סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות

סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירותמתכננים לשכור דירה שצפויה לעבור פרויקט של פינוי בינוי בשנים הקרובות? בשורות הבאות קבלו את כל המידע החשוב ביותר שאתם חייבים להכיר אודות סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות. אנשים רבים לא מודעים לכך שהם חייבים להוסיף סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות במטרה להבטיח לעצמם די זמן לפינוי הדירה במידה והיא תידרש לפינוי לצורך פרויקט של פינוי בינוי. ברוב המקרים, משכיר הדירה דואג להשלמת חוזה ייעודי ומדוייק לצורכי דירתו תוך היכרות עם התקדמות שלבי הפרויקט. כך או כך, חשוב שתכירו את הסעיף שיבטיח שלא תיזרקו מביתכם בהתראה קצרה.

 

קידום פרויקטים רבים של התחדשות עירונית – לא כולם יחייבו אתכם לפנות את הבית

בשנים האחרונות מדינת ישראל מקדמת מאוד פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. התוכנית הכללית של התחדשות עירונית כוללת שלושה פרויקטים מובילים. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הפרויקטים השונים, לרבות אופן הביצוע, התמורה המקובלת ומשך הזמן של הפרויקט. חשוב להבהיר כבר בפתיחת הדברים כי לא כל הפרויקטים כוללים פינוי של הנכס לטובת הריסתו. אז רגע לפני שאתם בוחרים את הדירה המדוייקת עבורכם, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להביא בחשבון לפני הבחירה של דירת המגורים הבאה שלכם.

מתכננים לשכור דירת מגורים חדשה? אין כל חשש לפינוי טרם תום החוזה. התוכנית להתחדשות עירונית מיושמת על מבנים ישנים במיוחד

התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית מיושמת בעיקר על מבנים ישנים במיוחד שנבנו לפני עשרות שנים. מתכננים לעבור לדירת מגורים חדשה שנבנתה בעשרים השנים האחרונות? הפרויקטים הללו אינם רלוונטים לגביכם. מנגד, במידה ואתם מתכננים לעבור לדירת מגורים ישנה, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. התוכנית הממשלתית מיושמת בעיקר על מבנים שנבנו לפני שנת 1980. למה דווקא על הבניינים הללו? בעיקר בגין תקן בטיחות שנכנס לתוקפו בשנה זו.

 

הכירו את תקן הבטיחות שיבטיח לכם הגנה מיטבית בעת רעידות אדמה

תקן בטיחות 413 הוא תקן שנועד להבטיח יציבות מבנים בעת רעידת אדמה. התקן התחיל להתקבל בבנייה בישראל בשנת 1975 אך הפך מחייב כחמש שנים לאחר מכן, בשנת 1980. כלומר מרבית המבנים שנבנו לפני שנת 1980 אינם כוללים את תקן הבטיחות בפני רעידות אדמה. אנשי מקצוע רבים המתמחים ברעשי האדמה חוששים כי מדינת ישראל עלולה לסבול מרעידת אדמה בשנים הקרובות, מה שהביא את המדינה ליצור תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית.

 

מתמודדים עם רעידות אדמה? לא מעט אנשי מקצוע חוששים כי אנו עתידים להתמודד בעתיד הקרוב

בניגוד למקובל לחשוב, מטרת העל של התוכנית היא אינה שיקום שכונות או חידוש מבנים ישנים, אלא הגנה עליהם מפני רעידות אדמה. במסגרת התוכניות השונות הבניינים יהנו מתקני בטיחות רבים ומחמירים, בנוסף לתקן 413. כפי שציינו מעלה, התוכנית הממשלתית כוללת שלושה פרויקטים שונים. רגע לפני שנכיר את חשיבותו של סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות, חשוב שתכירו את הפרויקטים השונים. לא כולם יחייבו אתכם להוסיף סעיף ייעודי להתראה טרם פינוי הדירה.

פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית הוא פינוי בינוי, אך הוא לא היחיד. הכירו את שלוש הפרויקטים המובילים בתוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

  • פינוי בינוי

פינוי בינוי בישראל הוא הפרויקט הגדול והמבוקש ביותר במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. פרויקט זה כולל הריסה של מתחם מבנים גדול לטובת בניית מגדלי מגורים רבי קומות. חשוב להדגיש כי במסגרת פרויקט זה מוסיפים עשרות ואף מאות יחידות דיור חדשות לאזור. דיירי הבניין נדרשים לפנות את דירותיהם רגע לפני תחילת שלבי הבנייה, מה שמחייב אתכם להתייחס לסעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות בחוזה שלכם. בשורות הבאות נביא את הדגשים החשובים לגבי חוזה שכירות ייעודי לפרויקט זה. 

התמורה המקובלת בפרויקט זה היא: דירה חדשה לכל דיירי הבניינים המקוריים, הגדלה של כ 25 מטרים רבועיים בגודל הדירה, הוספה של חדר ממ"ד לכל דירה, הוספה של מספר מעליות לכל בניין, הצמדה של חנייה פרטית, הצמדה של מחסן פרטי וכמובן הוספה של מרפסת שמש. כלל השינויים הללו ועוד רבים נוספים מאפשריפ לדיירי הבניין ליהנות מהשבחה משמעותית של עשרות אחוזים בשווי הנכס.

  • תמא 38

פרויקט נוסף במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית הוא פרויקט תמא 38. פרויקט זה שונה בתכלית מפרויקט פינוי בינוי והוא אינו כולל הריסה של מתחם המגורים הקיים. במסגרת פרויקט זה מחדשים את הקיים ומחזקים את יסודותיו. אנשי מקצוע מיומנים בוחנים היטב את המבנה הקיים במטרה לאתר את השינויים שצריכים להתבצע על מנת להבטיח יציבות מיטבית של המבנה הקיים. מתכננים לשכור דירה במתחם תמא 38? אתם לא תידרשו לפנות את הדירה כי דיירי הבניין ממשיכים להתגורר בדירותיהם לאורך כל שלבי הבנייה.

התמורה המקובלת בפרויקטים אלה היא: שיפוץ משמעותי של חזית הבניין, שיפוץ חדר המדרגות של הבניין, הוספה של מעלית, הוספה של מרפסת שמש לכל דירה, הוספה של חדר ממד לכל דירה ועוד. השינויים הללו אף הם מבטיחים לדיירי הבניין השבחה משמעותית בשווי הנכס.

  • תמא 38/2

הפרויקט הבא הוא פרויקט תמא 38/2 הדומה יותר לפרויקטים של פינוי בינוי. במסגרת פרויקט זה הורסים כליל בניין מגורים בודד לטובת בניית בניין מגורים חדש. בשונה מפרויקטים של פינוי בינוי, פרויקט זה נחשב לקטן ומהיר הרבה יותר. הוא אינו כולל הריסה של מתחם מבנים והוא אינו כולל בנייה של מגדלים רבי קומות. הבניין החדש שיוקם יוקם תוך הקפדה על כל תקני הבטיחות המחמירים ביותר שקיימים כיום במטרה להבטיח יציבות מיטבית בעת רעידות אדמה. 

התמורה המקובלת בפרוייקטים אלה היא: דירה חדשה וגדולה יותר, בניין חזק וחדיש, הוספה של חדר ממד לכל דירה, הוספה של מרפסת שמש לכל דירה, הוספה של מעלית וכן הוספה של חניות לכל דירה. 

 

אז מהו סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות? כל מה שאתם חייבים להכיר

רגע לפני שאתם בוחרים את דירת המגורים הבאה שלכם, חשוב שתכירו את כל משמעויות הפרויקטים הללו על חוזה השכירות. חשוב לדעת כי מרבית משכירי דירות שצפויות לעבור פינוי בינוי יכניסו לחוזה שלכם סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות. סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות הוא סעיף שאמור להסדיר מצב בו דיירי המבנה נדרשים להתפנות במטרה להרוס את הדירה. אנשים רבים בוחרים לוותר על השכרת דירה שנמצאת בהליך מתקדם לפינוי בינוי במטרה להבטיח את יציבותם בדירה. אך במידה ומצאתם דירה שעונה על כלל הצרכים שלכם, חשוב שתכירו את סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות.

 

רוצים להרוס את הבניין במסגרת תוכנית התחדשות עירונית? חשוב שתדעו על כך מספר חודשים מראש!

סעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות ברוב המקרים קובע כי דיירי הדירה ידרשו לפנות את דירתם בהתראה מראש. בחוזים רבים מדובר על הודעה מראש של שלושה חודשים, אך ישנם מצבים שונים וחשוב להיות ערים לכך. אם אתם יכולים לפנות את דירת המגורים שלכם בהתראה קצרת מועד, אין לכם בעיה אמיתית לשכור דירה המיועדת לפינוי בינוי. ברוב המקרים דירות אלה מתאימות לשותפים או לזוגות צעירים. אך אם אתם משפחה ששוכרת דירה עם כמה ילדים, חשוב לוודא כי סעיף זה יבטיח לכם מספיק זמן להתארגנות נינוחה לעזיבת הדירה.

 

אל תקלו ראש בסעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות – הוא יחסוך לכם לא מעט כאבי ראש בעתיד

ללא הסכמה על סעיף ייעודי זה, לא ניתן יהיה להשלים את השכרת הדירה. על כן קיימת חשיבות רבה להתייחס לסעיף זה בכובד ראש ולהגיע להסכמה ברורה בין הצדדים. לא אחת קורה שהתייחסות קלת דעת גוררת אי הבנות ואי הסכמות בעת הצורך לפנות את הדירה. תחסכו לעצמכם לא מעט כאבי ראש והתייחסו בכובד ראש לסעיף פינוי בינוי בחוזה שכירות.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו