פינוי בינוי בני ברק

פינוי בינוי בני ברקחולמים על פרויקט פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את הפרויקט המדוייק ביותר עבורכם וכן להכיר מקרוב את כלל שלביו. אנשים רבים כיום מנסים לקדם פרויקטים שונים ללא היכרות בסיסים עם שלבי הפרויקט. ברוב המקרים ניסיונות אלה עולים בתוהו ופרויקט המתוכנן נגנז למשך שנים ארוכות. אז לפני שאתם מתחילים לקדם את הפרויקט הייעודי עבור מתחם המגורים שלכם, חשוב שתקבלו כמה מהכלים המקצועיים החשובים ביותר שיעזרו לכם בכל שלבי התהליך.

 

כך תצלחו את קידום פרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית

במאמר הבא נגע בדגשים הבאים – נכיר מקרוב את התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, נכיר את כלל הפרויקטים הכלולים בתוכנית על כלל יתרונותיהם וחיסרונותיהם, נכיר את הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם את התוכנית דווקא בשנים האחרונות, נכיר את תנאי הסף שחייבים להתקיים בשביל שניתן יהיה לקדם תוכנית להתחדשות במתחם מגורים, נכיר את הקשר בין הפרויקטים השונים לבין החשש מרעידת אדמה, נמנה מספר דגשים חשובים אודות העיר בני ברק וכן נמנה את עשרת השלבים החשובים ביותר במסגרת פרויקט הדגל של התוכנית – פינוי בינוי בני ברק. אז רגע לפני שאתם מתחילים בניסיונות לקדם פרויקטים שונים במתחם המגורים שלכם, כדאי שתפנו את הדקות הקרובות לקריאה של השורות הבאות.

 

הכירו את התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית 

מדינת ישראל החלה בשנים האחרונות בתוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית. התוכנית הממשלתית החלה לצבור תאוצה לפני שנים בודדות בעקבות מספר שינויים שחלו בתנאי הסף להיתכנות התוכנית. רגע לפני שנכיר את כל תנאי הס הקיימים כיום, חשוב שתכירו מספר פרטים אודות התוכנית עצמה. אז מה כוללת התוכנית הממשלתית ומדוע המדינה החליטה לקדם אותה דווקא בשנים האחרונות? תחילה חשוב להדגיש כי התוכנית העדכנית אינה דומה לתוכנית הוותיקה לשיקום שכונות. בשונה מהתוכנית הוותיקה שהתמקדמה בשיקום קוסמטי ואסתטי של שכונות ישנות, התוכנית החדשה מתמקדמת השיקום בטיחותי של מבנים ישנים. 

 

רוצים להבטיח את יציבות הבניין שלכם בעת רעידת אדמה? 

בשנים האחרונות אנשי מקצוע רבים מתריעים כי מדינת ישראל עלולה לסבול מרעידת אדמה משמעותית. רעידת אדמה חזקה עלולה לגרום הרס רב ואף להקריס מבנים ישנים. במטרה למזער נזקים ככל הניתן, המדינה החליטה לקדם תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית. במילים אחרות, מטרת העל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית היא להבטיח את יציבותם של מבנים ישנים בפני רעידות אדמה. מתגוררים במבנה מגורים ישן וחוששים כי הוא אינו כולל את כל תקני הבטיחות למיגון מיטבי מפני רעידות אדמה? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים שיעזרו לכם להבין האם בניין המגורים שלכם בטוח או שמא הוא נדרש לחיזוק יסודותיו להתמודודת מיטבית עם רעידות אדמה.

לא כל בניין יכול לעבור התחדשות עירונית – אילו כן? הכירו את התנאים

רגע לפני שאתם ממהרים לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית במתחם המגורים שלכם, חשוב לדעת כי ישנם מספר תנאים שחייבים להתקיים על מנת שתוכלו לקדם פרויקט. המדינה קבעה מספר תנאי סף שמטרתם המרכזית היא לעזור להגיע למבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר כמה שיותר מהר. רוצים לדעת אם הבניין שלכם עומד בתנאים? הנה לכם ארבעת התנאים המרכזיים.

 

תנאי הסף המרכזיים לביצוע פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

  1. בניין מגורים שקיבל את היתר הבנייה לפני שנת 1980.
  2. בניין מגורים הכולל שתי קומות לכל הפחות.
  3. בניין מגורים שאינו מיועד להריסה.
  4. בניין מגורים שנבדק באופן יסודי ומקצועי על ידי מהנדס.

 

תקן בטיחות ייעודי שנכנס לבנייה בישראל בשנת 1980 – תקן 413

מדוע התנאי הראשון קובע כי אך ורק מבנים שנבנו לפני שנת 1980 יהיו זכאים להיתכנות הפרויקטים השונים? הסיבה לכך היא תקן ייעודי לרעידות אדמה שנכנס לבנייה בישראל באותה שנה. בשנת 1975 תקן 413 שולב בבנייה בישראל. תקן זה נועד בכדי להבטיח את יציבותם של מבנים רבים בעת רעידות אדמה. רק כחמש שנים לאחר מכן, בשנת 1980 התקן הפך מחייב. לכן, מרבית המבנים שנבנו לפני שנת 1980 אינם כוללים את תקן הבטיחות 413 כנגד רעידות אדמה. בניין המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980? כדאי שתמהרו לקדם בו פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. חושבים לקדם תוכנית שיקום למבנה המגורים שלכם? בשורות הבאות תכירו את כל הפרויקטים במסגרת התוכנית.

 

מדוע רבים כל כך בוחרים להתגורר דווקא בשטחה של בני ברק?

רוצים ליהנות מיתרונותיו הרבים של פרויקט הדגל ולקדם פרויקט פינוי בינוי בני ברק? חשוב לדעת להיערך לפרויקט הגדול והארוך ביותר במסגרת התוכנית כולה. לא מעט פרויקטים לא מצליחים להמריא רק בשל חוסר היכרות של נציגי המתחם עם כלל השלבים הכרוכים בתהליך. היכרות עם כלל השלבים המרכזיים והיערכות בהתאם תגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בעשרת מונים. רוצים להגדיל את סיכויי ההצלחה בקידום פרויקט פינוי בינוי בני ברק? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים במסגרת התוכנית. כעת, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות בעיר בני ברק.

 

העיר כוללת קרוב ל 220,000 תושבים על שטח של כ 7,000 דונמים בלבד!

העיר בני ברק היא אחת הערים במחוז תל אביב ונחשבת לעיר השימינית בכמות אוכלוסייתה בישראל. העיר החלה את דרכה בשנת 1924 אך הוכרזה כעיר רשמית רק בשנת 1949. מאז ועד היום העיר עברה לא מעט שינויים משמעותיים. נכון לכתיבת שורות אלה העיר מונה קרוב ל 220,000 תושבים על שטח הכולל קצת יותר מ 7,000 דונמים. העיר ממשיכה לגדול בכ 2.3% מידי שנה וכיום היא תופסת את המקום הראשון ברשימת הערים הצפופות ביותר בישראל. צביון העיר הוא צביון חרדי המושך רבים למחוזותיה מכל רחבי הארץ.

 

היתרונות הגדולים במיקומה הגיאוגרפי של העיר – שכנה של תל אביב, רמת גן, פתח תקווה וגבעת שמואל!

מיקומה הגיאוגרפי של העיר כולל יתרונות רבים. העיר משוייכת למחוז תל אביב וממוקמת במרחק נסיעה קצר מערים מרכזיות רבות, כמו: רמת גן, תל אביב, גבעת שמואל, פתח תקווה, גבעתיים,ועוד.קרבה זו כוללת לא מעט יתרונות משמעותיים עבור תושבי העיר. בניסעה של דקות בודדות הם יכולים להגיע למגוון רחב של מקומות תעסוקה, למבחר מרכזי קניות גדולים ולמקומות פנאי ובילוי מגוונים. היתרונות הללו גורמים לרבים לבחור את מקום מושבם דווקא בעיר בני ברק. רוצים ליהנות מכלל היתרונות הללו ולקדם פרויקט של פינוי בינוי בני ברק? בשורות הבאות נכיר עוד מספר דגשים חשובים אודות העיר.

 

אפשרויות התחבורה בעיר בני ברק

חושבים להתגורר בבני ברק? חשוב שתכירו את אפשרויות התחבורה המובילות בשטחה. רבים מתושבי העיר אינם מתניידים בעזרת רכבים פרטיים. לכן, בעיר פועלים לא מעט קווי אוטובוס שונים בתדירות גבוהה במיוחד. חשוב להדגיש ולומר כי ישנם קווי אוטובוס מהדרים הכוללים הפרדה בישיבה בין גברים ונשים. מעבר לקווי האוטובוס, הרכבת הקלה צפויה להיכנס לשטחה של העיר והיא תכלול תחנה שתשרת רבים מתושבי העיר. גם תחנת רכבת ישראל מסייעת לתושבים רבים מהעיר להתנייד ביעילות לערים רבות בכל רחבי הארץ.

 

מתניידים עם רכב צמוד? העיר סמוכה לכבישים מרכזיים רבים

מתנידיים עם רכב צמוד? חשוב לדעת כי העיר ממוקמת לצד צירי תנועה מרכזיים במיוחד. כביש 4 מאפשר לרבים מתושביה לצתא לערים רבות בכל רחבי הארץ במהירות ובנוחות ועוד כבישים רבים הממוקמים בסמוך לעיר מבטיחים יכולת התניידות נוחה ומהירה עם רכב פרטי. מנגד, חשוב להדגיש כי בשל הכמות האדירה של התושבים בעיר, בשעות העומס יש לא מעט פקקים באזורים המרכזיים ביותר בעיר. רגע לפני שאתם בוחרים את המיקום המדוייק עבורכם, קיימת חשיבות רבה להדגיש מספר נקודות חשובות אודות המקום הטוב ביותר למגורים בעיר.

 

בחרו נכון את מבנה המגורים שלכם – זכרו, לא כל מבנה ישן יכול לעבור פרויקטים שונים של התחדשות עירונית!

מתכננים לרכוש דירת מגורים ולקדם פרויקט פינוי בינוי בני ברק? חשוב לדעת לבחור נכון את מיקום המגורים שלכם. בניגוד למקובל לחשוב, לא בכל שכונה בעיר קיימים סיכויים שווים להיתכנות הפרויקט. אמנם נכון שישנם מבנים רבים שבנייתם הושלמה לפני שנת 1980, אך בכל זאת ישנם אזורים עם סיכוי גבוה ביותר ליהנות מפרויקטים שונים של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. מומלץ לבחור נכון בשכונות מיושנות הכוללות מתחמי מגורים ישנים במיוחד. בשכונות רבות בעיר כבר מתנהל משא ומתן אודות קידום פרויקטים שונים, כדאי לבחור באזורים מקורבים ולחסוך את הסיכון לאי היתכנות הפרויקטים השונים. רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתכירו את עשרת השלבים החשובים ביותר במסגרת הפרויקט – פינוי בינוי בני ברק.

 

היערכו נכון לקראת מסע של קידום פרויקט הדגל – עשרת הדיברות של פרויקט פינוי בינוי בני ברק

כפי שציינו מעלה, פרויקטים רבים לא הגיעו לסיומם בגין אי הכרה של נציגי הדיירים את הפרטים והשלבים המרכזיים. היכרות עם השלבים תאפשר לכם להיערך בהתאם וךהישאר ממוקדים לאורך כל הדרך, מה שיעלה משמעותית את סיכויי ההצלחה. רוצים להצליח בקידום פרויקט פינוי בינוי בני ברק? הנה לכם עשרת השלבים המרכזיים שאתם חייבים להכיר.

 

היכרות עם השלבים הבאים תגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם עשרת מונים – הכירו את עשרת הדיברות של פרויקט הדגל:

  • הכרה של משרד הבינוי והשיכון – מתחם ייעודי להתחדשות עירונית
כבר בשלב הראשון חשוב לקבל לקבל את אישור משרד הבינוי והשיכון לקידום הפרויקט. משרד הבינוי והשיכון יבחן מקרוב את היתכנות הפרויקט מבחינת התשתיות באזור, רמת הצפיפות ועוד שלל נתונים. רק במידה והמשרד מאשר כי אכן ישנה היתכנות לקידום הפרויקט, ניתן לעבור לשלבים הבאים. אנשים רבים מדלגים על שלב זה ולאחר עבודה ארוכה ומפרכת על השלבים הבאים, הם מגלים כי משרד הבינוי והשיכון כלל לא מאפשר קידום פרויקט באזור. במטרה להימנע מכך, חשוב להתחיל ממשרד הבינוי והשיכון ולהמשיך רק לאחר שהוא יתן את אישורו.

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה – תוכנית שתכלול את כל השינויים בעקבות הפרויקט
משרד הבינוי נתן את בירכתו להמשך קידום הפרויקט? כעת חשוב להתחיל בעבודה על תוכנית בניין עיר חדשה. התוכנית החדשה חייבת לכלול את כל השינויים שצפויים לחול בעקבות הפרויקט. חשוב להדגיש כי התוכנית עוברת בדיקות רבות על ידי וועדות מקצועיות לתכנון ובנייה ולכן חשוב שהיא תיעשה בצורה מקצועית. לא אחת קורה כי הוועדות השונות בוחרות להחזיר את התוכנית לעבודה נוספת בשל פערים שונים או חוסר התאמה בין הפרויקט לבין המופיע בתוכנית.

  • אישור התוכנית על ידי ועדות תכנון ובנייה – ועדה מקומית וועדה אזורית
התב"ע החדשה שלכם מוכנה היטב? בשלב זה הוועדות השונות לתכנון ובנייה יבחנו מקרוב את התוכנית החדשה ויאשרו אותה. עד שהוועדות השונות לא מאשרות את התוכנית, אין להתקדם לשלבים הבאים. שלב זה עלול לכלול ניסיונות התאמה רבים. רק לאחר שהתוכנית החדשה עברה את אישורי הוועדות ניתן להתקדם לשלב הבא.

  • עדכון כלל דיירי המתחם בהתקדמות הפרויקט
התב"ע החדשה אושרה? כעת חשוב לעדכן בהתקדמות הפרויקט את כל דיירי המתחם. שלב זה נחשב לשלב פשוט ומהיר במיוחד, אך גם בו ישנם עיכובים שחשוב להביא בחשבון. העיכוב המרכזי בשלב זה הוא מצב בו חלק מדיירי המתם אינם מתגוררים בישראל וקשה מאוד להשיג אותם. ברוב המקרים מדובר על עיכוב קצר בלבד, אך חשוב להיערך אליו.

  • בחירה של יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה – השלב החשוב ביותר בפרויקט
שלב זה הוא השלב החשוב במיותר במסגרת הפרויקט. בשלב זה אתם נדרשים לבחור את אנשי המקצוע שילוו אתכם לאורך כל שלבי הבנייה והתכנון של הפרויקט. אנשים רבים ניגשים לשלב זה בקלות דעת וללא כל בדיקה מוקדמת, מה שעלול לסכן את הצלחת הפרויקט. יזמים שאינם מספיק מקצועיים או חברות בנייה שאינן מספיק מנוסות עלולות לעצור פרויקטים ולפגוע בהיתכנותם. במטרה להימנע מכך, קיימת חשיבות רבה לבחור נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר. איך בוחרים נכון? בחרנו עבורכם שני טיפים מעשיים ופשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר.

  • בחרו נכון יזמים וחברות בנייה שכבר השלימו בעבר פרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית 
התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית כוללת לא מעט שלבים ייחודיים ודגשים חשובים שחשוב להכיר לפני תחילתו של התהליך. פרויקטים רבים קמו ונפלו בגין בקיאות בשלבי הפרויקט או לחילופין אי היכרות איתם. אנשי מקצוע שלא השלימו בעבר פרויקטים שונים של התחדשות עירונית לא יכירו את השלבים כולם וכן את כלל הדגשים החשובים, מה שבמקרה הטוב יגרור עיכובים רבים. במקרה הפחות טוב, הדבר עלול להוביל לכישלון מוחלט של הפרויקט. אנשי מקצוע שכבר עברו בעבר פרויקטים של התחדשות עירונית בהצלחה מכירים היטב את כל השלבים ויודעים בדיוק למי עליהם לפנות במקרים של אי הבנות או עיכובים מיותרים.

  • בחרו נכון יזמים וחברות בנייה שכבר השלימו בעבר פרויקטים שונים בעיר בני ברק
בדומה לדגש שהובא מעלה, חשוב לדעת כי לכל רשות מקומית בישראל יש דגשים שונים וקווים אדומים שהיא מחייבת את חברות הבנייה שבונות בשטחה לעמוד בהם. חברת בנייה מקצועית שכבר השלימה פרויקטים בעיר בני ברק כבר מכירה היטב את כל הדגשים החשובים ביותר ויודעת בדיוק מה עליה לעשות בכדי לקדם את הפרויקט במהירות מרבית. מנגד, חברת בנייה חדשה שעדיין לא עבדה בעיר לא תכיר את הדגשים החשובים לרשות המקומית, מה שעלול לייצר בעיות רבות, עיכובים בהליכי הבנייה ואף עצירה מוחלטת של הפרויקט.

לכן, חשוב להקפיד לבחור נכון אך ורק יזמים וחברות בנייה שהשלימו בעבר פרויקטים של התחדשות עירונית וכן עבדו בעיר המגורים שלכם.

  • ניהול משא ומתן על התמורות וחתימה על חוזים אישיים
בחרתם נכון את חברת הבנייה והיזם המקצועי? כעת הגיע הזמן לשבת איתם למשא ומתן אודות התמורה המקובלת. חשוב לדעת כי כיום יש לא מעט אנשים שמנסים לדרוש תמורות גבוהות במיוחד שאינן תואמות את דירות המגורים שלהם. דיירים אלה עלולים לגרור עיכובים רבים בהיתכנות הפרויקט. לכן, חשוב לקחת בחשבון שלל עיכובים בשלב זה. ברוב המקרים הדיירים יקבלו את התמורות המקובלות, כפי שהובאו מעלה בפירוט אודות פרויקט פינוי בינוי. לאחר ההסכמות הדיירים יחתמו על חוזים אישיים.

  • פינוי כלל דיירי הבניין 
החוזים חתומים? כעת כל שנותר זה לפנות את הדיירים במטרה להתחיל בשלבי ההריסה. שלב זה נחשב לאחד השלבים הפשוטים ביותר בפרויקט כולו והוא אורך מספר שבועות בלבד. אך גם בשלב זה יכולים להיות עיכובים. העיכוב המרכזי הוא התנגדותם של מתנגדי הפרויקט לפנות את דירותיהם. יש מתנגדים לפרויקט שלכם? חשוב להביא בחשבון את התנגדותם לפינוי הדירות.

  • קבלת היתר הריסה והריסת המבנים 
רק לאחר שכלל דיירי המתחם יפנו את דירותיהם, חברת הבנייה תוכל לקבל את היתר ההריסה המיוחל. חברת הבנייה שלכם קיבלה את היתר ההריסה? כעת היא תתחיל להרוס בפועל. חשוב להדגיש כי לא כל חברות הבנייה מכירות את כל שיטות ההריסה הקיימות. בחירה נכונה של חברת בנייה מקצועית תבטיח כי היא תבחרו את שיטת ההריסה הטובה והמהירה ביותר.

  • פינוי הפסולת והתאמת התשתיות לבנייה החדשה
לאחר הריסת המבנים חברת הבנייה שלכם תדאג לפנות את הפסולת. גם כאן, ישנן שיטות רבות לפינוי פסולת במהירות וביעילות. חברת בנייה מקצועית תבחר עבורכם את השיטה הטובה ביותר. לאחר פינוי הפסולת חברת הבנייה תכין את תשתיות הבנייה לקראת הבנייה של מגדלי המגורים החדשים. רק לאחר השלמת השלבים הללו ניתן לעבור לשלב הבא והאחרון במסגרת הפרויקט – תחילת שלבי הבנייה.

  • תחילת שלבי הבנייה של מגדלי המגורים החדשים במסגרת פרויקט פינוי בינוי בני ברק
בשלב האחרון, חברת הבנייה שלכם תתחיל לבנות את מגדלי המגורים החדשים במסגרת הפרויקט. חברת בנייה מקצועית תדע להשלים את כל שלבי הבנייה בסטנדרט גבוה וללא פשרות. כמו כן חברת בנייה מקצועית ומנוסה תקפיד לעמוד בזמנים על מנת להבטיח לדיירים את קבלת המפתח בזמן הכתוב בחוזה. בחירה נכונה של אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים תחסוך לכם לא מעט כאבי ראש ותבטיח שתקבלו את התמורה הטובה ביותר במסגרת פרויקט פינוי בינוי בני ברק.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו