פינוי בינוי בלוד

פינוי בינוי בלודמתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי באזור המגורים שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הפרויקט. לא מעט אנשים מנסים לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית ללא היכרות עם השלבים והתנאים הקיימים. במקרה הטוב, אי הידיעה גוררת עיכובים ובעיות שונות ובמקרה הפחות טוב היא יכולה למנוע את ההצלחה של הפרויקט. לכן, חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים ביותר שילוו אתכם לאורך כל שלבי הפרויקט. אז רגע לפני שאתם מתחילים בקידום הפרויקטים השונים, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותקבלו את כל הכלים המקצועיים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון.

 

הכלים המקצועיים שיעזרו לכם לקדם פרויקט שישביח את ערך הנכס

בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, נכיר את הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית, נגע במספר דגשים חשובים אודות העיר לוד וכן נמנה את עשרת השלבים החשובים ביותר במסגרת פרויקט הדגל – פרויקט פינוי בינוי לוד. חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי לא כל מבנה מגורים יכול לעבור התחדשות עירונית. רוצים לדעת אם הבניין שלכם עומד בתנאי היתכנות הפרויקט? בשורות הבאות נמנה את התנאים שחייבים להתקיים בשביל שתוכלו לנסות ולקדם פרויקטים שונים במתחם המגורים שלכם.

 

הכירו את התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית 

תחילה, חשוב להתחיל בהיכרות בסיסית עם התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. בניגוד למקובל לחשוב, התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית שונה בתכלית מהתוכנית לשיקום שכונות שהייתה נפוצה לפני מספר עשורים. התוכנית בממשלתית מהשנים האחרונות היא תוכנית ייעודית לחיזוק מבנים ישנים. מטרת העל של התוכנית היא להבטיח את יציבותם של מבנים ישנים בעת רעידות אדמה. אין מדובר בתוכנית שיקום אסתטי או שיקום סביבתי לשכונות נכשלות. זכרו, מטרת העל של התוכנית היא מטרה בטיחותית, ולא נראותית אסתטית כפי המקובל לחשוב. 

כך תבטיחו את יציבות בניין המגורים שלכם!

למה המדינה החליטה לחזק מבנים כנגד רעידות אדמה דווקא עכשיו? הסיבה לכך היא הערכות הולכות וגוברות כי מדינת ישראל צפויה לחוות רעידת אדמה משמעותית בשנים הקרובות. הערכות אלה גרמו למדינה לייצר תוכנית ייעודית לחיזוק מבנים ישנים. התוכנית מבטיחה כי כל מבנה ישן שיעבור פרויקט התחדשות יכלול תקן ייעודי כנגד רעידות אדמה, תקן מספר 413. תקן זה נועד להבטיח כי המבנים יוכלו לעמוד ברעידות אדמה ללא קריסה. חשוב להדגיש כי ישנם מבנים רבים בישראל שכוללים את התקן הייעודי. רוצים לדעת אם בניין המגורים שלכם כולל תקן בטיחות 413? המשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות. בפסקאות הבאות נביא את כל תנאי הסף שחייבים להתקיים בשביל לקדם את התוכנית להתחדשות עירונית. בעזרת התנאים הללו תוכלו לדעת אם הבניין שלכם כולל את תקן הבטיחות הייעודי לרעידות אדמה.

 

הכירו את התנאים להיתכנות הפרויקט

במטרה לקדם כמה שיותר פרויקטים של התחדשות עירונית בכמה שיותר מבנים שנמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר, המדינה החליטה על מספר תנאי סף שחייבים להתקיים. התנאים הללו נועדו בכדי להבטיח בחירה נכונה במבנים המועדים לקריסה בעת רעידות אדמה. רוצים לדעת אם תוכלו לקדם את התוכנית בבניין שלכם? ריכזנו עבורכם את ארבעת התנאים המרכזיים.

קראו עוד: היטל השבחה פינוי בינוי

ארבעת התנאים המרכזיים להיתכנות התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

  1. מבנים שנבנו לפני שנת 1980.
  2. מבנים שכוללים 2 קומות לכל הפחות.
  3. מבנים שאינם מיועדים להריסה.
  4. מבנים שנבדקו על ידי אנשי מקצוע שקבעו כי הם אינם כוללים את תקני הבטיחות הנדרשים.

 

תקן בטיחות מרכזי נגד רעידות אדמה – תקן 413

חשוב להבהיר כי גם אם כלל התנאים הללו מתקיימים בבניין המגורים שלכם, זה לא אומר שמחר בבוקר תוכלו להתחיל בפרויקט התחדשות שתבחרו. ישנן עוד לא מעט בדיקות חשובות שיש לבצע לפני תחילת הפרויקטים השונים. רגע לפני שנכיר מקרוב את כל הפרויקטים הכלולים בתוכנית הממשלתית, חשוב שתכירו את הקשר בין שנת 1980 לבין תקן 413. תקן בטיחות 413 הפך מחייב בבנייה הישראלית בשנת 1980. כלומר, מרבית המבנים שנבנו קודם לכן, אינם כוללים את התקן הייעודי וייתכן שנמצאים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה. בניין המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980? כדאי שתנסו לקדם בו פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. 

 

רוצים לקדם פרויקט פינוי בינוי לוד? חשוב שתכירו את השלבים המרכזיים במסגרת הפרויקט

החלטתם שפרויקט פינוי בינוי הוא הפרויקט המדוייק ביותר עבור מתחם המגורים שלכם? חשוב שתגיעו מוכנים לשלבי קידומו. כפי שהזכרנו מעלה, כיום יש לא מעט אנשים שמנסים לקדם את הפרויקט ללא הצלחה. הסיבה המרכזית לכך היא חוסר ידע וחוסר היערכות לשלבי הפרויקט. בשורות הבאות נביא את עשרת השלבים החשובים ביותר של הפרויקט, כך שתדעו להיערך נכון למסע הארוך של פרויקט פינוי בינוי לוד. היכרות עם כלל השלבים והיערכות נכונה תאפשר לכם להגדיל את הסיכויים עשרת מונים להצלחת קידום התוכנית.

 

הכירו את יתרונותיה המרכזיים של העיר לוד

רגע לפני שנמנה את עשרת הדיברות של פרויקט פינוי בינוי לוד, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות העיר. העיר לוד עוברת לא מעט שינויים בשנים האחרונות. מחירי הדיור באזוריה השונים נוסקים מזה שנים רבות והיא מצליחה למשוך לא מעט משקיעים לשטחה. רגע לפני שגם אתם בוחרים את היעד הבא שלכם בעיר, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודותיה.

 

לוד היא עיר המשוייכת למחוז מרכז וכוללת שטח של למעלה מ 14,000 דונמים!

לוד היא עיר המשויכת למחוז מרכז בישראל. מיקומה הגיאוגרפי כולל יתרונות רבים, בחלקם נגע בהמשך. העיר כוללת בשטחה למעלה מ 86,000 תושבים היושבים בשטח של למעלה מ 14,000 דונמים. נכון לכתיבת שורות אלה העיר ממשיכה לגדול ולהוסיף לשטחה כ 3.5% תושבים מידי שנה. בשנים האחרונות משקיעי נדל"ן רבים סימנו את העיר כהזדמנות הבאה בענף הנדל"ן בישראל בל מחירי הדיור הנמוכים. באופן יחסי, מחירי הדיור בעיר נמוכים באופן ניכר ממחירי הדיור במרבית מערי המרכז. הסיבה המרכזית לכך היא הביקוש הנמוך הנובע בחלקו מהאוכלוסיה המעורבת המתגוררת בעיר.

משקיעי הנדל"ן מסתערים – למה הם בטוחים כי העיר לוד מגלמת הזדמנות של ממש?

משקיעי נדל"ן רבים בחרו לרכוש נכסים בכל שטחה של העיר לוד וגררו ביקושים רבים לכל רחבי העיר. הביקושים הללו תרמו לעליות המחירים בשנים האחרונות, אך בכל זאת חשוב לדעת כי המחירים בעיר עדיין נמוכים מהממוצע באזור מרכז הארץ. מהם יתרונותיה המרכזיים של העיר? מיקומה הגיאוגרפי מבטיח לכלל תושביה יתרונות רבים. העובדה כי בנסיעה קצרה ניתן להגיע לערים מרכזיות וגדולות מאפשרת לתושבים ליהנות ממבחר גדול של מקומות תעסוקה, משלל מקומות פנאי ובילוי, ממרכזי קניות גדולים ומפוארים וממרכזי רפואה מובילים בישראל. רוצים ליהנות מכלל היתרונות הללו במחיר נמוך מהמחיר הממוצע בערי המרכז? העיר לוד יכולה להתאים עבורכם.

 

הערים הסמוכות לה

בין כלל הערים השכנות לעיר לוד ניתן למנות את הערים הבאות: ראשון לציון, חולון, בת ים, רחובות, נס ציונה., תל אביב, רמת גן, גבעתיים ועוד. מבחינת התחבורה בעיר, חשוב לדעת כי העיר ממוקמת בקרבה לכבישים מרכזיים שיוכלו לסייע לכם להגיע לערים רבות במהירות מרבית. כמו כן גם אם אתם מתניידים ללא רכב צמוד, בעזרת תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה תוכלו להגיע לכל פינה בעיר וכן לערים שכנות רבות. אפשרויות התחבורה הקיימות בעיר מספקות מענה הולם הן למתניידים ברכב פרטי והן למתניידים בעזרת תחבורה ציבורית.

 

הכירו את עשרת הדיברות של פרויקט פינוי בינוי – רק כך תצליחו לקדם בהצלחה את הפרויקט!

חולמים לקדם פרויקט פינוי בינוי בלוד? אם אתם מתכננים לרכוש דירה ולקדם במתחם המגורים את הפרויקט, קיימת חשיבות רבה שתכירו את השכונות המיועדות ביותר להתחדשות עירונית. כפי שציינו מעלה, לא כל מבנה מגורים צפוי לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב, ולכן חשוב לדעת לבחור נכון את המיקום הטוב ביותר לקידום הפרויקט. ברוב המקרים מדובר בשכונות ישנות שמרבית המבנים בהן נבנו לפני מספר עשורים. השכונות החדשות שכוללות רוב של מבנים חדשים ברוב המקרים לא יעברו התחדשות עירונית בשנים הקרובות. רגע לפני שאתם מתחילים במסע קידום פרויקט פינוי בינוי לוד, חשוב שתכירו את השלבים הבאים.

 

השלבים המרכזיים שאתם חייבים להכיר בפרויקט פינוי בינוי:

  • הכרה של משרד הבינוי והשיכון במתחם כייעודי להתחדשות עירונית
כבר בשלב הראשון, קיימת חשיבות רבה לערב את משרד הבינוי והשיכון. אנשים רבים לא מודעים לעובדה כי טרם תחילתו של כל פרויקט משרד הבינוי והשיכון מחוייב לבחון מקרוב את האזור ותת את אישורו להיתכנות הפרויקט. לכן, חשוב להדגיש כי עד שמשרד הבינוי והשיכון אינו נותן לכם את אישורו הראשוני, אין טעם להתקדם עם השלבים הבאים. המשרד יבחן מקרוב את היתכנות הפרויקט, ויוודא כי התשתיות מותאמות לקליטה של עוד מאות יחידות דיור חדשות. רק לאחר שהמשרד אישור את היתכנות הפרויקט, ניתן לעבור לשלבים הבאים.

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה
לאחר שמשרד הבינוי והשיכון העניק לכם את האישור המיוחל והכיר באזור כייעודי להתחדשות עירונית, עוברים לשלב הבא, שלב הכנת התוכנית לבניין עיר חדשה. בשלב זה חשוב לבנות תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את כל השינויים שצפויים לחול בעקבות הפרויקט. חשוב להדגיש כי התוכנית החדשה חייבת לכלול את כל השינויים ולהיעשות במקצועיות רבה. בשלבים הבאים היא צפויה לעבור לבחינה קפדנית של וועדות תכנון ובנייה כך שאם היא לא תהיה מדוייקת, היא לא תקבל את האישור המיוחל. לכן, חשוב מוד להסתייע באני מקצוע לבניית תוכנית בניין עיר שתכלול בצורה מדוייקת ומקצועית את כל השינויים במסגרת הפרויקט.

  • בחינה קפדנית של ועדות לתכנון ובנייה
התב"ע החדשה מוכנה? בשלב זה היא עוברת לבחינה קפדנית של ועדות תכנון ובנייה. חשוב לדעת כי היא עוברת לבחינה כפולה של הוועדות המקומית והוועדה האזורית במטרה לוודא כי היא כוללת את כל מה שהיא חייבת לכלול להיתכנות הפרויקט. לא אחת קורה שהוועדות השונות בוחרות להחזיר את התוכנית למספר שינויים בשביל שהיא תוכל לקבל את האישור לקידומו של הפרויקט. חשוב להביא זאת בחשבון ולהיערך לעיכוב קל בשלב זה.

  • עדכון כלל דיירי המתחם
התב"ע החדשה עברה את הוועדות השונות? כעת חשוב לעדכן בכך את כל דיירי המתחם. שלב זה נחשב לאחד השלבים הפשוטים ביותר במסגרת התוכנית אך גם בו עלולות להתעורר בעיות שונות. הבעיה המרכזית והשכיחה מכולן היא דיירין המתגוררים מעבר לים ואינם זמינים לשיחות היזם. לא אחת קורה כי השלמת שלב זה מתעכבת בגלל דיירים שאינם נמצאים בישראל וקשה לתפוס אותם. אך בכל זאת חשוב לדעת כי מדובר באחד השלבים הפשוטים והמהירים ביותר.

  • בחירת יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה
הגענו לשלב החשוב ביותר במסגרת הפרויקט כולו. בשלב זה דיירי המתחם נדרשים לבחור יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה שילכו איתם יד ביד לאורך כל שלבי הפרויקט. אנשים רבים בוחרים את היזם הראשון שמגיש להם הצעה ומצרפים חברת בנייה באופן כמעט שרירותי. ולכן, חשוב להדגיש כי קיימת חשיבות רבה לבחירה נכונה של אנשי המקצוע שלכם. בחירה נכונה תבטיח לכם פרויקט מוצלח, מהיר ויעיל בעוד שבחירה לא נכונה עלולה לגרור בעיות רבות, שלל עיכובים משמעותיים ואף פגיעה בהיתכנות הפרויקט. רוצים להצליח לבחור נכון את אנשי המקצוע שלכם? בחרנו עבורכם שני טיפים פשוטים שיעזרו לכם לעשות זאת.

הטיפים שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע שלכם:

  • בחרו אנשי מקצוע מנוסים בתוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית
תחילה חשוב להדגיש כי התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית כוללת לא מעט שלבים שאינם קיימים בבנייה מחוץ למסגרת התוכנית. אנשי מקצוע מיומנים שכבר השלימו בעבר פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית יכירו היטב את כל השלבים הכלולים בתוכנית. היכרות זו תאפשר להם להיערך נכון ולהתמודד בצורה מיטבית עם כל בעיה. כמו כן אנשי מקצוע שכבר השלימו פרויקטים של פינוי בינוי בעבר ידעו למי לפנות ובמי להסתייע במקרים מורכבים של עיכובים או שלל בעיות נוספות. מנגד, אנשי מקצוע שאינם מנוסים במסגרת התוכנית עלולים להתמודד עם שלבים רבים שלא הכירו, מה שברוב המקרים יוביל לעיכובים משמעותיים או אף לאי הצלחה של השלמת הפרויקט.

  • בחרו אנשי מקצוע מנוסים בעיר המגורים שלכם
לאחר שהצלחתם לאתר מספר אנשי מקצוע שהשלימו בעבר פרויקטים של פינוי בינוי, חשוב לבחור נכון את אנשי המקצוע שהשלימו בעבר שלל פרויקטים בעיר המגורים שלכם. בדומה לשלבים הייחודיים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, גם רשויות מקומיות רבות כוללות חוקים ודגשים חשובים לבנייה בחלקי העיר. במילים אחרות, אנשי מקצוע שיכירו את כל השגעונות של הרשות המקומית שלכם, יצליחו לקדם את הפרויקט במהירות המרבית וללא תקלות מיותרות. גם אם יתעוררו בעיות שונות, אנשי מקצוע המכירים היטב את הרשות המקומית ידעו למי לפנות במטרה להתגבר על כל בעיה.

אל תוותרו על אנשי המקצוע הטובים ביותר לביצוע כל שלבי הפרויקט שלכם.

 

  • ניהול משא ומתן עם כלל הדיירים על התמורות וחתימה על חוזים אישיים
בחרתם את אנשי המקצוע הטובים ביותר? כעת חשוב לשבת ולנהל משא ומתן אישי עם הדיירים על התמורה בפרויקט. בשורות לעיל הבאנו את התמורה המקובלת במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי לוד. אך בכל זאת לא אחת קורה כי ישנם דיירים שדורשים תמורות גבוהות יותר. הדרישות הגבוהות עלולות לגרור עיכובים משמעותיים או אף לפגוע בהיתכנות הפרויקט. לכן, קיימת חשיבות רבה להיערך נכון לקראת שלב זה ןלהסביר לכל דיירי המתחם כי התמורה המקובלת היא הגדלת הדירה המקורית, הוספה של חדר ממד ומרפסת שמש ועלייה במספר קומות. הליך משא ומתן הושלם? הדיירים יחתמו על חוזים אישיים ויאפשרו לאנשי המקצוע להתקדם לשלבים הבאים.

  • פינוי כלל דיירי המתחם
לאחר החתימה של הדיירים על החוזים האישיים, חברת הבנייה תקבל את האישור המיוחל לפינוי כל דיירי המתחם במטרה להרוס את המבנים הישנים. הליך זה נחשב לקצר ביותר במסגרת הפרויקט וכל עוד אין מתנגדים נחרצים לביצוע הפרויקט, ניתן להשלימו במספר שבועות בודדים.

  • קבלת היתר הריסה והריסת המבנים
הדיירים פינו את דירותיהם? בשלב זה חברת הבנייה תקבל את היתר ההריסה ותתחיל בשלבי העבודה. חשוב להדגיש כי ישנן מספר שיטות שונות להריסת מבנים. חברת בנייה מקצועית ומנוסה שהשלימו בעבר מספר פרויקטים של פינוי בינוי תדע לבחור את השיטה הטובה ביותר לכל פרויקט. ההבדלים יבואו לידי ביטוי בעיקר במשך זמן ההריסה והפינוי של הפסולת.

  • פינוי הפסולת והכנת התשתיות לבניינים החדשים
בשלב זה חברת הבנייה תפנה את כל פסולת הבנייה. גם בשלב זה ישנן שיטות שונות לפינוי יעיל ומהיר. חברה מנוסה תדע לעשות זאת במהירות וביעילות מירבית. לאחר הפינוי, החברה תתחיל לעבוד על הכנת התשתיות לקליטת הבנייה החדשה. כפי שציינו מעלה, מרבית הפרויקטים הללו כוללים הוספה של מאות יחידות דיור חדשות, מה שמחיבי הכנה של תשתיות.

  • תחילת שלבי הבנייה בפועל
לאחר השלמת כל שלבי ההריסה, הפינוי והכנת התשתיות, חברת הבנייה שלכם תוכל להתחיל לעמול על הבנייה של הבניינים החדשים. כפי שציינו מעלה, הבנייה החדשה תהיה בסטנדרט גבוה ותבטיח הקפדה על כל תקני הבטיחות הקיימים כיום. בחרו נכון את אנשי המקצוע הטובים ביותר לביצוע פרויקט פינוי בינוי לוד ותבטיחו לעצמכם ראש שקט, ביצוע מיטבי ונטול בעיות ועיכובים.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו