שיפוץ הדירה בזמן ביצוע תמ"א 38 בבניין

האם כדאי לשפץ גם את הדירה שעושים תמ"א 38 בבניין?פרויקט חיזוק מבנים, הידוע גם בכינוי תמ"א 38, הוא מהלך בעל חשיבות לאומית, ביטחונית וכלכלית. המהלך, שבו משפצים את הבניין ומחזקים אותו, יכול להוות הזדמנות פז לשפץ גם את הדירה.

ירידה לצורך עלייה

תושבים הגרים בבניין שמועמד לעבור תמ"א 38 צריכים לקחת בחשבון שני היבטים חשובים:

  • ההיבט הראשון הוא שבסופו של התהליך הם צפויים לשפר באופן משמעותי מאוד את איכות החיים שלהם וגם את שווי דירתם.
  • ההיבט השני הוא שעד שהפרויקט ירקום עור וגידים ועד שהוא יסתיים, איכות החיים וסביבת המגורים שלהם צפויים להיות פחות נוחים.

פרויקט תמ"א 38, שאיננו אלא חיזוק מבנים והתאמתם לסיכונים הצפויים של רעידות אדמה בישראל, חשוב לא רק בשל השיפור באיכות החיים. מדובר על התאמה של הבניין גם לסיכוני רעידות אדמה וגם לסיכוני פעולות איבה ומלחמה, כאשר בוחרים להתקין גם מרחבים מוגנים בדירות השונות (ממ"דים). לכן, בסיכום כולל, רבים מחליטים שהתקופה של החיזוק, למרות שאיננה נוחה, היא כדאית וחשובה לטווח הארוך.

כאן, דווקא בנקודה זו, כדאי לשקול רעיון נועז ומעניין. אם גם כך עומדת סביבת הבניין להפוך למוקד של עבודות בינוי, יתכן שזהו בדיוק הזמן להכניס את העבודות גם לדירה ולשפץ אותה. הדיירים יכולים להרוויח מכך פעמיים.

מדוע לשפץ?

בשנים האחרונות קיימת פריחה של ממש בתחום שיפוצי הדירות בישראל. מנתונים רבים שנאספו ונותחו עולה תמונה חד משמעית – כאשר בוחרים לשפץ את הדירה לא רק שאיכות החיים משתפרת, אלא שגם ערך הדירה עולה באופן מהותי.

במרבית המקרים אם לא בכולם, ההשקעה הכספית שמוציאם לצורך שיפוצים כגון החלפת צנרת, שבירת קירות, ביצוע קירות גבס ונישות, ריצוף, התקנת פרקט וכיוצא באלה, מעלה את שווי הדירה בסכום גבוה יותר מכפי שהושקע בשיפוץ.

יתרה מכך, דירה משופצת היא דירה שהרבה יותר קל למכור (היא נעשית סחירה יותר), וגם למי שבוחר להשכיר אותה – ניתן לדרוש מחיר גבוה יותר. גם אם המכירה תתקיים בעוד שנים רבות, מדובר על צעד משתלם כלכלית. כאשר נוסיף לכל זאת את השילוב עם תמ"א 38, שמעלה את ערך הנכס, מתקבל שילוב מנצח.

אם כבר, אז כבר

ביצוע עבודות קבלניות במסגרת של תמ"א 38 מחייב הקמה של פיגומים, הובלה של חומרי בניין, סילוק פסולת באמצעות מכולות, הקמת גדרות ומחסומים זמניים להקטנת ענני האבק. אין ספק שביצוע העבודות שכוללות לא רק לכלוך אלא גם רעש ולעיתים גם הפסקות של חשמל או מים, פוגע בשגרת החיים, אבל דווקא משום כך – האפשרות לשפץ במקביל את הדירה נשמעת נכונה.

דיירים שהחליטו לבחור בצעד כזה, של שיפוץ במקביל לתמ"א 38, יודעים לספר שההחלטה לבצע שיפוץ פנימי במקביל לשיפוץ החיצוני החלה בגישה של "אם כבר – אז כבר". במילים אחרות, אם כבר סביבת המגורים הופכת לרועשת ומאובקת, עוד קצת רעש ועוד קצת אבק לא יעלו ולא יורידו.

החלטה מושכלת

על העובדה שההחלטה לשפץ את הדירה במקביל להתקדמות פרויקט של תמ"א 38 היא החלטה מושכלת וחיובית יעידו היתרונות הללו:

  • ראשית, במצב כזה אין אי נעימות מהשכנים, מצב שמתלווה לכל שיפוץ רגיל.
  • שנית, ניתן להיעזר לצורך השיפוץ במשאבים קיימים כגון – פיגומים שהוקמו לצורך התמ"א, מכילי פסולת משותפים ועוד. יש לציין שחשוב לתאם זאת מראש.
  • שלישית ואולי גם החשוב מכל – בסוף התקופה הלא פשוטה, מתגוררים למעשה בדירה חדשה לחלוטין – הלובי משופץ, הדירה גדולה יותר ומחודשת היטב, יש מעלית חדישה וגם חזית הבניין נראית אחרת לגמרי.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו