תמ"א 38 בקרית ביאליק

תמ"א 38 בקרית ביאליק

תמא 38 בקרית ביאליקחושבים להתגורר בקריית ביאליק? חשוב שתפנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות. בפסקאות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שיעזרו לכם למקד את החיפושים בעיר לשכונה הטובה והמתאימה ביותר לכלל הצרכים שלכם. חיפוש דירה ללא מיקוד עלול לקחת לכם זמן רב ואף לסכן אתכם בבחירה לא נכונה שתגרום לכם להצטער תוך זמן קצר. רוצים להצליח לבחור נכון את השכונה הטובה והמתאימה ביותר עבור הצרכים שלכם? בשורות הבאות נכיר מקרוב את השכונות המבוקשות ביותר שיש לקרית ביאליק להציע, נגע בדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות התחבורה בעיר, מיקומה הגיאוגרפי, תוכניותיה העתידיות וכן כלל היתרונות שהיא מציעה לתושביה. נשמע מעניין? פנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות ותוכלו לחסוך זמן רב של חיפושים.

 

תמ"א 38 בקרית ביאליק: משפחות צעירות רבות בוחרות להתגורר בקרית ביאליק ונהנות ממחירי דיור נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לאלה המקובלים במרכז!

קרית ביאליק היא עיר המשוייכת למחוז חיפה ומרכיבה יחד עם ערים נוספות את אזור הקריות. העיר החלה את דרכה בתור מועצה אזורית בשנת 1950 ומעט למעלה משני עשורים לאחר מכן, בשנת 1976 היא הוכרזה כעיר לראשונה. מאז ועד היום העיר עברה לא מעט שינויים שגרמו לרבים לבחור להתגורר בשטחה. נכון לכתיבת שורות אלה העיר כוללת למעלה מ 45,000 תושבים בשטחה וממשיכה לגדול בקצב מהיר. משפחות רבות שלא מצליחות לעמוד במחירי הדיור באזורי מרכז הארץ בוחרות להצפין לקרית ביאלינק ונהנות מאחת הערים הבולטות ביותר בכל אזור הצפון.

הסמיכות לקרית אתא, לקרית מוצקין וכמובן לחיפה, מבטיחה לכלל תושבי העיר מרכזי תעסוקה רבים, מרכזי בילוי מגוונים ולא מעט מוסדות ציבוריים במרחק נסיעה קצר

אחד היתרונות הגדולים שהעיר מציעה לכלל הבוחרים בה היא מיקומה הגאוגרפי. קריית ביאליק ממוקמת בסמיכות לקריית אתא, למועצה אזורית מטה אשר, למועצה אזורית זבולון ולקריית מוצקין. שטחה של העיר הוא כ 8,000 דונמים המשמשים קרוב ל 50,000 תושבים. מיקומה הגאוגרפי של העיר מאפשר לכלל תושביה ליהנות משירותים רבים הממוקמים בערים הסמוכות. תוך מספר דקות בלבד תושבי העיר יכולים להגיע לכל ערי הקריות, לעכו וכמובן לחיפה. הערים הללו מבטיחות לתושבים רבים מקומות עבודה מגוונים, מרכזי מסחר וקניות גדולים, מוסדות חינוך איכותיים, מרכזי פנאי ובידור ועוד. בעזרת כבישים מרכזיים, קווי אוטובוס רבים ותחנת רכבת התושבים יכולים להתנייד בקלות, במהירות וביעילות הן עם רכב פרטי והן עם תחבורה ציבורית לכלל הערים המקיפות את קרית ביאליק.

 

הגירה חיובית של למעלה מ 3% בכל שנה – הכירו את השכונות החדשות שמצליחות למשוך לא מעט זוגות צעירים ומשפחות

כפי שציינו מעלה, קרית ביאליק הוכרה כעיר בשנת 1976 ומאז נבנו שכונות רבות בגבולותיה. רוצים לרכוש דירת מגורים בעיר? חשוב שתכירו את כלל השכונות שהעיר מציעה לבוחרים בה. חשוב להדגיש כי העיר נמצאת בתנופה של התפתחות מזה שנים ארוכות. ההגירה החיובית לעיל גבוה מ 3% בשנה, מה שאומר שהאוכלוסייה במגמת עלייה ברורה. הנתונים הללו הביאו את העומדים בראשה של העיר לתכנן מגוון רחב של תוכניות פיתוח עתידיות, שחלקן עדיין לא יצאו אל הפועל. בשורות הבאות נכיר מקרוב את השכונות המובילות שיש לקרית ביאליק להציע לכלל תושביה, כך שתדעו לבחור נכון את השכונה המדוייקת ביותר עבור כלל הצרכים שלכם.

 

תמ"א 38 בקרית ביאליק: השכונות שאתם חייבים להכיר ברחבי העיר קרית ביאליק הן:

  • ביאליק דרום

 שכונת ביאליק דרום כשמה כן היא, השכונה הדרומית ביותר בעיר. השכונה כוללת מוסדות לימוד איכותיים, ביניהם התיכון הגדול ביותר בישראל. מעבר לבית הספר, השכונה כוללת בשטחה גם מכללה המכשירה הנדסאים. אנשים רבים אוהבים לרכוש דירות מגורים לצד מכללות או אוניברסיטאות מהסיבה הפשוטה כי המוסדות הללו מבטיחים ביקוש גבוה להשכרת הנכסים. היתרונות המרכזיים של מגורים לצד מוסדות לימוד להשכלה גבוהה – ביקוש גבוה שמוביל לעלייה בערך הנכסים בשיעור גבוה בהשוואה לממוצע העירוני, אפשרות להשכיר את הנכסים למספר סטודנטים שגרים בשותפות. השכרה למספר שותפים מאפשרת לבעל הנכס למקסם רווחים וליהנות מאחוזי תשואה גבוהים יותר בהשוואה להשכרת אותה דירה למשפחה.

 

  • סביניה

 שכונת סביניה היא אחת השכונות הוותיקות ביותר בעיר קרית ביאליק. השכונה מתאפיינת בבנייה ישנה ובמחירי דיור נמוכים מעט מהממוצע העירוני. גם תושבי השכונה משתייכים לרוב למעמד סוציו אקונומי נמוך עד בינוני. חשוב לדעת כי בשכונה קיים מרכז קניות הכולל מגוון רחב של חנויות לרווחת התושבים. בנק, סופר ופיצרייה הם רק חלק מהחנויות הקיימות במרכז.

 

  • קריית שמריהו

 שכונת קריית שמרייהו אף היא מתאפיינת בעיקר בבנייה ישנה. חשוב לדעת כי במרכזה של השכונה קיים בית כנסת הזהה לבית הכנסת בבומבאי שנבנה על ידי עולים מהודו. מעבר לכך, השכונה כוללת מרפאה ועוד מוסדות שונים לרווחת התושבים. מחירי הדיור בשכונה ממוצעים בהשוואה לכל שאר חלקי העיר ומעמד סוציו אקונומי של המתגוררים בשכונה בינוני.

 

  • הפרפר

 שכונת הפרפר היא אחת השכונות החדשות ביותר בעיר קרית ביאליק. השכונה הוקמה לפני שנים בודדות והיא כוללת שילוב מנצח בין בניינים רבי קומות לבין בתים פרטיים. השכונה כוללת את כיכר רבין כאשר מסביבו ניתן לראות מגדלים מרשימים ובתים צמודי קרקע. מקור שמה של השכונה מגיע מצורתה – חלוקת המבנים בשכונה יוצר מעין דמות של פרפר. מיקומה הגאוגרפי של השכונה מבטיח לכלל תושביה יתרונות רבים – קניון הקריון ממוקם בסמוך אליה. כמו כן חשוב לדעת כי מחירי הדיור בשכונה נחשבים לגבוהים בהשוואה לממוצע העירוני ומרבית תושבי השכונה משתייכים למעמד סוציו אקונומי בינוני עד גבוה.

 

  • אפק

 שכונת אפק היא שכונה ישנה המתאפיינת בבנייה של בניינים נמוכים. מרבית הבניינים בשכונה נבנו לפני שנים ארוכות, מה שצפוי להגדיל את הסיכויים לפרוייקטים רבים של התחדשות עירונית בגבולות השכונה. בליבה של השכונה ממוקם פארק המשמש לרווחת התושבים. בסמוך אליה ניתן לצאת לכביש 79, מה שמאפשר לכלל תושביה יכולת התניידות טובה לערים הסמוכות. מחירי הדיור בשכונה ממוצעים בהשוואה עירונית ומרבית תושביה משתייכים למעמד סוציו אקונומי בינוני.

 

  • נאות אפק

 שכונת נאות אפק היא שכונה חדשה הממוקמת בחלקה המזרחי של העיר. השכונה החלה להיבנות בעקבות הביקוש הגדול למגורים בגבולות העיר, בשנת 2015. מיקומה הגאוגרפי של השכונה מאפשר לכלל תושביה ליהנות מכביש מס 22, כביש עוקף קריות, משמורת הטבע עין אפק ומנחל נעמן. השכונה כוללת למעלה מ 4,500 יחידות דיור חדשות המבטיחות לכלל הבוחרים בהן דירות גדולות ברמת גימור גבוהה. הדירות החדשות לצד מיקומה הגאוגרפי של השכונה הופכים אותה לאחת השכונות היקרות ביותר בעיר. מחירי הדיור בה גבוהים באופן ניכר מהממוצע העירוני ומרבית תושביה משתייכים למעמד סוציו אקונומי בינוני עד גבוה.

 

  • גבעת הרקפות

 שכונת גבעת הרקפות היא שכונה הכוללת בנייני מגורים ללא בתים פרטיים כלל. השכונה נבניתה לפני שנים ומרבית המבנים בה ישנים. בגבולותיה שוכן אולם ספורט חדש, גני ילדים ובית ספר יסודי לרווחת התושבים. מחירי הדיור בשכונה מעט נמוכים בהשוואה לממוצע העירוני ומרבית תושביה משתייכים למעמד סוציו אקונומי בינוני.

 

תמ"א 38 בקרית ביאליק: שכונות רבות בעיר צפויות לעבור מתיחת פנים בשנים הקרובות – השכונות הללו מגלמות פוטנציאל גדול להשבחה משמעותית

שכונות רבות בשכונה צפויות לעבור מתיחת פנים בשנים הקרובות. תוכניות רבות של התחדות עירונית צפויות להתחיל בשכונות הישנות ביותר, מה שיבטיח לכלל התושבים בהן השבחה של אחוזים רבים בשווי הנכס. רוצים ליהנות מהשבחה משמעותית של ערך הנכס שלכם בזכות תוכנית ממשלתית בשם תמ"א 38 בקרית ביאליק? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר אודות התוכנית הממשלתית שנועדה לחזק מבנים ישנים. חשוב להגיש כי ברוב המקרים מחירי הדיור בשכונות בהן צפויים להיות פרוייקטים רבים של התחדשות עירונית, מעט נמוכים בהשוואה לממוצע האיזורי, כך שמי שיבחר נכון יוכל ליהנות ממחירי קנייה נמוכים ומהשבחה של עשרות אחוזים בשווי הנכס.

 

חיזוק מבנים ישנים – הכירו את התוכנית הממשלתית תמ"א 38 בקרית מוצקין

אז לפני שאתם ממהרים לרכוש דירה בשכונה מיושנת הכוללת מבנים שנבנו לפני כמה עשרות שנים, קיימת חשיבות רבה להכיר מקרוב את הסיבה המרכזית בגינה המדינה החלה בתוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית. התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית החלה במטרה לחזק מבנים ישנים לקראת התמודדות אפשרית עם רעידת אדמה. לא מעט אנשי מקצוע סבורים כי מדינת ישראל צפויה לסבול מרעידת אדמה בשנים הקרובות. מבנים רבים בקרית ביאליק בפרט ובכל רחבי ישראל בכלל נבנו לפני כמה עשרות שנים ללא כל הקפדה על התקנים הקיימים להגנה מפני רעידות אדמה. במטרה להגיע לכמה שיותר מבנים שנמצאים ברמות סיכון גבוהות לקריסה בעת רעידת אדמה, המדינה החליטה על מספר תנאי סף שהבניין חייב לעמוד בהם בשביל שניתן יהיה להתחיל פרויקט של תמ"א 38 בקרית ביאליק.

תמ"א 38 בקרית ביאליק: לא כל בניין יכול לעבור התחדשות עירונית – אלה הבניין שכן!

תנאי הסף הם: בניית הבניין לפני שנת 1980, בדיקת הבניין על ידי מהנדס מקצועי שיקבע כי הוא אינו עומד בתקנים הקיימים נגד רעידות אדמה, בניין הכולל 2 קומות לכל הפחות בשטח של 400 מטרים לכל היותר, בניין שאינו מיועד להריסה. הבניין שלכם עומד בכל התנאים הללו? קיים סיכוי גבוה שהוא יעבור תוכנית להתחדשות עירונית. מה כלול בתוכנית? התוכנית כוללת לא מעט שינויים מהותיים בבניין. בין כלל השינויים הבולטים ביותר ניתן למנות את הוספת יחידות דיור על גג בניין, הוספת מעלית, שיפוץ יסודי של חלקו הפנימי של הבניין, שיפוץ יסודי של חלקו החיצוני של הבניין, חיזוק יסודות הבניין במטרה להגן עליו מפני קריסה בעת רעידת אדמה, הוספת חדרי ממ"ד לכל דירה וכן הוספת מרפסת שמש לכל דירה. השינויים הללו משביחים את הנכס בעשרות אחוזים, בחרו נכון את השכונה הנכונה שצפויה ליהנות מהתחדשות עירונית והגדילו את הסיכויים שלכם ליהנות מפרויקט של תמ"א 38.

במשך שנים, סבלה קרית ביאליק מהגירה שלילית של תושבים ממנה, ומהזדקנותה של האוכלוסיה שכן נשארה בה. עם הזמן, הועלו לאוויר העולם לא מעט תוכניות שמטרתן לשפר את המצב, ובכלל זה בניית שכונות מגורים חדשות וחידוש של מאות מבנים במסגרת תמ"א 38.

בפועל, המצב מעודד הרבה פחות. כמעט ולא הוגשו בקשות ספציפיות לחיזוק מבנים, ועל אחת כמה וכמה לא אושרו. יש המגדירים את יישום התוכנית בקרית ביאליק בפרט, ובקריות בכלל, ככישלון לכל דבר ועניין.

אז אילו פרויקטים כן קיימים בה?

כתובת: הארזים 11.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, שהוקם לפני למעלה משלושים שנה. הפרויקט כולל בנייה של שלוש דירות פנטהאוז על הגג, כמו גם הוספת גזוזטראות ומרפסות בגג. בתמורה, תותקן בבניין מעלית לרווחת הדיירים.

כתובת: התאנים 4.

פעולות שמבוצעות במסגרת הפרויקט: מגוון פעולות לשיפוץ וחיזוק המבנה, הממוקם בשכונת סביניה והוקם לפני כשלושים שנה. הפרויקט כולל הוספת גזוזטראות ושתי דירות פנטהאוז על גבי הגג. בתמורה, תתווסף לבניין מבואה, ותותקן בו מעלית בחריגה של מטר אחד מהקו הקדמי של הבניין.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו