חוק ההסדרים תמא 38

חוק ההסדרים תמא 38 – הכירו את השינויים שיעזרו לכם לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית בבניין שלכם

חוק ההסדרים תמא 38מדינת ישראל מגידה מגוון רחב של תיקונים בנושאים שהיא רוצה לקדם בכנסת. תיקונים אלה נקראים בשם חוק ההסדרים. נכון לכתיבת שורות אלה ישנם לא מעט שינויים בחוקה הקשורים לתוכניות התחדשות עירונית. לפני שנגע בעיקרי השינויים, חשוב שתכירו את תוכניות ההתחדשות העירונית שהחלו בישראל לפני מספר שנים. בשנים האחרונות מדינת ישראל מקדמת תוכניות התחדשות עירונית לבניינים ישנים. מטרת העל של התוכניות הללו היא לשקם מבנים ישנים ולחזק אותם לקראת התמודדות עם רעידת אדמה. מביני עניין בתחום סבורים כי מיקומה הגאוגרפי של מדינת ישראל מגדיל את הסיכויים לרעידת אדמה בשנים הקרובות, ולכן המדינה החלה בתוכניות התחדשות עירונית לחיזוק מבנים ישנים. חשוב להדגיש כי מטרת העל של התוכניות הללו היא אינה שיקום שכונות אלא חיזוק מבנים לקראת התמודדות עם רעידת אדמה. מתגוררים בבניין ישן ורוצים לבחון את היתכנות התוכניות הללו בבניין שלכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם.

 

חוק ההסדרים תמא 38: כל מה שאתם חייבים לדעת על תוכניות להתחדשות עירונית

לפני שנצלול לכל הפרטים אודות חוק ההסדרים, חשוב שתכירו את עיקרי התוכנית להתחדשות עירונית. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות תוכנית תמא 38\1 ותמא 38\2. נכיר מקרוב את עיקרי השינויים בכל בניין, את התוספות שכלל הדיירים מקבלים בדירתם, את מהלך הבנייה וכן את ההבדלים המשמעותיים ביותר בין כלל תוכניות ההתחדשות הקיימות כיום. מעבר לכך, נגע בטיפ פשוט שיכול לעזור לכם להגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי שגם הבניין שלכם יעבור התחדשות עירונית בשנים הקרובות. אז לפני שאתם ממהרים לחפש יזמים מקצועיים לתוכניות הללו, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

חוק ההסדרים תמא 38: לא כל בניין יכול לעבור התחדשות עירונית!

תחילה חשוב להדגיש ולומר כי לא כל בניין ישן יכול לעבור את תוכניות ההתחדשות השונות. כפי שציינו מעלה, המטרה המרכזית של התוכניות הללו היא לחזק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה. בשביל להגיע לכמה שיותר בניינים ישנים שמצבם הבטיחותי אינו במיטבו, המדינה החליטה להציב מספר נאי סף שיעזרו לה לערוך סינון ממוקד ולהגיע למבנים הזקוקים ביותר לעבודות החיזוק. בין כלל התנאים ניתן למנות את אי עמידת הבניין בתקן 413 או בניית הבניין טרם שנת 1980. בדיקה הנדסית הוכיחה שהבניין שלכם זקוק לעבודות חיזוק למרות שהוא אינו עומד בתנאים הללו? ייתכן שתוכלו ליהנות מעבודות התחדשות עירוניות בבניין שלכם.

 

חוק ההסדרים תמא 38: מה כלול בתוכניות ההתחדשות השונות? בשורות הבאות נביא את עיקרי התוכניות השונות

התוכנית הראשונה היא תמא 38\1. תוכנית זו כוללת חיזוק של מבנים ישנים והוספת חדרי ממד לכל דירות הבניין. חשוב להדגיש כי במסגרת תוכנית זו לא הורסים את הקיים, אלא מחזקים אותו. עבודות החיזוק כוללות בחינה מקצועית של הבניין, איתור מדוייק של כל כשלי הבנייה שמהווים סכנה לבטיחות הבניין בעת רעידת אדמה ובניית תוכנית סדורה לחיזוק כלל הנדרש. במהלך כל שלבי הבנייה אנשי מקצוע יפקחו על ההתקדמות במטרה לוודא כי הבניין אכן עובר תוכנית חיזוק משמעותית שתבטיח לדיירים רמת בטיחות מרבית. בתום כל שלבי העבודה הבניין יבחן לעומק בכדי לוודא כי העבודות אכן הושלמו והבניין עומד בכל תקני הבטיחות הנדרשים. במידה וישנן חריגות, הבניין לא יוכל לקבל טופס 4 ולאכלס את היחידות החדשות באופן חוקי.

 

בפרוייקט תמא 38\1 הדיירים מתגוררים בדירתם לאורך כל שלבי הבנייה

חשוב להדגיש כי לאורך כל שלבי העבודה הדיירים מתגוררים בדירתם. רוב ככל עבודות הבנייה נעשות בתשתיות הבניין ובחליקיו החיצוניים, כך שהדיירים יכולים להמשיך ולהתגורר בבניין. בשונה מפרוייקטים אלה, תוכניות תמא 38\2 שונות בתכלית. בשורות הבאות נגע בעיקרי התוכנית החדשה המיושמת בעיקר על בניינים בודדים.

 

הכירו את תוכנית הריסה ובניה – תמא 38\2

לעומת תוכנית זו, תוכנית תמא 38\2 כוללת הריסת מבנים ישנים ובניית מבנים חדשים במקומם. תוכנית זו מתאימה בעיקר למבנים בודדים ואינה מיושמת על מבני שרשרת כמעט בכלל. חשוב להדגיש כי תוכנית זו מחייבת את כלל הדיירים לעזוב את דירת המגורים שלהם לכל תקופת הבנייה. במהלך הבנייה הקבלן ישלם לבעלי הדירה דמי שכירות חודשיים עד למועד קבלת המפתח של הדירה החדשה. גם פרוייקט זה מבטיח לכלל הדיירים שיפור ניכר בדירת המגורים שלהם. מעבר לעובדה שהם מקבלים דירה חדשה בבניין חדש, הדירה המתקבלת גדולה יותר, כוללת חדר ממד נוסף, מרפסת שמש ולעיתים אף חניה. בשורות הבאות נרחיב על השינויים מהשנים האחרונות, חוק ההסדרים תמא 38.

 

חוק ההסדרים בנושא אחוז המסכימים לפרוייקט

חוק ההסדרים מהשנים האחרונות מסייע לפרוייקטים רבים לצאת לפועל בקלות ובמהירות. השינוי המשמעותי ביותר הוא באחוזי המסכימים מכלל הדיירים לפרוייקטים של פינוי בינוי. עד לפני מספר שנים על מנת להתחיל פרוייקט של פינוי בינוי היזם נדרש להחתים לכל הפחות 80% מכלל דיירי הבניין. כיום השאיפה היא לאשר פרוייקטים על ידי החתמה של רוב מינימלי – 51% בלבד. חשוב להדגיש כי שינוי זה יאפשר לפרוייקטים רבים לצאת לפועל, פרוייקטים שעומדים ללא כל תנועה במשך שנים בגלל מספר סרבנים.

קולם של עברייני בניה אינו נספר

שינוי נוסף ומשמעותי במיוחד הוא התמודדות עם עברייני בנייה. עברייני בנייה שפלשו או הרחיבו באופן שאינו חוקי ברוב המקרים יתנגדו להתחלת הפרוייקט. הסיבה לכך ברורה – לאחר תום הפרוייקט הם יקבלו דירה המותאמת לדירתם המקורית טרם הפלישה או החריגה. ישנם אנשים רבים שיקבלו דירות קטנות יותר לאחר תום הפרויקט, מה שגורם להם לסרב לתחילתו. במסגרת השינוי לא יתחשבו בדעתם של עברייני בניה כלל כך שהם לא יספרו בתור סרבנים. כלל השינויים הללו ועוד רבים נוספים נועדו בכדי לקדם פרוייקטים רבים של פינוי בינוי במהירות המרבית. חשוב להדגיש ולומר כי הפרוייקטים הללו אינם מצריכים מהדיירים לשלם על השיפוצים והשינויים בדירתם. הפרוייקטים הללו חינמיים לחלוטין, למרות שהדיירים נהנים משדרוג משמעותי בשווי הדירה שלהם.

 

פרויקט ללא תשלום

אז איך בכל זאת הקבלנים והיזמים מרוויחים? הרווח של הקבלנים מגיע בעיקר ממכירת יחידות הדיור החדשות בבניין. במרבית הפרוייקטים הקבלנים מקבלים אישורים לבנות עוד מספר קומות נוספות על הבניין. הבניה הזו מאפשרת לקבלנים למכור את יחידות הדיור החדשות וליהנות מרווחים שיהפכו את כל הפרוייקט לכדאי עבורם. רוצים לקדם פרוייקט של תמא 38 או פינוי בינוי בבניין שלכם? חשוב לדעת כי אתם לא חייבים לחכות לדפיקות הדלת של היזם זיציע לכם לחתום על קידום תוכנית. יש לכם דרך פשוטה להגדיל משמעותית את הסיכוי לפרוייקט של פינוי בינוי או תמא 38 בבניין שלכם. איך עושים את זה? המשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

כך תקדמו פרוייקט התחדשות עירונית בבניין שלכם

כל שאתם צריכים לעשות זה ליצור קשר עם יזמים מקצועיים ומנוסים שמכירים היטב את כל השיטות לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית. יזמים מקצועיים ידעו לבחון את היתכנות הפרוייקט בבניין שלכם מה שיחסוך לא מעט זמן יקר על בירורים ובירוקרטיות. מעבר לכך, יזם מקצועי מכיר את כל השלבים הנדרשים ויודע בדיוק מה לעשות בכדי לקדם פרוייקטים אל עבר שלבי החתימות ושלבי הביצוע במהירות המרבית. מנגד, בחירה נכונה עלולה לגרום לפרויקט שלכם להישאר תקוע במשך שנים ארוכות.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו