים רבי קומות – אך הגובה המינימלי הוא פי 3 מגובהם של הבניינים הישנים שעמדו במשך עשרות שנים על המגרש. 

 

טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הבנייה המקצועית ביותר – בחירה נכונה חיונית להתקדמותו המהירה והיעילה של הפרויקט

אחד השלבים החשובים ביותר מבין כלל השלבים שהובאו מעלה הוא שלב בחירת חברת הבנייה הטובה והמנוסה ביותר. אנשים רבים בוחרים את חברת הבנייה שלהם ללא כל היכרות עם פרויקטים שהיא ביצעה בעבר. חשוב להבהיר כי בחירה לא נכונה עלולה לחבל רבות בהתנהלות כל שלבי הפרויקט, ובמקרים חמורים אף למנוע את הצלחתו. לכן, לפני שאתם מגיעים לשלב החמישי, שלב בחירת חברת הבנייה שלכם – חשוב שתכירו 3 טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון. 

 

3 טיפים מעשיים לבחירה נכונה של חברת בנייה מקצועית ומנוסה:

  • הכירו כמה שיותר חברות בנייה המציעות את שירותיהן באזור המגורים שלכם
היכרות עם מספר חברות בנייה שונות שפועלות באזור המגורים שלכם תאפשר לערוך סינון לבחירת החברה הטובה מכולן. בדיקה פשוטה באינטרנט תאפשר לכם להגיע למספר חברות בניה שישמחו להעמיד לרשותכם את כל שנות ניסיונן ומקצועיותן. 

  • קראו כמה שיותר מידע אודות החברות השונות – בדגש על חוות דעת מלקוחות המתגוררים בפרוייקטים שהחברות בנו בעבר
חשוב לקרוא כמה שיותר מידע אודות חברות הבניה השונות ברשת. קראו מידע חיוני כמו שנות ניסיון של החברה, מספר פרויקטים שהיא הספיקה להשלים וכמובן חוות דעת מלקוחות עבר. קריאה של חוות דעת חשובה מאוד בבחירת חברת הבנייה שלכם. סמנו את החברות במומלצות ביותר על ידי הדיירים. 

  • וודאו שהחברות כוללות ניסיון ארוך בביצוע פרויקטים של פינוי בינוי אור עקיבא
בשלב האחרון, חשוב לוודא שחברות הבנייה המובילות שלכם השלימו בעבר פרויקטים של פינוי בינוי אור עקיבא. חשוב להבהיר כי יש לא מעט חברות בניה מקצועיות שעובדות במשך עשרות שנים, אך לא השלימו פרויקטים של פינוי בינוי מעולם. החברות הללו לא יכירו את כל השלבים הבירוקרטיים ולא ידעו להשלים את כל הנדרש במהירות וביעילות כמו קבלנים שכבר עשו זאת בעבר. לכן, חשוב לבחור חברת בנייה שהשלימה בעבר מספר פרויקטים של פינוי בינוי באזור המגורים שלכם. 

 

הכירו את אחד הפרויקטים הגדולים ביותר במסגרת התוכנית – 12 מגדלים, 25 קומות ולא פחות מ 1,750 דירות!

בחרתם חברת בנייה מקצועית ומנוסה? כעת חשוב שתכירו את מדיניות הרשות המקומית באור עקיבא בכל הקשור לפרויקטים של התחדשות עירונית. בדומה למרבית הרשויות המקומיות בערי ישראל, גם באור עקיבא הרשות המקומית תומכת בפרויקטים שונים להתחדשות עירונית. מרבית הפרויקטים מיושמים באזורים ישנים בהם ישנם בניינים נמוכים על מגרשים גדולים או בניינים שנבנו לפני כמה עשרות שנים. בשורות הבאות נכיר את פרויקט הדגל במסגרת תוכנית פינוי בינוי באור עקיבא.

בעיר אור עקיבא קודם פרויקט פינוי בינוי רחב היקפים. במסגרת הפרויקט נבנים לא פחות מ 12 מגדלי מגורים הכוללים כ 25 קומות כל אחד. הפרויקט החל את דרכו בשנת 2016 ומבטיח לכלל הבוחרים להתגורר בו רמת גימור גבוהה ופיתוח סביבתי נרחב. הבניינים יכללו לא פחות מ 1,750 יחידות דיור חדשות – אחד הפרויקטים הגדולים ביותר. 

הכירו את אחת הערים הכפריות ביותר בישראל – אור עקיבא

רגע לפני סיום, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים נוספים אודות העיר אור עקיבא. עד עכשיו עסקנו בעיקר בפרויקטים של פינוי בינוי בעיר, בשורות הבאות נכיר את העיר, אתריה המרכזיים והשכונות המבוקשות ביותר בשטחה. בין כלל הדגשים שיובאו מטה ניתן למנות את שנת הקמתה של העיר, כמות תושביה, מעמדם הסוציו אקונומי, שכונות מובילות בשטחה, אתרים מרכזיים בשטחה, אפשרויות תחבורה ועוד. 

 

עיר חדשה – הוכרזה כעיר לראשונה בשנת 2001!

העיר אור עקיבא החלה את דרכה לפני מעט יותר מ 20 שנה, בשנת 2001. העיר החדשה כוללת קרוב ל 20,000 תושבים הנהנים מכלל יתרונותיה. כ 3 שנים לאחר הקמת העיר, בשנת 2004, שטחה גדל לכ 3,000 דונמים. מחפשים להתגורר ביעד כפרי או סמי עירוני? אור עקיבא יכולה להתאים לכם. נכון לכתיבת שורות אלה מונחות תוכניות ענק לפיתוח סביבתי, ובנייה מואצת. האוכלוסיה בעיר צפויה להמשיך לגדול גם בשנים הבאות בקצב מהיר מהממוצע הארצי. השכר הממוצע של כלל תושבי העיר הוא נמוך מהממוצע הכלל ארצי, אך יחד עם זאת ישנם לא מעט דיירים מבוססים מאוד הבוחרים להתגורר בעיר.

 

השינויים שהעיר צפויה לעבור בשנים הקרובות

העיר צפויה ליהנות מהוספה של אלפי יחידות דיור חדשות בשנים הקרובות, בין התוכניות החמות ביותר שכלולות בתוכנית מתאר עירונית ניתן למנות את:

 

  1. שכונת נווה אילן שצפויה לכלול לא פחות מ 1,425 יחידות דיור חדשות.
  2. שכונת יובל שאמורה להוסיף לעיר עוד 1,400 יחידות דיור חדשות.
  3. שכונת אור עקיבא מזרחה תוסיף עוד כ 2,100 יחידות דיור חדשות.
  4. שכונת אור ים, הגדולה מכולן, תכלול עוד כ 3,500 יחידות דיור חדשות.
 

הכירו את הכבישים הראשיים העוברים לצידי העיר

ומה לגבי אפשרויות התחבורה בעיר? העיר שוכנת בקרבת שני כבישים מרכזיים, כביש מס 2 וכן כביש מס 4. הכבישים הללו מאפשרים לכל תושבי העיר כניסה ויציאה נוחה משני צידי העיר, כך שאפשרויות ההתניידות עם רכב צמוד נוחות למדי. קיסריה השכנה מאפשרת לתושבי העיר להגיע למוקדי עניין רבים במרחק נסיעה קצר של מספר דקות בלבד. אפשרות זו גורמת לרבים לבחור להתגורר בשטחה של העיר.

 

השכונות המבוקשות ביותר בעיר

כעת, חשוב שתכירו כמה מהשכונות המובילות והמבוקשות ביותר בעיר אור עקיבא. חשוב להדגיש כי השכונות השונות מבוקשות על ידי אנשים עם צרכים שונים. ישנן שכונות שהביקוש אליהן כולל בעיקר אנשים שרוצים להתגורר בעיר בעוד שישנן שכונות שהביקוש אליהן כולל בעיקר משקיעים שמחפשים את האזור שצפוי ליהנות מההשבחה הגדולה והמהירה ביותר. 

 

השכונות המבוקשות ביותר בעיר:

  1. רבין.
  2. אורות.
  3. היובל.
  4. שזר.
  5. בן גוריון.
קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו