תמ"א 38 בנס ציונה

תמ"א 38 בנס ציונה

תמא 38 בנס ציונהחושבים להתגורר בנס ציונה? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בפסקאות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר על העיר נס ציונה. נמנה את השכונות המובילות שיש לעיר להציע, נכיר את אופי האוכלוסייה, נגע ביתרונות המגורים בעיר, נכיר את מיקומה הגיאוגרפי של העיר וכן את תוכניותיה העתידיות. אז רגע לפני שאתם יוצאים למסע חיפושים של דירה מיטבית בנס ציונה, חשוב שתפנו מספר דקות בודדות לקריאת השורות הבאות, הן יוכלו לחסוך לכם זמן רב של חיפושים ויבטיחו לכם בחירה ממוקדת ומושכלת.

 

עם 16,000 דומנים ולמעלה מ 50,000 תושבים, נס ציונה מפויה ליהנות מתוכנית מתאר שאפתנית שתהפוך אותה לעיר מובילה בישראל!

נס ציונה היא עיר המשוייכת למחוז מרכז הארץ. בשנת 1883 היא החלה את דרכה כמושבה יהודית בעלייה הראשונה ומאז ועד היום היא עברה לא מעט שינויים מהותיים. אחד המשמעותיים שבהם הוא הכרזה על נס ציונה כעיר בשנת 1992. נכון לכתיבת שורות אלה העיר מונה למעלה מ 50,000 תושבים על שטח כולל של כ 16,000 דונמים. שניים מהמוסדות המרכזיים שפועלים בעיר הם המכון למחקר ביולוגי וכן פארק המדע קריית וייצמן. לאחר שנגענו במספר דגשים בסיסיים אודות שנת ההכרזה על נס ציונה כעיר, כמות תושביה וגודל שטחה, חשוב שתכירו את התוכניות העתידיות שהונחו בתוכניות המתאר של העיר – תוכניות שצפויות להבטיח המשך התפתחות בקצב מהיר.

29,000 יחידות דיור חדשות, 89,000 מטרים רבועיים של שטחי מסחר ו 145 דונמים של מבנים ציבוריים – חלק מהשינויים שהעיר צפויה לעבור בשנים הקרובות!

עד לפני שנת 2000 העיר נס ציונה נהנתה משכונות בודדות ובתושבים מעטים. אך במהלך ה 20 שנה האחרונות העיר נהנית מביקושים רבים שהביאו להכפלה של כמות תושביה. הביקושים עדיין מצויין במגמת עלייה והעיר מתאימה את עצמה לביקוש הגדל. בשנים האחרונות הוקמו לא מעט שכונות חדשות ובעתיד הקרוב העיר צפויה להמשיך במתיחת הפנים שהחלה לפני קרוב לשני עשורים. בשנת 2019 אושרה תוכנית מתאר שאפתנית שתוסיף לעיר אלפי יחידות דיור חדשות ושטחי מסחר רבים. במסגרת התוכנית כלולים לא פחות מ 29,000 יחידות דיור חדשות, 89,000 מטרים רבועיים של שטחי מסחר חדשים וכ 145 דונמים של מבנים ציבוריים. אם לא די בכך, בעיר צפוי לקום מסוף תחבורה ציבורית חדש בחלקה הצפוני וכן שיקום של אזורי תעשייה קיימים. רוצים ליהנות מכלל היתרונות שיש לנס ציונה המתפתחת להציע? בפסקה הבאה תכירו את כל הדגשים החשובים אודות מיקומה הגאוגרפי ואפשרויות התחבורה שהיא מציעה.

 

דרומית לראשון לציון וצפונית לרחובות – המיקום האידיאלי שמאפשר לכלל תושבי העיר ליהנות ממרחק נסיעה של דקות בודדות לערים מרכזיות, גדולות ומובילות!

מבחינת מיקומה הגיאוגרפי של העיר – היא ממוקמת דרומית לראשון לציון וצפונית לרחובות. מיקום זה כולל יתרונות רבים עבור כלל תושביה, הערים הסמוכות לנס ציונה מבטיחות לתושבים מבחר גדול שלך משרות תעסוקה מגוונות, אפשרויות תחבורה רבות, מוסדות ציבוריים, מקומות פנאי ובילוי ועוד. במרחק נסיעה של דקות בודדות תושבי נס ציונה יוכלו להגיע למרכז ראשון ולמרכז רחובות. במרחק של עוד מספר דקות בודדות ניתן להגיע לערים גדולות ומרכזיות נוספות כמו בת ים, חולון, אשדוד, רמת גן, פתח תקווה ואף תל אביב. מחירי הדיור הגבוהים בערים הללו גרמו לרבים להתרחק מעט וליהנות מעיר אטרקטיבית וממחירי דיור מעט נמוכים יותר. כבישים 412, 423 ו 431 יאפשרו לכם להתנייד בקלות ובמהירות לערים סמוכות רבות.

 

תמ"א 38 בנס ציונה: עם קווי אוטובוסים רבים ו 3 תחנות רכבת סמוכות – אתם ממש לא חייבים רכב צמוד!

מתניידים ללא רכב צמוד? בטח תשמחו לשמוע כי במרחק קצר תוכלו להגיע ל 3 תחנות רכבת הסובבות את העיר. קווי אוטובוסים בינעירוניים רבים עוברים בשטחה של נס ציונה ומובילים את תושביה לערים רבות בכל רחבי הארץ. בשנת 2019 העיר הצטרפה לתוכנית "מהיר לעיר" שצפויה לשדרג משמעותית את כל התנהלות התחבורה הציבורית בעתיד הקרוב.

 

תמ"א 38 בנס ציונה: למעלה מ 70 גנים ציבוריים ופארקים, מרכזי קניות ומבנים ציבוריים רבים לרווחת התושבים

 באשר למוסדות המרכזיים שפועלים בעיר, נס ציונה כוללת לא מעט מערכות חינוך איכותיות הפרוסות לאורך ולרוחב כל שטחה, למעלה מ 70 גנים ציבוריים ופארקים, מוסדות נוער שונים ומרכזי קניות רבים. כלל האפשרויות הללו מבטיחות לכל תושבי נס ציונה איכות חיים ללא פשרות. רוצים ליהנות מכלל היתרונות הללו? בשורות הבאות נכיר מקרוב את השכונות המובילות שיש לעיר להציע. היכרות עם השכונות המובילות תאפשר לכם למקד את החיפושים ולהצליח לבחור נכון השכונה הטובה והמדוייקת ביותר עבור הצרכים שלכם.

 

תמ"א 38 בנס ציונה: השכונות המובילות שיש לנס ציונה להציע לכלל תושביה הן:

  • סביוני נצר

 שכונת סביוני נצר ממוקמת בחלקה המזרחי של העיר וכוללת בעיקר בנייה רוויה. מרבית המבנים בשכונה נבנו לפני כמה עשרות שנים ומחירי הדיור בה מעט נמוכים בהשוואה לממוצע האיזורי. תושבי השכונה נהנים מפארק שעשועים וגני ילדים בגבולותיה.

 

  • הדרי סמל

 שכונת הדרי סמל ממוקמת בחלקה המערבי של העיר וכוללת אף היא בנייה רוויה של בניינים בני עד 7 קומות. תושבי השכונה נהנים ממרכז מסחרי המאפשר להם ליהנות מקניות רבות במרחק הליכה ממקום מגוריהם. בשכונה יש 2 בתי ספר יסודיים ועוד 2 בתי ספר תיכונים.

 

  • גבעת נוף

 שכונת גבעת נוף היא שכונה הממוקמת בחלקה המזרחי של העי. הבנייה בשכונה כוללת בעיר בתים פרטיים צמודי קרקע לצד בניינים הכוללים כ 5 קומות. שכונה זו נחשבת לאחת השכונות הוותיקות ביותר שיש לעיר להציע. מרבית המבנים בה נבנו לפני עשרות שנים כך שהם צפויים לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. מחירי הדיור בשכונה משתנים, מחירי הבתים הפרטיים גבוהים מהמחיר הממוצע העירוני בעוד שמחירי הדירות בבניינים מעט נמוכים בהשוואה לממוצע העירוני.

 

  • לב המושבה

 שכונת לב המושבה היא שכונה הממוקמת בחלקה המזרחי של העיר. השכונה הוקמה בשנות ה 90 ומרבית המבנים בה נבנו בשני העשורים האחרונים. השכונה כוללת בשטחה מרכז ספורט, קאנטרי ומרכז נופש. הבנייה בשכונה מאופיינת בבנייה רוויה של בניינים בני 4 קומות. חשוב להדגיש כי מדובר באחת השכונות המרווחות ביותר בעיר – כוללת לא מעט שטחים ירוקים וגינות ציבוריות לרווחת התושבים. מחירי הדיור בשכונה מעט גבוהים יותר בהשוואה למחירי הדיור הממוצעים בעיר.

 

  • נווה ניר

 שכונת נווה ניר היא שכונה הממוקמת בחלקה המרכזי של העיר. השכונה כוללת בשטחה את היכל התרבות וכן ממוקמת בקרבת קניותר. מחירי הדיור בשכונה ממוצעים.

 

  • רמת סמל

 שכונת רמת סמל ממוקמת בחלקה הצפון מערבי של העיר נס ציונה וכוללת בעיר בנייה של צמודי קרקע פרטיים. מיקומה הגאוגרפי של השכונה צמוד לכביש 412, מה שמאפשר לכלל תושביה יכולת התניידות יעילה ומהירה. במרכזה של השכונה עומד מגדל מים גבוה שניתן לראות משכונות סמוכות רבות.

 

  • ארגמן

 שכונת ארגמן היא שכונה חדשה הממוקמת בחלקה המערבי של העיר. הבנייה בשכונה מתאפיינת בעיקר בבניינים הכוללים בין 4 ל 8 קומות לצד בתים פרטיים. הבנייה החדשנית בשכונה מבטיחה לכלל תושביה דירות גדולות ורחבות ידיים. כמו כן במרכזה של העיר ישנו פארק ומרכז מסחרי לרווחת התושבים. נוסף על כך בשכונה יש לא מעט מוסדות חינוך לכל הגילאים, מה שמבטיח למשפחות רבות ליהנות מקרבה למוסדות הלימוד של ילדיהם. מחירי הדיור בשכונה מעט גבוהים יותר בהשוואה למחירי הדיור הממוצעים בעיר.

 

השכונות הישנות מגלמות פוטנציאל גדול – הכירו את התוכנית הממשלתית שיכולה להשביח נכסים רבים בשכונות הללו בעשרות אחוזים

מעבר לשכונות שצויינו מעלה, העיר נס ציונה כוללת עוד לא מעט שכונות שהוקמו לפני כמה עשרות שנים. השכונות הישנות בשכונה מתאפיינות בבנייה ישנה שצפויה ליהנות מחידוש בשנים הקרובות. כפי שציינו מעלה, העיר נס ציונה מתפתחת בקצב מהיר ובשני העשורים האחרונים הספיקה להכפיל את כמות תושביה. כחלק משלבי ההתפתחות של העיר, היא צפויה ליהנות מפרוייקטים רבים של התחדשות עירונית – תמ"א 38 בנס ציונה. רוצים ליהנות מכלל היתרונות של התוכניות להתחדשות עירונית? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני שאתם חייבים להכיר.

 

חיזוק מבנים ישנים ושיפור עמידותם בפני רעידות אדמה

ראשית, חשוב לדעת כי תוכנית תמ"א 38 בנס ציונה היא תוכנית ממשלתית הפועלת ברוב ערי ישראל. מטרת העל של התוכנית היא לחזק מבנים ישנים שבנייתם הושלמה לפני כמה עשרות שנים. לא מעט אנשי מקצוע סבורים כי מדינת ישראל עלולה לסבול מרעידות אדמה בשנים הקרובות, מה שהניע את הממשלה להתחיל בתוכנית כלל ארצית לחיזוק מבנים ישנים. במסגרת התוכנית, בניינים ואזורים רבים יהנו מהתחדשות שתבטיח לתושבים השבחה של עשרות אחוזים בשווי הנכסים שישופצו. רוצים גם? חשוב להכיר את תנאי הסף שחייבים להתקיים בשביל שניתן יהיה להתחיל בתוכניות הללו.

תמ"א 38 בנס ציונה: תוכנית ממשלתית המיועדת לבניינים ישנים בלבד!

כפי שציינו מעלה, המטרה הראשית בגינה המדינה החלה בתוכנית תמ"א 38 בנס ציונה היא חיזוק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה אפשרית. לכן, המדינה מנסה להגיע בראש ובראשונה למבנים עם רמת סיכון גבוהה. איך ניתן לברור את המבנים ולאתר את המבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר? בעזרת 4 תנאי סף פשוטים. תנאי הסף מאפשרים לערוך מעין סינון שמוביל להיכרות עם המבנים עם הסיכון הגבוה ביותר לקריסה בעת רעידת אדמה.

 

תנאי הסף לתחילת פרויקט של תמ"א 38 בנס ציונה הם:

  • בניינים שנבנו לפני שנת 1980.
  • בניינים שאינם מיועדים להריסה.
  • בניינים בני 2 קומות לכל הפחות בשטח של 400 מטרים לכל היותר.
  • בניינים שנבדקו על ידי מהנדס מקצועי שקבע שהם אינם עומדים בתקנים הקיימים לרעידות אדמה.

 

תמ"א 38 בנס ציונה: מהם השינויים במסגרת החיזוק? הכירו את הדגשים החשובים שיתרמו להשבחת הנכס שלכם!

במידה והבניין שלכם עומד בכל התנאים הללו, ייתכן שהוא יעבור פרויקט של התחדשות עירונית. מה כלול בתוכנית? תוכנית התחדשות עירונית כוללת לא מעט שינויים מהותיים בבניין בפרט ובאזור בכלל. בין כלל השינויים ניתן למנות הוספה של יחידות דיור על גג הבניין, הוספת מעלית, שיפוץ החלק החיצוני של הבניין, שיפוץ חדר המדרגות של הבניין, הוספה של חדר ממ"ד חדש לכל דירה, הוספה של מרפסת שמש לכל דירה ועוד. כלל השינויים הללו מסייעים לעלייה ניכרת בערך הדירה בעשרות אחוזים. רוצים ליהנות מהשבחת דירתכם? חשוב לדעת לבחור נכון את הדירה המתאימה באזור שמיועד להתחדשות עירונית.

עד לפני מספר שנים, נס ציונה הייתה מהערים בהן פרויקטי תמ"א 38 לא התרוממו. הסיבה העיקרית לכך היא המדיניות שאינה מאפשרת להוסיף זכויות בניה מעבר למכסה הבסיסית של התמ"א (קומת עמודים וקומת מגורים נוספים), מה שפגע בכדאיות הכלכלית של היזמים.

לאחרונה, ובעיקר לקראת ואחרי הבחירות המקומיות, ניתן לראות התעוררות מסוימת בעיר, מהבחינה הזו. הגם שמספר הפרויקטים המבוצעים בעיר מצומצם באופן יחסי, סביר להניח שהמספר יגדל בשנים הקרובות.

 

אלו הם פרויקטי התמ"א הנמצאים בתהליך בנס ציונה:

 

כתובת: ביאליק 10.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: ביל"ו 4.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, שקיים עוד משנות ה-60. הפרויקט כולל הוספת 2.5 קומות, בהן תריסר יחידות דיור, ושדרוג מאסיבי של הדירות הקיימות.

כתובת: ההסתדרות 28.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, לרבות הרחבת הדירות הקיימות בממ"ד ובמרפסת שמש, התקנת מעלית, החלפת תשתיות משותפות ועוד. בתמורה, ייבנו שתי קומות, בהם עשר יחידות דיור חדשות (כולל דירות גג).

כתובת: ההסתדרות 32.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, לרבות הרחבת הדירות הקיימות בממ"ד ובמרפסת שמש, התקנת מעלית, החלפת תשתיות משותפות ועוד. בתמורה, ייבנו שתי קומות, בהן עשר יחידות דיור חדשות (כולל דירות גג).

כתובת: הטייסים 4.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, כולל הוספת ממ"ד ומרפסת שמש בדיור. בתמורה, ייבנו 24 דירות חדשות, מהן דירות ארבעה חדרים, דירות מיני פנטהאוז ודירות פנטהאוז.

כתובת: המניין הראשון 21.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: העליה 2.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: מרגולין 20.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: מרגולין 24.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: נגבה 3, 5.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: סוקולוב 5.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

כתובת: ראובן לרר 7.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו