פינוי בינוי בירושלים

פינוי בינוי בירושליםבניין המגורים שלכם צפוי לעבור פינוי בינוי בעתיד הקרוב? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שיעזרו לכם להישאר בשליטה מלאה על כל שלבי הפרויקט. לא מעט אנשים חותמים ליזם הראשון שדופק על דלת דירתם ללא כל היכרות עם שלבי הפרויקט השונים. היכרות עם השלבים המרכזיים במסגרת הפרויקט תבטיח שתדעו בכל שלב היכן אתם עומדים, מהם השלבים שעברתם ומהם השלבים שעוד עומדים לפניכם. כמו כן היכרות עם פרטי כל השלבים תאפשר לכם לסייע ליזם ולחברת הבנייה לקדם את השלבים המורכבים והבוכים ביותר במהירות מרבית. אז רגע לפני שאתם מתחילים מסע ארוך שנים של פרויקט פינוי בינוי, כדאי שתפנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות.

 

מתכוננים לקראת פרויקט של פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם? בשורות הבאות תקבלו את כל הכלים לעבור בהצלחה את כל שלבי הפרויקט

בין כלל הדגשים החשובים ביותר שיובאו מטה ניתן למנות את כל שלבי הפרוייקט, היכרות עם השלבים הפשוטים לבחירה נכונה של חברת בנייה מקצועית ומנוסה, היכרות עם האזורים המובילים של פינוי בינוי בירושלים ועוד. אך רגע לפני שנתחיל לצלול ונציג את כלל הדגשים הללו, קיימת חשיבות רבה להכיר את עיקרי הפרויקט. פרויקט פינוי בינוי כולל לא מעט שינויים מהותיים בהשוואה לפרויקטים שונים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית – חשוב שתכירו את כולם כבר בתחילתו של הליך קידום הפרויקט במתחם המגורים שלכם.

כשמו כן הוא – פרויקט פינוי בינוי כולל הריסת מבנים קיימים לטובת בניית מגדלי מגורים רבי קומות

ראשית, חשוב לדעת כי בניגוד לפרויקט תמ"א 38 הכולל חיזוק קיים, פרויקט פינוי בינוי כשמו כן הוא – הריסת הקיים לטובת בניית חדש. מתחם המגורים שלהם יהרס כלול ובמקומו יבנו מגדלים רבי קומות (בגובה של פי 3 מגובהם של הבניינים טרם ההריסה לכל הפחות). כמו כן חשוב לדעת כי הפרויקט יכול להיעשות על מתחם בניינים בלבד, ולא על בניין בודד. דיירי הבניינים יהנו מדירות חדשות הכוללות הטבות משמעותיות בהשוואה לדירתם המקורית – דירה גדולה ב 12 עד 25 מטרים רבועיים מדירת המקור, מרפסת שמש, חניה צמודה ולעיתים אף מחסן פרטי. רוצים לקדם את הפרויקט במתחם המגורים שלכם? בשורות הבאות תכירו את המדריך השלם להשלמת פרוייקטים רבים של פינוי בינוי בהצלחה, ביעילות ובמהירות.

 

השלבים המרכזיים שישאירו אתכם בעיניינים – הכירו את השלבים החשובים ביותר במסגרת הפרויקט שלכם

תחילה חשוב להכיר את השלבים המרכזיים בכל פרויקט פינוי בינוי בירושלים. היכרות עם כלל השלבים הללו תבטיח לכם שליטה מלאה בכל מהלך הפרויקט. ריכזנו עבורכם את עשרת הדיברות של פרויקט פינוי בינוי במסגרת התוכנית המדינית להתחדשות עירונית.

 

עשרת הדיברות לפרויקט פינוי בינוי בירושלים:

  • הכל מתחיל אצל משרד הבינוי והשיכון – הכרה במתחם המגורים שלכם למתחם המיועד להתחדשות עירונית

חשוב לדעת כבר בפתיחת הדברים כי השלב הראשון בקידום פרויקט של פינוי בינוי בירושלים מתחיל אצל משרד הבינוי והשיכון. על מנת שניתן יהיה לקדם פרויקט של פינוי בינוי, משרד הבינוי והשיכון חייב להכיר בשטח כייעודי להתחדשות עירונית. איך מגיעים למשרד הבינוי והשיכון? ישנם יזמים נמרצים שעושים זאת בכדי לקדם את תחילתו של הפרויקט ולעיתים אף רשויות מקומיות פונות למשרד במטרה להכיר באזורים שונים כייעודיים להתחדשות עירונית. המשרד נתן את ברכתו ואישר להגדיר את מתחם המגורים כייעודי להתחדשות עירונית? עוברים לשלב הבא.

  • משנים את פני העיר? חשוב ליצור תוכנית בניין עיר חדשה ומותאמת!

פרויקט פינוי בינוי בירושלים כולל שינויים רבים במתחם המגורים שלכם. בניגוד לפרויקטים של תמא 38 הכוללים חיזוק ותוספת של מספר יחידות דיור בודדות, במסגרת פרויקט זה בונים מגדלים רבי קומות הכוללים עשרות ולעיתים אף מאות יחידות דיור חדשות. לכן, קיימת חשיבות רבה לבנות תוכנית בניין עיר חדשה הכוללת את כל השינויים הצפויים בחלל. תוכנית זו חייבת לכלול כל שינוי על מנת לוודא כי התשתיות במקום יצליחו להכיל את המגדלים החדשים – הן מבחינה הנדסית והן מבחינת רווחת כלל התושבים.

  • בחינה קפדנית של ועדות תכנון ובניה – לא כל תוכנית תב"ע מתאימה לכל אזור
היזם או הרשות המקומית השלימו את בניית התב"ע החדשה? כעת חשוב שהיא תעבור את כל הבדיקות בהצלחה. תוכנית התב"ע חייבת לעבור בדיקה קפדנית של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הוועדה המקומית אישרה? זה עוד לא נגמר – עוברים לוועדה האזורית לתכנון ובניה. רק לאחר אישורן של שתי הוועדות הללו ניתן יהיה להתקדם לשלבים הבאים של הפרויקט. חשוב להבהיר כי השלבים התכנוניים הללו כוללים בירוקרטיה סבוכה וחשוב שיהיה בתמונה יזם או נציג מקצועי המכיר את כל השלבים הללו.

  • התוכנית עברה את כל הוועדות בהצלחה? זה הזמן לעדכן בכך את כל הדיירים במתחם
בשלב הרביעי היזם או נציג כלל הדיירים נדרש לעדכן את הדיירים כולם. ברוב המקרים שלב זה אינו אורך זמן רב וניתן להשלימו תוך מספר ימים בודדים. אך במקרים חריגים ישנם מצבים בהם חלק מבעלי הדירות אינם זמינים או אינם שוהים בישראל. במקרים אלה שלב זה עלול להתעכב מעט ולקחת מספר שבועות.

  • לא כל קבלן מתאים – אז איך תבחרו נכון את הקבלן הנכון ביותר לפרויקט שלכם?
השלב החמישי הוא השלב החשוב ביותר בניהול הפרויקט שלכם. בשלב זה אתם נדרשים לבחור חברת בנייה מקצועית ומנוסה שתשלים את כל שלבי הפרויקט. החברה שתבחרו תהרוס את בנייני המגורים שלכם ותבנה את דירתכם החדשה. חשוב להדגיש כי לא כל חברת בנייה יודעת להשלים את כל השלבים החיוניים במסגרת פרויקט פינוי בינוי, ולכן אסור לכם להתפשר על מקצועיותה וניסיונה של חברת הבנייה שתבחרו. איך בוחרים נכון את החברה הטובה ביותר? בשורות הבאות נביא מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון.

 

לא כל קבלן מקצועי מתאים – אז מי כן? הנה לכם דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון:

  • חשוב להכיר כמה שיותר חברות בנייה המציעות את שירותיהן בירושלים
אנשים רבים בוחרים את חברת הבנייה הראשונה שמציעה את שירותיה להשלמת הפרויקט. במטרה להימנע מבחירה לא נכונה, חשוב להכיר מספר חברות בנייה אפשרויות בעיר ירושלים. היכרות זו תאפשר לכם לערוך השוואה בין כולן, עד שתגיעו לטובה ולמתאימה ביותר.

 

  • חשוב לקרוא כמה שיותר מידע וחוות דעת אודות החברות השונות
קראו חוות דעת אודות חברות הבנייה השונות ברשימה שלכם. סמנו את החברות שקיבלו את הכמות הגדולה ביותר של חוות הדעת והמשיכו לקרוא כמה שיותר מידע אודותיהן. 

 

  • חשוב לוודא שהחברות שאתם מתעניינים בהן השלימו בעבר מספר פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים
חשוב לחזור ולהדגיש כי ישנם קבלנים מקצועיים ומנוסים רבים שאינם מתאימים לביצוע פרויקט פינוי בינוי בירושלים. חשוב לבחור נכון קבלן מקצועי ומנוסה בפרויקטים שונים של פינוי בינוי. קבלנים מנוסים בלבד ידעו להשלים את כל השלבים במהירות וביעילות. בחירה לא נכונה עלולה לגרור איחורים ובעיות רבות במהלך שלבי העבודה.

  • רוצים לדעת איך תיראה הדירה החדשה שלכם? שלב משא ומתן מתחיל עכשיו!
לאחר שבחרתם את הקבלן המבצע שלכם, ניגשים לאחד השלבים הארוכים והזבוכים ביותר – בניית חוזים אישיים לכל דייר. חברת הבנייה שלכם נדרשת להגיע להסכמות עם כלל הדיירים ולהרכיב עבורם חוזה אישי ומותאם לצרכים שלהם ולדירה שהם עוזבים. מרבית הדיירים מנסים למקסם את התמורה ולא מוכנים להתפשר המתקבל לאתר תום שלבי הבניה. במרבית המקרים ניתן להגיע להסכמות בין כלל הדיירים לבין הקבלן המבצע, אך לא אחת שלב זה גורר עיכובים רבים ומיותרים. מרבית הדיירים יקבלו דירהב חדשה הכוללת בין 12 ל 25 מטרים רבועיים נוספים. כמו כן הדירה החדשה תכלול חדר ממ"ד, מרפסת שמש, חניה צמודה ולעיתים גם מחסן פרטי. הגעתם להסכמות? חותמים על חוזה מפורט הכולל את כל התחייבויותיו של הקבלן.

  • כלל הדיירים הצליחו להגיע להסכמות עם הקבלן? הגיע הזמן להתפנות!
לאחר החתימה על החוזים, הקבלן יחל בפינוי כלל דיירי הבניינים במטרה לקדם את הריסתם. חשוב להדגיש כי בחוזה הקבלן מתחייב לדיירי הבניינים על תאריך בו הוא חייב למסור את דירותיהם החדשות. כל חריגה מתאריך זה תגרור קנסות מיותרים, ולכן ברוב המקרים שלב פינוי הדירות אינו נגרר ומבוצע באופן מיידי לאחר חתימה על החוזים.

דגש חשוב שרבים לא מודעים אליו עד לרגע חתימת החוזים – הדיירים בבניינים שצפויים להיהרס מקבלים דמי שכירות חודשיים מחברת הבנייה עד לרגע חזרתם לדירה החדשה. לכן, אין כל סיבה לחשוש מהוצאה נוספת שאתם לא רגילים אליה – היא תשולם על ידי חברת הבנייה.

  • קבלת אישור להריסת המבנים
לאחר פינוי כלל דיירי הבניינים, הקבלן יקבל אישור הריסה של המבנים. אישור זה מאפשר לו להתחיל בשלבי ההריסה ולקדם את תחילת בניית מגדלי המגורים החדשים.

  • הריסת המבנים ופינוי הפסולת
לאחר קבלת האישור קבלן הבנייה שבחרתם יגיע לפירוק הבניינים הקיימים לטובת בניית מגדל מגורים חדש. חשוב לדעת כי אחריותו של הקבלן לפנות את כל פסולת הבנייה הישנה. קבלנים שאינם מנוסים בפרויקטים של פינוי בינוי בירושלים עלולים להסתבך עם שלב זה ולגרור עיכוב מיותר.

  • בניית המגדלים החדשים שיכללו את דירות המגורים שלכם
בשלב האחרון, קבלן הביצוע שלכם יתחיל במלאכת בניית הבניין החדש. כזכור, בניין זה יהיה גבוה לפחות פי 3 מגובהם של הבניינים שנהרסו. הדיירים החדשים יהנו מדירות גדולות הבנויות בסטנדרט גבוה תוך הקפדה על כל התקנים הקבועים בחוק.

רוצים ליהנות מכלל היתרונות הללו אך הבניין שלכם לא צפוי לעבור התחדשות עירונית בשנים הקרובות? חשוב שתכירו את מדיניות הרשות המקומית בירושלים ואת המתחמים המרכזיים שצפויים לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב בכל רחבי העיר.

 

עיריית ירושלים תומכת נלהבת בפרוייקטים של פינוי בינוי ברחבי העיר!

תחילה חשוב לדעת כי עיריית ירושלים מקדמת פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בכלל ושל פינוי בינוי בפרט. הפרוייקטים הללו מבטיחים יתרונות רבים, ניצול מיבטי של הקרקע, הוספה של לא מעט יחידות דיור ובניית בניינים איכותיים ובטוחים. לכן, הפרוייקטים בעיר לא צפויים להיתקל בקשיים מצידה של הרשות המקומית. שנית, חשוב להכיר את האזורים החמים ביותר שצפויים לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. בדומה למרבית ערי ישראל, גם בירושלים רוב הפרוייקטים הללו מתרכזים באזורים ישנים שצריכים חיזוק ומאפשרים לנצל בצורה טובה יותר את השטח. בחרנו עבורכם כמה מהאזורים הבולטים שצפויים ליהנות מהתחדשות עירונית בירושלים בעתיד הקרוב.

האזורים המרכזיים שצפויים ליהנות מפרויקטים של פינוי בינוי בירושלים:

  • גילה.
  • קריית מנחם.
  • קריית יובל.
  • בר יוחאי.
  • שכונת הקטמונים.
מעבר לכלל הדגשים שהובאו מעלה באשר לפרויקטים של פינוי בינוי בעיר, חשוב שתכירו עוד מגוון פרטים חשובים אודות העיר עצמה. בשורות הבאות נכיר מקרוב כמה מהדגשים החשובים ביותר שכדאי שתכירו, ביניהם – היכרות קצרה עם ההיסטוריה של העיר, עם כמות התושבים בשטחה ועם מעמדם הסוציו אקונומי. כמו כן נציג מגוון אתרים מרכזיים שמצליחים למשוך את תשומת ליבם של רבים, נכיר מגוון מוסדות מרכזיים הפועלים בעיר וכן נכיר את אפשרויות התחבורה הקיימות בשטחה.

 

העיר המאוכלסת ביותר בישראל – עם קרוב ל 1,000,000 תושבים בשטחה!

העיר ירושלים, בירתה של ישראל, תופסת מקום של כבוד בראש רשימת הערים המאוכלסות ביותר בכל רחבי המדינה עם קרוב ל 1,000,000 תושבים המתגוררים בשטחה. ברחבי העיר יש לא מעט מוסדות ממשלתיים ואתרים תרבותיים המושכים אלפי מבקרים בכל שנה. בין כלל המוסדות הממשלתיים הממוקמים בעיר ניתן למנות את: 

  1. הכנסת.
  2. בית המשפט העליון.
  3. משכן הנשיא.
  4. בית ראש הממשלה.
  5. המטה הארצי של המשטרה.
  6. חלק גדול מהמשרדים הממשלתיים.
 

מעבר לכלל האתרים הממשלתיים, העיר כוללת גם לא מעט אתרי תיירות המושכים רבים בכל שנה. בין כלל אתרי התיירות, מרכזי הבילוי, הקניות והקניונים ניתן למנות את:

  • הכותל המערבי.
  • מערות הכותל.
  • מגדל דוד.
  • מוזיאון ישראל.
  • מוזיאון הרצל.
  • תיאטרון ירושלים.
  • מדרחוב בן יהודה.
  • קניון מלחה.
  • שוק מחנה יהודה.
  • סינימה סיטי ירושלים.
 

ומה באשר לתחבורה בעיר? הכירו את אפשרויות התחבורה המגוונות בעיר!

העיר ירושלים מהווה מטרופולין משמעותי וגדול. תושבי העיר נהנים מתחנה מרכזית גדולה הכוללת עשרות רווי אוטובוסים שונים המגיעים לכל חלקי הארץ. עם זאת, חשוב להדגיש כי כבישי העיר נחשבים לפקוקים למדי. בשעות העומס העיר סובלת מעומסי תנועה רבים ומשמעותיים. בשנים האחרונות פתחו תחנת רכבת חדשה בעיר, כזו המאפשרת לרבים מכל רחבי הארץ להגיע לתחנה המרכזית בעזרת רכבת ישראל. כמו כן לצד בנייני האומה צפוי לקום בעתיד הקרוב מרכז תחבורתי ענק הכולל מסוף, תחנה של רכבת ישראל ושלל תחנות של הרכבת הקלה.

 

מעבר לאפשרויות התחבורה הציבורית, בירתתה של ישראל נהנית מלא מעט כבישים המובילים אליה בכל רחבי ישראל. בין כלל הכבישים הסמוכים לעיר ניתן למנות את:

  1. כביש 443.
  2. כביש 436.
  3. כביש 16.
  4. כביש 437.
  5. כביש 1.
  6. כביש 60.
 

חשוב שתכירו כמה מהשכונות המבוקשות ביותר שיש לעיר ירושלים להציע:

  • תלפיות.
  • רמות אלון.
  • מלחה. 
  • מחנה יהודה.
  • פסגת זאב.
  • מאה שערים.
מתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי בירושלים? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הפרויקטים השונים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית. היכרות עם הדגשים החשובים והשלבים המרכזיים שיש לעבור תבטיח לכם הכנה מוקדמת, היערכות נכונה וסבלנות נדרשת. ללא אלו, הפרויקט שלכם נמצא בסיכון של ממש. אנשים רבים נכשלו בקידום הפרויקטים השונים בשל חוסר ידיעה והיערכות לא נכונה.

 

הסיבה האמיתית לקידום תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית – לא מדובר ברצון לרענן שכונות מיושנות מבחינה אסתטית!

בשורות הבאות נכיר מקרוב את הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם פרויקטים שונים של תוכנית התחדשות ממשלתית, נכיר את התנאים שחייבים להתקיים בבניין על מנת שניתן יהיה לקדמו להיתכנות פרויקטים שונים, נכיר את ההבדלים המשמעותיים ביותר בין הפרויקטים השונים, נגע בעשרת שלביו של הפרויקט המוביל וכמובן שנכיר מקרוב את בירתה של ישראל, ירושלים. אז רגע לפני שאתם מתחילים לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, כדאי שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות.

 

אם לא שיקום אסתטי אז מה כן? בעיקר רעידות אדמה!

כבר בפתיחת הדברים חשוב להכיר בעובדה כי המטרה המרכזית של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית היא אינה שיקום אסתטי. בניגוד לתוכנית שיקום שכונות, התוכנית להתחדשות עירונית אינה מיועדת לרענן שכונות ישנות ולשפר את נראותן. מטרת העל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית היא להבטיח את יציבות המבנים בעת רעידות אדמה. חוששים מרעידות אדמה? חשוב שתמשיכו לפסקה הבאה.

 

אנשי מקצוע רבים סבורים כי המדינה עשויה לסבול מרעידות אדמה בשנים הקרובות – כך ניתן לוודא שהבניין שלכם ישאר בטוח ויציב

לא מעט אנשי מקצוע העוסקים בחקר רעידות האדמה סבורים כי מדינת ישראל עלולה לסבול מרעידות אדמה בשנים הקרובות. לכן, המדינה החליטה לקדם פרויקטים שונים לחיזוק ובנייה של מבנים בטוחים ויציבים כנגד רעידות אדמה. רוצים לקדם את הפרויקטים השונים בבניין המגורים שלכם? חשוב לדעת כי לא כל בניין יכול לעבור פרויקט התחדשות. המטרה המרכזית של המדינה היא להגיע לכמה שיותר מבנים ישנים במטרה להעניק חיזוק למבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר.

 

כך המדינה יכולה להגיע למבנים עם רבות הסיכון הגבוהות ביותר לקריסה – תנאי סף להיתכנות הפרויקטים

אחת הדרכים היעילות ביותר להגיע למבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר לקריסה בעת רעידת אדמה היא לקבוע מספר תנאי סף שחייבים להתקיים על מנת לקדם פרויקטים במבנים שונים. רוצים לדעת אם הבניין שלכם עומד בכל תנאי הסף לקידום התוכנית? בשורות הבאות נמנה את ארבעת התנאים המרכזיים להיתכנות הפרויקט. 

 

ארבעת תנאי הסף המרכזיים להיתכנות תוכנית התחדשות עירונית:

  • בניינים שנבנו לפני שנת 1980.
  • בניינים שנבדקו על ידי מהנדס מקצועי.
  • בניינים הכוללים שתי קומות לכל הפחות.
  • בניינים שאינם מיועדים להריסה.
 

אם הבניין שלכם לא עומד באחד התנאים הללו, סיכויי ההצלחה להיתכנות הפרויקטים נמוכה. זכרו, המטרה המרכזית של המדינה היא להגיע לכמה שיותר בניינים ברמת סיכון גבוהה. במידה והבניין שלכם לא עומד באחד מהתנאים הללו, רמת הסיכון לקריסה בעת רעידת אדמה נמוכה. הבניין שלכם עומד בכל התנאים הללו? עבודה נכונה תוך התייחסות לכלל הדגשים שיובאו מטה תאפשר לכם לקדם פרויקטים שונים במתחם המגורים שלכם.

 

תקן הבטיחות שאתם חייבים להכיר – תקן 413 לעמידות מיטבית בעת רעידות אדמה

רגע לפני שנכיר מקרוב את ההבדלים המשמעותיים בין הפרויקטים השונים וכן נמנה מספר נתונים מרכזיים אודות בירתה של ישראל, חשוב שתכירו את תקן הבטיחות המרכזי שעומד בלב התוכנית. כפי שציינו מעלה, התוכנית להתחדשות עירונית מיועדת להתמודדות עם רעידות אדמה. אחת הדרכים הטובות ביותר להבטיח את יציבותו של מבנה היא שילוב תקן בטיחות ייעודי הנקרא תקן 413. 

 

תקן הבטיחות שולב בבנייה בישראל רק בשנת 1980 – כל מבנה שנבנה קודם לכן אינו כולל את התקן!

תקן 413 הוא תקן בטיחות ייעודי שנועד להבטיח את יציבותם של מבנים רבים בעת רעידות אדמה. תקן זה החל את דרכו בבנייה בישראל בשנת 1975. רק כחמש שנים לאחר מכן, בשנת 1980, התקן הפך מחייב כך שכל חברות הבנייה היו חייבות לשלבו בבנייה בשביל לקבל את כל האישורים הנדרשים. מסיבה זו אחד מתנאי הסף להיתכנות הפרויקטים השונים היא בניינים שנבנו לפני שנת 1980. רוצים לקדם תוכנית התחדשות עירונית במטרה להבטיח יציבות מירבית לבניין המגורים שלכם אך חוששים מעליות גבוהות? חשוב שתכירו את שיטת התשלום עבור כל שירותי הבנייה והחיזוק.

 

חוששים מעלויות הפרויקט? לא תידרשו לשלם עליו שקל אחד!

אנשים רבים נמנעים מקידום תוכניות התחדשות עירונית מתוך הנחה כי התוכניות הללו עולות לא מעט כסף. לכן חשוב להדגיש ולומר כי דיירי הבניין אינם נדרשים לשלם כלל עבור כל פרויקטי הבנייה במסגרת התוכנית הממשלתית. גם המדינה אינה משלמת עבור הפרויקטים. אז מאיפה בכל זאת מגיעים הרווחים שהופכים את הפרויקטים לאטרקטיביים גם עבור היזמים וחברות הבנייה? בשורות הבאות נכיר את מנגנון התשלום הייחודי של התוכנית.

 

הקניית זכויות בנייה חדשות בתמורה לעבודות בנייה וחיזוק

במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית המדינה מאפשרת לקבל זכויות בנייה נוספות במתחמים המיועדים להתחדשות עירונית. זכויות הבנייה הנוספות שייכות לכל דיירי הבניין באופן שווה. במסגרת הפרויקטים השונים דיירי הבניין משעבדים את זכויות הבנייה ליזם אשר בתמורה משלים את כל עבודות החיזוק הנדרשות לבניין. כלומר, היזם מקבל את זכויות הבנייה הנוספות בתמורה לבנייה והשלמת כל שלבי הפרויקטים השונים. מה הוא עושה עם זכויות הבנייה החדשות?

 

הוספה של יחידות דיור רבות שנשארות בידי היזם

בעזרת זכויות הבנייה החדשות היזם בונה יחידות דיור חדשות. מכירת יחידות הדיור החדשות הללו מאפשרת לו לממן את הפרויקט כולו ואף ליהנות מרווחים יפים שהופכים את הפרויקטים הללו לכדאיים כלכלית. הפרויקט האטרקטיבי ביותר הן מבחינת התמורות המקובלות והן מבחינה כלכלית הוא פרויקט פינוי בינוי בירושלים, פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית. בשורות הבאות נכיר את כל הדגשים החשובים אודות הפרויקטים השונים. כעת, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות פרויקטים של פינוי בינוי בירושלים.

 

מספר דגשים חשובים אודות בירתה של ישראל – הכירו את כל הנתונים החשובים על העיר ירושלים

מתכננים לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר ירושלים? כעת נגע במספר דגשים חשובים אודות בירתה של ישראל. ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל מבחינת כמות התושבים בה. נכון לכתיבת שורות אלה ירושלים מונה קרוב ל 1,000,000 תושבים בשטחה. כמו כן העיר כוללת מוסדות ממשל, ביניהם: משכן הנשיא, בית המשפט העליון, הכנסת, בית ראש הממשלה, מטה ארצי של המשטרה ועוד. 

 

העיר הגדולה ביותר בישראל מבחינת כמות התושבים בה – ממשיכה לגדול מידי שנה!

העיר כוללת בשטחה למעלה מ 126,000 דונמים המשרתים קרוב למיליון תושבים. חשוב להדגיש כי למרות הכמות הגדולה של כל תושבי העיר, היא ממשיכה לגדול מידי שנה ולהוסיף לסך אזרחיה כ 1.3% נוספים בכל שנה. מעבר לכמות התושבים הגדולה, העיר מושכת לשטחה תיירים רבים מידי יום. תיירים רבים מגיעים למדרחוב ארוך הכולל מגוון חנויות, מסעדות, בתי קפה, ברים ומלונות. כמו כן התיירים הרבים מגיעים לכותל המערבי המהווה מוקד עלייה לרגל של רבים מידי שנה. 

 

אפשרויות התחבורה בעיר

רגע לפני שאתם רוכשים דירת מגורים בעיר במטרה לקדם בה תוכנית התחדשות עירונית, חשוב שתכירו את אפשרויות התחבורה הקיימות בה. תחילה חשוב להדגיש ולומר כי העיר נחשבת לאחת הערים העמוסות והפקוקות ביותר בישראל. אנשים רבים מתלוננים על פקקים ארוכים וכבישים עמוסים במשך שעות ארוכות מידי יום. עם זאת, חשוב לדעת כי אפשרויות התחבורה משתפרות פלאים במרוצת השנים. מפתחים כבישים, מוסיפים רכבות ומעבים את מערך האוטובוסים. בשורות הבאות נרחיב מעט אודות אפשרויות התחבורה בעיר.

 

באשר לכבישים, ישנם כבישים מרכזיים רבים שעוברים בעיר. ביניהם:

  • כביש 1.
  • כביש 443.
  • כביש 436.
  • כביש 437.
  • כביש 16.
  • כביש 60.
 

בעזרת כלל הכבישים הללו ניתן להתנייד בקלות רבה לערים סמוכות רבות. מתניידים בעיר ללא רכב צמוד? בשורות הבאות נכיר את אפשרויות התחבורה הציבורית הפועלות בעיר.

 

התניידות בעזרת תחבורה ציבורית בעיר – קווי אוטובוס רבים בתדירות גבוהה

בוחרים להתנייד בעיר בעזרת תחבורה ציבורית? בטח תשמחו לשמוע כי בעיר פועלים קווי אוטובוסים רבים המובילים רבים לכל רחבי הארץ. התחנה המרכזית בירושלים נחשבת לאחת התחנות הגדולות והעמוסות ביותר שכוללות כמות גדולה של קווי אוטובוסים שונים. בעזרת שימוש נכון תוכלו להגיע לערים רבות בכל רחבי הארץ בעזרת קווים נוחים ומהירים. כמו כן חשוב להדגיש כי האוטובוסים הרבים משרתים נאמנה את כל תושבי העיר להתניידות תוך עירונית. קווים רבים פועלים בכל רחבי העיר מידי יום ומבטיחים לתושבים התניידות נוחה בתדירות גבוהה.

 

רכבת ישראל ורכבת קלה – רבים בוחרים להשאיר את הרכב בחניה לטובת התניידות בעזרת הרכבות הפועלות בעיר

מעבר לקווי האוטובוס הרבים, חשוב לדעת כי בעיר ישנן שתי תחנות רכבת של רכבת ישראל. התחנה השניה נפתחה לפני שנים בודדות וכוללת קו מהיר לתל אביב. בעזרת הרכבות הללו אנשים רבים מתניידים בקלות ובמהירות בין ירושלים לבין ערים רבות בכל רחבי ישראל. אם לא די בכך, חשוב לדעת כי הבירה היא הראשונה לתפעול הרכבת הקלה. בעיר פועלת רכבת קלה המניעה אלפי תושבים מידי יום. הרכבת עוברת בין תחנות רבות לאורכה של כל העיר ומגיעה בתדירות גבוהה במיוחד. התניידות בעזרתה חוסכת לרבים את כל העומסים והפקקים הרבים בשעות היציאה לעבודה ובחזרה ממנה.

 

מתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי בירושלים? חשוב שתכירו את השכונות המובילות בעיר!

חולמים על קידום פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר? חשוב לדעת לבחור נכון את השכונות הנכונות. לא בכלל השכונות בעיר ניתן ליישם את תוכניות הפרויקט. ישנן שכונות שהמבנים בהן נבנו בשנים האחרונות, שם הסיכויים לקדם פרויקטים נמוכים למדי. מנגד, בחירה נכונה בשכונות ישנות יכולה להגדיל משמעותית את הסיכויים לקידום הפרויקטים השונים. בשורות הבאות נכיר כמה מהשכונות הבולטות בעיר.

 

השכונות המובילות בעיר ירושלים:

  • פסגת זאב.
  • נווה יעקב.
  • בית חנינא.
  • רמות.
  • רמת שלמה.
  • קריית יובל.
  • קריית מנחם.
  • עיר גנים.
  • עין כרם.
  • גבעת שאול.
  • גבעת מורדכי.
  • רמות אשכול.
  • גילה.
 

הכירו את הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית

כלל השכונות הללו ועוד רבות נוספות מאפשרות לכם בחירה בין חלקיה השונים של בעיר. כך או כך, כל עוד אתם מתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי בירושלים, חשוב לבחור נכון באחת השכונות הישנות ביותר. רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתכירו את הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. ישנם שלושה פרויקטים מרכזיים, והם:

  • תמא 38 בירושלים
פרויקט תמא 38 בירושלים הוא אחד הפרויקטים המבוקשים ביותר בעיר. במסגרת פרויקט זה חברת הבנייה מחזקת את הבניין הקיים ומבטיחה כי הוא יעמוד בכל תקני הבטיחות הקיימים כיום. במהלך כל שלבי הבנייה, דיירי הבניין ממשיכים להתגורר בדירת המגורים שלהם. רוצים להימנע ממעבר דירה? פרויקט זה הוא הפרויקט הטוב ביותר עבורכם. במסגרת הפרויקט חברת הבנייה מוסיפה עוד כ 2.5 קומות ומבטיחה שלל שיפורים לבניין ולדירותיו.

הבניין יעבור שיפוץ יסודי בחלקו החיצוני והפנימי, הבניין יעבור עבודות חיזוק יסודיות שיבטיחו כי הוא יעמוד בכל תקני הבטיחות הקיימים, הבניין יהנה ממעלית. מעבר לכך, בעלי הדירות יהנו מחדר ממד חדש בדירתם ומתוספת של מרפסת שמש. בשנים האחרונות ישנם פרויקטים בהם חברת הבנייה מבטיחה לדיירים גם חניה פרטית ומחסן צמוד.

  • תמא 38/2 בירושלים
פרויקט תמא 38/2 הוא פרויקט שונה בתכלית מהפרויקט שהובא מעלה. במסגרת פרויקט זה הורסים את הבניין הקיים לטובת בניית בניין חדש. חשוב להדגיש כי פרויקט זה מיושם על בניין בודד והוא מחייב את כל בעלי הדירות לפנות את דירותיהם לטובת הריסת הבניין. התמורה המקובלת בפרויקט זה דומה לתמורה המקובלת בפרויקט תמא 38, אך ישנם מספר יתרונות.

במסגרת הפרויקט בעלי הדירות המקוריות יקבלו דירות חדשות וגדולות יותר. הבניין החדש יבנה תוך הקפדה על כל תקני הבטיחות הקיימים כיום. הדירות החדשות יכללו חדרי ממד, מרפסות שמש והגדלת החלל. ברוב המקרים בעלי הדירות המקוריות יקבלו דירות הגדולות מדירות המגורים שלהם בכ 25 מטרים רבועיים. בנוסף ברוב הפרויקטים בעלי הדירות יקבלו חניות פרטיות ומחסנים צמודים. 

  • פינוי בינוי בירושלים
פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית הוא פרויקט פינוי בינוי. במסגרת פרויקט פינוי בינוי בירושלים, הורסים מתחם גדול של בניינים במטרה לבנות מגדלי מגורים רבי קומות. חשוב להדגיש כי הביינים החדשנים נבנים בסטנדרט גבוה ומבטיחים לובי מפנק, חניות תת קרקעיות וקומות גבוהות. פרויקט זה הוא הפרויקט הארוך ביותר, ולכן חשוב להיערך ללא מעט שלבים בירוקרטיים. היערכות נכונה תאפשר לכם לעבור את כל שלבי הפרויקט בהצלחה וביעילות. 

התמורה המקובלת בפרויקט זה היא התמורה המשמעותית ביותר. בעלי הדירות המקוריות יקבלו דירות גדולות יותר בקומות גבוהות יותר. הדירות החדשות יכללו חדר ממד ומרפסת שמש. כמו כן בעלי הדירות המקוריות יהנו מחניות תת קרקעיות וכן ממחסנים פרטיים. ברוב הפרויקטים של פינוי בינוי בירושלים, נבנים מגדלי מגורים רבי קומות הכוללים מאות יחידות דיור חדשות. הבניינים המפוארים מבטיחים לכלל הדיירים עמידות בפני רעידות אדמה והקפדה על כל תקני הבטיחות המחמירים ביותר.

 

מחליטים לקדם את פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית? חשוב שתכירו את כל השלבים שתידרשו לעבור

החלטתם לנסות לקדם פרויקט של פינוי בינוי בירושלים? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים המרכזיים שתהיו חייבים לעבור בדרך. הכנה נכונה והכרה של כל שלבי הפרויקט תעזור לכם להישאר סבלניים, להיות בעניינים ולהכיר את כל השלבים שעוד יש להשלים עד לסיום הבירוקרטיה בפרויקט. אז רגע לפני שאתם מתחילים, בחרנו עבורכם עשרה שלבים מרכזיים מבין כלל שלביו של פרויקט פינוי בינוי בירושלים.

 

הכירו את השלבים המרכזיים ביותר בפרויקט פינוי בינוי בירושלים:

  • הכרה באזור המגורים שלכם כאזור המיועד להתחדשות עירונית
בשלב הראשון חשוב שמשרד הבינוי והשיכון יכיר במתחם המגורים שלכם כמתחם המיועד להתחדשות עירונית. לא מעט אנשים לא מודעים לשלב זה ומתחילים בקידום שלבים נוספים עוד טרם המשרד הכיר באזור כמיועד להתחדשות. משרד הבינוי והשיכון בוחן היטב את היתכנות הפרויקט ועל סמך מגוון רחב של נתונים קובע באילו אזורים ניתן להשלים פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. משרד הבינוי והשיכון נתן את אישורו לקידום פרויקטים של התחדשות באזור המגורים שלכם? כעת חשוב להתחיל לעבוד על תב"ע חדשה.

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את כל יחידות הדיור החדשות
בשלב זה נציגי המתחם, היזם של הפרויקט או הרשות המקומית יחלו לעבוד על הכנת תוכנ ית בניין עיר חדשה. בעקבות פרויקט פינוי בינוי בירושלים, חלים לא מעט שינויים באזור. מאות ואף אלפי יחידות דיור חדשות נבנות על השטח, מה שמחייב הכנה של תשתיות. בתב"ע החדשה, כלל הדגשים הללו יבואו לידי ביטוי. חשוב להבהיר כי ישנם כללים לכתיבת תב"ע חדשה וחשוב לעבוד על פיהם. ללא הדגשים הללו התוכנית לא תעבור את אישורי הוועדות.

  • קבלת אישור תב"ע מוועדות התכנון והבנייה
השלמתם את בניית התב"ע החדשה בהצלחה? כעת חשוב שהיא תעבור את הבדיקות של הוועדות לתכנון ובנייה. חשוב להדגיש כי התוכנית שלכם חייבת לעבור את אישורן של שתי ועדות שונות ולכן קיימת חשיבות רבה להקפיד על תוכנית מקצועית הכוללת את כל השינויים והדגשים הרלוונטיים.

  • עדכון כל דיירי המתחם 
לאחר שהתוכנית שלכם תעבור בהצלחה, הגיע השלב בו אתם נדרשים לעדכן את כל דיירי המתחם. חשוב להדגיש ולומר כי שלב זה ברוב המקרים פשוט ומהיר למדי, אך ישנם מקרים חריגים בהם השלב עלול להסתבך. ישנם דיירים שאינם מתגוררים בישראל? חשוב לנסות להגיע אליהם כמה שיותר מהר.

  • בחירה של חברת בנייה מקצועית
שלב זה הוא השלב החשוב ביותר מכל שלבי הפרויקט. חשוב להיערך אליו בכובד ראש ולהכיר מספר דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הבנייה המקצועית והמנוסה ביותר. חברת הבנייה שתבחרו תלווה אתכם לאורך כל שלבי הפרויקט ותהיה אחראית על כל דגשי הבנייה של הבניין שלכם. רוצים לדעת לבחור נכון? בחרנו עבורכם שני דגשים חשובים שיעזרו לכם לבחור את חברת הבנייה הטובה ביותר.

הטיפ הראשון הוא לבחור אך ורק חברות בנייה גדולות ומנוסות בפרויקטים של התחדשות עירונית. כיום יש לא מעט חברות בנייה קטנות שאינן מנוסות בהשלמת פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. חוסר הניסיון עלול לבוא לידי ביטוי ביעילות הפרויקט וביכולת החברה להתמודד עם דגשים חשובים הקיימים בהשלמת פרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית. 

הטיפ השני הוא לבחור בחברת בנייה מקצועית ומנוסה בבניית פרויקטים של פינוי בינוי ברשות המקומית שלכם. חשוב לדעת שלכל רשות מקומית ישנם דגשים שונים ונקודות חשובות עליהן הן לא מוכנות להתפשר. חברת בנייה מקצועית שמכירה היטב את כל הדגשים של הרשות המקומית שלכם תדע להשלים את כל שלבי הפרויקט במהירות וביעילות שיא. בחרו נכון וקצרו באופן ניכר את כל שלבי הבנייה של הפרויקט.

  • ניהול משא ומתן אישי על התמורות וחתימה על חוזים אישיים
בחרתם את חברת הבנייה שלכם? כעת חשוב לערוך משא ומתן מסודר באופן אישי. בשלב זה כל דיירי המתחם ישבו עם היזם וחברת הבנייה במטרה לחתום על חוזים מפורטים הכוללים את התמורה המגיעה להם. התמורה המקובלת אינה אחידה מהסיבה הפשוטה שנתוני הדירות אינם זהים. שלב זה יכול לקחת לא מעט זמן ולייצר לא מעט קשיים. כיום יש לא מעט דיירים שמנסים למקסם את התמורה המקובלת. ניסיונות אלה יכולות לחרוג מהמקובל, מה שעלול לגרום לעיכובים משמעותיים ואף לפגיעה בהיתכנות הפרויקט. בתום כל שלבי משא ומתן, הדיירים יחתמו על חוזים אישיים הכוללים את כל פרטי הסכמותיהם.

  • פינוי כל דיירי המתחם 
לאחר חתימה על כל החוזים, חברת הבנייה תחל בפינוי יסודי של כל דיירי המתחם. עד שלא כל מבני המתחם לא מפונים, חברת הבנייה לא תוכל לקבל את היתרי ההריסה המיוחלים. שלב זה בדרך כלל אינו מורכב במיוחד.

  • קבלת היתר הריסה 
כל המבנים ריקים? כעת חברת הבנייה תוכל לקבת את היתר ההריסה.רק לאחר קבלת ההיתר היא תוכל להתחיל להרוס את המבנים הקיימים במתחם.

  • הריסת המבנים הקיימים, פינוי הפסולת והכנת התשתיות
בשלב זה חברת הבנייה תהרוס את המבנים, תפנה את כל הפסולת ותתחיל בשלבי הבנייה. חשוב להדגיש ולומר כי חברת בנייה שאינה מנוסה בפרויקטים של פינוי בינוי בירושלים עלולה להרוס את המבנים בשיטת מיושנות שיארכו זמן רב. גם בשיטות הפינוי ישנם דגשים כך שחברות מקצועיות ומנוסות ידעו לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

  • בניית מגדלי מגורים חדשים ומפוארים
לאחר השלמת כל שלבי ההריסה, פינוי הפסולת והכנת התשתיות, חברת הבנייה שלכם תתחיל בשלבי הבנייה של מגדלי המגורים במתחם. חברת מקצועית תדע להשלים את כל שלבי הבנייה ביעילות, במהירות ובמקצועיות. המבנים החדשים יבנו בסטנדרט גבוה ויבטיחו בטיחות מיטבית לכל דיירי המתחם. בחרנו נכון את אנשי המקצוע שלכם ותינו מפרויקט מסודר שכל שלביו מושלמים בסדר הנכון וביעילות מירבית.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו