יזמים פינוי בינוי

יזמים פינוי בינויאם אתם מחפשים מידע על יזמים פינוי בינוי, חשוב גם לחפש מידע בנוגע לעורכי דין העוסקים בענף, קבלני שיפוצים שונים, כדאי לחפש המלצות לייעול התהליך ועוד. מאחר שהפרויקטים האלו מורכבים למדי, חשוב להשתמש בכל הטיפים והדגשים שניתן לקבל. הנה חלק מהם, המשיכו לקרוא. 

ישנם לא מעט יזמים פינוי בינוי בארץ, אבל כמובן שלא כולם נוצרו שווים וכמובן שכל אחד מהם יספק לכם איכויות שונות של שירות. ובסופו של דבר, התפקיד של היזם הוא לשרת אתכם – הדיירים. אם ככה, מה חשוב לדעת על יזם פינוי בינוי, כיצד בוחרים אחד ומה הדגשים הכי מהותיים בתהליך הזה? הנה המדריך המלא לפניכם. 

קצת על בחירת היזם הנכון לפינוי בינוי 

בחירת יזם נדל"ן היא משימה לא פשוטה, בטח ובטח כאשר מדברים על פרויקטים של פינוי בינוי. מכיוון שיש כל כך הרבה שיקולים לעשות, זה יכול להיות מאוד מורכב, ולכן רוב האנשים מסתייעים בעורך דין פינוי בינוי כדי לאתר את היזם הנכון. כמו כן, ניתן להסתייע בעורך הדין גם כדי לנהל משא ומתן מול יזמים פינוי בינוי. 

חלק מהדברים העיקריים שעליכם לקחת בחשבון בעת בחירת יזם פינוי בינוי הם:

1) מקום הפרויקט ומיקום היזם.

2) ניסיון היזם בפרויקטים כמו שלכם.

3) התדמית, המוניטין והרקורד של היזם בענף הבינוי.

4) העלויות, הביטחונות, הערבונות והתמורות שהיזם מוכן לספק לעסקה לטובת הדיירים.

5) ההיכרויות המקצועיות והקשרים העסקיים של אותו יזם עם אדריכלים בתחום, קבלנים, מהנדסי בניין ועוד. 

מה הסיכונים בבחירת יזם פינוי בינוי לא מקצועי?

למרות שאולי תוכלו לקצץ בעלויות עם יזם נדל”ן לא מקצועי, עליכם לשקול גם את הסיכונים הכרוכים בבחירת יזם פינוי בינוי שאין לא מספיק ניסיון. למשל, אם היזם שלכם לא יודע על תקנות הבנייה באזורכם ובונה ללא היתרים, הוא עלול להיקנס והבנייה עשוי שלא להיות בטיחותית. 

כמו כן, לא חסרים מקרים בהם יזמי נדלן פושטים את הרגל באמצע תהליכי בנייה, מה שמותיר את הדיירים של הבניין בתוך כאוס אחד שלם וקטסטרופה כלכלית. בנוסף לסיכונים הללו, כדאי לשקול גם את הזמן שלוקח ליזם לא מקצועי לבנות משהו או לסיים פרויקט פינוי בינוי. 

אם היזם לא מספיק מנוסה בתחום הזה, התהליך עלול לקחת יותר זמן מהצפוי ולעלות לדיירים יותר כסף. בשורה התחתונה, הדיירים יפסידו כסף על ההשקעה שלהם אם הפרויקט לא יעמוד ביעדים של אותו יזם לא מנוסה. וכאשר אתם בוחרים מיזם מנוסה ומקצועי, אתם יודעים שההשקעה שלכם תטופל היטב מתחילתה ועד סופה ושהיא תתבצע על פי התקנות הקבועות בחוק.

מה האחריות של יזם פינוי בינוי? 

ליזם פינוי בינוי חשוב להבין את תהליך פינוי הבינוי, ולהבין כיצד הוא משפיע על הפרויקטים שלו בצורה רוחבית, כיצד תהליכי פינוי בינוי משליכים על עבודתם של קבלנים, מהנדסי בנייה, אדריכלים ועוד. אי לכך, יזם פינוי בינוי יכול להיות בעלים, יזם או משקיע בפרויקט נתון. יזמים פינוי בינוי עשויים לעבוד גם במגזר הפרטי או במגזר הציבורי, כאשר תחומי האחריות שלהם ישתנו בהתאם למה שהם מחפשים להשיג ובהתאם לסוג הפרויקט. 

בתוך כך, ליזמי פינוי בינוי יש הרבה מה לתרום לתהליך הבנייה כשהם מופקדים על פרויקטים הדורשים שיפוץ וחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה. הם יכולים לעזור בתכנון, מימון ובנייה של פרויקטים שישנו את האופן שבו בניין נראה ומתפקד. בהיבט זה, האחריויות של יזם פינוי בינוי כוללות פיתוח קרקע ומבנים למגורים, מתן ויצירת גישה לתחבורה ציבורית, לשירותים ציבוריים, השקעה בפיתוח תשתיות כגון כבישים, ניקוז, ביוב וכו'.

עוד סוגי אחריויות של יזמים פינוי בינוי 

חשוב לציין, יזמי פינוי בינוי נדרשים להיות מעורבים בתהליך הפיתוח מחדש, שהוא תהליך מסובך שיכול לקחת שנים. לפיכך, עליהם להיות מודעים לשינויים המורכבים המתרחשים בערים, כמו דמוגרפיה ושימושי קרקע שונים. היזמים גם צריכים להיות מסוגלים להבין כיצד השינויים הללו ישפיעו על המודל העסקי והרווחיות שלהם, על התמורות שיקבלו הדיירים במבנה ועוד. 

מטבע הדברים, על יזמים של פינוי בינוי להיות בעלי הבנה בתחומים פיננסיים, תנאי ותנודות שוק, אפשרויות מימון, סוגיות רגולטוריות, שימוש בקרקע, חוקי ייעוד, הערכות השפעת בנייה על הסביבה, חוקי בנייה, תוכניות פיתוח/עיצובים/שיטות בנייה וכו'. כל זאת ועוד, כדי לבצע החלטות נכונות לגבי הפרויקטים שלהם.

באיזה שלב צריך לאתר יזם פינוי בינוי?

התהליך של פינוי בינוי מורכב וארוך, כידוע, מה שאומר שיש שלב לכל פעולה שתצטרכו לבצע. למשל, הגשת בקשה לאישור פינוי בינוי היא פעולה שנוקטים בה רק לאחר שמנפיקים את כל המסמכים הנדרשים. בדומה לכך, יש צורך לאתר יזם פינוי בינוי רק כאשר הדיירים מוכנים להתחיל לגבש הצעת תוכנית בנייה.

בדרך כלל, הסדר הנכון הוא קודם כל לאתר עורך דין פינוי בינוי. זאת, משום שאתם תצטרכו בהמשך לנהל משא ומתן עם היזם שלכם, מה שכדאי לעשות בעזרתו של עורך הדין. ובאותה נשימה, חשוב להדגיש כי ההמלצה הכי נכונה היא, לשכור סיוע משפטי עצמאי לטובת הדיירים. הדיירים לא צריכים להסתייע בעורך הדין של היזם, גם אם הוא מציע להם לעשות זאת. 

מדוע הדיירים והיזם צריכים עורכי דין נפרדים?

מטבע התהליך הזה שנקרא פינוי בינוי, הדיירים כל הזמן נמצאים בסוג של מיקוח או משא ומתן מול היזם שמלווה את הפרויקט. כפועל יוצא מזה, הדיירים והיזם לא יכולים לקבל שירות משפטי מאותו עורך דין. זו דרך מהירה להוביל לניגוד עניינים, ועל מקרים כאלו קמים ונופלים פרויקטים רבים של בנייה. 

בין אם תאתרו יזמים פינוי בינוי בתחילת התהליך או בהמשכו, זכרו תמיד שהסיוע המשפטי שתקבלו צריך להיות לטובתכם. ברגע שעורך הדין מלווה גם את היזם, אותו עורך דין נמצא בניגוד אינטרסים בעייתי מאוד. וזו הסיבה לכך שחשוב שהדיירים יקבלו סיוע מאת עורך דין אשר משרת-משפטית אך ורק אותם. 

כמה זמן נמשך פינוי בינוי וכיצד היזם יכול לקצר אותו?

אם אמרו לכם שהתהליך של פינוי בינוי זריז ופשוט, לא סיפרו לכם את כל התמונה. התהליכים האלו יכולים לקחת חודשים וגם שנה עד קבלת האישור העקרוני לביצוע פינוי בינוי. לאחר שמקבלים את האישור לפינוי בינוי, יש להתאזר בעוד סובלנות כדי לעבור את התהליכים הבירוקרטיים השונים ותהליכי התכנון של הבנייה. 

האם יזמים פינוי בינוי יכולים להשפיע על משך הפרויקט? ואם כן, כיצד הם יכולים לעשות זאת? ובכן, אם היזם שלכם מנוסה ומכיר את נבכי המערכת, הוא בהחלט יכול לפעול בכל מיני דרכים שונות כדי לקצר ולייעל כל מיני תהליכים בירוקרטיים שונים. למשל, יזמי נדל"ן אשר יש להם קשרים עסקיים טובים עם אנשי מקצוע אחרים יכולים בקלות יתרה להתחיל להניע תהליכים מגוונים, לרבות תהליכי בנייה. 

אם פרויקטים מסוימים יכולים לקחת שנתיים (כולל ההמתנה לקבלת אישור פינוי בינוי), פרויקטים אחרים יכולים גם להימשך יותר משנתיים. הכול תלוי ביעילות והניסיון של היזם שלכם, של עורך הדין, הקבלנים וקבלני המשנה, מהנדס הבנייה, בזמינות של חומרי הבנייה, ביעילות של הפועלים ועוד. 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו