פינוי בינוי פתח תקווה

מתכננים פרויקט גדול במתחם המגורים שלכם? ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים שיבטיחו לכם פרויקט מוצלח במיוחד!

פינוי בינוי פתח תקווהבניין המגורים שלכם צפוי לעבור פרויקט פינוי בינוי בעתיד הקרוב? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לעקוב מקרוב אחרי כל שלבי הפרויקט. לא מעט אנשים חותמים ליזם הראשון שדופק על דלת ביתם ומציע קידום פרויקט התחדשות עירונית. לא אחת אנשים אלה מסתבכים עם יזמים שאינם מקצועיים, מה שעלול לעקב את הפרויקט במקרה הטוב או אף למנוע את היתכנותו במקרה הפחות טוב. אז לפני שאתם ממהרים לעשות כל פעולה בקשר לפרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית – חשוב שתפנו מספר דקות בודדות שיעזרו לכם להכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר.

 

אז מה כלול בשורות הבאות? כל הדגשים שאתם חייבים להכיר על פרויקט הדגל במסגרת התוכנית להתחדשות עירונית

בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים הכלולים בתוכנית פינוי בינוי פתח תקווה, נמנה מספר טיפים פשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון חברת בנייה מקצועית ומנוסה, נכיר את מדיניותה של עיריית פתח תקווה בכל הקשור לפרויקטים שונים של התחדשות עירונית בכלל ופינוי בינוי בפרט ונמנה את האזורים שצפויים ליהנות מפרויקטים רבים בעתיד הקרוב. אז רגע לפני שאתם ממהרים להתחיל פרויקט פינוי בינוי ארוך שנים, כדאי שתפנו מספר דקות בודדות שיעניקו לכם ידע רב וכלים חיוניים.

 

רבים מבלבלים בין פרויקט תמ"א 38 לבין פרויקט פינוי בינוי – הכירו את ההבדלים המשמעותיים ביותר

רגע לפני שנעמיק בכל שלבי הפרויקט, קיימת חשיבות רבה להכיר את עיקרו. אנשים מבלבלים בין הפרויקטים השונים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית, ולכן חשוב להבהיא את ההבדלים המשמעותיים. תוכנית תמ"א 38 היא תוכנית חיזוק שאינה כוללת הריסה של המבנים הקיימים כלל. במסגרתה מוסיפים לבניין הקיים עוד מספר יחידות דיור בודדות בלבד. לעומת זאת, תוכנית פינוי בינוי גדולה הרבה יותר – כוללת הריסה של מתחם בניינים לטובת בניית מגדלי מגורים רבי קומות. במסגרת תוכנית זו מסויפים עשרות ולעיתים אף מאות יחידות דיור בכל פרויקט. גם התמורה לדיירים בפרויקט זה נחשבת לגדולה ביותר, נרחיב אודותיה בשורות הבאות.

עשרת הדיברות שיאפשרו לכם להישאר במעקב תמידי אחר התקדמות שלבי הפרויקט

רוצים לקדם נכון את פרויקט ההתחדשות בבניין שלכם? בשלב הראשון עליכם להכיר מקרוב את כל השלבים הכלולים בתוכנית. היכרות עם השלבים כוללת שני יתרונות מרכזיים – הראשון הוא העובדה שתוכלו לדעת באיזה שלב אתם עומדים, מהם השלבים שכבר השלמתם ומהם השלבים שעוד נותרו. השני הוא היכול שלכם לעזור ליזם או לנבחר הדיירים להשלים את השלבים השונים בשיתוף פעולה. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים המשמעותיים ביותר במסגרת הפרויקט.

 

עשרת השלבים החשובים ביותר במסגרת התוכנית:

  • חייבים את משרד הבינוי והשיכון – הכל מתחיל שם 
כבר בשלב הראשון משרד הבינוי והשיכון חייב להיכנס לתמונה. בתחילת הדרך של הפרויקטים הללו משרד הבינוי והשיכון חייב להכיר במתחם כמיועד להתחדשות עירונית. הכרה במתחם ככזה, היא עדות לכך ניתן להשלים באזור פרויקטים שונים של התחדשות מבחינת תשתיות. ללא הכרה של המשרד, לא יהיה ניתן לקדם את השלבים הבאים של הפרויקט. 

איך מגיעים למשרד הבינוי והשיכון? ברוב המקרים הרשות המקומית פונה למשרד על מנת להכיר באזורים שונים כמיועדים להתחדשות עירונית, אך ישנם מקרים בהם יזם נמרץ עושה זאת קודם לכן. 

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה – התוכנית חייבת לכלול את כל השינויים הצפויים בעקבות הפרויקט
לאחר הכרה של משרד הבינוי והשיכון במתחם כמיועד להתחדשות עירונית, חשוב להכין תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את כל השינויים שצפויים לחול בעקבות ההתחדשות העירונית. מטרתה של תוכנית זו היא לוודא שכלל השינויים בעקבות הפרויקט ילקחו בחשבון ויבטיחו תשתיות מותאמות לתושבי הבניינים החדשים בפרט, ולכלל תושבי האזור בכלל. תב"ע זו חייבת לעבור בדיקות יסודיות וקפדניות על מנת שניתן יהיה לאשרה ולעבור לשלבים הבאים של פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה. 

  • בדיקה קפדנית של התוכנית על ידי ועדות תכנון ובנייה
כפי שציינו מעלה, התב"ע החדשה חייבת להביא בחשבון משתנים רבים על מנת להבטיח את רווחתם של כל התושבים באזור. לכתיבת תוכנית זו יש כללים ברורים שחייבים לעמוד בהם בכדי לקבל את האישור המיוחל. תוכנית זו עוברת לעיני הוועדה המקומית לתכנון ובניה. לאחר שזו מאשרת את התוכנית במלואה, היא עוברת לוועדה המחוזים לתכנון ובניה, גם היא נדרשת לתת את הסכמתה לתוכנית. רק לאחר הסכמת שתי הוועדות ניתן יהיה לקבל את האישור הסופי ולהתקדם לשלבים הבאים. 

  • עדכון כלל דיירי הבניינים השונים
מיד לאחר אישורה של התב"ע החדשה, נציג הדיירים או היזם נדרש לעדכן בכך את כל דיירי הבניינים. רבים בטוחים ששלב זה פשוט ומהיר, אך חשוב להיערך למצבים מורכבים בהם לא כל דיירי הבניינים נמצאים בארץ ולעיתים קשה מאוד להשיגם. לכן, חשוב להיערך לשלב בן מספר שבועות עד שניתן יהיה להגיע לכל דיירי הבניינים. 

  • בחירת חברת בנייה מקצועית – אל תתפשרו על קבלן הביצוע שלכם!
השלב החמישי בתוכנית פינוי בינוי פתח תקווה הוא השלב החשוב ביותר. בשלב זה אתם נדרשים לבחור חברת בנייה מקצועית שתשלים את הריסת המבנים הקיימים ובניית מגדלי מגורים חדשים. אנשים רבים בוחרים חברת בנייה באופן כמעט שרירותי או על בסיס המלצות בודדות. על כן חשוב להדגיש כי בחירה לא נכונה של חברת בנייה שאינה מקצועית ומיומנת עלולה לגרור בעיות רבות – לרבות עיכובי בנייה משמעותיים, בנייה שאינה מקצועית או במקרים חריגים אף פגיעה מהותית בהיתכנות הפרויקט. לכן, קיימת חשיבות רבה לבחור בכובד ראש את חברת הבנייה שלכם. איך בוחרים נכון? המשיכו לפסקה הבאה. 

 

לפני שאתם בוחרים את חברת הבנייה הראשונה שהמליצו לכם עליה, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים שיבטיחו לכם בחירה נכונה. ריכזנו עבורכם את הטיפים המעשיים והפשוטים ביותר, והם:

  • הכירו כמה שיותר חברות בנייה מקצועיות שעובדות בעיר פתח תקווה
חשוב להכיר כמה שיותר חברות בנייה על מנת לערוך השוואה בין כולן לטובת בחירה של החברה הטובה ביותר. בדיקה ברשת תאפשר לכם להגיע למספר קבלני ביצוע מיומנים ומקצועיים שישמחו לתת לכם שירות במסגרת הפרויקט. 

 

  • קראו כמה שיותר מידע אודות החברות השונות – בדגש על המלצות וחוות דעת!
בשלב זה כל שאתם צריכים לעשות זה לקרוא כמה שיותר מידע אודות החברות המובילות בעיר. ברשת תוכלו למצוא לא מעט מידע אודות מרביתן. כמו כן חשוב לקרוא כמה שיותר חוות דעת של לקוחות עבר. סמנו את החברות שקיבלו את הכמות הגדולה ביותר של חוות הדעת החיוביות. אם יש אפשרות להגיע לפרויקטים שנבנו על ידי חברות הבניה המובילות ברשימה שלכם, בחינה פיזית של המבנים, תוכל לעזור לכם לבחור נכון קבלן ביצוע מקצועי ומיומן. 

 

  • וודאו שהקבלנים המובילים מנוסים בהשלמת פרויקטים של פינוי בינוי!
אחד הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להביא בחשבון – ניסיון בפרויקטים של פינוי בינוי. ישנם קבלנים רבים שהשלימו פרויקטים רבים, אך שאינם קשורים לתוכנית להתחדשות עירונית. הקבלנים הללו אמנם מקצועיים ומנוסים, אך לא מכירים את כל השלבים הנדרשים במסגרת פינוי בינוי. לכן, חשוב לוודא שהקבלן שאתם בוחרים בו הספיק להשלים מספר פרויקטים של פינוי בינוי. ניסיון זה יבטיח שהוא ידע להתמודד עם כל השלבים והבירוקרטיות, מה שיבטיח עמידה בזמנים וניהול מיטבי של כל שלבי הבניה. 

  • הגיע הזמן לנהל משא ומתן – הכנת חוזים אישיים לכלל דיירי הבניינים
בחרתם בהצלחה קבלן ביצוע מקצועי ומנוסה? כעת עוברים לשלב הארוך והסבוך ביותר בפרויקט – שלב הכנת החוזים האישיים לכל דייר. בשלב זה הקבלן שלכם ינהל משא ומתן עם כלל הדיירים במטרה להרכיב חוזה אישי לכל דייר. בשלב זה כלל הדיירים מנסים למקסם תמורה, מה שעלול לגרור עיכובים רבים. ברוב המקרים, הקבלנים מעניקים לדיירי המתחם דירות חדשות וגדולות בכ 12 עד 25 מטרים מדירתם המקורית. 

השכנים לא מצליחים להגיע להסכמה עם הקבלן? נסו לסייע לגשר על הפער – הפערים הללו יכולים להוות מכשול משמעותי בהתקדמותם של כל שלבי הפרויקט. 

  • פינוי הדיירים בהסכמה – שלב ההריסה מתקרב 
לאחר הסכמת כלל דיירי הבניינים על חוזה אישי מול הקבלן, הם חותמים על החוזה ומתקדמים לשלב הפינוי. חשוב להבהיר כי החוזה כולל פרטים רבים מעבר לתמורה המתקבלת בדירה החדשה. בין הסעיפים החשובים ביותר הוא תאריך המסירה עליו מתחייב הקבלן. במילים אחרות, מרגע החתימה על החוזה הקבלן מחוייב להשלים את כל שלבי הפרויקט עד למסירת המפתח בזמן קצוב. לכן, מיד עם החתימה הקבלן יקדם את השלבים הבאים במהירות מרבית, ויתחיל בפינוי כלל הדיירים מהמתחם. 

שלב זה אינו אורך זמן רב. כלל הדיירים מפנים את דירתם בהסכמה ועוברים לדירות זמניות עד לקבלת המפתח לדירה החדשה. חשוב להדגיש כי לאורך כל שנות הבנייה, הקבלן ישלם לדיירים דמי שכירות חודשיים. במילים אחרות, אתן לא נדרשים לשלם שכירות על הדירה שתבחרו (בגבולות מחיר הדירה המקורית), לאורך כל שנות השכירות. 

  • קבלת היתר הריסה לכלל בניינים 
לאחר שכלל הדיירים פינו את דירותיהם, ניתן לעבור לשלב הבא – שלב קבלת ההיתר להריסת המבנים. שלב זה אף הוא אינו ארוך או מורכב במיוחד. לאחר קבלת היתר ההריסה הקבלן שבחרתם ידרש להרוס את מתחם הבניינים ולפנות את כל הפסולת טרם תחילת עבודות הבנייה. 

  • הכנת תשתיות לבנייה החדשה
לאחר פינוי הפסולת של הריסות הבניינים הישנים, קבלן הביצוע שלכם ידרש לערוך מגוון רחב של עבודות שטח לטובת התאמת התשתיות. כפי שציינו מעלה, במסגרת פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה בונים מגדלי מגורים רבי קומות. המגדלים הללו מתנשאים לגובה של פי שלוש לכל הפחות, מגובהם של הבניינים המקוריים שהיו במתחם. המגדלים הללו כוללים עשרות ולעיתים מאות יחידות דיור חדשות, מה שמחייב הכנה והתאמה של התשתיות הקיימות. לאחר תום שלב זה, עוברים לשלב האחרון, שלב תחילת בניית המגדלים. 

  • בניית מגדלי מגורים רבי קומות – בגובה של פי 3 מהבניינים הישנים לכל הפחות!
בשלב האחרון קבלן הביצוע שלכם יתחיל במלאכת הבנייה של המגדלים החדשים. לאחר הריסת הבניינים הישנים והתאמת התשתיות לקליטת כמות דיירים גדולה יותר, ניתן להתחיל בשלבי הבניה. ברוב המקרים הליך בניית המגדלים אורך מספר שנים לכל הפחות. 

קראו עוד: פינוי בינוי אחוז הסכמה 

מדיניות העירייה בעיר פתח תקווה – מנהלת "כרמים" מטעם העירייה מסייעת ליזמים ולאזרחים לקדם פרויקטים רבים של התחדשות עירונית

רוצים לקדם פרויקט של פינוי בינוי בעיר פתח תקווה? בטח תשמחו לשמוע שהממשל המקומי מאוד תומך בפרויקטים הללו. מנהלת "כרמים" הוקמה על ידי העיריה במטרה לסייע ליזמים ואזרחים לקדם פרויקטים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית. מנהלת "כרמים" מסייעת לכל דורש לקבל את כל המידע הנדרש ולקדם פרויקטים שונים בקלות ובמהירות. 

נכון לשנת 2022 הרשות המקומית אישרה 16 פרויקטים של פינוי בינוי שיחד כוללים כ 4,000 יחידות דיור חדשות.

בין כלל הפרויקטים הגדולים ביותר בעיר ניתן למנות את:

  • פרויקט ז'בוטינסקי – קטה יזמות.
  • פרויקט קרול – נדל"ן חכם.
  • פרויקט הרמן פוגל.
  • פרויקט עזרא ונחמיה.
מרבית הפרויקטים הללו מוקמים בשכונות ישנות הכוללות מתחמי מגורים ישנים.

 

הכירו מקרוב את העיר פתח תקווה – שכונות מובילות, מגוון מרכזים ושלל אפשרויות תחבורה

רגע לפני סיום, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים חשובים אודות העיר פתח תקווה. מעבר לפרויקטים של פינוי בינוי בפתח תקווה, ישנן עוד לא מעט נקודות חשובות שכדאי שתכירו. בשורות הבאות נכיר את מקומות הפנאי, הקניות והבילוי שיש לעיר להציע. כמו כן נביא עוד מספר אתרים תיירותיים המושכים רבים מידי יום, נכיר את אפשרויות התחבורה בעיר, נמנה את שמות השכונות המובילות והמבוקשות ביותר ועוד. 

 

הכירו את הערים השכנות – מיקום גאוגרפי המבטיח יתרונות רבים לכל תושבי העיר

העיר פתח תקווה החלה את דרכה בשנת 1878 בתור מושבה חקלאית. בשנת 1937 היא הוכרזה לראשונה כעיר. נכון לכתיבת שורות אלה היא נחשבת לאחת הערים המאוכלסות ביותר בישראל ומונה למעלה מ 250,000 תושבים. העיר משוייכת למחוז מרכז ונהנית משכנות עם ערים גדולות ומבוקשות במיוחד, ביניהן:

  • הוד השרון.
  • רמת השרון.
  • תל אביב.
  • בני ברק.
  • גבעת שמואל.
  • גני תקווה.
  • קרית אונו.
מיקומה הגיאוגרפי של העיר מבטיח לכלל תושביה יתרונות רבים, ביניהם מגוון רחב של מקומות עבודה מגוונים, מקומות פנאי ובילוי, מרכזי קניות ועוד. לכן, העיר פתח תקווה נחשבת לאחת הערים המבוקשות ביותר במחוז. בשורות הבאות נכיר כמה מהשכונות המבוקשות ביותר בעיר. אך קודם לכן, חשוב שתכירו כמה מהמוסדות והאתרים המובילים שיש לעיר להציע.

 

בין כלל המרכזים והאתרים שיש לעיר פתח תקווה להציע לכלל תושביה ניתן למנות את:

  • היכל התרבות העירוני.
  • מוזיאון פתח תקווה.
  • בית חולים בלינסון.
  • בית חולים גהה.
  • בית רבקה.
  • הקניון הגדול.
  • קניון סירקין.
  • פאוור סנטר ירקונים.
  • פאוור סנטר סגולה.
  • עמי בוטיק סנטר.
  • שוק פתח תקווה.
  • מגוון גדול של מסעדות ובתי קפה.
  • פארקים רחבי ידיים.
כלל האתרים הללו משרתים את כל צורכי הציבור כך שהם יכולים למצוא בהם את כל מבוקשם. חשוב להדגיש כי האתרים פזורים בכל רחבי העיר בצורה מסודרת כך שמרבית שכונות העיר נהנות מקרבה למרכזי קניות, מרכזים רפואיים או מרכזים תרבותיים.

 

כבישים, אוטובוסים ורכבות – הכירו את אפשרויות התחבורה בעיר

כעת, חשוב שתכירו את אפשרויות ההתניידות ברחבי העיר פתח תקווה. העיר נחשבת לאחד מעורקי התחבורה החשובים ביותר בכל ישראל. מיקומה הגיאוגרפי מאפשר לתושביה ליהנות מכבישים ראשיים רבים שעוברים בקרבתה, הנה לכם כמה מהם:

  • כביש 4.
  • כביש 5.
  • כביש 491.
  • כביש 481.
  • כביש 471.
  • כביש 6.
  • כביש 40.
רוצים להתנייד בתחבורה ציבורית? חשוב לדעת כי בעיר יש לא מעט קווי אוטובוס המובילים את כלל תושביה לכל פינה בעיר במהירות ובתדירות גבוהה. כמו כן ישנם קווי אוטובוס בין עירוניים המובילים את כל תושבי העיר לכל רחבי הארץ. אם לא די בכך, בעיר יש תחנות רכבת ישראל המאפשרות התניידות מהירה ונוחה לערים רבות בכל רחבי ישראל.

עוד חשוב להדגיש כי בעיר צפויה להתחיל לפעול בקרוב רכבת קלה במסגרת הקו האדום. קו זה יחבר בין העיר פתח תקווה לבין ערים רבות נוספות, ביניהן: בני ברק, רמת גן, תל אביב, בת ים.

 

חשוב להגדיר את מטרת הרכישה טרם בחינת השכונות בעיר

אחרי שנגענו באתרים המובילים בעיר, הכרנו את הערים השכנות והצגנו את אפשרויות התחבורה, חשוב שתכירו את השכונות המבוקשות ביותר בעיר. חשוב לדעת כי ישנם פערים גדולים בין השכונות הטובות ביותר בעיר לבין השכונות החלשות, שעדיין לא התחילו ליהנות מפרויקטים של התחדשות עירונית. לכן, קיים פער בהגדרת שכונות כדאיות, בהתאם לצרכיו של הרוכש. משקיעים יעדיפו לשכן את ממונם דווקא בשכונות החלשות שצפויות ליהנות מהתחדשות ומתיחת פנים בשנים הקרובות בעוד שרוכשי דירות למטרות מגורים יעדיפו את השכונות החדשות או אלה שכבר עברו את ההתחדשות המיוחלת.

 

השכונות המבוקשות ביותר בעיר:

  • כפר גנים א', ב' ג'.
  • עין גנים. 
  • הדר גנים.
  • נווה גן.
  • נווה עוז.
  • אם המושבות הוותיקה.
  • אם המושבות החדשה.
  • המרכז השקט.
מתגוררים בפתח תקווה ומתכננים לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר על הפרויקטים הכלולים בתוכנית הממשלתית. אנשים רבים כיום מנסים לקדם פרויקטים להתחדשות בניין המגורים שלהם ללא היכרות עם הדגשים החשובים שיעזרו להם להשלים את כל השלבים בהצלחה. אז רגע לפני שאתם מתחילים בניסיונות לקדם פרויקטים שונים, כדאי שתפנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות שיעניקו לכם כלים מקצועיים להצלחה.

 

הדגשים החשובים שיעזרו לכם לקדם פרויקט פינוי בינוי בהצלחה

בין כלל הדגשים והכלים שיובאו מטה נכיר מקרוב את הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. כמו כן נכיר את התנאים שחייבים להתקיים על מנת שיהיה ניתן לקדם פרויקטים שונים של התחדשות באזור המגורים שלכם. לא ניתן להשלים כל פרויקט בכל אזור, וחשוב שתכירו זאת לפני ניסיונכם לקדם פרויקטים שונים באופן שרירותי. כמו כן נכיר את ההבדלים המשמעותיים בין הפרויקטים השונים, את התמורות המקובלות בכל פרויקט ועוד.

 

פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה נועד בכדי להבטיח את יציבותם ועמידותם של בנייני מגורים ישנים

כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש כי המטרה המרכזית של הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית היא לחזק מבנים ישנים לקראת בואה של רעידת אדמה. אנשים רבים בטוחים כי התוכניות הללו נועדו לחדש שכונות ישנות ולהעניק להן רענות אסתטי לשיפור הנראות. אז חשוב להדגיש כבר בהתחלה כי זה ממש לא הסיפור. מטרת העל של התוכנית היא להעניק בטיחות ויציבות, ולא נראות ואסתטיקה.

 

אין מדובר בתוכנית ממשלתית לחידוש שכונות ושיפור מראיהן 

כיום יש לא מעט בניינים בישראל שבנייתם הושלמה לפני כמה וכמה עשורים. המבנים הללו אינם כוללים את כל תקני הבטיחות הקיימים כיום ולכן הם נדרשים לעבודות חיזוק. לדעת לא מעט אנשי מקצוע בתחום, ישראל צפויה לסבול מרעידות אדמה בשנים הקרובות. הערכות אלה גרמו למדינה להחליט לקדם תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית. במסגרת התוכנית מתאימים את המבנים הישנים לכל תקני הבטיחות הקיימים כיום בעזרת עבודות חיזוק או בנייה.

 

בוחרים בקפידה את הבניינים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר – לא כל בניין ישן יכול לעבור פרויקט של פינוי בינוי פתח תקווה

במטרה להגיע לכמה שיותר בניינים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר לקריסה בעת רעידת אדמה, המדינה החליטה לקבוע מספר תנאים שחייבים להתקיים על מנת שיהיה ניתן לבחור בקפידה את הבניינים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. רק בניינים שעומדים בכל התנאים הקיימים יוכלו לקדם פרויקטים שונים של התחדשות בשטחם. רוצים לקדם פרויקט של פינוי בינוי פתח תקווה? בשורות הבאות תכירו את כל תנאי הסף שחייבים להתקיים להיתכנות הפרויקט.

 

הכירו את כל התנאים שחייבים להתקיים על מנת שניתן יהיה לקדם את כל שלבי הפרויקטים השונים

תנאי הסף של הפרויקטים מבטיחים שהבניינים שנהנים מהחיזוקים הם אכן בניינים הזקוקים להם. התנאי הראשון שחייב להתקיים הוא בחינה מקצועית של הבניין על ידי מהנדס מקצועי. מהנדס מקצועי שבחן את הבניין ודיווח כי הוא נדרש לעבודות חיזוק מגדיל את סיכויי היתכנות הפרויקט. תנאי נוסף הוא מספר קומות הבניין. הפרויקטים מיושמים על בניינים הכוללים 2 קומות לכל הפחות. כמו כן אסור שהבניין יהיה מיועד להריסה. בניינים כאלה לא יוכלו ליהנות מהפרויקטים השונים. התנאי האחרון הוא שנת הבנייה של הבניין. הפרויקטים הללו מיושמים רק על מבנים שנבנו לפני שנת 1980.

 

הבניין שלכם נבנה לפני שנת 1980? כנראה שהוא אינו כולל תקן בטיחות ייעודי כנגד רעידות אדמה – תקן 413

מדוע דווקא שנת 1980? הסיבה נעוצה בתקן הבטיחות שעומד במרכז התוכנית הממשלתית כולה – תקן 413. תקן 413 הוא תקן בטיחות ייעודי כנגד רעידות אדמה. התקן מבטיח כי הבניין ישאר לעמוד יציב ואיתן גם בעת רעידות אדמה. תקן זה החל להשתלב בבנייה בישראל רק משנת 1980, כלומר כל בניין שנבנה קודם לכן אינו כולל את התקן החשוב. רוצים להבטיח את יציבות הבניין שלכם בפני רעידות אדמה? כל עוד כלל התנאים שהובאו מעלה מתקיימים, הסיכוי שתצליחו לקדם פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה לא רע בכלל. 

 

מתכננים לקדם פרויקט של פינוי בינוי פתח תקווה? חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות העיר!

רגע לפני שאתם מתחילים בשלבי קידום פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות העיר. משקיעים רבים בוחרים לרכוש נכסים ברחבי העיר במטרה ליהנות מהפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית. פתח תקווה היא אחת הערים המובילות בישראל בכמות הפרויקטים השונים המבוצעים בשטחה. רוצים גם? חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות העיר טרם בחירתכם להתגורר בה.

 

מיקומה הגיאוגרפי מבטיח לכלל תושביה מבחר גדול של מקומות עבודה, שלל מרכזי קניות ומרכזים רפואיים איכותיים ומבוקשים!

העיר פתח תקווה מכונה גם אם המושבות ומיקומה הגאוגרפי הוא במרכז הארץ. העיר משוייכת למחוז מרכז וממוקמת מרחק נסיעה קצר מכלל הערים המבוקשות ביותר באזור מרכז הארץ. העיר החלה את דרכה בישראל כעיר עצמאית בשנת 1937 ומאז ועד היום היא מושכת תושבים רבים חדשים מידי שנה. בין כלל שכנותיה המבוקשות של העיר ניתן למנות את:

 

  • הוד השרון.
  • רמת השרון.
  • תל אביב. 
  • בני ברק.
  • רמת גן.
  • גבעת שמואל.
 

לא סתם מדובר באחת הערים המובילות בישראל – כל הסיבות לביקוש הגבוה

מיקומה הגיאוגרפי של העיר בשכנות לכל הערים שהובאו מעלה כולל יתרונות רבים. העיר מבטיחה לכל תושביה מבחר עשיר של מקומות תעסוקה בכל תחום. כמות גדולה של מרכזי קניות, מקומות בילוי, מרכזים רפואיים ומוסדות לימוד איכותיים. היתרונות הללו גורמים לתושבים רבים לבחור להתגורר ברחבי העיר מידי שנה. מתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה? חשוב לדעת לבחור נכון את השכונות המיועדות לכך. העיר כוללת תוכניות רבות להתחדשות עירונית וחשוב לדעת לבחור נכון בשביל להצליח לקדם פרויקטים שונים בשנים הקרובות.

 

חוששים מאפשרויות ההתניידות בכל רחבי העיר? בשורות הבאות תכירו את הכבישים המרכזיים וכן את אפשרויות התחבורה הציבורית בעיר

רגע לפני שנכיר את השכונות המובילות ביותר שיש לעיר להציע, חשוב שתכירו את אפשרויות התחבורה הקיימות בכל רחבי העיר. העיר פתח תקווה נחשבת לאחת הערים המובילות ביותר מבחינת אפשרויות התחבורה הקיימות בהן. העיר כוללת כבישים רבים המובילים רבים מתושביה לערים רבות בכל רחבי הארץ. בין הכבישים הראשיים בעיר ניתן למנות את:

 

  • כביש 4.
  • כביש 4622.
  • כביש 5.
  • כביש 491.
  • כביש 481.
  • כביש 471.
  • כביש 6.
  • כביש 40.
 

קווי אוטובוסים רבים, רכבת ישראל ורכבת קלה שצפויה להתחיל לעבוד בקרוב!

מתניידים בעיר בעזרת תחבורה ציבורית? פתח תקווה כוללת קווי אוטובוסים רבים המשרתים רבים מתושביה מידי יום. קווי האוטובוס הרבים מעניקים מענה הן להתניידות בין עירונית והן להתניידות תוך עירונית בתדירות גבוהה. כמו כן חשוב לדעת כי העיר כוללת שתי תחנות של רכבת ישראל. בעזרת  התחנות הללו ניתן להגיע לערים רבות בכל רחבי הארץ בנוחות ובמהירות. אם לא די בכך, העיר מקדמת במהירות את תחילת פעילותה של הרכבת הקלה. רכבת זו צפויה לחבר בין פתח תקווה לתל אביב ולעוד לא מעט ערים שכונות במהירות רבה. בנוסף קווי המטרו העתידיים צפויים לעבור בעיר.

 

ישנן שכונות חדשות הכוללות מבני מגורים רבי קומות – בשכונות אלה הסיכוי לקדם פרויקט פינוי בינוי נמוך במיוחד!

אז רגע לפני שאתם בוחרים לרכוש דירת מגורים בפתח תקווה ולקדם בה פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, חשוב שתכירו כמה מהשכונות המובילות שישי לעיר להציע. חשוב להדגיש ולומר כי לא בכל שכונה ניתן לקדם פרויקטים של פינוי בינוי פתח תקווה. ישנן שכונות חדשות הכוללות בעיקר מבנים חדשים ורבי קומות, בהן הסיכוי לקדם פרויקטים שונים נמוך למדי. אז אם אתם מתכננים לרכוש דירה בעיר לטובת קידום פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה, חשוב שתכירו את השכונות המובילות והנכונות להתחדשות עירונית. בשורות הבאות נכיר כמה מהשכונות המובילות שיש לעיר להציע.

 

השכונות המובילות בעיר:

שכונות בהן מקודמים פרויקטים רבים של התחדשות עירונית – 

  • מרכז העיר.
  • המרכז השקט.
  • רמת ורבר.
  • יוספטל.
  • עמישב.
  • שעריה.
  • אחדות.
 

שכונות חדשות בהן כמות הפרויקטים להתחדשות עירונית נמוכה – 

  • נווה גן.
  • נווה עוז.
  • אם המושבות החדשה.
  • הדר גנים.
 

החלטתם לקדם פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה? חשוב שתכירו את השלבים החשובים ביותר שתהיו חייבים לעבור 

מתגוררים בשכונה ישנה ומחליטים לקדם פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה במתחם המגורים שלכם? קיימת חשיבות רבה שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את עשרת השלבים החשובים ביותר שאתם חייבים לעבור בדרך לקידום פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה במתחם המגורים שלכם. אנשים רבים מנסים לקדם פרויקטים ללא היכרות עם השלבים הנדרשים, מה שפוגע בהצלחת הפרויקט. חוסר ידיעה יביא לטעויות רבות, לחוסר סבלנות נדרשת ולחוסר ידיעה אודות השלבים הבאים שעוד נותרו. רוצים לעשות את זה נכון? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם.

 

הכירו את עשרת הדיברות של פרויקט הדגל – פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה:

  • הכרה באזור המגורים שלכם כאזור ייעודי להתחדשות עירונית
בשלב הראשון, קיימת חשיבות רבה להגיע למשרד הבינוי והשיכון. חשוב להדגיש כי פעמים שנציגי מתחם המגורים בעצמם מגיעים למשרד, פעמים שיזם מקצועי עושה זאת עבורם ופעמים שהרשות המקומית מתחילה את השלב הראשון בקידום הפרויקט. רק לאחר שמשרד הבינוי והשיכון מכיר באזור המגורים שלכם כאזור ייעודי להתחדשות עירונית ניתן לקדם את השלבים הבאים. המשרד בוחן את היתכנות הפרויקט מזוויות רבות במטרה להבטיח כי ניתן לבצע את כל שלביו.

  • בניית תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את השינויים
רק לאחר שמשרד הבינוי והשיכון הכריז כל מתחם המגורים שלכם כמתחם ייעודי להתחדשות עירונית, חשוב שתעברו לשלב הבא. בשלב זה עורכים תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את כל השינויים. חשוב להדגיש כי התוכנית החדשה חייבת להיבנות תוך התייחסות לכל החוקים והכללים במטרה להבטיח את תקינותה. התוכנית נדרשת לעבור בדיקות רבות טרם אישורה, ובמידה והיא לא תעמוד בסטנדרטים המקובלים לא יהיה ניתן להתקדם לשלבים הבאים של פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה.

  • קבלת אישור של ועדות תכנון ובניה לתב"ע החדשה
לאחר השלמת כל העבודה על התב"ע החדשה, היא תעבור לבדיקה קפדנית של ועדות תכנון ובנייה. כפי שציינו מעלה, התוכנית חייבת לעבור בחינות רבות במטרה לקבל את האישור המיוחל. התב"ע תעבור שתי ועדות שונות לתיכנון ובנייה. רק אם היא תעבור את שתיהן בהצלחה ניתן יהיה לאשר אותה ולהתקדם לשלבים הבאים.

  • עדכון כל דיירי המתחם
התב"ע החדשה אושרה? בשלב זה חשוב לעדכן את כל דיירי המתחם בהתפתחויות. חשוב לדעת כי התב"ע החדשה תכלול שינויים רבים בקרקע. השינוי המרכזי ביותר הוא הוספה של מאות ואף אלפי יחידות דיור חדשות. 

  • בחירה נכונה של יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה
השלב החמישי הוא השלב החשוב ביותר במסגרת כל שלבי הפרויקט. בשלב זה אתם נדרשים לבחור את אנשי המקצוע שילוו את הפרויקט לאורך כל שלביו. חשוב להדגיש ולומר כי כיום יש לא מעט אנשי מקצוע המציעים את שירותיהם בתחום ללא ניסיון מוכח כלל. קיימת חשיבות רבה לבחירת אנשי המקצוע ולכן חשוב להתיחס לשלב זה במלוא הרצינות הנדרשת. איך תדעו לבחור נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר? בעזרת שני דגשים חשובים.

ראשית, חשוב לבחור חברות בנייה מקצועיות וגדולות שהספיקו להשלים מספר פרויקטים של פינוי בינוי בעבר. חברות בנייה מקצועיות שהשלימו פרויקטים מוצלחים מכירים היטב את כל שלבי הפרויקט ויודעים להיערך אליו כראוי. עוד חשוב להדגיש כי הניסיון בתוכנית הממשלתית מאפשר לחברות הבנייה לקדם את כל שלבי העבודה במהירות וביעילות מירבית.

שנית, חשוב לבחור נכון בחברות בנייה מקצועיות שהשלימו פרויקטים של פינוי בינוי פתח תקווה. לכל רשות מקומית ישנם דגשים שונים המשפיעים באופן ישיר על הפרויקטים. חברת בנייה שהספיקה להשלים פרויקטים של פינוי בינוי בעיר המגורים שלכם מכירה היטב את כל הדגשים החשובים של הרשות המקומית.

בחירה נכונה של חברת בנייה על פי הדגשים הללו תבטיח לכם עבודה יסודית, מהירה ומקצועית בעוד שבחירה לא נכונה עלולה לפגוע בקצב התקדמות הפרויקט, ובמקרים חריגים אף לפגוע בהיתכנותו.

  • ניהול משא ומתן עם היזם על התמורה לכל דייר
בשלב השישי הגיע הזמן לערוך משא ומתן עם היזם. חשוב להדגיש כי מדובר בהליך אישי הכולל משא ומתן לכל דייר במתחם. במסגרת הליך זה כל דייר יקבל תמורה שונה בהתאם לדירתו המקורית. לאחר הסכמות, הפרטים יועברו לחוזים משפטיים ויחתמו על ידי הדיירים. חשוב להדגיש כי לא אחת קורה שדיירים רבים מנסים לקבל תמורה גבוהה במיוחד, מה שעלול לעכב את כל שלבי המשא ומתן ואף לפגוע בהיתכנות הפרויקט. 

  • פינוי כל דיירי המתחם
כלל הדיירים חתמו על חוזים אישיים הכוללים את התמורה המקובלת? כעת נותר לפנות את כל דיירי המתחם במטרה לקבל את אישור ההריסה המיוחל. רק לאחר פינוי מלא של כל דיירי המתחם ניתן יהיה לקבל אישור הריסה במטרה להתחיל את שלבי הבנייה של פרויקט פינוי בינוי פתח תקווה.

  • קבלת היתר הריסה
המתחם פונה במלואו? חברת הבנייה שלכם תקבל את היתר ההריסה המיוחל ותתחיל במלאכה. חשוב להדגיש כי זהו השלב הבירוקרטי האחרון שנותר לפני שלבי הביצוע. 

  • הריסת המתחם, פינוי הפסולת והכנת התשתיות
בשלב התשיעי מתחילים בשלבי הביצוע. שלב זה כולל הריסה של מתחם המגורים לטובת בנייה של מגדלי מגורים רבי קומות. בשלב זה חברת הבנייה תהרוס במקצועיות את המבנים, תפנה את הפסולת הרבה ותתחיל במלאכת הכנת התשתיות לבנייה החדשה. חשוב להדגיש כי חברה מקצועית תדע להשלים את שלבי ההריסה והפינוי ביעילות מירבית בעוד שחברות שאינן מנוסות עלולות להסתבך עם השלבים הללו.

  • השלמת כל שלבי עבודות הבנייה
בשלב האחרון, לאחר הריסה של כל מתחם המגורים, פינוי הפסולת והכנת התשתיות, חברת הבנייה שלכם תתחיל בשלבי הבנייה של מגדלי המגורים החדשים. חברת בנייה מקצועית תדע להשלים בנייה איכותית בסטנדרט גבוה. הבנייה תכלול את כל תקני הבטיחות הקיימים כיום וכן תבטיח לדיירי המתחם המקורי דירות גדולות ברמת גימור ללא פשרות

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו