פינוי בינוי קרית ביאליק

הקריות משנות את פניהן עם מבול של תוכניות התחדשות עירונית!

פינוי בינוי קרית ביאליקמתגוררים בקרית ביאליק ומתחם המגורים שלכם צפוי לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר טרם תחילתו של פרויקט פינוי בינוי קרית ביאליק. אזרחים רבים שאינם בקיאים בשלבי התהליך, במשך זמן הבנייה ובכל תנאי הפרויקט, מוצאים את עצמם מתמודדים עם מורכבויות רבות שלא נערכו אליהן כראוי. רוצים לעבור את כל שלבי התהליך בהצלחה? לפני שאתם ממהרים לחתום ליזם שלכם ולהתחיל תהליך ארוך שנים, כדאי שתפנו מספר דקות בודדות לקריאת השורות הבאות – הן יעניקו לכם את כל המידע החיוני אודות הפרויקט.

 

אז מה כלול במאמר הבא? כפי שציינו מעלה, בפסקאות הבאות נעסוק בדגשים החשובים ביותר אודות פרויקט פינוי בינוי קרית ביאליק. בין כלל הדגשים נגע ב:

  • היכרות עם עיקרי תוכנית הדגל של תוכנית התחדשות עירונית – פינוי בינוי.
  • ההבדלים המרכזיים בין פרויקט פינוי בינוי לבין פרויקט נוסף בתוכנית התחדשות עירונית – תמ"א 38.
  • עשרת הדיברות של פרויקט פינוי בינוי – עשרת השלבים המשמעותיים ביותר שאתם חייבים להכיר.
  • תשובות לשאלות שכיחות באשר לפרויקט, כמו:
    • דיירי הבניין המקורי נדרשים לשלם מס שבח בגין השבחת הנכס?
    • מהי התמורה המקובלת בפרויקטי פינוי בינוי?
    • כמה זמן לוקח להשלים את כל שלבי הפרויקט עד לקבלת המפתח לדירה החדשה?
    • דיירי הבניינים נדרשים לשלם שכירות לאורך כל תקופת הבנייה?
  • נכיר את מדיניות הרשות המקומית בקרית ביאליק בכל הקשור לקידום פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית.
  • נמנה את שמות השכונות בהן מקודמות תוכניות התחדשות רבות.

 

היכרות עם כלל הנקודות הללו תבטיח שתגיעו מוכנים לתחילתו של הפרויקט במתחם המגורים שלכם. אז רגע לפני שאתם חותמים ליזם ומתחילים מסע ארוך שנים בשם פינוי בינוי, המשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות.

 

הכירו את פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית – פינוי בינוי

תחילה חשוב לפתוח בהיכרות עם עיקרי פרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית, פינוי בינוי. במסגרת תוכנית פינוי בינוי הורסים כליל מתחם מגורים ישן לטובת בניית מגדלי מגורים חדשים הכוללים עשרות ואף מאות יחידות דיור חדשות. חשוב להדגיש כי בפרויקט זה הורסים כליל את הבניינים הישנים, ולא מחזקים או משפצים אותם. בשונה מפרויקט זה, פרויקט תמ"א 38 שאף הוא נכלל בתוכנית המדינית להתחדשות עירונית, משפצים ומחזקים את הבניינים הישנים ללא הריסתם כלל. במסגרת פרויקט תמ"א 38 מוסיפים יחידות דיור חדשות בודדות. חשוב לדעת כי המטרה המרכזית של התוכניות הללו היא לחזק מבנים ישנים, להבטיח שיעמדו בתקן 413 כנגד רעידות אדמה ולנצל בצורה מיטבית את משאב הקרקע.

 

מהי התמורה המקובלת בפרויקטים השונים של התחדשות עירונית?

התמורה המקובלת משתנה בין הפרויקטים השונים. 

  • התמורה המקובלת במסגרת פינוי בינוי קרית ביאליק – במסגרת הפרויקט דיירי המתחם יקבלו דירה חדשה בבניין חדש. הדירה החדשה תיבנה תוך הקפדה על כלל התקנים המחמירים ביותר (לרבות תקן 413) ותהיה גדולה יותר ב 12 עד 25 מטרים רבועיים בהשוואה לדירה הקודמת. הגידול בדירה כולל הוספה של חדר ממ"ד חדש, מרפסת שמש, חניה צמודה ולעיתים גם מחסן. כלל השינויים הללו מבטיחים לבעלי הדירות השבחה של עשרות אחוזים בשווי הנכס.
  • התמורה המקובלת במסגרת תמ"א 38 – במסגרת הפרויקט דיירי הבניין יהנו משיפוץ כללי של הבניין בדגש על חיזוקו. מטרת העל של התוכנית היא להבטיח את יציבותם של בניינים ישנים שבנייתם החלה לפני שנת 1980. מעבר לחיזוק ולשיפוץ הכללי, הדיירים יהנו מחדר ממ"ד חדש ומרפסת שמש. הפרויקט משביח את הנכסים בבניין בעשרות אחוזים.

אז אם בהשבחת הנכסים עסקינן – מה דין תשלומי מס השבח?

אנשים רבים בטוחים כי הם ידרשו לשלם מס שבח בגין ההשבחה בערך דירתם. רגע לפני שנכיר את החוק באשר לפרויקטים של פינוי בינוי קרית ביאליק, קיימת חשיבות רבה להכיר בקצרה את תשלומי מס השבח. מס שבח הוא מס המשולם על רווחים מענף הנדל"ן. מס זה מקביל למס רווחי הון המשולם על רווחים מאפיקים שונים. ברוב המקרים נדרשים לשלם 25% משווי הרווחים. חוששים מתשלום מס שבח בפרויקטים של פינוי בינוי? חשוב לדעת שאתם זכאים לפטור מלא. המדינה מעניקה מגוון רחב של הטבות, ביניהן פטור ממס שבח. המטרה – לקדם כמה שיותר מהר פרויקטים רבים של התחדשות עירונית.

 

תוהים כמה זמן יקח מרגע החתימה ליזם ועד לקבלת המפתח לדירה החדשה? 

משך זמן פרויקטים ממוצעים של פינוי בינוי קרית ביאליק אורכים בין 8 עד 12 שנים סך הכל. חשוב להזכיר כי במסגרת פרויקט זה הורסים כליל את הבניינים הישנים ובונים במקומם מגדלי מגורים רבי קומות.

 

דיירי מתחם המגורים ידרשו לשלם שכירות למשך כל תקופת הבנייה?

ראשית, חשוב להדגיש כי הדיירים מפנים את דירות המגורים שלהם סמוך מאוד לעת הריסת המבנים, מה שאומר שבמשך שנים ארוכות הפרויקט מתנהל והם ממשיכים להתגורר בדירתם. לפני תחילת הבנייה הדיירים מפנים את דירותיהם ועוברים להתגורר היכן שיבחרו ללא מגבלה. חברת הבנייה מעניקה לכל דייר דמי שכירות חודשיים על בסיס הערכת שמאי. במילים אחרות, הדיירים יוכלו לשכור דירה דומה לשלהם ללא צורך בתשלומי שכירות כלל למשך כל תקופת הבנייה עד לקבלת מפתח לדירה החדשה.

 

רגע לפני שאתם מתחילים את הפרויקט הגדול במסגרת התחדשות עירונית, חשוב שתכירו את כלל שלביו המרכזיים. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם את עשרת השלבים החשובים ביותר בפרויקט, והם:

אישור הכרה של משרד הבינוי והשיכון 

כבר בשלב הראשון קיימת חשיבות רבה לקבל הכרה של משרד הבינוי והשיכון. המשרד נדרש לבחון את אפשרות האזור לקלוט כמויות גדולות של יחידות דיור חדשות.

הכנת תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את מירב השינויים

משרד הבינוי והשיכון בחן ומצא שניתן להשלים במתחם המגורים שלכם תוכנית פינוי בינוי? בשלב זה הרשות המקומית או היזם הנמרץ ידרשו להשלים תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את כל השינויים הצפויים בעקבות הפרויקט.

בחינת התב"ע החדשה בשתי ועדות לתכנון ובנייה

לאחר בניית תוכנית בניין עיר חדשה, היא חייבת לעבור את בדיקתן של ועדות תכנון ובניה. בהתחלה הועדה המקומית תבחן את היתכנות התב"ע, ולאחר מכן התוכנית תעבור לבחינה של הועדה המחוזית. רק לאחר קבלת אישור משתי הוועדות ניתן יהיה לעבור לשלב הבא.

עדכון מצב לכל דיירי המתחם

לאחר אישור התב"ע החדשה, היזם או נציג הדיירים ידרש לעדכן במצב את כל דיירי המתחם. ברוב המקרים שלב זה מהיר ופשוט, אך לעיתים חלק מהדיירים אינם נמצאים בישראל ולוקח מספר ימים להשיגם.

בחירה של חברת בנייה מקצועית לבניית הבניינים החדשים

השלב החשוב ביותר מבין כל עשרת השלבים הוא שלב בחירת חברת הבנייה של הפרויקט. חברת הבנייה תהיה אחראית לכל עבודות ההריסה, הפינוי והבנייה, ולכן חשוב לבחור נכון. בחירה נכונה תבטיח לכם פרויקט מהיר ומקצועי שעובר ללא תקלות או עיכובים מיותרים. מנגד, בחירה שאינה נכונה עלולה לגרור בעיות ועיכובים רבים ובמקרים חמורים אף מניעת הפרויקט.

משא ומתן וחתימה על חוזים אישיים

לאחר בחירת חברת הבנייה המקצועית והמנוסה ביותר, עוברים לאחד השלבים הארוכים והסבוכים ביותר – משא ומתן. בשלב זה הדיירים ינהלו משא ומתן עם חברת הבנייה אודות התמורה המתקבלת. לאחר הגעה להסכמות, חברת הבנייה תחתים את הדיירים על חוזים אישיים הכוללים פרטים רבים מעבר לתמורה, כמו מועד מסירה, דיני איחורים ועוד.

פינוי כלל דיירי המתחם בהסכמה

החוזים חתומים? זה הזמן להתחיל בפינוי הדירות בהסכמה. חברת הבנייה תחל לפנות את כלל דיירי המתחם במטרה לקבל את אישורי ההריסה המיוחלים.

קבלת היתר הריסה

הדיירים פינו את דירותיהם? בשלב זה חברת הבנייה תקבל את אישורי ההריסה ותתחיל במלאכה.

הריסת המבנים, פינוי כל הפסולת והכנה של התשתיות החדשות

לאחר קבלת האישורים, חברת הבנייה שלכם תגיע לשטח עם הכלים הנדרשים, תהרוס את כל מתחמי המגורים ותפנה את הפסולת. לאחר פינוי כל הפסולת החברה תתחיל בהתאמת התשתיות לקליטה של עשרות ואף מאות יחידות דיור חדשות.

בניית הבניינים החדשים 

בשלב האחרון, חברת הבנייה תחל בבניית הבניינים החדשים. זכרו, בפרויקט פינוי בינוי קרית ביאליק בונים מגדלי מגורים חדשים במקום הבניינים הישנים. גובה המגדלים החדשים יהיה פי 3 לכל הפחות מגובהם של הבניינים הישנים.

 

איך בוחרים חברת בנייה מקצועית ומומלצת להשלמת פרויקט פינוי בינוי קרית ביאליק?

לא מעט אנשים מקלים ראש בשלב בחירת חברת הבנייה שתשלים את בניית הפרויקט. לכן, בשורות הבאות נביא 3 שלבים פשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הבנייה המקצועית והמנוסה ביותר.

 

היכרות עם מגוון חברות

חשוב להכיר כמה שיותר חברות בנייה לפני הבחירה במטרה להבטיח שתוכלו לערוך השוואה לבחירת החברה הטובה ביותר.

קריאת כל פיסת מידע אודותיהן

חשוב לקרוא כמה שיותר מידע אודות החברות השונות תוך שימת דגש על חוות דעת והמלצות של לקוחות מרוצים. מומלץ להגיע פיזית לפרויקט שהושלם על ידי החברות השונות.

בדיקת ניסיונן בפרויקטים של פינוי בינוי קרית ביאליק

בשלב האחרון חשוב לבחון את הניסיון של חברות הבנייה בפרויקטים של פינוי בינוי קרית ביאליק. חברות מנוסות ידעו להשלים בהצלחה את כל השלבים במהירות וביעילות שיא. 

 

ומה מדיניותה של הרשות המקומית קרית ביאליק?

הרשות המקומית בקרית ביאליק תומכת בקידום פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. בעיר מקודמים פרויקטים רבים של פינוי בינוי בשכונות ישנות שמרבית המבנים בהן נבנו לפני שנת 1980. אם גם אתם רוצים ליהנות מכלל היתרונות של הפרויקטים הללו, חשוב לבחור נכון דירה במתחם ישן המיועד להתחדשות עירונית. בשורות הבאות נכיר את הפרויקטים החמים ביותר בעיר וכן את היזמים המובילים בגבולותיה של קרית ביאליק.

 

הפרויקטים הגדולים במסגרת פינוי בינוי בקרית ביאליק:

  1. פינוי בינוי ברחוב העצמאות.
  2. פינוי בינוי ברחוב העמקים.
  3. פינוי בינוי ברחוב ההגנה.
  4. פינוי בינוי רחוב קק"ל.
  5. פינוי בינוי ברחובות ז'בוטינסקי, לוחמי הגטאות והפרטיזנים.
 

היזמים המובילים בפרויקטים של פינוי בינוי קרית ביאליק:

  1. חברת אשל הירדן.
  2. חברת אזורים.
  3. חברת שובל מתחמי מגורים.
  4. חברת בסט ייזום.
  5. חברת אילה אגם.
 

בחירה נכונה של חברת בנייה מקצועית ומנוסה תבטיח לכם הריסה מהירה, בנייה מקצועית והתמודדות מיטבית עם כל שלבי הבירוקרטיה הכלולים בתוכנית פינוי בינוי קרית ביאליק. חברות שעברו בעבר פרויקטים מוצלחים יודעות בדיוק מה עליהן לעשות ולמי הן צריכות לפנות בכל מקרה של בעיה.

הכירו את קרית ביאליק – כל הפרטים החשובים ביותר אודות העיר

רגע לפני שאתם מתחילים הליך פינוי בינוי ארוך שנים בקרית ביאליק, קיימת חשיבות רבה שתכירו מגוון פרטים חשובים אודות העיר. מעבר לכלל הדגשים שהובאו מעלה על פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר, ישנם עוד לא מעט פרטים חשובים שכדאי שתכירו. בין כלל הדגשים שיובאו מטה ניתן למנות את:

 

  1. היכרות עם ראשיתה של העיר.
  2. היכרות עם האתרים המובילים בשטחה.
  3. היכרות עם השכונות המבוקשות ביותר בה.
  4. היכרות עם אפשרויות התחבורה שהעיר מציעה לכלל תושביה.
 

החלה בתור מועצה מקומית ב 1950 והוכרזה כעיר לראשונה ב 1976

אז תחילה, חשוב שתכירו את ראשיתה של קרית ביאליק. בשנת 1950 קרית ביאליק החלה את דרכה בתור מועצה מקומית. בחלוף כ 25 שנה, בשנת 1976 העיר הוכרה לראשונה כעיר של ממש. חשוב להבהיר כי ישנן א מעט משמעויות להכרה בעיר. המשמעות הגדולה מכולן היא הנושא התקציבי – התקציבים שערים מקבלות גדולים הרבה יותר, מה שאפשר לקרית ביאליק לגדול ולצמוח עם שטחים חדשים, אלפי יחידות דיור חדשות ולא מעט תושבים חדשים. נכון לכתיבת שורות אלה העיר כוללת כ 8,000 דומנים בשטחה.

 

מיקומה הגיאוגרפי של העיר – שכנות לערי הקריות, לעכו ולחיפה

באשר למיקומה הגיאוגרפי – קרית ביאליק משוייכת למחוז חיפה ונמצאת בשכנות עם ערי הקריות, עכו וחיפה. מיקום זה מבטיח לכל תושביה יתרונות רבים, ביניהם – קרבה לערים גדולות הכוללות מגוון רחב של מקומות עבודה בתחומים שונים, אפשרויות בילוי רבות, מבחר עשיר של מרכזי קניות גדולים והתניידות מהירה ויעילה לכל רחבי הארץ. נכון לכתיבת שורות אלה העיר צפויה להמשיך לגדול וליהנות משכונות חדשות שצפויות לאכלס אלפי דיירים חדשים בשטח העיר.

 

הכירו את כל האתרים המובילים שקרית ביאליק כוללת בשטחה

מעבר לעובדה שתושבי קרית ביאליק יכולים ליהנות ממרכזים ואתרים שונים בערים הסמוכות, העיר כוללת שלל אתרים מובילים המושכים רבים מכל רחבי הארץ. בשורות הבאות נכיר מקרוב את האתרים המובילים והמבוקשים ביותר בשטחה של העיר קרית ביאליק.

 

בין כלל האתרים המובילים בשטחה של קרית ביאליק ניתן למנות את:

  • ספריה עירונית עם 2 סניפים.
  • מרכזי פיס הכוללים מגוון רחב של חוגים.
  • קאנטרי קלאב אפק.
  • קונסרבטוריון.
  • תנועות נוער.
  • קניון הקריון.
  • מוזיאון.
  • טיילת על שם שמעון פרס.
  • פארק על שם אריאל שרון.
  • מגוון פארקים עירוניים.
  • מגוון מסעדות ומקומות בילוי.
 

ללא רכב צמוד? הכירו את אפשרויות התחבורה הציבורית בעיר

כלל האתרים הללו משרתים את תושבי העיר מזה שנים ארוכות. בשורות הבאות נכיר את כל אפשרויות התחבורה בעיר. בעזרת אפשרויות התחבורה בעיר תוכלו להתנייד בקלות ובמהירות לכל פינה בעיר וכן לערים רבות בכל רחבי ישראל. קרית ביאליק נהנית ממגוון רחב של קווי אוטובוס עירוניים ובין עירוניים הפועלים בתדירות גבוהה. הקווים הללו מניעים תושבים רבים מידי יום, כך שגם אם אין לכם רכב צמוד, תוכלו להתנייד ברחבי העיר בקלות וביעילות.

 

לסיום, חשוב שתכירו כמה מהשכונות המבוקשות ביותר שיש לקרית ביאליק להציע. ישנן שכונות ישנות המתאימות למשקיעים שמצפים ליהנות מהתחדשות עירונית ועלייה של עשרות אחוזים בשווי הנכסים, וישנן שכונות חדשות יותר המתאימות בעיקר למטרות מגורים.

השכונות המבוקשות ביותר בקרית ביאליק הן:

  • ביאליק דרום.
  • סביניה.
  • קריית שמריהו.
  • אפק.
  • גבעת הרקפות.
  • נאות אפק.
 

שכונות חדשות שצפויות לקום בעתיד הקרוב:

  • ביאליק על הפארק.
  • קדמת ביאליק.
  • שירת העיר.
קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו