טופס החתמת דיירים פינוי בינוי

טופס החתמת דיירים פינוי בינוי

מתכננים לקדם פרויקט של פינוי בינוי בבניין המגורים שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שיסייעו לכם להשלים את כל שלבי הפרויקט בצורה מקצועית, מדוייקת ומיטבית. אנשים רבים מתחילים בפרויקטים הללו ללא הכנה מוקדמת וללא היכרות עם שלביו השונים. חוסר ידע חיוני זה עלול לגרור טעויות רבות בדקך, תחושת אי וודאות מתמדת ובחירות שגויות של אנשי מקצוע שאינם מקצועיים. אז רגע לפני שאתם מורידים מהרשת טופס החתמת דיירים פינוי בינוי ומתחילים במלאכה, חשוב שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות.

 

הכירו את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם להשלים את כל שלבי החתימות במהירות ובדיוק רב

במאמר זה נביא מספר דגשים חשובים אודות טופס החתמת דיירים פינוי בינוי. בניגוד למקובל לחשוב, ישנם לא מעט פרטים חשובים שחייבים להכיר טרם החתמת הדיירים על טופס ייעודי לקידום הפרויקט. אך קודם לכן, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות הפרויקט. פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית הגדולה להתחדשות עירונית. בשנים האחרונות המדינה מקדמת פרויקטים רבים ושונים של התחדשות עירונית במטרה להבטיח את יציבותם של המבנים הישנים ביותר בעת רעידות אדמה. רוצים להכיר את הפרויקטים השונים? הנה לכם הפרויקטים המובילים ביותר.

הפרויקטים המובילים בתוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

פרויקט זה כולל חידוש מבנים ישנים. במסגרתו חברת בנייה מקצועית ומוכשרת תערוך עבודות חיזוק רבות למבנים ישנים במטרה להבטיח שהם יוכלו להישאר לעמוד על תילם בעת רעידות אדמה. פרויקט זה אינו כולל הריסה של המבנים ולאורך כל שלביו דיירי הבניין ממשיכים להתגורר בדירות המגורים שלהם. במסגרת הפרויקט דיירי הבניין נהנים משינויים רבים, בראשם חיזוק המבנה והתאמתו לתקן 413, הוספה של מעלית, הוספה של חדר ממ"ד לכל דירה, הוספה של מרפסות שמש ועוד.

  • פרויקט תמא 38/2

פרויקט זה כולל הריסה של מבנה בודד לטובת בניית מבנה חדש. במסגרת פרויקט זה מפנים את דיירי הבניים במטרה להרוס אותו. לאחר הריסתו, חברת הבנייה שנבחרה תבנה בניין מגורים חדש וגבוה יותר הכולל את כל תקני הבטיחות המחמירים ביותר. דיירי הבניין נהנים מתוספות רבות, ביניהן חניה צמודה לכל דירה, מעלית, חדרי ממ"ד, מרפסות שמש ועוד.

פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית היא פינוי בינוי. במסגרת פרויקט זה הורסים מתחם גדול הכולל מספר בניינים. לאחר הריסת המתחם כולו, ניתן לבנות מגדלי מגורים מפוארים ורבי קומות. הפרויקטים הללו נחשבים למתגמלים ביותר אך גם לארוכים ביותר. במסגרת הפרויקטים הללו דיירי הבניין המקורי מקבלים חניה צמודה, דירה גדולה בקומה גבוהה, מספר מעליות, לובי מפואר, מרפסות שמש ועוד. 

רוצים לקדם את פרויקט הדגל במתחם המגורים שלכם? חשוב שתכירו את כל שלבי הפרויקט לפני שאתם מתחילים. בשורות הבאות נכיר מקרוב את טופס החתמת דיירים פינוי בינוי למטרת קידום הפרויקט. 

 

אל תוותרו על כמה שיותר חותמים! אחוז הסכמה גבוה יותר מגדיל את הסיכויים לפרויקט מהיר ומוצלח

חשוב להדגיש ולומר כי הפרויקטים הללו לא יכולים להתקדם ללא מתן אישורם של מרבית דיירי הבניין. בתחילת הדרך של הפרויקט ניתן היה לקדם אותו רק בתנאי שכל דיירי המתחם חתמו על אישור תחילתו של הפרויקט. במילים אחרות, אם היה אדם אחד בלבד המתגורר במתחם המגורים שהיה מביע את התנגדותו לפרויקט, לא היה ניתן לקדמו. נתון זה גרר בעיות רבות והעיב לא מעט קשיים על התקדמותם של פרויקטים רבים, מה שהביא לשינוי בשנת 2006, לפיו די ב 80% מהסכמתם של דיירי הבניינים. נתון זה עובר שינויים בשנים האחרונות במטרה לאפשר את התקדמות הפרויקט אף ברוב נמוך יותר.

 

יזמים רבים בוחרים לוותר על פרויקטים בהם אחוז ההסכמה נמוך – חוששים מהערמת קשיים של המתנגדים

חשוב להדגיש כי יזמים רבים בוחרים לוותר על פרויקטים בהם יש אחוזי הסכמה נמוכים באופן יחסי. על אף שעל פי חוק אחוז ההסכמה עלה על האחוז הנדרש בכדי שניתן יהיה לקדם את הפרויקט, יזמים רבים חוששים כי המתנגדים לערימו קשיים ויניחו מקלות בין גלגליו של הפרויקט. לכן, קיימת חשיבות רבה לקבל את אישורם של כמה שיותר דיירים, לא די ברוב מינימלי המאפשר את תחילתו של הפרויקט על פי חוק.

תוהים מדוע שיהיו דיירים שיתנגדו להגדלת דירתם ולהשבחה של עשרות אחוזים השוויה? ישנן לא מעט סיבות לכך, נמנה בקצרה את הסיבות המרכזיות.

הסיבות השכיחות ביותר להיתנגדות דיירים לחתימה על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי:

  • חריגות בנייה 

אחת הסיבות השכיחות ביותר להתנגדות לחתימה על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי היא חריגות בנייה. דיירים רבים חרגו בבניית דירתם ללא היתר, מה שלא יחשב בחישוב הדירה הבאה שיקבלו. כלומר, ישנם דיירים שדירתם המקורית היא בגודל של כ 80 מטרים רבועיים. לאחר הרחבה שאינה חוקית גודל דירתם הוא כ 120 מטרים רבועיים. חברת הבנייה תעניק להם תמורה על בסיס 80 מטרים בלבד, כך שלאחר כל שלבי הפרויקט הם יקבלו דירה קטנה מדירתם בפועל (אמנם גדולה מ 80 מטרים, אך קטנה מ 120 מטרים). נתון זה הופך את הפרויקטים הללו ללא כדאיים עבור עברייני בנייה.

חשוב להדגיש כי בשנים האחרונות קידמו חוק שימנע את השתתפותם של עברייני הבנייה בספירת הצבעת הדיירים. כלומר דיירים שביצעו חריגות בנייה בדירתם לא יוכלו להביע את התנגדותם להתקדמותו של הפרויקט.

  • דיירים מבוגרים

סיבה נוספת בגינה רבים מביעים את התנגדותם לפרויקט זה היא גילם של הדיירים. כפי שציינו מעלה, פרויקט פינוי בינוי אורך זמן רב. דיירים מבוגרים רבים מעדיפים להישאר לגור בדירת המגורים שלהם כפי שהם רגילים, מאשר להמתין שנים ארוכות לקבלת דירה טובה וגדולה יותר. 

  • דיירים שאינם מאמינים ביזם או בחברת הבנייה

עוד סיבה שגוררת התנגדותם של דיירים רבים לחתימה על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי היא בחירה שנויה במחלוקת של יזם או חברת בנייה. לא אחת קורה שהיזם או שחברת הבנייה לא מתקבלים באהדה על כלל הדיירים. במקרים חריגים הדבר עלול להוביל לסירוב חתימה על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי.

  • דיירים שמנסים לקבל יותר
אחת הסיבות השכיחות ביותר לאי הסכמתם של רבים לחתום על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי היא ניסיון לקבל יותר. בהליך המשא ומתן בו דנים על התמורות של כל דירה, ישנם דיירים שתמיד מנסים לקבל יותר. במידה וחברת הבנייה יכולה לתת יותר, ברוב המקרים מגיעים להבנות ברורות ומוסכמות. אך במקרים בהם חברת הבנייה לא יכולה לתת יותר, ישנה בעיה של ממש שעלולה להוביל לסירוב הדיירים לחתום על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי.

 

לחתום על מעין בלעדיות ליזמים גדולים ומקצועיים

חשוב להדגיש כי מעבר לטופס החתמת דיירים פינוי בינוי באשר למתן אישורם לתחילתו של הפרויקט, ישנם יזמים רבים שידרשו מהדיירים חתימה על טופס ייעודי המעניק להם מעין בלעדיות על בחינת העסקה במטרה להגיד הצעה מדוייקת הכוללת את כל הפרטים הנדרשים. ישנם יזמים רבים עם ניסיון עשיר בתחום הדורשים מהדיירים לחתום על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי במטרה להבטיח את הבלעדיות שלהם עד למתן ההצעה. חשוב להדגיש כי ללא חתימה על טופס זה, הדיירים יכולים לאבד את האפשרות של עבודה עם יזמים מקצועיים, ולכן ישנם רבים שבוחרים לחתום על הטופס.

 

בעד ונגד – האם כדאי לכם לחתום על בלעדיות ליזם?

מנגד, חתימה על טופס החתמת דיירים פינוי בינוי ליזם אחד בלבד תבטל את האפשרות לערוך השוואה בין כמה יזמים במקביל. לכן, ישנם רבים שבוחרים לוותר על החתימה ליזמים מקצועיים ולערוך השוואה בין כמה יזמים ללא חתימה על טופס בלעדיות כלל. חשוב להבהיר כי ברוב המקרים החתימה מאפשרת ליזם לבצע מגוון רחב של עבודות בדיקה במטרה להגיש הצעה מפורטת הכוללת את כל הפרטים הנדרשים. ללא חתימה טופס החתמת דיירים פינוי בינוי מול היזם, ההצעה שתתקבל תהיה לא מדוייקת ולא מחייבת.

 

הכירו את השלבים הבאים שתידרשו לעבור עד לקבלת המפתח לדירה החדשה

מעבר לכך, חשוב להדגיש ולומר כי הליך פינוי בינוי כולל שלבים רבים ומורכבים, מה שמחייב אתכם להתאזר בסבלנות. בין כלל השלבים הנדרשים חייב לעבור דרך רשות הבינוי והשיכון במטרה להכריז על השטח כמיועד להתחדשות עירונית, לבנות תוכנית מתאר עיר חדשה הכוללת את השתלבותן של יחידות דיור רבות חדשות באזור, לעבור שתי וועדות מקצועיות, לנהל משא ומתן עם כלל הדיירים, לחכות למתן אישורי הריסה ולהתחיל בשלבי הבנייה של מגדלי מגורים רבי קומות.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו