פינוי בינוי אבן יהודה

אבן יהודה היא החלוצה שאישרה פרויקט פינוי בינוי על קרקע פרטית מרובת בעלים!

פינוי בינוי אבן יהודהבשנים האחרונות המדינה מקדמת פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. מטרת העל של התוכנית היא לחזק כמה שיותר מבנים ישנים ולנצל בצורה מיטבית את שטח הקרקע. אם גם מתחם המגורים שלכם צפוי לעבור שינויים במסגרת התוכנית להתחדשות עירונית, קיימת חשיבות רבה להמשיך לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר על הפרויקט הגדול ביותר בתוכנית התחדשות עירונית – פינוי בינוי אבן יהודה.

 

כל הדגשים החשובים שיובאו מטה:

בשורות הבאות נביא את כל המידע החיוני ביותר שאתם חייבים להכיר לפני שאתם מתחילים מסע ארוך שנים בשם פינוי בינוי. לא מעט אנשים נכנסים למסע זה ללא כל הכנה מוקדמת וללא היכרות עם הדגשים החשובים ביותר – מה שברוב המקרים גורר שלל בעיות, אי הבנות וחוסר הצלחה לעקוב מקרוב אחרי כל שלבי הפרויקט. לכן, בשורות הבאות נגע בנקודות הבאות:

  1. דגשים חשובים באשר לפרויקט הדגל של תוכנית התחדשות עירונית – פינוי בינוי אבן יהודה.
  2. היכרות עם עשרת הדיברות של הפרויקט – עשרת השלבים החשובים ביותר שכדאי שתכירו טרם תחילתו של הפרויקט במתחם המגורים שלכם.
  3. היכרות עם מדיניות הרשות המקומית אבן יהודה.
  4. תשובות למגוון שאלות חשובות כמו: איך בוחרים נכון חברת בנייה מקצועית? כמה מס שבח צריכים לשלם בגין השבחת הנכס? מהם ההבדלים בין הפרויקטים השונים בתוכנית התחדשות עירונית?
 

רגע לפני שאתם חותמים ליזם – הקדישו מספר דקות לקריאת השורות הבאות

יזם מקצועי דפק על דלת דירתכם וביקש את אישורכם לקידום פרויקט פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם? רגע לפני שאתם חותמים ומתחילים הליך ארוך שנים (בין 8 ל 12 שנים בממוצע), קיימת חשיבות רבה להקדיש מספר דקות לקריאת השורות הבאות. תחילה חשוב להכיר את פרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית – פינוי בינוי אבן יהודה.

תמ"א 38 VS פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי במסגרת התוכנית להתחדשות עירונית כולל שינויים רבים ומהותיים, בשונה מתוכנית תמ"א 38. פינוי בינוי כולל הריסה של הבניינים כולם לטובת הכנת תשתיות לבניית מגדלי מגורים רבי קומות. ברוב המקרים כל פרויקט של פינוי בינוי יכלול תוספת של עשרות יחידות דיור חדשות, ולעיתים אף מאות. 

קראו עוד על: השוואה בין תמ"א 38 לבין פינוי בינוי

מהי התמורה המקובלת בפרויקט פינוי בינוי אבן יהודה?

דיירי הבניינים המקוריים יקבלו דירות חדשות בבניינים רבי קומות. חשוב לדעת כי הבניינים החדשים יהיו גבוהים פי 3 לכל הפחות מגובהם של הבניינים שנהרסו. הדירות החדשות יהיו גדולות יותר ב 12 – 25 מטרים רבועיים. ההגדלה כוללת הוספה של חדר ממ"ד, מרפסת שמש ולעיתים גם מחסן צמוד. כמו כן חשוב לדעת כי בעלי הנכסים המקוריים יקבלו גם חניה צמודה לדירה. מדובר על השבחה של עשרות אחוזים בערך הנכס, בהשוואה לנכס הישן שעמד על תילו במשך עשרות שנים עד לרגע תחילתו של הפרויקט.

 

הדיירים ידרשו לשלם מס שבח בגין ההשבחה?

לא. כחלק ממגוון הטבות שנועדו למנוע כמה שיותר מכשולים בדרך לתחילתם של כמה שיותר פרויקטים, המדינה החליטה להעניק פטור מס שבח בגין ההשבחה. במילים אחרות, בעת המכירה, בעלי הנכסים לא ידרשו לשלם 25% משווי ההשבחה.

היזם מחכה לחתימה שלכם? לפני שאתם ממהרים לחתום, חשוב שתכירו את עשרת השלבים המרכזיים שתידרשו לעבור עד לקבלת המפתח לדירה החדשה.

 

הכירו את השלבים החשובים ביותר בדרך לדירה חדשה במסגרת תוכנית פינוי בינוי אבן יהודה:

הכרה של משרד הבינוי והשיכון במתחם המגורים שלכם כייעודי להתחדשות עירונית

כבר בשלב הראשון משרד הבינוי והשיכון חייב להכיר במתחם המגורים שלכם כמתחם ייעודי להתחדשות עירונית. ברוב המקרים הרשות המקומית פונה למשרד ובמקרים חריגים גם יזם נמרץ יכול לעשות זאת. המטרה: לוודא כי אכן ניתן להשלים פרויקט באזור מבחינת תשתיות ומיקום.

הכנת תוכנית בניין עיר חדשה

לאחר אישורו של משרד הבינוי והשיכון, נדרשת תוכנית בניין עיר חדשה. בתוכנית זו חייבים לכלול את כל השינויים שיתרחשו בקרקע בעקבות פרויקט פינוי בינוי אבן יהודה.

אישור התוכנית החדשה בשתי ועדות תכנון ובנייה

לאחר קבלת אישור משרד הבינוי והשיכון והכנת תב"ע חדשה, התב"ע עוברת לבחינתן של הוועדות השונות לתכנון ובנייה. חשוב להדגיש כי התב"ע חייבת לעבור את שתי הוועדות בשביל לקבל את האישור המיוחל שיאפשר מעבר לשלב הבא.

הודעה לכלל דיירי המתחם – עדכון מצב

התב"ע החדשה אושרה? כעת היזם או נציג הדיירים במתחם נדרש לעדכן בכך את כל דיירי המתחם. ברוב המקרים שלב זה נחשב לאחד השלבים הפשוטים והמהירים ביותר בפרויקט כולו.

בחירה של חברת בנייה מקצועית ומנוסה 

שלב זה הוא השלב החשוב ביותר בפרויקט כולו. בשלב זה דיירי המתחם נדרשים לבחור את חברת הבנייה המקצועית שתשלים את כל עבודות הבנייה. חשוב להבהיר שלא כל חברת בנייה מקצועית תדע להשלים בהצלחה פרויקטים של פינוי בינוי אבן יהודה.

בחירה נכונה תבטיח לכם חברה מיומנת שתשלים בהצלחה ובמהירות את כל שלבי הפרויקט, אך בחירה שאינה נכונה עלולה לגרור לא מעט בעיות, תקלות, עיכובים או אף אי יכולת להשלים את המלאכה.

ניהול משא ומתן עם כל דיירי המתחם – הכנת חוזים אישיים

בחרתם חברת בנייה מקצועית ומנוסה? כעת הגיע הזמן לנהל משא ומתן עם כלל דיירי המתחם. חברת הבנייה שלכם תנהל משא ומתן במטרה לכתוב חוזים אישיים לכל דייר. חשוב להדגיש כי מעבר לתמורה, בחוזים יש עוד סעיפים רבים וחשובים כמו תאריך מסירה, דיני איחורים ועוד. שלב זה נחשב לאחד השלבים הארוכים בפרויקט.

פינוי כלל דיירי המתחם בהסכמה

לאחר חתימה על החוזים כולם, חברת הבנייה תחל בשלבי פינוי מוסכם של כל דיירי המתחם. שלב זה אף הוא נחשב לאחד השלבים הפשוטים והמהירים ביותר בפרויקט.

קבלת אישור הריסה של הבניין

לאחר פינוי כלל הדיירים, חברת הבנייה תקבל את אישור ההריסה המיוחל. מיד עם קבלתו היא תחל להרוס את המבנים הקיימים במתחם, תפנה את הפסולת ותכין את התשתיות לבניית מגדלי מגורים רבי קומות.

הריסת הבניין, פינוי הפסולת והכנת התשתיות

בשלב זה העבודה מתבצעת בפועל. חברת הבנייה מגיעה עם כל ציוד הבנייה הנדרש ומתחילה במלאכת ההריסה.

בניית מגדלי המגורים החדשים

המתחם שוטח והתשתיות הוכנו? זה הזמן להתחיל במלאכת הבנייה של רבי הקומות החדשים. פרויקט פינוי בינוי אבן יהודה כולל בנייה של מגדלי מגורים גבוהים מהבניינים המקוריים פי 3 לכל הפחות.

היכרות עם כלל השלבים הללו תבטיח שתישארו מעודכנים בכל שלבי הפרויקט במתחם המגורים שלכם לאורך כל שנות העבודה. כעת, חשוב לעבור למספר שאלות שבוערות לרבים שעוברים פינוי בינוי אבן יהודה במתחם המגורים שלהם.

 

איך בוחרים נכון חברת בנייה מקצועית?

חברת בנייה מקצועית ומנוסה חיונית לפרויקט מוצלח של פינוי בינוי אבן יהודה. רוצים לבחור נכון? הנה לכם מספר צעדים פשוטים שיעזרו לכם בכך:

  1. צרו קשר עם כמה שיותר חברות בנייה הפועלות באזור המגורים שלכם – בחינה מעמיקה של כמה שיותר חברות בנייה מקצועיות באבן יהודה תאפשר לכם לערוך השוואה בין כולן. בעזרת ההשוואה תוכלו לוודא שהחברה שתבחרו בה אכן מקצועית ומנוסה.
  2. קראו כל פיסת מידע ברשת אודות החברות השונות – קראו כמה שיותר פרטים על חברות הבנייה באזור המגורים שלכם. חשוב לשים דגש על חוות דעת חיוביות והמלצות של לקוחות עבר. אם יש לכם אפשרות להגיע לפרויקט שבוצע על ידי החברה, הדבר יכול לתת אינדיקציה טובה באשר למקצועיותה.
  3. אל תתפשרו על הניסיון – בפרויקטים של פינוי בינוי אבן יהודה, הניסיון חשוב מאוד. ישנן חברות בנייה מקצועיות רבות שאינן ביצעו בעבר פרויקטים של פינוי בינוי, מה שיקשה עליהן מאוד את כל שלבי התהליך. לעומתן, חברות מיומנות ומנוסות ידעו בדיוק מה עליהן לעשות בכל שלב, מהם השלבים העומדים בפניהן, עם מי הן צריכות לדבר בכל שלב ועוד. הדגשים הללו מהווים יתרון משמעותי.

מדיניותה של אבן יהודה בכל הקשור לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית

ומה באשר למדיניותה של הרשות המקומית באבן יהודה? הרשות המקומית באבן יהודה מקדמת פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בשטחה. חשוב להדגיש כי היא מסייעת ליזמים רבים וכן לתושבי האזור לקדם יוזמות לשינויי תב"ע והכרה במתחמי פינוי בינוי עתידיים. רוצים לקדם פרויקט של פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם? קיימת חשיבות רבה לבחור נכון יזם מקצועי ולקדם את הפרויקט על פי השלבים שהובאו מעלה. רוצים להכיר את אחד הפרויקטים הגדולים ביותר של פינוי בינוי באזור? 

 

  • רחוב העצמאות ורחוב בן גוריון – כ 400 דירות שנבנות על ידי אאורה ישראל.
בשנה האחרונה הרשות המקומית באבן יהודה אישרה לראשונה פרויקט פינוי בינוי על קרקע פרטית מרובת בעלים. אישור חסר תקדים זה צפוי להבשיל לכדי פרויקט מפואר ולעוד לא מעט פרוייקטים שמבוצעים על קרקעות פרטיות מרובות בעלים. בחירה נכונה של אנשי מקצוע מיומנים תאפשר גם לכם ליהנות מפרויקט גדול ומוצלח יבטיח לכלל המעורבים בו דירות חדשות, גדולות ושוות הרבה יותר.

 

מעבר לפרויקטים של התחדשות עיורונית באבן יהודה, ישנם עוד פרטים רבים ומעניינים שכדאי שתכירו עליה

לאחר שנגענו בכל הדגשים החשובים ביותר אודות פרויקטים של פינוי בינוי באבן יהודה, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים חשובים אודות המקום. בשורות הבאות נרחיב אודות ראשיתה של אבן יהודה, גודל שטחה, כלל תושביה והאתרים המרכזיים בשטחה. כמו כן נכיר מקרוב את אפשרויות התחבורה הקיימות בה, את מיקומה הגיאוגרפי וכן את השכונות המבוקשות ביותר בקרבה. אז רגע לפני סיום, הנה לכם כל הפרטים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות אבן יהודה.

 

אבן יהודה מונה קרוב ל 15,000 תושבים בשטחה – הכירו את המועצה שלא מפסיקה לגדול

המועצה המקומית אבן יהודה משוייכת למחוז מרכז והחלה את דרכה בשנת 1932. קרוב לשני עשורים לאחר מכן, בשנת 1950 היא הוכרזה לראשונה בתור מועצה מקומית. בשנת 2012 החלו בתוכניות שכונה חדשה במועצה שמטרתה להגדיל את ולמשוך לקרבה תושבים רבים נוספים. נכון לכתיבת שורות אלה המועצה כוללת כ 15,000 תושבים בשטחה וצפויה להמשיך את גל העלייה מהשנים האחרונות, גם בשנים הבאות. מעמדם הסוציו אקונומי של מרבית תושבי אבן יהודה ממוצע עד גבוה והשכר הממוצע במועצה גבוה בכמה אלפי שקלים בהשוואה לממוצע השכר הכלל ארצי.

 

מיקומה הגיאוגרפי של אבן יהודה

מיקומה הגיאוגרפי של העיר מאפשר לכל תושביה ליהנות מערים גדולות השוכנות בקרבה. שכנות זו מבטיחה לתושבים מבחר מקומות עבודה בתחומים שונים. מרכזי קניות גדולים, שלל מקומות בילוי ופנאי, מוסדות תרבות ומרכזי חינוך איכותיים. במילים אחרות, מיקומה הגיאוגרפי של אבן יהודה מאפשר לכלל תושביה ליהנות מכל צורך ללא צורך בנסיעות ארוכות ממקום מגוריהם. הערים השוכנות בקרבתה של אבן יהודה הן: נתניה, קדימה, תל מונד, לב השרון ועוד. 

 

האתרים המובילים בשטחה ובסביבתה

כעת, חשוב שתכירו כמה מהאתרים המובילים שיש למועצה להציע לכלל תושביה בפרט, ולכל תושבי ישראל בכלל. בשורות הבאות נמנה כמה מהאתרים המובילים שיש לעיר להציע, והם:

 

  • פארק וטבע – יער אילנות.
  • מוזיאון ראשונים.
  • מסעדות ובתי קפה.
  • פארק בריכת החורף.
  • גן לאומי חוף השרון.
  • טרקטורון מעופף – אטרקציה משפחתית.
  • רייזר פארק.
  • חוף ים.
  • מרכזי קניות.
  • מוסדות חינוך איכותיים.
 

תחבורה ציבורית – קווי אוטובוס רבים פועלים בשטחה

כלל האתרים הללו מאפשרים לתושבי אבן יהודה ליהנות מהשלמת כל צורכם בקלות ובמהירות רבה. רוצים להתנייד בין כלל האתרים הללו בדרך הנוחה והמהירה ביותר? ראשית, חשוב להדגיש כי אבן יהודה אינה גדולה ולכן ניתן להתנייד בכל שטחה בעזרת אופניים. רוצים להיעזר בתחבורה ציבורית? בטח תשמחו לשמוע כי המועצה כוללת לא מעט קווי אוטובוס המניעים רבים מידי יום. אבן יהודה מציעה לכל תושביה שירותי תחבורה ציבורית איכותיים, תדירים ומהירים, כך שבעזרת מערך זה תוכלו להגיע לכל פינה במועצה וכן לערים רבות נוספות בכל רחבי ישראל.

 

השכונות המובילות

לאחר שנגענו באוכלוסייתה של המועצה, הכרנו את האתרים המובילים בשטחה וכן את אפשרויות התחבורה הציבורית שהיא מציעה לכל תושביה, קיימת חשיבות רבה לגעת בשכונות המצויית בקרבה. חשוב להדגיש כי אבן יהודה אינה מזכירה עיר באזורי מרכז הארץ. רמת הצפיפות בעיר נמוכה באופן ניכר וכן האזורים הפתוחים בשטחה רבים. 

 

השכונות באבן יהודה:

  • תל צור.
  • נווה הדר.
  • גבעת רימון.
  • חן. 
  • אחוזת מישורים.
  • לבאר גנים.
קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו