פינוי בינוי אשדוד

המדריך השלם להשלמת פרויקטים של פינוי בינוי במהירות ובהצלחה בעיר אשדוד!

פינוי בינוי אשדודאזורים רבים באשדוד נהנים מפרויקטים שונים של התחדשות עירונית. אם גם הבניין שלכם נמצא בעיצומה של התנהלות לקידום תוכנית פינוי בינוי אשדוד, השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. אנשים רבים חותמים ליזם הראשון שדופק על דלת דירתם בטענה כי הוא מקדם פרויקט של פינוי בינוי באזור. אך רגע לפני שחותמים, ישנם דגשים רבים וחשובים שחייבים להכיר אודות הפרויקט, אודות היזם ואודות חברת הבנייה שהוא עובד איתה. אז רגע לפני שאתם מתחילים מסע ארוך שנים לקידום פרויקט של פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם, כדאי שתקדישו מספר דקות בודדות לקריאת השורות הבאות.

 

אז מה חשוב לדעת לפני שחותמים ליזם הראשון שדופק על דלת ביתנו? כל הדגשים שיעזרו לכם לעבור בהצלחה פרויקט של פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם

בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים המשמעותיים ביותר במסגרת פרויקט פינוי בינוי אשדוד, נגע במדיניות הרשות המקומית בכל הקשור לקידום פרוייקטים מסוג זה, נלמד לבחור נכון את חברת הבנייה המקצועית ביותר שתדע להשלים בהצלחה ובמהירות את הפרויקט עבורכם ועוד. אך רגע לפני שנצלול לעומק הפרטים, חשוב שתכירו מספר מאפיינים בולטים לפרויקט הדגל במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית – פינוי בינוי.

 

עשרת הדיברות שאתם חייבים להכיר – השלבים המשמעותיים ביותר בפרויקט

פרויקט של פינוי בינוי כולל הריסה של מספר מבנים ישנים לטובת בנייה של מגדל או מספר מגדלים רבי קומות. גובה המגדלים החדשים יהיה גבוה פי 3 לכל הפחות מגובה הבניינים המקוריים שנהרסו. במסגרת פרויקט זה מוסיפים עשרות ולעיתים אף מאות יחידות דיור נוספות על אלה שהיו טרם תחילתו. הפרויקט מבטיח לדיירים בבניינים הישנים דירות חדשות וגדולות יותר. ברוב המקרים הדיירים יקבלו דירות חדשות הגדולות מדירתם המקורית ב 12 עד 25 מטרים רבועיים. התוספת כוללת חדר ממ"ד חדש לכל דירה, מרפסת שמש ולעיתים גם מחסן צמוד. רוצים לקדם את הפרויקט המתוכנן למתחם המגורים שלכם? בשורות הבאות תכירו את כל השלבים שתידרשו לעבור מרגע תחילת הפרויקט ועד לקבלת המפתח לדירה החדשה.

הכירו את עשרת הדיברות של פרוייקטי פינוי בינוי אשדוד:

הכרת משרד הבינוי והשיכון במתחם המגורים שלכם ככזה המיועד להתחדשות עירונית

בשלב הראשון משרד הבינוי והשיכון חייב להכיר במתחם המגורים שלכם ככזה המיועד לתוכנית התחדשות עירונית. יזמים רבים בתחילת דרכם מתחילים לקדם שלבים מתקדמים של הפרויקטים ללא אישור משרד הבינוי והשיכון – מה שעלול לגרור לא מעט עוגמת נפש הן של דיירי הבניין והן של היזם. על כן, חשוב להתחיל בשלב הראשון ולקבל את האישור של משרד הבינוי והשיכון שהכיר במתחם ככזה שיכול ליהנות מפרויקט של פינוי בינוי אשדוד.

 

הכנה של תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את כל השינויים הצפויים במסגרת התוכנית 

משרד הבינוי והשיכון נתן את אישורו והכיר במתחם ככזה המיועד לפרויקטים שונים של התחדשות עירונית? זה הזמן לעבור לשלב הבא – שלב בניית תוכנית בניין עיר חדשה. תוכנית זו חייבת לכלול את כל השינויים שצפויים לחול בעקבות השלמת הפרויקט. מטרת העל של תוכנית זו היא לוודא כי המתחם יכול להכיל כמות גדולה יותר של תושבים מבחינת כל התשתיות הקיימות באזור. ללא אישור של תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את הפרוייקט המיועד, לא יהיה ניתן לעבור לשלבים הבאים ולקדם את תחילתו.

 

בחינת התב"ע החדשה על ידי ועדה לתכנון ובניה – גם מקומית וגם אזורית

תוכנית בניין עיר חדשה נבחנת בקפידה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במידה והתוכנית עברה וקיבלה את אישורה של הוועדה המקומית, היא עוברת לבדיקה נוספת בוועדה האזורית על מנת לוודא כי התוכנית אכן מאפשרת להשלים את הפרויקט בהצלחה וללא פגיעה בתשתיות העירוניות. רק לאחר מתן אישורה של הוועדה האזורית ניתן יהיה לעבור לשלבים הבאים ולהתחיל לקדם את הפרויקט.

 

עדכון כל בעלי הנכסים במתחם הייעודי לפינוי 

מיד עם אישורן של הוועדות לתכנון ובניה, יזם הפרויקט או נציג הדיירים נדרש לעדכן בכך את כלל דיירי המתחם. שלב זה אינו אמור לקחת זמן רב וניתן להשלימו תוך מספר ימים בודדים אך חשוב להביא בחשבון מקרי קיצון בהם חלק מהדיירים אינם נמצאים בישראל וקשה להשיגם. לכן, מומלץ להתכונן לשלב הכולל מספר שבועות, ולא ימים בודדים.

 

בחירה של חברת בנייה מקצועית ומנוסה שהשלימה מספר פרוייקטים במסגרת התוכנית בעבר

הצלחתם להגיע לכל בעלי הדירות במתחם המגורים שלכם? כעת חשוב לעבור לשלב מרכזי ומהותי שישפיע על הצלחתו של הפרויקט כולו – בחירת חברת בנייה מקצועית. חשוב לגשת לשלב זה בכובד ראש ובהבנת חשיבותו הרבה. בחירה נכונה של חברת בנייה מקצועית ומנוסה תבטיח לכם פרויקט מדוייק ומהיר. מנגד, בחירה לא נכונה של חברת בנייה שאינה מקצועית ומנוסה עלולה לגרום לכם להתמודד עם עיכובים רבים, בנייה מרושלת והליך מורכב. אז רגע לפני שאתם בוחרים את חברת הבנייה הראשונה שהציעו לכם, קיימת חשיבות רבה להמשיך לקרוא את הפסקה הבאה.

אז איך בוחרים נכון חברת בנייה מקצועית ומיומנת בהשלמת פרוייקטים של פינוי בינוי אשדוד? ישנם מספר שלבים פשוטים שאתם חייבים להכיר

  • הכירו כמה שיותר חברות בנייה מקצועיות שעובדות באזור המגורים שלכם 
חשוב לערוך השוואה בין מספר חברות בנייה שונות על מנת להצליח לבחור את החברה הטובה ביותר. ערכו רשימה הכוללת את שמות כלל החברות שפועלות באזור המגורים שלכם.

 

  • ערכו השוואה בין כלל החברות וקראו כמה שיותר חוות דעת אודותיהן
קראו כמה שיותר מידע ברשת אודות החברות השונות ברשימה. חשוב לקרוא חוות דעת של דיירים שמתגוררים בדירות שהחברות בנו. סמנו את חברות הבנייה המומלצות ביותר ועברו לשלב הבא.

 

  • וודאו שהחברות השונות השלימו בעבר פרויקטים במסגרת פינוי בינוי אשדוד
בשלב זה חשוב לבחון את הניסיון של חברות הבנייה עם פרויקטים של התחדשות עירונית. חשוב לדעת כי ישנן חברות בנייה מקצועיות רבות, אך ללא היכרות עם כל השלבים הנדרשים במסגרת תוכנית פינוי בינוי אשדוד. על כן חשוב לבחון את ניסיון חברות הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית. החברות המנוסות ביותר ידעו בדיוק מה עליהן לעשות בכל שלב, מהם השלבים הבירוקרטיים שהן צריכות להיערך אליהם מבעוד מועד וכן כל השיטות הטובות ביותר לקידום הפרויקט במהירות מרבית.

בחירה נכונה תוך התייחסות לכלל הדגשים הללו תבטיח לכם חברת בנייה מקצועית שתדע למלא את כל הנדרש במהירות ובמקצועיות.

 

חתימה על חוזים אישיים וניהול משא ומתן להסכמת כלל הצדדים

לאחר שבחרתם את חברת הבנייה הטובה ביותר עבורכם, חשוב לעבור במהירות לשלב הבא – אחד השלבים הסבוכים ביותר בפרויקט, שלב חתימת החוזים. בשלב זה חברת הבנייה שלכם יושבת על חוזים מפורטים ואישיים של כלל הדיירים. מרבית הדיירים מנסים למקסם תמורות ודורשים דרישות גבוהות שכלל לא בטוח שיתקבלו על ידי חברות הבנייה השונות. ברוב המקרים ניתן להגיע להבנות והסכמות שיוסכמו על ידי שני הצדדים, אך לעיתים הדבר לוקח לא מעט זמן. לכן, חשוב להיערך לשלב ארוך וסבוך שיכול להוות מכשול משמעותי להתקדמות הפרויקט.

לאחר השלמת שלב זה, כלל דיירי הבניין יהיו חתומים על חוזים אישיים ומפורטים עם חברת הבנייה, מה שיקדם מאוד את שאר שלבי הפרויקט. בחוזים הללו ישנם סעיפים רבים הכוללים את התמורה המתקבלת לכל דייר, אך גם את התחייבויותיו של הקבלן, לרבות מועד מסירה. במילים אחרות, הקבלן מתחייב על מועד מסירה שהוא חייב לעמוד בו (אחרת ידרש לשלם קנסות מיותרים), מה שגורם לו לזרז את כל השלבים הבאים.

 

יציאה לשכירות על חשבון חברת הבנייה

לאחר החתימה על החוזים האישיים, דיירי הבניינים מתחילים לפנות את דירות מגוריהם לטובת הריסת המבנים. שלב זה אינו ארוך במיוחד וניתן להשלימו תוך מספר ימים בודדים. מפחדים מתשלומי שכירות למשך כל שנות בניית דירתכם החדשה? חשוב להדגיש כי הקבלן ישלם לבעלי הדירות דמי שכירות לאורך כל תקופת הבנייה של דירתם החדשה.

 

קבלת היתר הריסה לבניינים הישנים

לאחר פינוי כלל הדיירים, הקבלן יקבל אישור להריסת המבנים הקיימים. חשוב להדגיש כי פרויקט פינוי בינוי כולל הריסה של מתחם מבנים, ולא של מבנה בודד. לאחר קבלת האישור יהיה ניתן להתחיל בהריסת המבנים ובבניית הבניינים החדשים.

 

הריסת הבניינים ופינוי הפסולת על ידי חברת הבנייה שבחרתם

הריסת המבנים מחייבת את חברת הבנייה שלכם בניסיון בתחום. לאחר תום כל שלבי ההריסה, הקבלן נדרש לפנות את הפסולת ולהתחיל לקדם את שלבי הבנייה. בשלב הבא נגע בנקודה חשובה אודות הבניינים החדשים שיבנו במקום הישנם שנהרסו.

 

התאמת התשתיות ובניית מגדלי המגורים החדשים

מלאכת הריסת המבנים ופינוי הפסולת הושלמה? כעת כל שנותר לחברת הבנייה שלכם לעשות זה להכין את התשתיות למגדלי מגורים גבוהים ולהתחיל בשלבי הבנייה. חשוב להדגיש כי במרבית הפרוייקטים של פינוי בינוי אשדוד, הבניינים החדשים שנבנים הם רבי קומות – לכל הפחות בגובה של פי 3 מגובהם של הבניינים שהיו במקום טרם הפרויקט. נתון זה מחייב שינוי מהותי בתשתיות הן של צורכי הבנייה והן של קליטת כמות גדולה יותר של תושבים.

 

הכירו את האזורים שצפויים לעבור התחדשות עירונית באשדוד בעתיד הקרוב – הרשות המקומית רואה באור חיובי את הפרויקטים הללו!

רוצים לרכוש דירה במתחם המיועד לפינוי בינוי וליהנות מכלל היתרונות הכלולים בפרויקט? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר את המדיניות של העיר אשדוד לכל הקשור לפרוייקטים של התחדשות עירונית בכלל, ופינוי בינוי בפרט, נכיר את הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון אזורים שצפויים לעבור התחדות עירונית בעתיד הקרוב וכן נכיר את האזורים המקודמים על ידי הרשות המקומית לטובת פרויקטים רבים של התחדשות עירונית.

 

כך תבחרו נכון את המתחמים שיעברו התחדשות עירונית בשנים הקרובות

תחילה, חשוב לדעת לבחור נכון את האזורים שצפויים ליהנות מפרוייקטים שונים של התחדשות עירונית. איך בוחרים את האזורים הללו? ראשית, חשוב לזהות את האזורים הישנים ביותר שבנייתם הושלמה לפני עשרות רבות של שנים. ברוב המקרים, הרשויות המקומיות מקדמות פרוייקטים להתחדשות דווקא באזורים הללו. שנית, ניתן לבתוק בתוכניות המתאר הארציות מהם האזורים בעיר אשדוד שסומנו על ידי משרד הבינוי והשיכון כייעודיים להשלמת תוכניות רבות של התחדשות עירונית. ריכזנו עבורכם כמה מהמתחמים שנהנים מפרויקטים שונים בעיר.

 

מתחמים שעוברים פינוי בינוי והתחדשות עירונית בעיר אשדוד:

  • מתחם פלדות.
  • מרכזון רובע ו'.
  • מתחם ציזילינג רובע ו'.
  • שדרות בני ברית.
  • מתחם לב אשדוד.
  • נאות ספיר.
  • אחד העם.
  • הרב שאולי.
  • המעפילים.
 

הכירו את העיר הגדולה במחוז דרום – אשדוד!

מעבר לכל הדגשים החשובים שהובאו מעלה באשר לפרויקטים שונים של התחדשות עירונית בעיר, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים חשובים אודות העיר. בין הדגשים שיובאו מטה נמנה את האתרים המרכזיים שהעיר מציעה לתושביה, נכיר את מעמדם הסוציו אקונומי הממוצע, נביא רשימה קצרה הכוללת את השכונות המובילות בעיר וכן נמנה עוד מגוון נתונים חשובים שכדאי שתכירו.

 

מהיתרונות הגדולים ביותר של העיר – תכנון מוקדם!

העיר אשדוד החלה את דרכה בשנת 1956 אך הוכרזה כעיר לראשונה רק בשנת 1968. אשדוד תופסת את המקום השישי ברשימת הערים הגדולות בישראל ונחשבת לעיר הגדולה במחוז דרום. חשוב להדגיש כי העיר תוכננה היטב טרם הקמתה, מה שתורם רבות לסדר וארגון כלל חלקיה. כבישים ארוכים שמחלקים את שטחה מאפשרים לתושבים להתנייד בכל רחבי העיר בקלות, ביעילות ובמהירות.

 

מיקומה הגאוגרפי של אשדוד מקנה לה יתרונות רבים. היא שוכנת בסמיכות לערים דרומיות רבות כמו:

  1. אשקלון.
  2. יבנה.
  3. גן יבנה.
 

הקרבה לערים הללו, ובראשן אשקלון המתפתחת, מאפשרת לכל תושבי אשדוד ליהנות ממקומות עבודה רבים בתחומים שונים, שלל מרכזי בילוי ועוד. אך חשוב להדגיש כי גם העיר אשדוד עצמה כוללת לא מעט מוסדות ואתרים מבוקשים לרווחת כלל תושביה. בשורות הבאות נכיר כמה מהמוסדות ומהאתרים המובילים בעיר.

 

בין כלל המוסדות והאתרים המובילים שיש לעיר להציע:

  • השוק העירוני הפתוח.
  • השוק הפתוח – אחד השווקים הגדולים בישראל, עובד בימי רביעי בלבד.
  • קניון הסיטי.
  • קניון סי מול.
  • ביג אשדוד.
  • פאוור סנטר – סטאר סנטר.
  • מרינה.
  • נמל אשדוד.
  • המכללה האקדמית להנדסה סמי שמעון.
  • האוניברסיטה הפתוחה.
  • המכללה למנהל.
  • המשכן לאומניות הבמה הפיס אשדוד.
  • פארק אשדוד ים.
 

התניידות בעיר – כבישים, אוטובוסים ורכבות

כעת, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים באשר לתחבורה בעיר. ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי ישנם כבישים בין עירוניים רבים המובילים רבים מכל רחבי הארץ לגבולות העיר. בין הכבישים הללו ניתן למנות את:

  1. כביש 4.
  2. כביש 41.
  3. כביש 7.
  4. כביש 6.
  5. כביש 3.
 

מעבר לכל הכבישים הללו, הכבישים העירוניים בין רחובות העיר מסודרים שתי וערב באופן המאפשר לכל התושבים להתנייד בקלות ובמהירות לכל פינה בעיר. רוצים להתנייד בעזרת תחבורה ציבורית? העיר כוללת לא מעט קווי אוטובוס בתדירות גבוהה. מעבר לכך, בעיר ישנה תחנת רכבת המאפשרת התניידות קלה, נוחה ומהירה לכל רחובות העיר. אפשרויות התחבורה הציבורית בפנים העיר צפויות לעבור שדרוג משמעותי בשנים הקרובות.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו