תמא 38 גני תקווה

תמא 38 גני תקווהמתכננים לקדם פרויקט של תמא 38 גני תקווה? חשוב שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שיסייעו לכם להתמודד עם כל שלבי התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית על הצד הטוב ביותר. כמו כן נגע בהבדלים המשמעותיים בין הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית, נכיר את התמורה המקובלת בכל פרויקט, נכיר את תקן הבטיחות שיבטיח לכם הגנה מיטבית מפני רעידות אדמה ועוד.

 

רוצים לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם!

אז לפני שאתם ממהרים לקדם פרויקטים של תמא 38 גני תקווה, חשוב שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות. לא מעט אנשים מקדמים את הפרויקטים הללו ללא היכרות עם הפרויקטים המקבילים וכן עם שלבי הפרויקט. אי היכרות עם הדגשים החשובים ביותר בכל פרויקט עלולה לייצר הפתעות רבות והתמודדות תדירה עם בעיות תכנון. רוצים להתכונן כראוי להליך התחדשות עירונית בבניין שלכם? בשורות הבאות תקבלו את כל המידע הנדרש להכנה מיטבית.

 

הכירו את גני תקווה

אך לפני שנעמיק בכל הקשור לפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, חשוב שתכירו מספר נקודות מרכזיות אודות העיר גני תקווה. רבים לא מכירים את גני תקווה כעיר, וזאת משום שהיא קיבלה את ההגדרה הרשמית לכך רק בשנת 2023. בתחילת דרכה היא החלה כיישוב עולים בשנת 1949. יישוב זה שימוש לקליטת עולים לאחר הכרזת המדינה שנה קודם לכן. במרוצת השנים היישוב גדל וקיבל הגדרה רשמית שונה – מועצה מקומית.,

25,000 תושבים בשטח כולל של כ 2,000 דונמים – העיר גדלה בכ 5% בכל שנה!

המועצה המקומית גני תקווה שימשה כמועצה מקומית במשך שנים ארוכות – משנת 1953 ועד שנת 2023, אז היא הוגדרה כעיר לראשונה. נכון לכתיבת שורות אלה גני תקווה היא עיר עצמאית הכוללת כ 25,000 תושבים בשטח של מעט למעלה מ 2,000 דונמים. העיר הקטנה והחדשה נחשבת לאחת הערים הצפופות ביותר בישראל, אך מיקומה הגיאוגרפי מבטיח את הישארותה מבוקשת במיוחד. העיר נהנית מהגירה חיובית גבוהה למדי מידי שנה וצפויה להמשיך לגדול בקצב דומה של כ 4% בכל שנה, גם בשנים הבאות.

 

היתרונות הרבים שבמיקומה הגיאוגרפי

מיקומה הגיאוגרפי של העיר מבטיח לכל תושביה יתרונות רבים. העיר ממוקמת בבקעת אונו במחוז מרכז. שכנותיה הקרובות הן סביון, פתח תקווה וקריית אונו. הערים הללו נחשבות לערים גדולות וחזקות הכוללות אפשרויות תעסוקה רבות, שלל מרכזי קניות, פנאי ובידור ועוד. מעבר לכך, ערי המרכז כוללות מרכזים רפואיים איכותיים ועוד מגוון שירותים שגורם לרבים מתושבי ישראל לבחור להתגורר דווקא במרכז הארץ. רוצים ליהנות מכלל היתרונות הללו? חשוב שתכירו עוד מספר נתונים חשובים אודות העיר הצעירה גני תקווה.

 

הכירו את כל אפשרויות התחבורה שיבטיחו לכם התניידות נוחה

באשר לאפשרויות התחברה בעיר חשוב לדעת כי העיר מבטיחה לתושביה אפשרויות תחבורה נוחות. העיר שוכנת לצד כבישים ראשיים המובילים את תושביה מידי בוקר לערים רבות בכל רחבי הארץ. גם התושבים שבוחרים להתנייד בעזרת תחבורה ציבורית מדווחים על אפשרויות תנועה נוחות בכל רחבי העיר. קווי אוטובוס רבים שעוברים בחרבי העיר מגיעים בתדירות גבוהה ומניעים אלפי נוסעים מידי יום. התחבורה הציבורית מאפשרת לתושבי העיר להתנייד בין כל חלקי העיר ומחוצה לה, לערים רבות בכל רחבי ישראל.

 

הערים השכנות – פתח תקווה, קריית אונו, תל אביב, רמת גן וגבעתיים

במרחק נסיעה קצר תושבי העיר יוכלו להגיע לערים מרכזיות רבות כמו תל אביב, רמת גן, גבעתיים, קריית אונו, פתח תקווה, אור יהודה, יהוד מונוסון ועוד. כפי שציינו מעלה, בשנים האחרונות חלה עלייה גבוהה בביקוש למגורי בעיר. משפחות רבות בוחרות לקבוע את מקום מושבן בעיר ומדווחות על איכות חיים ברמה גבוהה. הקרבה הגיאוגרפית למקומות תעסוקה, שלל מרכזי קניות ומקומות בילוי מבטיחים יתרונות רבים לכלל התושבים. מתגוררים בבניין ישן בעיר וחושבים לקדם תמא 38 גני תקווה? המשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית לא נועדה לתת מענה אסתטי לשכונות מיושנות הזקוקות לרענון עיצובי, אלא היא נועדה לתת מענה בטיחותי!

כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש נקודה חשובה אודות הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. בניגוד לדעתם של רבים, התוכנית לא נועדה כדי לתת מענה אסתטי לשכונות מיושנות הזקוקות לריענון עיצובי. התוכנית הממשלתית נועדה בכדי לתת מענה בטיחותי לבניינים ישנים החסרים תקני בטיחות משמעותיים וחשובים. איזה? התקן המרכזי הוא תקן 413. תקן זה הוא תקן בטיחות חשוב שנכנס לבנייה בישראל רק בשנת 1980. הבניין שלכם נבנה קודם לכן? כנראה שהוא אינו כולל את התקן.

תקן 413 – התקן שיבטיח את היציבות המיטבית של הבניין שלכם בעת רעידות אדמה

במהלך פרויקט תמא 38 גני תקווה, חברת הבנייה מבטיחה שהבניין יעמוד בתקן 413 המבטיח עמידות מיטבית בפני רעידות אדמה. בשנים האחרונות אנשי מקצוע רבים החוקרים את תחום רעשי האדמה חוששים כי רעידה עשויה להגיע לגבולות ישראל. לכן המדינה החליטה לקדם תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית שתבטיח יציבות מיטבית גם למבנים הישנים ביותר.בשורה התחתונה, מטרת העל של פרויקט תמא 38 גני תקווה היא להבטיח את עמידות המבנים בפני רעידות אדמה.

 

חשוב שתכירו את שלבי הפרויקטים השונים טרם ניסיונכם לקדם אותם בבניין המגורים שלכם – הגיעו מוכנים!

רוצים לקדם פרויקטים של תמא 38 גני תקווה בבניין המגורים שלכם? חשוב לדעת שזה לא כל כך פשוט. תחילה חשוב להגדיר את אזור המגורים שלכם כאזור שצפוי לעבור התחדשות עירונית. שלב זה הינו שלב בירוקרטי הנעשה על ידי משרד הבינוי והשיכון תוך התחשבות במשתנים רבים. בין המשתנים: צפיפות האזור, תוכנית בניין עיר חדשה, הוספה של יחידות דיור באזור, בחינת התשתיות הקיימות באזור ועוד.

 

המטרה היא להגיע לכמה שיותר מבנים ישנים מהר ככל הניתן – לא ניתן לבצע פרויקטים של התחדשות בכל בניין מיושן!

מעבר לשלב הבירוקרטי הראשוני, חשוב לדעת כי המדינה לא מעניקה שירותי בנייה לכל בניין ישן. המטרה של המדינה היא להגיע לכמה שיותר מבנים ישנים הנמצאים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה. בכדי לעשות זאת במהירות מירבית, היא החליטה על מספר תנאי סף מצטרפים שחייבים להתקיים. במידה ואחד התנאים אינו מתקיים, הסיכוי להיתכנות פרויקט תמא 38 גני תקווה בבניין שלכם יורד משמעותית. רוצים לבחון את היתכנות פרויקט תמא 38 גני תקווה בבניין המגורים שלכם? בשורות הבאות תכירו את תנאי הסף המרכזיים.

 

התנאים המרכזיים להיתכנות פרויקטים של תמא 38 גני תקווה:

  1. בניינים שנבנו לפני שנת 1980.
  2. בניינים שנבדקו על ידי מהנדס מקצועי.
  3. בניינים שכוללים 2 קומות לכל הפחות.
  4. בניינים שאינם מיועדים להריסה.
 

התנאים מתקיימים במלואם בבניין המגורים שלכם? 

אם כל התנאים הללו מתקיימים בבניין המגורים שלכם, הסיכוי שלכם לקדם פרויקט תמא 38 גני תקווה בבניין גבוה. עם זאת, חשוב להכיר שלב נוסף שתהיו חייבים לעבור בכדי לקדם את הפרויקט בבניין שלכם. בתחילת דרכה של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, היא חייבה את אישורם של כלל דיירי הבניין בכדי להתחיל בשלבי הבנייה. כלומר, אם אחד הדיירים הביע את התנגדותו לפרויקט, לא היה ניתן לבצעו בבניין. נתון זה גרר פרויקטים רבים שנתקעו בשלבי חתימות הדיירים ובמשך שנים יצאו לפועל פרויקטים בודדים.

 

השינוי הגדול שהציל את היתכנות הפרויקטים – כבר לא חייבים את הסכמתם של כל דיירי הבניין!

עם השנים המדינה הבינה שחייבים לערוך שינוי בדבר במטרה לקדם כמה שיותר פרויקטים במהירות מירבית. היא החליטה על תוספות רבות שיהפכו את הפרויקטים למתגמלים יותר, אך גם הורידה את אחוז ההסכמה הנדרש לביצוע הפרויקטים השונים. חשוב לדעת כי התוכנית להתחדשות עירונית כוללת מספר פרויקטים שונים. כל פרויקט מצריך כמות שונה של דיירים מאשרים בכדי שניתן יהיה ליישמו בפועל. בשורות הבאות נכיר את הפרויקטים השונים, אך כעת ניתן לומר כי עד לפני מספר שנים הפרויקטים השונים חייבו הסכמה של 80% מכלל דיירי המתחם.

 

מנסים לקדם פרויקט תמא 38 גני תקווה? תוכלו להסתפק באישור של כ 66% מכלל דיירי הבניין

בשנים האחרונות חל שינוי נוסף במטרה להאיץ את התקדמות תמא 38 גני תקווה. נכון לכתיבת שורות אלה הסכמה של 66% מכלל דיירי הבניין תספיק בכדי לקדם את הפרויקט. עם זאת, חשוב לדעת כי יזמים רבים בוחרים שלא להיכנס לפרויקטים בהם אחוז ההסכמה נמוך כל כך. במידה והבניין שלכם כולל קרוב ל 30% מתנגדים, אמנם תוכלו לקדם את הפרויקט על פי חוק, אך המתנגדים עשויים להציב בפניכם לא מעט אתגרים. לכן, קיימת חשיבות רבה להשיג הסכמה רחבה ככל הניתן בקרב דיירי הבניין במטרה לקדם בהצלחה פרויקט תמא 38 גני תקווה.

 

הכירו את הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית 

רגע לפני שאתם מתחילים בקידום פרויקטים שונים של התחדשות עירונית בבניין המגורים הישן שלכם, חשוב שתכירו את הפרויקטים השונים. כלל הפרויקטים נכללים בתוכנית הממשלתית והם אינם מצריכים מתושבי הבניין לשלם על הפרויקט כלל. גם המדינה אינה מממנת את הפרויקטים. המימון מגיע מהקנייה של זכויות הבנייה הנוספות ליזם. היזם רוכש את זכויות הבנייה מדיירי הבנייה בתמורה להשלמת כל שלבי הפרויקט. עם זכויות הבנייה הללו הוא בונה יחידות דיור חדשות, וממכירתן הוא מממן את כל שלבי הבנייה ומשאיר לעצמו את הרווח היזמי הנדרש.

 

הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

  • תמא 38 גני תקווה
הפרויקט השכיח ביותר ברחבי העיר הוא פרויקט תמא 38 גני תקווה. פרויקט זה כולל חיזוק מבנה קיים ללא הריסתו. במסגרת הפרויקט אנשי מקצוע יבחנו את הבניין ויגישו לחברת הבנייה תוכנית מסודרת הכוללת חיזוק יסודות והתאמת המבנה לתקן 413. חשוב לדעת כי לאורך כל שלבי הבנייה דיירי הבניין ממשיכים להתגורר בדירות המגורים שלהם. הבנייה נבדקת כל העת על ידי מהנדס מקצועי שמבטיח כי עבודות החיזור אכן נעשות כפי הנדרש.

התמורה המקובלת בפרויקט זה נחשבת לתמורה הכי פחות אטרקטיבית. היא כוללת שיפוץ חיצוני של קירות הבניין, שיפוץ פנימי של חדר המדרגות, הוספה של מעלית, הוספה של חדר ממד לכל דירה, הוספה של מרפסת שמש לכל דירה ולעיתים גם הוספה של מחסן צמוד. היזן יבנה עוד 2.5 קומות חדשות על גג הבניין וימכור אותן לכל העולה על רוחו.

  • תמא 38/2 גני תקווה
הפרויקט הבא שחשוב שתכירו הוא פרויקט תמא 38/2 גני תקווה. פרויקט זה כולל הריסה של בניינים ישנים במטרה לבנות בניינים חדשים. במסגרת הפרויקט חברת הבנייה תהרוס בניין בודד ותבנה בקומו בניין חדש הכולל את כל תקני הבטיחות החדשים ביותר. במסגרת פרויקט זה דיירי הבניין נאלצים לפנות את דירותיהם לאורך כל שלבי הבנייה. 

התמורה המקובלת בפרויקט זה היא דירה חדשה וגדולה יותר מהדירה המקורית. הגדלת הדירה תכלול חדר ממד חדש, מרפסת שמש וחלל נוסף באזורי הבית השונים. כמו כן דיירי הבניין יהנו מבניין חדש לגמרי הכולל לובי מפואר וחניה תת קרקעית.

  • פינוי בינוי גני תקווה
הפרויקט הגדול מכולם הוא פרויקט פינוי בינוי. פרויקט זה כולל שלבי פרוצדורה רבים וארוכים ולכן אם אתם מתכננים לקדם פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם, חשוב להתאזר בסבלנות ואורך רוח. במסגרת הפרויקט הורסים מתחם בניינים שלם במטרה לפנות שטח גדול. על השטח בונים מגדלי מגורים רבי קומות בסטנדרט בנייה גבוה. חשוב להבהיר כי במסגרת הפרויקטים הללו מוספים לשטח עשרות ואף מאות יחידות דיור חדשות. גם התמורה המתקבלת בפרויקט זה נחשבת לתמורה הגדולה ביותר.

במסגרת הפרויקט דיירי המתחם המקורי יקבלו דירה חדשה וגדולה יותר מהדירה המקורית. הדירה החדשה תהיה בקומה גבוהה יותר ותכלול תוספות של מרפסת שמש, חדר ממד, מחסן צמוד, חניה פרטית ועוד. כלל השינויי הללו צפויים להשביח את הנכס המקורי בעשרות אחוזים.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו