פינוי בינוי ברעננה

פינוי בינוי ברעננהמתגוררים בבניין ישן שבנייתו הסתיימה לפני כמה עשרות שנים והוא צפוי ליהנות מהתחדשות עירונית בעתיד הקרוב? המאמר הבא נכתב במיוחד עבורכם. בשורות הבאות תקבלו את כל הטיפים החשובים ביותר שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע, תכירו מקרוב את כל שלבי העבודה במסגרת תוכנית פינוי בינוי ותדעו כיצד במדויק ניתן להתמודד עם קשיים ומורכבויות שונות במהלך הפרויקט. רגע לפני שאתם חותמים ליזם שלכם, מומלץ לפנות מספר דקות לטובת קריאת השורות הבאות. 

 

תמ"א 38 – חיזוק הבניין הקיים 

ראשית, חשוב להדגיש כי במסגרת התוכנית המדינית להתחדשות עירונית יש מספר פרוייקטים שונים. הפרויקטים המרכזיים הם תמא 38 ופינוי בינוי. ישנם הבדלים משמעותיים בין הפרויקטים השונים, ולכן חשוב שתכירו את הפערים המשמעותיים ביותר. במסגרת פרויקט תמא 38, קבלן מקצועי יחזק את תשתיות הבניין הקיים, יוסיף לכלל הדיירים חדר ממ"ד חדש ומרפסת שמש וישפץ את חלקו הפנימי והחיצוני של הבניין. בשורה התחתונה, העבודות נעשות על הבניין הקיים, ללא הריסתו (במהלך כל תקופת העבודה הדיירים ממשיכים להתגורר בדירות שלהם). 

פינוי בינוי – הריסת הבניין הקיים ובניית רבי קומות

לעומת זאת, פרויקט פינוי בינוי שונה בתכלית. פרויקט זה כולל הריסה של מספר מבנים לטובת בניית בניינים רבי קומות חדשים. בעזרת הפרויקטים הללו ניתן לנצל באופן מיטבי את שטח הקרקע ולהבטיח לכלל הדיירים בניינים חדשים, יציבים ובטוחים. הבניין שלכם צפוי לעבור פינוי בינוי בעתיד הקרוב? חשוב לדעת שפרויקט זה נחשב לפרויקט המתגמל ביותר המבטיח לכלל הדיירים את ההשבחה הגדולה ביותר מבין כלל תוכניות התחדשות עירונית. בשורות הבאות נביא בפירוט את ההטבות המשמעותיות ביותר של הפרויקט. 

 

הכירו את כל השלבים במסגרת תוכנית פינוי בינוי – היערכו ל 8 – 12 שנים מרגע החתימה ועד לקבלת המפתח!

אך קודם לכן, חשוב שתכירו את כל השלבים שתידרשו לעבור מרגע דפיקתו של היזם על דלת דירתכם ועד לקבלת המפתח לדירה החדשה. חשוב להבהיר שישנם שלבים רבים ובשורות הבאות נגע בעיקרי הפרטים בלבד. 

 

בין כלל שלבי הפרויקט ניתן למנות מספר שלבים מרכזיים, והם: 

  • החלטה על אזור ייעודי לפינוי בינוי 

משרד הבינוי והשיכון חייב להחליט על אזורים מסויימים ככאלה שיקודמו בהם פרויקטים של התחדשות עירונית בכלל ופינוי בינוי בפרט. ברוב המקרים האזורים הללו נבחרים בהתאם למבנים הקיימים בהם וכמובן בהתאם לאפשרות התשתיות לקלוט כמות גדולה יותר של דיירים בעתיד. ישנם יזמים מקצועיים ומנוסים רבים שלא מחכים שהמשרד יכיר באזור שלהם ככזה המיועד להתחדשות עירונית, אלא פונים למשרד בבקשה לקשם את התוכניות בהתאם לתב"ע החדשה. 

  • הכנת תב"ע ייעודית ומותאמת לבניינים החדשים

משרד הבינוי והשיכון הכריז על שטח מסויים כייעודי לפרויקטים שונים של פינוי בינוי? בשלב זה העירייה או יזם הפרויקט ידרשו להציג בפני הועדה תב"ע, שפירושה תוכנית בניין עיר. כל עוד תוכנית זו אינה מאושרת, לא ניתן לקדם את הפרויקט לשלב הבא. חשוב להדגיש כי התוכנית כוללת משתנים רבים שמטרתם להוכיח למשרד הבינוי והשיכון שאכן ישנה היתכנות להשלמת פרויקט פינוי בינוי רעננה באזור המדובר. 

  • קבלת אישור לתב"ע החדשה
לאחר בחינה מעמיקה של התב"ע, משרד הבינוי והשיכון יחליט האם ניתן לאשר את התוכנית או שמא היא נדרשת לשינויים שונים. במידה והמשרד החליט שהתוכנית חייבת לעבור שינויים טרם אישורה, העיריה או היזם ידרשו למלא את כל דרישות המשרד ולשנות את התוכנית. התוכנית אושרה? אפשר לעבור לשלב הבא בקידום הפרויקט ולעדכן את כלל דיירי הבניין בקבלת האישור. 

  • עדכון כל דיירי הבניין 
בשלב הבא יזם פרויקט פינוי בינוי רעננה נדרש לעדכן את כל תושבי הבניינים באישור התוכנית. מקובל לחשוב ששלב זה פשוט ומהיר למדי, אך לא אחת קורה שישנם דיירים שנמצאים מעבר לים וקשה להשיגם. לאחר שהיזם מצליח להגיע לכל דיירי הבניין ולעדכן אותם באישור תוכנית התב"ע החדשה, ניתן יהיה לעבור לשלב הבא של הפרויקט – שלב חיפוש חברת בנייה מקצועית ומנוסה בהשלמת פרויקטים של פינוי בינוי רעננה. 

 

  • איתור חברת בנייה מקצועית ומנוסה בפרוייקטי פינוי בינוי רעננה
לשלב זה חשוב לגשת בכובד ראש ובמלוא הרצינות הנדרשת. שלב זה יכריע מי תהיה חברת הבנייה שתבנה עבורכם את הדירה החדשה. אנשים רבים בוחרים את חברת הבנייה באופן די שרירותי וללא כל בדיקה מעמיקה ולכן זה המקום להדגיש את חשיבות הבחירה. 

קיימת חשיבות רבה לבחור נכון חברת בנייה מקצועית ומנוסה. חשוב לערוך השוואה בין כמה חברות בנייה מומלצות על מנת לבחור את הטובה מכולן. חשוב לקרוא כמה שיותר מידע ברשת אודות חברות הבנייה השונות וכן לבחון את רמת מקצועיותן. עוד חשוב לדעת כי ישנן לא מעט חברות בניה מקצועיות ומנוסות, אך חלקן לא השלימו פרוייקטים במסגרת התחדשות עירונית כלל. כדאי מאוד לבחור בחברת בנייה מקצועית שהשלימה מספר פרויקטים של פינוי בינוי רעננה בהצלחה. חברות אלה מכירות היטב את כל השלבים ויודעות לקדם את העבודה בצורה מהירה ומיטבית.

  • ניהול משא ומתן עם הדיירים על התמורה שהם עתידים לקבל
בשלב השישי, היזם מגיע למשא ומתן עם הדיירים. בשלב זה כל דייר מקבל את החוזה המיועד לו. אך השלב אינו מסתכם בחתימה על חוזה בלבד, אלא כולל משא ומתן שעלול לקחת זמן רב. ישנם לא מעט דיירים סחטנים שמנסים למקסם את התמורה שהם יקבלו מהיזם, מה שהופך את שלב זה לאחד מהשלבים הארוכים ביותר. ברוב המקרים הדיירים יקבלו דירה הגדולה מדירתם המקורית ב 12 עד 25 מטרים רבועיים. מרבית החלל שנוסף לדירה הוא חדר ממ"ד חדש, מרפסת שמש ומחסן. 

  • פינוי הדיירים בהסכמה מביתם
לאחר שמרבית הדיירים חתמו על חוזים מדוייקים ומותאמים לצרכים שלהם (לאחר תום שלבי משא ומתן), הדיירים מפנים את דירתם בהסכמה. מתחילתו של שלב זה, כל שלבי העבודה הופכים להיות מהירים הרבה יותר. מסיבה לכך היא העובדה שהקבלן התחייב לדיירים לתאריך מסירה, כך שאם הוא יחרוג ממנו הוא יאלץ לשלם קנסות מיותרים. 

אנשים רבים מפחדים לצאת מדירת המגורים שלהם לדירה שכורה למשך מספר שנים (עד לקבלת הדירה החדשה). אם גם אתם חוששים מהשינוי המשמעותי, חשוב לדעת כי לא תידרשו לשלם עבור השכרת הדירה הזמנית שלכם. הקבלן משלם לכל דיירי הבניין שכירות חודשית למשך כל התקופה, עד לקבלת הדירה החדשה. 

  • קבלת אישורי הריסה של הבניין הישן
כל הדיירים יצאו מדירותיהם? הגיע הזמן להרוס את המבנים הקיימים לטובת בניית רבי הקומות החדשים. חשוב להבהיר כי פרוייקטים של פינוי בינוי רעננה כוללים הריסה של מתחם בניינים ולא של בניין בודד. בשביל להרוס את מתחם הבניינים, הקבלן חייב לקבל אישור לכך. לאחר קבלת האישור הוא יוכל להתחיל בשלבי ההריסה של הבניינים הישנים. 

  • הכנת התשתיות והתחלת הבנייה 
הבניינים נהרסו? כעת כל שנותר לעשות זה להכין את התשתיות המקומיות לקליטה של יחידות דיור רבות נוספות ולהתחיל עם שלבי הבנייה. 

  • השלמת גימורים, קבלת טופס 4 וקבלת מפתח לדירה החדשה
בשלב האחרון, חברת הבנייה שבחרתם לבצע עבודות גמר בבניין כולו ולאחר מכן תעניק לדיירים את המפתח לדירה החדשה. 

 

כמה זמן תאלצו לחכות עד לקבלת המפתח לדירה החדשה? חשוב להתאזר בסבלנות – בין 8 ל 12 שנים!

הבניין שלכם בדיוק מתחיל את השלבים הראשונים של פרויקט פינוי בינוי רעננה? קיימת חשיבות רבה להתאזר בסבלנות. הפרוייקטים הללו כוללים לא מעט שלבים בירוקרטיים ארוכים ומורכבים. הבירוקרטיה הארוכה גוררת את שלבי הפרויקט במשך שנים ארוכות, כך שאם אתם חושבים שתוכלו להיכנס לדירה חדשה תוך שנים בודדות, כשאי שתכירו את התמונה המלאה. מרבית הפרויקטים של פינוי בינוי רעננה אורכים בין 8 ל 12 שנה. ללא הסבלנות הנדרשת, אתם עלולים להתאכזב.

האזורים החמים ביותר ברעננה – הכירו את האזורים המובילים בביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית

בשורות הבאות נכיר מקרוב את האזורים המיועדים להתחדשות עירונית בעיר רעננה. לא מעט משקיעי נדל"ן בוחרים לרכוש נכסים באזורים הללו במטרה ליהנות מעליית ערך משמעותית בשווי הנכס. חשוב להדגיש כי מעבר לעליית הערך בעקבות הפרויקט בבניין, אזורים המיועדים להתחדשות עירונית יהנו מעליית ערך גם בגין הפיתוח הסביבתי. בפרוייקטים רבים של פינוי בינוי רעננה הקבלנים מחוייבים להשלים פיתוח סביבתי סביב המבנה, מה שמאפשר לשכונה כולה ליהנות מפארקים אזוריים, מרכזי קניות חדשים ומדרכות חדשות ומסודרות.

 

רעננה היא אחת הערים המובילות בכמות הפרויקטים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית 

רעננה נחשבת לאחת הערים המובילות בכמות הפרויקטים במסגרת התחדשות עירונית המבוצעים בשטחה. ראש העיר מאמין בפרויקטים הללו ומקדם אותם במהירות רבה. במקרים רבים הוא מביע את רצונו להשיב צעירים רבים למגורים בעיר, ולשם כך הוא מקדם כל פרויקט בנייה שמגדיל את כמות היצע הדירות שיש לעיר להציע. כמו כן הממשל המקומי מקדם בניית דירות קטנות בנות 3 חדרים בפרויקטים של התחדשות עירונית במטרה לאפשר לזוגות צעירים לעמוד במחירי הדיור הגבוהים בעיר. 

 

מרבית הפרויקטים ממוקמים במרכז העיר – שכונת קרית דוד רמז וקרית ויצמן

מרבית הפרויקטים של פינוי בינוי רעננה ממוקמים במרכז העיר – שכונות קרית דוד רמז וקרית ויצמן. השכונות הללו נהנות מפרוייקטים רבים של התחדשות עירונית, כך שאם אתם מחפשים לרכוש דירה בשכונות המייעדות מבנים רבים להתחדשות עירונית, הן השכונות הטובות ביותר עבורכם. רוצים להכיר את היזמים המובילים בפרויטים של פינוי בינוי רעננה? בשורות הבאות נציג כמה מהם. 

 

היזמים המקצועיים והמנוסים ביותר לקידום פרויקטים של התחדשות עירונית ברעננה הם:

  • יעז יזמות ובנייה.
  • אנשי העיר.
  • אפיקי ארד הבונה בע"מ.
  • חושן בינוי ופיתוח בע"מ.
  • ב.ה ימינסון התחדשות עירונית בע"מ.
  • אשדר בוטיק.
  • בית וגג.
בחירה נכונה של יזם מקצועי תבטיח השלמה מהירה של כל שלבי הפרויקט. ישנם אנשים שבוחרים יזמים וחברות בניה באופן שרירותי ונאלצים להמתין שנים ארוכות עד להוצאת כל שלבי הפרויקט לפועל.

 

הכירו את העיר רעננה!

מעבר לכלל הדגשים שהובאו מעלה באשפר לפרויקטים של התחדשות עירונית בכלל ופרויקטים של פינוי בינוי בפרט, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים חשובים אודות מיקומה הגיאוגרפי של העיר, השכונות המבוקשות ביותר בכלל שטחה, שנת הקמתה ואתריה המרכזיים.

 

מיקום גאוגרפי וערים שכנות

מיקומה הגיאוגרפי של העיר רעננה הוא במחוז מרכז ובסמוך לערים כפר סבא והרצליה. מיקום זה מאפשר לכלל תושביה ליהנות מאפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות, מרכזי בילוי ופנאי, מרכזי קניות וקניונים במרחק נסיעה קצר של מספר דקות בודדות. נתונים אלה מושכים ישראלים רבים לרחובות העיר, ולכן היא נחשבת לאחת הערים המבוקשות ביותר ברחבי ישראל.

 

שנת הקמתה של רעננה, גבולותיה ומעמד תושביה

העיר רעננה נחשבת לעיר יחסית חדשה, שנת ההכרזה שלה היא 1982. עם זאת חשוב להדגיש כי היא החלה את דרכה בתור מושבה חקלאית לפני כ 100 שנה, אי שם בשנת 1922. שטחה של רעננה נחשב רחב ידיים ביחס לכמות תושביה והיא כוללת לא פחות מ 14,000 דונמים. מרבית תושביה משתכרים בשכר גבוה מהממוצע, מה שממקם אותה במיקום מעמד סוציו אקונומי גבוה מהממוצע הארצי.

 

אתרים מובילים בעיר

בעיר פועלים מרכזי בילוי ובידור רבים, מרכזים קהילתיים ושלל מוסדות חינוך איכותיים. בין כלל המוסדות המרכזיים בעיר ניתן לבנות את:

  • מועדון המרתף – מקיים תחרויות והופעות מוזיקליות שונות.
  • מרכז המוזיקה העירוני רעננה.
  • איצטדיון קרני.
  • היכל הספורט מטרו ווסט רעננה.
  • מגוון רחב של מוסדות חינוך – פורמליים ובלתי פורמליים.
 

ומה באשר לתחבורה בעיר? הכירו את התחבורה בעיר רעננה

העיר מאפשרת לכלל אזרחיה ליהנות משתי תחנות רכבת – רעננה דרום ורעננה מערב. כמו כן ישנם כבישים רבים העוברים בקרבת העיר, ביניהם: 

  • כביש 4.
  • כביש 531.
  • כביש 541.
  • כביש 2.
מעבר לכך, תושבי העיר נהנים ממגוון רחב של קווי אוטובוס המגיעים לכל חלקי העיר בתדירות גבוהה. 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו