מהי עלות חיזוק בניין במסגרת תמ"א 38

מהי עלות חיזוק בניין במסגרת תמ"א 38 – הכירו את עלויות הפרוייקטים השונים של התחדשות עירונית

מהי עלות חיזוק בניין במסגרת תמא 38מתגוררים בבניין ישן ורוצים ליהנות מחיזוק בניין במסגרת תמא 38? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות תוכניות התחדשות עירונית. נכון לכתיבת שורות אלה יש מספר תוכניות שונות הכוללות שלבים שונים לחיזוק מבנים. בהמשך המאמר נכיר את כל השיטות הטובות ביותר שמחזקות אלפי מבנים ישנים בכל רחבי ישראל. מעבר לכך, נכיר את ההבדלים המהותיים בין התוכניות השונות, נגע בתנאי הסף להיתכנות התוכניות, בכלל התוספות שהן מעניקות לדיירי הבניין וכמובן ניתן טיפ פשוט שיעזור לכם לקדם תוכניות התחדשות עירונית בבניין שלכם. אז רגע לפני שאתם חותמים ליזם הראשון שדופק על דלת דירתכם במטרה לקדם תוכניות התחדשות עירונית, כדאי שתפנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות.

 

הסיבה המרכזית להתחלת כל תוכניות ההתחדשות העירונית – חשש מפני רעידות אדמה

תחילה חשוב להכיר את הסיבה המרכזית בגינה מדינת ישראל החלה עם תוכניות התחדשות עירונית בשנים האחרונות. מומחים רבים סבורים כי תיתכן רעידת אדמה במדינת ישראל בשנים הקרובות. מיקומה הגיאוגרפי של המדינה בצירוף עוד מגוון נתונים גורמים למומחים בתחום להניח כי תיתכן רעידת אדמה משמעותית. במדינת ישראל יש לא מעט מבנים ישנים שנבנו לפני עשרות שנים ללא כל התחשבות בתקנים הקיימים כיום. מבנים ישנים אלה נמצאים בסכנה משמעותית לקריסה ולכן המדינה החלה בתוכניות התחדשות עירוניות הכוללות חיזוק מבנים ישנים שאינם עומדים בתקנים. זכרו, מטרת העל של התוכניות הללו היא חיזוק מבנים ישנים להתמודדות מיטבית עם רעידות אדמה. כל בניין יכול לעבור התחדשות עירונית? התשובה היא ממש לא. אז איך תדעו אם הבניין שלכם יכול לעבור תוכנית התחדשות? המשיכו לפסקה הבאה.

 

מהי עלות חיזוק בניין במסגרת תמ"א 38: רוצים ליהנות מפרויקט התחדשות עירונית בבניין שלכם? הכירו את כל התנאים להיתכנות הפרויקטים השונים

כפי שציינו, מטרת ההתחדשות היא להגן על מבנים ישנים מפני רעידות אדמה. במטרה להצליח להגיע לכמות גדולה של מבנים שזקוקים לחיזוק מהיר, המדינה בחרה מספר תנאי סף. מטרת התנאים הללו היא לערוך סינון בין כלל המבנים הקיימים בישראל ולהצליח להגיע כמה שיותר מהר למבנים שנמצאים ברמת הסכנה הגבוהה ביותר לקריסה. מהם התנאים? התנאים המרכזיים הם אי עמידה בתקן 413 ובניית הבניין לפני שנת 1980. הבניין שלכם עומד בתנאים הללו? בהחלט ייתכן שהוא יעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. אז אילו תוכניות קיימות כיום? כפי שציינו יש לא מעט תוכניות התחדשות עירונית, בשורות הבאות נכיר מקרוב את תוכניות הדגל.

 

תוכניות הדגל של פרויקט התחדשות עירונית הן:

  • תמא 38

תוכנית הדגל שהתחילה את הפרויקט של התחדשות עירונית לפני לא מעט שנים היא תוכנית תמא 38. תוכנית זו נועדה בכדי לחזק מבנים ישנים בעזרת עיבוי יסודות, איתור מדוייק של כשלי בנייה, תיקון והתאמת מבנים לתקנים המחמירים ועוד. במרות השנים הושלו אלפי פרויקטים של תמא 38. מה כלול בתוכנית? במסגרת התוכנית הבניינים הישנים מקבלים חיזוק על הבסיס הקיים. בשונה מהתוכניות הבאות, בתוכנית זו לא הורסים את המבנים הישנים, אלא מחזקים אותם. במסגרת התוכנית מהנדסים מקצועיים בוחנים את עמידות המבנה ומאתרים את הכשלים המרכזיים. במהלך כל עבודות החיזוק אנשי מקצוע מפקחים מקרוב במטרה לוודא שהכל נעשה כשורה ומיד עם תום העבודות הבניין נבדק בקפידה במטרה לוודא כי הוא אכן יציב ועומד בכל התקנים הקיימים. מה כלול בתוכנית? מעבר לחיזוק חיצוני, הבניין כולו יעבור שיפוץ, יוסיפו מעלית, ממד לכל דירה ומרפסת שמש.

  • תמא 38\2

התוכנית הבאה היא תמא 38\2. תוכנית זו היא תוכנית מתקדמת שכל מטרתה היא להרוס מבנים ישנים ולבנות מבנים חדשים במקומם. חשוב להדגיש כי תוכנית זו ברוב המקרים מיושמת על בניינים בודדים בלבד, בעוד התוכנית הראשונית מיושמת בעיקר על קבוצות של מבני שרשרת. במסגרת התוכנית הדיירים מפונים מדירתם, הורסים את הבניין כולו ובונים בניין חדש ומעט גבוה יותר. ברוב הפרויקטים מוסיפים כ 2 קומות נוספות לבניין. גם בתוכנית זו הדיירים נהנים מתוספות של מרפסות שמש, ממד לכל דירה ומעלית לבניין.

 

  • פינוי בינוי

התוכנית השלישית היא תוכנית פינוי בינוי. תוכנית זו מזכירה מאוד את התוכנית שהובאה מעלה, תמא 38\2. במסגרת תוכניות פינוי בינוי הורסים קבוצות בניינים במטרה לבנות במקומם מגדלים רבי קומות. במסגרת התוכנית כלל הדיירים מקבלים דירות חדשות הכוללות תוספת של חדר ממד וכן של מרפסות שמש. רוצים לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית בבניין שלכם? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו את הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את התשובה לשאלה מהי עלות חיזוק בניין במסגרת תמ"א 38?

 

כמה עולה לחזק מבנים ישנים? הכירו את המחירים הממוצעים

אז מהי עלות חיזוק בניין במסגרת תמ"א 38? התשובה היא בין 3,000,000 שקלים לבין 10,000,000 שקלים. עלויות הבנייה, חיזוק המבנה, הוספת חדרי ממד, הוספת מרפסות שמש, שיפוץ פנימי וחיצוני של המבנה ובניית דירות חדשות עולה לא מעט כסף לקבלנים. ומי מממן את כל זה? לא הדיירים. חשוב להדגיש כי דיירי הבניין אינם מממנים את הפרויקטים השונים. התשלום עבור שירותי הבנייה מגיעים לקבלן ממכירת הדירות החדשות שנבנות כתוספת. יחידות הדיור הנוספות שייכות לקבלן, כך שהוא יכול למכור אותן לכל דורש ולשלשל לכיסו את הרווחים.

 

כך תוכלו לקדם פרויקט של התחדשות עירונית בבניין שלכם – אל תשבו ותחכו שהיזמים יפנו אליכם!

רוצים לקדם פרויקט של התחדשות עירונית בבניין שלכם? חשוב מאוד לדעת לעשות זאת נכון. אתם ממש לא צריכים לשבת בבית ולחכות לדפיקה בדלת של יזם שירצה להחתים אתכם על הסכמה להתחדשות עירונית בבניין שלכם. מה שאתם צריכים לעשות זה ליצור קשר עם יזמים מקצועיים ומנוסים שמכירים היטב את כל השלבים הנדרשים ויודעים לקדם פרוייקטים של התחדשות עירונית. כיום יש לא מעט יזמים שמחכים לפניות מהציבור לבחון את בניין המגורים ולבדוק את ההיתכנות של פרוייקט התחדשות בבניין. יזם מקצועי ידע לבחון את ההיתכנון בבניין שלכם בקלות ובמהירות רבה, כך שאתם יכולים לחסוך לא מעט זמן יקר. מעבר לכך, יזם מקצועי מכיר את כל שלבי הבירוקרטיה ויודע בדיוק מה עליו לעשות בכדי לקדם את הפרוייקט שלכם במהירות המרבית.

אל תתפשרו על מקצועיותו של היזם – יזם שאינו מספיק מקצועי עלול לגרור את התחלת הפרויקט במשך שנים ארוכות

לעומת זאת, בחירה לא נכונה של יזם שאינו מספיק מקצועי ומנוסה עלולה לגרור איחורים של שנים ארוכות בהתקדמות הפרוייקט. לכן, לפני שאתם ממהרים לחתום עם כל יזם שמגיע לדירתכם, חשוב לוודא כי הוא מקצועי ומנוסה עם תוכניות התחדשות עירונית. התוכניות הללו מעלו את ערך הדירה שלכם בעשרות אחוזים ומאפשרת לכם ליהנות מפטור ממס שבח. אז אם גם אתם רוצים לשפר את יציבות הבניין שלכם וליהנות מכלל היתרונות שיש לתוכניות השונות להציע, אל תתעצלו וצרו קשר עם היזמים המקצועיים ביותר שידעו לקדם את הפרוייקט בבניין שלכם.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו