פינוי בינוי בנתניה

פינוי בינוי בנתניהחולמים על פרוייקט פינוי בינוי בבניין שלם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות כל הפרויקטים השונים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית, נגע בהבדלים המשמעותיים בין הפרויקטים השונים, נכיר מקרוב את השיטה הפשוטה לקדם פרוייקטים שונים של התחדשות בבניין שלכם ונציג את מהות התוכניות השונות. אז רגע לפני שאתם חותמים ליזם הראשון שדפק על דלת דירתכם בטענה כי הוא מנסה לקדם פרוייקט התחדשות עירונית במתחם המגורים שלכם, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

חיזוק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה צפויה בישראל

תחילה חשוב להדגיש ולומר כי המטרה המרכזית של התוכניות הללו היא לחזק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה. כיום יש לא מעט מבנים ישנים במדינת ישראל שנבנו לפני שנים ארוכות ללא כל הקפדה על תקנים בטיחותיים. אנשי מקצוע רבים סבורים כי בשל מיקומה הגאוגרפי של מדינת ישראל היא צפויה להתמודד עם רעידת אדמה בשנים הקרובות. לכן, במטרה למנוע את קריסתם של מבנים ישנים רבים בכל רחבי ישראל, הממשלה החלה בתוכנית התחדשות עירונית. מטרת העל של התוכנית היא לחזק את היסודות של הבניינים הישנים ולהבטיח כי הם יעמדו בכל התקנים הנדרשים טרם רעידת האדמה. מתגוררים בבניין ישן ורוצים לקדם הליך התחדשות עירונית בבניין שלכם? בפסקה הבאה נגע בזכאים לתוכניות הללו.

 

תנאי הסף להתחלת תוכנית התחדשות עירונית

כפי שציינו מעלה, המטרה המרכזית של התוכניות הללו היא לחזק מבנים לקראת רעידת אדמה אפשרית במדינת ישראל. לכן, המדינה שואפת להגיע לכל הבניינים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר לקריסה. אחת הדרכים הטובות ביותר לערוך סינון מקיף של כלל הבניינים שיאפשר לאתר את הבניינים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר היא תנאי סף. חלק מתנאי הסף להתחלת פרוייקטים של התחדשות עירונית הם: אי עמידה בתקן 413 וכן בניית הבניין לפני שנת 1980. חשוב להדגיש ולומר כי במידה ובדיקה הנדסית מקצועית גילתה שהבניין שלכם אינו עומד בתקני בטיחות ומצבו מסוכן, ייתכן שתוכלו ליהנות משירותי ההתחדשות העירונית גם אם הבניין שלכם אינו עומד בתנאים.

 

תוכניות הדגל של תוכנית התחדשות עירונית

בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל תוכניות הדגל של ההתחדשות העירונית. אחת הערים המובילות בישראל להתחדשות עירונית היא העיר נתניה. מבנים רבים בעיר עוברים פינוי בינוי בנתניה, תמא 38\1 או תמא 38\2. מה ההבדלים בין התוכניות? הנה לכם היכרות בסיסית עם כל תוכניות הדגל של התוכנית:

 

  • פינוי בינוי

פינוי בינוי בנתניה הפכה שכיחה למדי. בשנים האחרונות לא מעט קבלנים ויזמים בוחרים לקדם את התוכניות הללו להתחדשות עירונית. תוכנית פינוי בינוי כוללת פינוי של מבנים ישנים לטובת בניית מבנים גדולים וחדשים. חשוב להדגיש כי ברוב המקרים פרוייקטים של פינוי בינוי יכללו הריסה של כמה מבנים לטובת בניית מגדלים רבי קומות. פרוייקט זה אורך שנים ארוכות עד לגמר הביצוע כך שאם אתם חולמים על דירה חדשה במסגרת הפרויקט תוך מספר שנים בודדות, אולי כדאי שתבחרו בפרוייקטים המקבילים. משך הזמן הממוצע שלוקח להשלים פרוייקט פינוי בינוי, החל משלב החתמת הדיירים וכל בשלב הגימורים וקבלת מפתח הוא כ 12 שנה בממוצע. מה כלול בתוכנית? כלל הדיירים יקבלו דירות חדשות וגדולות מהמקוריות. התוספות הן בעיקר חדרי ממד ומרפסות שמש

 

  • תמא 38\1

הפרוייקט השני במסגרת התחדשות עירונית הוא תמא 38\1. פרוייקט זה הוא פרוייקט הדגל של התוכנית הממשלתית. מתחילת הדרך ועד היום הושלמו לא מעט פרוייקטים של תמא 38\1 הכוללים שיקום מבנים ישנים. במסגרת שיטה זו הקבלן מחזק את המבנה הקיים ללא צורך בהריסתו. איך עושים את זה? בשלב הראשון עורכים בדיקה יסודית לכל צורכי הבניין. בבדיקה זו אנשי מקצוע מאתרים את כל הכשלים בבנייה ומכינים תוכנית מסודרת שתכלול שיקום מלא וחיזוק כלל הכשליםץ במהלך כל שלבי העבודה אנשי המקצוע יבדקו שהעבודה נעשית במקצועיות ותוך הקפדה על תיקון כלל כשלי הבניין. בתום שלבי הבנייה הבניין יעבור בדיקה יסודית ובמידה והוא אכן ימצא תקין ללא כל כשל, הוא יוכל לקבל טופס 4 המתיר את האכלוס בבניין. גם בתוכנית זו הדיירים נהנים מהוספה של חדרי ממד ומרפסות שמש.

 

  • תמא 38\2

הפרויקט השלישי הוא פרוייקט המשך לתמא 38 ושמו תמא 38\2. במסגרת פרויקט זה הקבלן הורס את בניין המגורים לטובת בניית בניין חדש. אם כך, מה זה שונה מפינוי בינוי בנתניה? ההבדל המרכזי הוא בממדי הבנייה. כפי שציינו מעלה ברוב המקרים פרוייקטים של פינוי בינוי כוללים הריסה של מספר מבנים לטובת בניית מגדלים רבי קומות. לעומת זאת, פרויקט של תמא 38\2 כולל הריסה של בניין בודד ובניית בניין דומה הגבוה בכ 2 קומות בלבד. הליך זה נחשב להליך מהיר הרבה יותר בהשוואה לפינוי בינוי בנתניה ותוך מספר שנים בודדות כלל דיירי הבניין ישובו לדירה חדשה. גם במסגרת פרויקט זה הדיירים נהנים מתוספות משמעויות של חדר ממד ומרפסת שמש.

תוכניות ההתחדשות אינן כרוכות בתשלום

חשוב להדגיש כי כל הפרוייקטים אינם כרוכים בתשלום כלל. לא מעט אנשים חוששים שעלויות הבנייה יפלו על דיירי הבניין ולכן הם בוחרים להתנגד לתוכניות הללו. לכן חשוב להדגיש כי הדיירים אינם נדרשים לשלם על תוכניות ההתחדשות העירוניות בתוכנית הממשלה. אז מי בכל זאת משלם לעומלים מלאכה? מכירת הדירות החדשות בבניין. בכל פרוייקט מתווספות מינימיום 2 קומות הכוללות מספר יחידות דיור. את הקומות הללו הקבלן מוכר ובכך הוא מרוויח מהפרויקט.

הכירו את הסרבנים

מתמודדים עם סרבנים? חשוב להכיר את כוחם. בשביל להצליח להוציא לפועל את התוכניות הללו, הדיירים חייבים לאשר כי הם מסכימים לכך. כמה מהם? זה משתנה בין התוכניות השונות אך המגמה בשנים האחרונות היא לקדם חקיקה שתקבע כי רוב מינימלי מספיק בכדי להתחיל עבודות בבניין. חשוב לדעת כי כמעט בכל פרויקט יש סרבן שלא מוכן לחתום על תחילתו. הסיבות המרכזיות לכך הן אי אמון ביכולת הקבלן לחזק ולייצב את הבניין, טענה כי הבניין חזק ולא צריך שום שיפוץ, חששו מהליך שיפוצים ארוך ומייגע, עבירות בנייה שונות הכוללות הגדלה של הדירה המקורית ועוד.

 

הדרך הפשוטה לקדם תוכניות התחדשות בבניין שלכם

רוצים לקדם פרויקט של פינוי בינוי בנתניה? חשוב לדעת שאתם לא חייבים לחכות לדפיקה של יזם על דלת ביתכם. כל שאתם צריכים לעשות בשביל לקדם פרוייקטים של פינוי בינוי או כל התחדשות עירונית בבניין שלכם זה ליצור קשר עם יזמים מקצועיים ומנוסים. חשוב להדגיש כי יזם מקצועי הוא יזם שיודע לבחון את היתכנות הפרויקט באזור המגורים שלכם, יודע בדיוק מהם השלבים שיש לעבור בכדי להוציא את הפרויקט לפועל ומכיר היטב את כל שלבי הבירוקרטיה שהוא ידרש לעבור בכדי לגרום לפרויקט לצאת לפועל במהירות מרבית. לעומת זאת, יזם שאינו מקצועי ומנוסה ולא מכיר את כלל השלבים עלול לגרום לכם להמתין לתחילתו של הפרויקט במשך שנים ארוכות.

 

מתחם המגורים שלכם צפוי לעבור התחדשות עירונית? בשורות הבאות תכירו את כל הדגשים החשובים ביותר אודות פרויקט פינוי בינוי בנתניה!

מתגוררים במתחם המיועד לפינוי בינוי בעיר נתניה? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות פרויקטים של פינוי בינוי בכל רחבי העיר. אנשים רבים חותמים ליזם הראשון שמציע להם את שירותיו ללא היכרות עם דגשים חשובים ובסיסיים הקשורים לתוכנית. התחלת הפרויקט ללא היכרות עם הדגשים החשובים לא אחת גוררת שלל בעיות, עיכובים רבים, חוסר היערכות ולא מעט תסכול. רוצים לעבור בשלום את פרויקט הגדל של תוכנית התחדשות עירונית? כדאי שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת הפסקאות הבאות.

 

אז מה יהיה לנו בשורות הבאות? הנה כמה מהדגשים החשובים ביותר שיובאו מטה:

  1. היכרות עם הפרויקטים המובילים בתוכנית התחדשות עירונית – פינוי בינוי ותמ"א 38.
  2. היכרות עם עשרת השלבים החשובים ביותר במסגרת הפרויקט.
  3. היכרות עם טיפים מעשיים שיבטיחו שתבחרו נכון חברת בנייה מקצועית ומנוסה.
  4. מענה על כמה מהשאלות השכיחות ביותר, כמו:
    • האם דיירי המתחם ידרשו לשלם מס שבח בעת המכירה?
    • האם דיירי המתחם ידרשו לשלם שכירות למשך כל שנות הבנייה?
    • מהי התמורה המקובלת בפרויקט פינוי בינוי נתניה?
  5. היכרות עם מדיניות העיר נתניה בכל הקשור לפרויקטים של פינוי בינוי.
  6. היכרות עם מתחמי פינוי בינוי מובילים בעיר.
  7. היכרות עם חברות הבנייה המובילות בעיר.
 

פרויקט פינוי בינוי – הכירו את פרויקט הדגל של ההתחדשות העירונית

ראשית חשוב להכיר בהיכרות עם עיקרי הפרויקט. פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. במסגרת הפרויקט הורסים כליל מתחם בניינים ישן לטובת בניית מגדלי מגורים חדשים ורבי קומות. במסגרת הפרויקט מוסיפים עשרות ואף מאות יחידות דיור חדשות למתחם, מה שמאפשר לנצל את משאב הקרקע באזור בצורה מיטבית. חשוב להדגיש כי הבניינים החדשים נבנים תוך שימת דגש לכל התקנים המחמירים ביותר, לרבות תקן 413 שנועד להבטיח יציבות בעת רעידות אדמה. פרויקט תמ"א 38 לעומת זאת, אינו כולל הריסה של המבנים הקיימים אלא רק חיזוקם ושיפוצם. במסגרת פרויקט זה מוסיפים מספר מועט של יחידות דיור חדשות בודדות.

 

רוצים לדעת מהי התמורה המקובלת בפרויקטים של פינוי בינוי? 

מרבית הפרויקטים במסגרת תוכנית פינוי בינוי מבטיחים לדיירי המתחם המקורי דירות חדשות וגדולות יותר מהדירות המקוריות. גודל הדירות החדשות גדל ב 12 עד 25 מטרים רבועיים בממוצע. גידול הדירות בא לידי ביטוי בהוספה של חדר ממ"ד, מרפסת שמש, חניה צמודה ולעיתים גם מחסן פרטי. כלל השינויים הללו מעלים את ערך הדירה ומאפשרים לדיירים ליהנות מהשבחה של עשרות אחוזים.

 

דיירי המתחם נהנים מהשבחה של עשרות אחוזים בשווי דירתם. האם הם נדרשים לשלם על כך מס שבח בעת מכירה?

מס שבח הוא מס המשולם על רווחים המגיעים מענף הנדל"ן. מס זה מקביל למס רווח הון המשולם על רווחים מאפיקים שונים. ברוב המקרים המרוויחים נדרשים לשלם 25% מס מסך הרווחים, אך בפרויקט זה של פינוי בינוי נתניה המדינה מעניקה הטבת מס ופוטרת את כלל דיירי המתחם מתשלום. הסיבה לפטור – ניסיון לקדם כמה שיותר פרויקטים במהירות מרבית תוך התגברות על בעיות וקשיים רבים בדרך.

 

חוששים לשלם שכירות למשך כל תקופת הבנייה? השורות הבאות נכתבות עבורכם!

דיירי המתחם אכן ידרשו לפנות את דירתם למשך כל שנות הבנייה, אך הם לא ידרשו לשלם שכירות כלל. חברת הבנייה תשלם עבורם שכירות למשך כל התקופה. שמאי מקצועי יעריך את השכירות המקובלת עבור דירתם, וזה הסכום שהם יקבלו מידי חודש לטובת מגורים לאורך כל שנות הבנייה.

רגע לפני שנכיר את מדיניות העיר נתניה וכן את הטיפים החשובים ביותר שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הבנייה הטובה והמנוסה ביותר, חשוב שתכירו את כל השלבים שאתם צפויים לעבור במסגרת הפרויקט. היכרות עם כל השלבים טרם תחילת הפרויקט תאפשר לכם להיערך נכון, להישאר מעודכנים ולדעת בכל שלב מהם השלבים שעברתם ואיזה שלבים עוד נותרו להשלים.

 

עשרת הדיברות של פרויקט הדגל במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

 

הגדרת האזור כייעודי להתחדשות עירונית על ידי משרד הבינוי והשיכון

בשלב הראשון משרד הבינוי והשיכון חייב לבחון את הקרקע בכדי לוודא כי אכן ישנה היתכנות לפרויקט. רק לאחר מתן אישור של משרד הבינוי והשיכון והגדרת השטח כיעודי להתחדשות עירונית ניתן להתקדם לשלב הבא.

הכנת תוכנית בניין עיר חדשה

בשלב זה היזם הרשות המקומית או יזם התוכנית ידרשו להכין תוכנית בניין עיר חדשה. בתוכנית זו הם נדרשים לכלול את כל השינויים שצפויים לחול בעקבות השלמת הפרויקט.

אישור התב"ע החדשה על ידי ועדות תכנון ובנייה

התב"ע החדשה עוברת לבחינה ל ועדות לתכנון ובנייה. בתחילה הוועדה המקומית תידרש לתת את אישורה ולאחר מכן הועדה המחוזית. רק לאחר קבלת האישור משתי הוועדות ניתן יהיה לעבור לשלב הבא.

עדכון כלל דיירי המתחם באישורן של הוועדות

בשלב זה יזם התוכנית או נציג הדיירים ידרשו לעדכן את כל דיירי הבניין בהתקדמות ובקבלת אישורים לתב"ע חדשה.

בחירה של חברת בנייה מקצועית ומנוסה

שלב זה הוא השלב החשוב ביותר בפרויקט. בשלב זה דיירי המתחם נדרשים לבחור נכון את חברת הבנייה הטובה והמקצועית ביותר עבורם. בחירה נכונה תאפשר את השלמת הפרויקט במהירות, ביעילות וללא עיכובים ובעיות מיותרות. מנגד, בחירה לא נכונה עתידה לגרור לא מעט בעיות ועיכובים רבים. בשורות הבאות נכיר טיפים מעשיים שיעזרו בבחירה נכונה.

משא ומתן על התמורה וחתימה על חוזים אישיים

לאחר בחירת חברת בנייה, היא תערוך פגישות עם כל דיירי המתחם במטרה להעניק חוזים אישיים לכל דייר. בשלב זה יש לא מעט משא ומתן בין החברה לבין הדיירים אודות התמורה. לאחר הסכמות וחתימה על חוזים, עוברים לשלב הבא.

פינוי כלל דיירי המתחם בהסכמה

לאחר חתימה על כל החוזים חברת הבנייה תתחיל בפינוי כלל דיירי המתחם בהסכמה.

קבלת אישור הריסה למתחם הבניינים הישן

הדיירים כולם פינו את דירותיהם? בשלב זה חברת הבנייה תקבל את אישור ההריסה המיוחל ותתחיל במלאכה.

הריסת הבניינים, פינוי שאריות הפסולת והכנת התשתיות החדשות

שלב הריסת הבניינים, ניכוי כל הפסולת מההריסות ובניית תשתיות חדשות שיקלטו מגדלי מגורים רבי קומות הכוללים עשרות ואף מאות יחידות דיור חדשות.

בניית מגדלי מגורים חדשים רבי קומות

בשלב האחרון, כל שנותר זה להתחיל בשלבי הבנייה של מגדלי המגורים החדשים.

 

רוצים לבחור נכון חברת הבנייה מקצועית? חשוב שתקפידו על הדגשים הבאים:

  1. הכירו כמה שיותר חברות בנייה מקצועיות שפועלות באזור המגורים שלכם – לשם השוואה.
  2. קראו כל פיסת מידע אודות החברות השונות – סמנו את החברות המומלצות ביותר.
  3. וודאו שהחברות השלימו בעבר פרויקט של פינוי בינוי נתניה – חברות עם ניסיון ידעו להשלים את הפרויקט במהירות, ביעילות וללא תקלות מיותרות.
עיריית נתניה מקדמת פרויקטים רבים של פינוי בינוי בשטחה. בשנים האחרונות בוצעו לא מעט פרוייקטים והמגמה צפויה להמשיך גם בשנים הבאות. 

 

פרויקטים מובילים בעיר:

  • פינוי בינוי קרית נורדאו.
  • פינוי בינוי זלמן שניאור.
  • פינוי בינוי נאות שקד.
  • פינוי בינוי הרצוג.
  • פינוי בינוי קורצ'אק.
 

חברות בנייה מובילות בעיר:

  • חברת אאורה.
  • חברת אזורים.
  • שמואל ברוך יזמות ובניה.
  • פרץ לוזון בניה ופיתוח.
 

הכירו את נתניה – כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר על העיר

מעבר לכל הדגשים החשובים על פרויקטים של פינוי בינוי בכל רחבי העיר, קיימת חשיבות רבה להכיר עוד מגוון נתונים חשובים אודות העיר עצמה. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות העיר נתניה. בין כלל הדגשים שיובאו מטה ניתן למנות את השכונות המבוקשות ביותר שיש לעיר להציע, את אפשרויות התחבורה הקיימות בעיר, את האתרים המובילים שנכללים בשטחה וכן את מיקומה הגאוגרפי. אז רגע לפני שאתם מתחילים פרויקט ארוך של פינוי בינוי בעיר, כדאי שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

ראשיתה של העיר – כך הכל התחיל

תחילה חשוב להכיר את ראשיתה של העיר. בשנת 1929 העיר נתניה החלה את דרכה בתואר יישוב. במרוצת השנים כמות תושביה התרבו עד שבשנת 1948, מעט פחות מ 20 שנה לאחר הכמתה לראשונה, היא הוכרה כעיר. ההכרה בנתניה כעיר בישראל שינתה את פניה. היא קיבלת תקציבים גדולים והחלה להגדיל את שטחה, לבנות אלפי יחידות דיור חדשות ולפתח את כל סביבתה. נכון לכתיבת שורות אלה בעיר נתניה מתגוררים לא פחות מ 233,000 תושבים – העיר במקום השישי ברשימת הערים המאוכלסות ביותר בישראל.

מיקומה הגיאוגרפי של העיר כולל יתרונות רבים

מיקומה הגיאוגרפי של העיר גורם לרבים לנהור לשטחה. העיר משוייכת למחוז מרכז וממוקמת מרחק נסיעה קצר מערים גדולות ומבוקשות במיוחד, כמו: חדרה, רמת גן, תל אביב, פתח תקווה, בת ים, חולון ועוד. הקירבה הגאוגרפית לכלל הערים הללו מבטיחה לכל תושבי העיר נתניה מגוון רחב של מקומות תעסוקה, מרכזי קניות גדולים, מרכזי בילוי מבוקשים ומוסדות תרבותיים שונים במרחק קצר. אך מעבר לכך, חשוב לדעת כי גם העיר נתניה כוללת אתרים רבים עבור כל תושביה. בשורות הבאות נכיר את האתרים המובילים בשטחה של העיר.

 

האתרים המובילים בשטחה של העיר נתניה הם:

  • מוזיאון העיר נתניה.
  • אום ח'אלד.
  • שמורת האירוסים.
  • בריכת דורה.
  • שמורת טבע צוקי ים.
  • טיילת ראשוני נתניה.
  • גן המלך.
  • אנדרטאות זיכרון.
  • מגוון מרכזי קניון.
  • שוק נתניה.
  • מגוון מרכזי בילוי ופנאי.
 

כך מתניידים בקלות ובמהירות בכל רחבי נתניה

רוצים להתנייד בהצלחה בין כלל האתרים הללו? חשוב שתכירו את אפשרויות התחבורה הקיימות בעיר. בשורות הבאות נכיר הן את הכבישים המובילים לעיר והן את אפשרויות התחבורה הציבורית הפועלת בשטחה. בין כלל הכבישים הראשיים ביותר שמובילים אל העיר ניתן למנו את:

  • כביש 2.
  • כביש 553.
  • כביש 531.
  • כביש 57.
 

לא מתניידים עם רכב פרטי? חשוב לדעת כי העיר מפעילה מערך הכולל אפשרויות רבות של התניידות בעזרת תחבורה ציבורית. תושבי העיר נתניה נהנים מאוטובוסים רבים שמניעים אותם הן בתוך העיר והן מחוצה לה. קווים רבים עירוניים ובין עירוניים פועלים בעיר בתדירות גבוהה למדי. אנשים רבים בוחרים להשאיר את הרכב הפרטי בחניה לטובת התניידות נוחה בעזרת תחבורה ציבורית בעיר. מעבר לקווי האוטובוס הרבים, חשוב לדעת כי בעיר פועלות 2 תחנות רכבת המובילות רבים לערים רבות בכל רחבי ישראל מידי יום. במילים אחרות, העיר נתניה מאפשרת לכלל תושביה יכולת התניידות נוחה ומהירה גם ללא רכב פרטי צמוד.

 

השכונות המובילות בעיר נתניה

כעת, כל שנותר הוא להכיר כמה מהשכונות המבוקשות ביותר שיש לעיר להציע. חשוב להדגיש כי בעיר ישנן שכונות ישנות שנבנו לפני כמה עשרות שנים לצד שכונות חדשות. רמות הביקוש משתנות בהתאם לצורכי הרוכשים. משקיעים רבים מעדיפים להשקיע את כספם דווקא בשכונות הישנות בעוד שאחרים הבוחרים לרכוש דירה למגורים מעדיפים על פי רוב דווקא את השכונות החדשות. 

 

בין כלל השכונות המובילות בעיר נתניה ניתן למנות את:

  1. נאות הרצל.
  2. גן ברכה.
  3. נוף הטיילת.
  4. נוף חפר.
  5. עין התכלת.
  6. נאות גנים. קריית השרון.
  7. רמת יגאל דין.
  8. נאות שקד.
  9. רמת פולג.
  10. עיר ימים.
 

פינוי בינוי בנתניה – לפני שאתם מתחילים במסע לקידום פרויקט פינוי בינוי בנתניה, חשוב שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות!

מתכננים לקדם פרויקט פינוי בינוי בנתניה? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים ביותר שיעזרו לכם לקדם פרויקטים מוצלחים להתחדשות עירונית. אנשים רבים מנסים לקדם פרויקטים שונים ללא היכרות בסיסים עם תנאי הסף של התוכנית הממשלתית או עם שלבי הפרויקטים השונים. אז רגע לפני שגם אתם מתחילים מסע לקידום פינוי בינוי בנתניה בעיניים מכוסות וללא כל ידע וניסיון, כדאי שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות. 

 

הדגשים שיובאו מטה – היכרות עם הפרויקטים השונים, שלביו של פרויקט הדגל וטיפים לבחירת אנשי מקצוע מיומנים

בשורות הבאות נביא את כל מה שאתם חייבים להכיר לפני שתקדמו פרויקט של פינוי בינוי בנתניה. בין הדגשים שיובאו מטה נכיר את תנאי הסף שחייבים להתקיים על מנת שתצליחו לקדם פרויקטים של פינוי בינוי בנתניה, נכיר את השלבים המרכזיים של פרויקט פינוי בינוי בנתניה, נתן טיפים חשובים לבחירה נכונה של יזם מקצועי ונכיר מקרוב את העיר נתניה. מעבר לכך, חשוב להדגיש כי התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית אינה כוללת פרויקט אחד בלבד של פינוי בינוי. ישנם פרויקטים נוספים שיוכלו להתאים למתחם המגורים שלכם. כמו כן נגע בסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית ועוד. אז רגע לפני שאתם מתחילים, בשורות הבאות תוכלו לקבל כלים מקצועיים שיעזרו לכם לעשות את זה טוב יותר.

 

המטרה של המדינה – להבטיח את בטיחותם של כלל הדיירים שמתגוררים בבניינים ישנים!

כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש כי מטרת העל של המדינה בקידום תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית היא סיבה בטיחותית ולא אסתטית. בניגוד למקובל לחשוב, הפרויקטים הללו אינם נועדים בכדי לענות על פערי נראות בין שכונות ישנות וחדשות. מטרת העל של התוכנית היא להבטיח את יציבותם של מבנים ישנים בעת רעידות אדמה. אמנם הפרויקטים כוללים גם שינויים אסתטיים רבים ומשמעותיים, אך מטרת העל היא אחת – הגנה מיטבית על מבנים ישנים בפני רעידות אדמה.

 

מפחדים מרעידות אדמה? חשוב שתכירו את התקן הייעודי שיבטיח לבניין שלכם יציבות מרבית בעת רעידות אדמה

אנשי מקצוע רבים בתחום רעידות האדמה חוששים כי מדינת ישראל עלולה לחוות רעידת אדמה משמעותית בשנים הקרובות. חשש זה הביא את המדינה לבנות תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית. התוכני כוללת שלושה פרויקטים מרכזיים, בשורות הבאות נכיר את כולם. רוצים ליהנות מהפרויקטים השונים במתחם המגורים שלכם? חשוב לדעת שלא כל מבנה יכול לעבור התחדשות עירונית. המדינה קבעה מספר תנאים ברורים שחייבים להתקיים במטרה לקדם פרויקטים להתחדשות במתחמים שונים. התנאים הללו נועדו בכדי להבטיח היתכנות פרויקטים במבנים עם רמות סיכון גבוהות לקריסה בעת רעידת אדמה.

 

רוצים לדעת אם גם הבניין שלכם יכול לעבור פרויקט פינוי בינוי בנתניה? הנה לכם כמה מתנאי הסף המשמעותיים ביותר:

  1. בניינים שקיבלו היתר בנייה לפני שנת 1980.
  2. בניינים הכוללים 2 קומות לכל הפחות.
  3. בניינים שאינם מיועדים להריסה.
  4. בניינים שנבדקו על ידי מהנדס מקצועי.
 

הבניין שלכם עומד בכל התנאים הללו? הסיכוי שתצליחו לקדם פרויקט התחדשות עירונית אינו מבוטל!

רק בניינים שעומדים בכל התנאים הללו יוכלו לעבור התחדשות עירונית. השאלה הראשונה שעולה בדעתם של רבים, מדוע שנת 1980 נכנסה כתנאי סף להיתכנות הפרויקטים הללו? הסיבה לכך נעוצה בתקן ייחודי שהפך מחייב באותה שנה. בשנת 1975 החלו לבנות בישראל עם תקן בטיחות 413, תקן ייעודי לרעידות אדמה. התקן הפך למחייב רק כחמש שנים לאחר מכן, בשנת 1980. במילים אחרות, כל עוד בניין המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980, הסיכוי שהוא שהוא כולל את התקן נמוך עד לא קיים. רוצים להתגורר במבנים הכוללים תקן בטיחות להתמודדות מיטבית עם רעידות אדמה? בשורות הבאות תכירו את כל הפרויקטים שיוכלו להתאים לבניין המגורים שלכם וכן תכירו את השלבים שתידרשו לעבור בכדי לקדם פרויקט פינוי בינוי בנתניה.

 

הפרויקטים המובילים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית:

  • פרויקט תמ"א 38
פרויקט תמ"א 38 בנתניה הוא אחד הפרויקטים השכיחים ביותר בכל רחבי הארץ. פרויקט זה שונה משני הפרויקטים שיובאו מטה. במסגרתו לא הורסים את הבניינים הקיימים לטובת בניית חדשים, אל מחזקים את הישנים. היתרון המרכזי של הפרויקט הוא שדיירי הבניין אינם נדרשים לעזוב את דירות המגורים שלהם. הדיירים ממשיכים להתגורר בביתם לאורך כל שלבי הפרויקט. כמו כן חשוב לדעת כי זהו הפרויקט הקצר ביותר, כך שאם חשוב לכם לסיים את הפרויקט במהירות מירבית, זהו הפרויקט הטוב ביותר עבורכם.

מהם השינויים? ראשית, יסודות הבניין מחוזקים באופן משמעותי ומותאמים לתקני הבטיחות המחמירים ביותר. שנית, הבניין כולו עובר שיפוץ יסודי, הן בחלקו הפנימי והן בחלקו החיצוני. דיירי הבניין יהנו ממעלית חדשה ומתוספת של עוד 2.5 קומות. כמו כן הדיירים יהנו מהגדלת דירתם. הדירות יכללו חדר ממ"ד חדש לכל דירה, מרפסת שמש ולעיתים גם מחסן צמוד. השינויים הללו יבטיחו לכם בטיחות לצד נראות מרשימה.

  • פרויקט תמ"א 38/2
פרויקט תמ"א 38/2 הוא פרויטק המבוצע על פי רוב על בניין אחד בודד. במסגרת פרויקט זה הורסים את הבניין הישן במטרה לבנות במקומו בניין חדש. הבניין החדש נבנה בסטנדרט גבוה ותוך שילוב של כל תקני הבטיחות המחמירים ביותר. במסגרת הפרויקט יבנו בניין מגורים גבוה יותר בסטנדרט בנייה גבוה יותר. רוצים לדעת מהם השינויים במסגרת הפרויקט? המשיכו לפסקה הבאה.

מהם השינויים? הבניין החדש נבנה בסטנדרט גבוה. הוא כולל מספר קומות נוספות ודירות מגורים מרווחות. במסגרת הפרויקט דיירי הבניין המקורי יקבלו דירות חדשות וגדולות יותר מהדירות המקוריות. הדירות יכללו חדרי ממד, מרפסות שמש ולעיתים גם מחסנים צמודים. ברוב הפרויקטים הדירות החדשות יגיעו גם עם חניות צמודות. 

  • פרויקט הדגל – פרויקט פינוי בינוי
פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית הוא פרויקט פינוי בינוי בנתניה. פרויקט זה נחשב לפרויקט הגדול והאטרקטיבי ביותר. אנשים רבים שואפים לקדם פרויקט פינוי בינוי בנתניה במתחם המגורים שלהם. אז מהו פרויקט פינוי בינוי? במסגרת פרויקט זה הורסים מתחם בניינים במטרה לבנות מגדלי מגורים רבי קומות. הפרויקט כולל הוספה של מאות ואף אלפי יחידות דיור חדשות ואורך שנים ארוכות. בנייני המגורים החדשים נבנים בסטנדרט גבוה ומבטיחים לדיירים פיתוח סביבתי, לובי מפנק ועוד שלל הטבות. נשמע לכם מעניין? בפסקה הבאה תכירו את השינויים במסגרת הפרויקט.

מהם השינויים? במסגרת פרויקט זה מוספים מאות עד אלפי יחידות דיור חדשות במגדלי מגורים מפוארים. דיירי הבניינים המקוריים מקבלים דירות מגורים בקומה גבוהה יותר ובתוספת שטח משמעותית. הדירות יכללו חדרי ממד, מרפסות שמש, מחסנים צמודים, חניה תת קרקעית ועוד. כלל התוספות הללו הופכות את פרויקט פינוי בינוי בנתניה לפרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. רוצים לקדם את הפרויקט באזור המגורים שלכם? בשוכרות הבאות תכירו את עשרת השלבים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות פרויקט הדגל.

 

הכירו את העיר נתניה

רגע לפני שנביא את השלבים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הפרויקט, חשוב שתכירו מספר דגשים על העיר נתניה. העיר נתניה משוייכת למחוז מרכז ותופסת את המקום השישי ברשימת הערים המאוכלסות ביותר בישראל. העיר החלה את דרכה כמושבה בשנת 1929 וכשני עשורים לאחר מכן, בשנת 1948 היא הוכרזה כעיר לראשונה. מיקומה הגאוגרפי מאפשר לתושביה להגיע תוך כחצי שנה נסיעה לערים מרכזיות רבות כמו תל אביב, גבעתיים, רמת גן, ראשון לציון ועוד. נתון זה מהווה יתרון משמעותי שהופך את העיר למבוקשת.

 

שטחה וכמות תושביה

שטחה של העיר כולל כ 30,800 דונמים המאכלסים כ 235,000 תושבים. נכון לכתיבת שורות אלה העיר עדיין נהנית מהגירה חיובית ומעלייה תמידית בכמות התושבים. מידי שנה העיר קולטת בשטחה עוד כ 4% דיירים חדשים. חושבים לקדם פרויקט פינוי בינוי בנתניה? חשוב לדעת כי ישנן שכונות ישנות שנבנו לפני מספר עשורים שיוכלו להתאים לכם. אך רגע לפני שנכיר כמה מהשכונות המובילות שיש לעיר להציע, חשוב שתכירו מספר נתונים התחבורה בעיר.

 

אפשרויות התחבורה בעיר

אפשרויות התחבורה בעיר רבות ומפותחות. תושביה נהנים מכבישים מרכזיים, שלל אוטובוסים ושתי תחנות רכבת. הנה לכם רשימה חלקית של אפשרויות ההתניידית בעיר ומחוצה לה:

  • כבישים
  • כביש 2.
  • כביש 553.
  • כביש 531.
  • כביש 57.

  • אוטובוסים
  • קווי אוטובוסים רבים פועלים בכל חלקי העיר בתדירות גבוהה. חשוב להדגיש ולומר הקווים מניעים רבים מידי יום הן בפנים העיר והן מחוצה לה לערים רבות בכל רחבי הארץ.

  • רכבות
  • בעיר פועלות שתי תחנות רכבת. תחנות אלה מובילות רבים מידי יום לערים רבות בכל רחבי הארץ בנוחות, בקלות ובמהירות. 
 

הכירו את השכונות המובילות בעיר

רגע לפני שנכיר מקרוב את כל השלבים של פרויקט הדגל, פינוי בינוי בנתניה, חשוב שתכירו את השכונות המובילות שיש לעיר להציע. 

 

השכונות המובילות בנתניה הן:

  • גן ברכה.
  • נאות הרצל.
  • נוף הטיילת.
  • נוף חפר.
  • נאות גנים.
  • נווה איתמר.
  • רמת חן.
  • קריית רבין.
  • קריית אליעזר.
  • נאות שקד.
  • מחנה יעקב.
  • רמת פולג.
  • נווה עוז.
 

חולמים על פרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית? הכירו את עשרת השלבים החשובים ביותר בהליך פינוי בינוי

חשוב להדגיש כי לא ניתן להשלים פרויקטים של התחדשות עירונית בכל השכונות הללו. ישנן שכונות שמרבית המבנים בהן נבנו בשנים האחרונות (או לכל הפחות אחרי שנת 1980). שכונות אלה אינן צפוית לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. לכן, אם אתם מתכננים לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית, חשוב לדעת לבחור נכון את השכונות המתאימות לפרויטים הללו. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים החשובים ביותר שחשוב שתכירו לפני שתתחילו בקידום פרויקט פינוי בינוי בנתניה. כפי שציינו מעלה, כיום יש לא מעט אנשים משתחילים בניסיונות לקדם פרויקטים של פינוי בינוי ללא היכרות עם שלבי הפרויקט. ניסיונות אלה ברוב המקרים עולים בתוהו בשל חוסר מקצועיות ואי היערכות. לכן, אם אתם רוצים להצליח לקדם פרויקט פינוי בינוי בנתניה, כדאי שתפנו את הדקות הקרובות ותמשיכו לפסקאות הבאות.

 

עשרת השלבים המרכזיים בפרויקט הדגל של התוכנית הממשלתית, פרויקט פינוי בינוי בנתניה:

  • הכרה של משרד הבינוי והשיכון במתחם
רבים לא מודעים לעובדה כי לא ניתן להתחיל לקדם פרויקט פינוי בינוי בנתניה ללא הכרה של משרד הבינוי והשיכון. משרד הבינוי והשיכון חייב להכיר בשטח המתחם כייעודי להתחדשות עירונית לפני שניתן לעבור לשלב הבא. המשרד בוחן היטב את היתכנות הפרויקט מבחינת תשתיות האזור, רמות הצפיפות ועוד מגוון נתונים חשובים שמשפיעים באופן ישיר על היתכנות הפרויקט. לא קיבלתם הכרה ממשרד הבינוי והשיכון? אל תמשיכו לשלבים הבאים.

  • בניית תוכנית בניין עיר חדשה
משרד הבינוי והשיכון הכיר במתחם המגורים שלכם כייעודי להתחדשות עירונית? בשלב זה אתם נדרשים לבנות תוכנית בניין עיר חדשה. חשוב להדגיש כי תוכנית בניין עיר חייבת להיעשות על ידי איש מקצוע מיומן ומנוסה. תוכנית שלא תיעשה בצורה מקצועית לא תעבור את הבדיקות הנדרשות ולא תאפשר להתקדם לשלבים הבאים. יש בידכם תוכנית בניין עיר חדשה? עוברים לשלב הבא.

  • בחינה של התב"ע החדשה על ידי שתי ועדות תכנון ובנייה
בשלב זה וועדות תכנון ובנייה בוחנת מקרוב את התב"ע החדשה. חשוב להדגיש כי התב"ע צריכה לעבור שתי וועדות שונות לתכנון ובניה. לא אחת קורה כי התוכנית מוחזרת לתיקונים ולשינויים שונים שיש לבצע לפני שהיא עוברת ומאפשרת לפרויקט להתקדם לשלבים הבאים. התב"ע קיבלה את אישורן של שתי הוועדות לתכנון ובנייה? הגיע הזמן לעדכן בכך את כל דיירי המתחם.

  • הודעה רשמית לכל דיירי המתחם
בשלב זה ייצוג הבניין או היזם המקצועי נדרש לעדכן את כל דיירי המתחם. שלב זה נחשב לאחד השלבים הפשוטים ביותר מכל שלבי הפרויקט. אך חשוב להיערך לאפשרות של עיכוב משמעותי. לא אחת קורה כי חלק מדיירי המתחם אינם שוהים בישראל. אם גם במתחם שלכם ישנם דיירים כאלו, ייתכן ששלב עדכון הדיירים יקח קצת יותר זמן מהמתוכנן.

  • בחירה של חברת בנייה ויזם מקצועי
שלב זה הוא השלב החשוב ביותר במסגרת כל שלבי הפרויקט. במסגרת שלב זה אתם נדרשים לבחור יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה שתשלים עבורכם את כל שלבי הבנייה של הפרויקט. חשוב להדגיש כי בחירה נכונה תוביל אתכם לפרויקט מוצלח ומהיר בעוד שבחירה לא נכונה עלולה לגרור עיכובים רבים ואף פגיעה בהיתכנות הפרויקט. הנה לכם שני טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון יזם מקצועי וחברת בניה מנוסה.

טיפ א': חשוב לבחור נכון חברת בניה ויזם מקצועי שהשלימו בעבר פרויקטים של התחדשות עירונית. פרויקט פינוי בינוי בנתניה כולל דגשים חשובים הקשורים לפרויקט עצמו. יזמים וחברות בנייה שלא השלימו בעבר פרויקטים במסגרת התוכנית הממשלתית לא יכירו את כל הדגשים החשובים והשלבים שנדרשים לעבור בכדי לקדם את הפרויקט. לעומתם, יזמים וחברות בנייה שהשלימו בעבר פרויקטים של התחדשות עירונית יכירו את כל השלבים הכלולים בתוכנית, ידעו להתמודד עם כל בעיה ויצליחו לקדם את השלמת הפרויקט במהירות מירבית.

טיפ ב': חשוב לבחור נכון יזמים וחברות בנייה שהשלימו פרויקטים בעיר נתניה. מעבר לדגשים חשובים של מסגרת התוכנית הממשלתית, לכל רשות מקומית יש דגשים חשובים וקווים אדומים שחשוב להכיר טרם הבנייה. חברות מנוסות ומקצועיות שהספיקו להשלים מספר פרויקטים בעיר נתניה, מכירים היטב את כל הדגשים של הרשות המקומית. היכרות זו תאפשר להם לקצר תהליכים, להתמודד עם כל השלבים ולפנות לגורמים הרלוונטיים להתמודדות עם כל בעיה. רוצים חברת בנייה שתדע להשלים עבורכם את הפרויקט במהירות מירבית תוך התמודדות מיטבית עם כל בעיה? חשוב לבחור חברה מנוסה ומקצועית.

  • ניהול משא ומתן וחתימה על חוזים אישיים
בחרתם את אנשי המקצוע לפרויקט שלכם? בשלב זה אתם נדרשים לנהל משא ומתן עם היזם. שלב זה עלול לגרור עיכובים רבים, שכן ישנם רבים שמנסים לדרוש תמורה גבוהה משמעותית מהתמורה המגיעה להם. לכן, פעמים רבות ששלב זה מייצר עיכובים משמעותיים. חשוב להדגיש כי ברוב הפרויקטים התמורה המקובלת די זהה, פיטנו אודותיה לעיל. חתמתם על חוזים אישיים? עוברים לשלב הבא.

  • פינוי כל דיירי המתחם
לאחר שכל החוזים חתומים, חברת הבנייה תחל לפנות את כל דיירי הבניין במטרה לקבל את היתר ההריסה המיוחל. חשוב להדגיש ולומר כי שלב זה ברוב המקרים הוא שלב פשוט שעובר במהירות ובהתלהבות מצד הדיירים, אך ישנם פרויקטים בהם ישנם מתנגדים עיקשים במיוחד. מתנגדים אלה עלולים לייצר עיכובים משמעותיים בשלב פינוי הדירה, עיכוב שחשוב להביא בחשבון.

  • קבלת היתר הריסה והריסה בפועל
לאחר שכל הדיירים פינו את דירותיהם, חברת הבנייה תקבל את היתר ההריסה המיוחל ותוכל להתחיל להרוס את המבנים הקיימים. חשוב להדגיש כי חברת בנייה מקצועית ומנוסה מכירה את השיטות הטובות ביותר להרוס מבנים ביעילות מרבית וללא כל פגיעה בסביבה. לעומת זאת, חברה שאינה מספיק מנוסה ומקצועית עלולה להיגרר להליך ארוך ומורכב שלא לצורך. המבנים הרוסים? עוברים לשלב הבא.

  • פינוי הפסולת והכנת התשתיות
לאחר הריסת המבנים, חברת הבנייה תידרש לפנות את כל פסולת הבניין. פינוי הפסולת אך היא מלאכה שמצריכה ניסיון. לאחר פינוי המגרש מכל פסולת, החברה תתחיל בעבודות תשתיות. חברת הבנייה תתאים את התשתיות במתחם לקליטה של יחידות דיור רבות חדשות. לאחר תום שלב זה ניתן לעבור לשלב האחרון, שלב הבנייה של מגדלי המגורים רבי הקומות.

  • התחלת בנייה של מגדלי המגורים
בשלב האחרון, לאחר פינוי כל הפסולת והכנת התשתיות, חברת הבנייה תחל את שלבי הבנייה של מגדלי המגורים. חברת בנייה מקצועית תדע להשלים את שלבי הבנייה בסטנדרט גבוה ותבטיח לכלל התושבים דירות גדולות ומרווחות שמתוכננות היטב. אל תתפשרו על אנשי המקצוע שילוו אתכם במסע לבניית דירתכם החדשה. אנשי מקצוע שאינם מספיק מיומנים עלולים לגרוע רבות הן מבחינת לוחות הזמנים, והן מבחינת איכויות הבנייה.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו