פינוי בינוי חדרה

העיר צפויה לשנות את פניה! גל ההתחדשות של חדרה

פינוי בינוי חדרההעיר חדרה צפויה לשנות את פניה בשנים הקרובות בעזרת פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. הרשות המקומית מקדמת תוכניות רבות בקצב מהיר במטרה להבטיח את יציבותם של כלל המבנים בעיר ולנצל בצורה מיטבית את שטחיה. גם מתחם המגורים שלכם צפוי לעבור התחדשות עירונית בשנים הקרובות? חשוב שתכירו את כל הדגשים החשובים ביותר אודות תוכנית הדגל – פינוי בינוי חדרה. אנשים רבים חותמים ליזמים מפוקפקים ללא כל היכרות עם שלבי הפרויקט, מה שגורר אכזבה במקרה הטוב או פגיעה בהיתכנות הפרויקט במקרה הרע. רגע לפני שאתם מתחילים מסע ארוך שנים (בין 8 ל 12 שנה) בשם פינוי בינוי, כדאי שתפנו מספר דקות בודדות להיכרות עם כל הדגשים החשובים אודות הפרויקט.

 

הכירו את הדגשים החשובים ביותר אודות פרויקט פינוי בינוי

בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לעבור את כל שלבי הפרויקט בהצלחה. מה נכלול בהמשך המאמר? בפסקאות הבאות נגע בנקודות הבאות:

  • נכיר מקרוב את כל השלבים של פרויקט הדגל במסגרת תוכנית התחדשות עירונית – פינוי בינוי חדרה.
  • נכיר את ההבדלים המהותיים בין תוכנית הדגל לבין תוכנית נוספת – תמ"א 38.
  • נמנה מספר טיפים פשוטים ומעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הבנייה המקצועית ביותר.
  • נענה על השאלות השכיחות ביותר, כמו:
    • כמה שנים אורך פרויקט ממוצע של פינוי בינוי חדרה?
    • מהי התמורה המקובלת במרבית הפרויקטים של תוכנית זו?
    • היכן יתגוררו הדיירים עד לקבלת המפתח לדירתם החדשה?
    • מה באשר לתשלומי מס שבח בעקבות השבחת ערך הנכסים?
  • נכיר את מדיניותה של עיריית חדרה בכל הקשור לקידום פרויקטים של פינוי בינוי בשטחה.
  • נמנה את הפרויקטים הגדולים ביותר שצפויים לרקום עור וגידים בשנים הקרובות ברחבי העיר.
 

תוכנית תמ"א 38 – חיזוק הקיים והוספה של מספר יחידות דיור בודדות

כבר בפתיחת הדברים חשוב לעמוד על נקודה חשובה – ההבדלים המהותיים בין תמ"א 38 לבין פינוי בינוי. לא מעט אנשים מתבלבלים בין הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. לכן חשוב להדגיש כבר בפתיחת הדברים כי פרויקטים של פינוי בינוי נחשבים לפרויקטים גדולים הרבה יותר. במסגרת פרויקט תמ"א 38 מחזקים ומשפצים את הבניינים הקיימים ומוסיפים מספר מועט של יחידות דיור בודדות על גג הבניין. בתוכנית זו יסודות הבניין מחוזקים והדיירים נהנים מבניין משופץ, מחדר ממ"ד חדש ולעיתים גם ממרפסת שמש. 

תוכנית פינוי בינוי – הריסת הקיים ובניית מגדלי מגורים הכוללים עשרות ואף מאות יחידות דיור חדשות

לעומת תוכנית זו, במסגרת תוכנית פינוי בינוי הורסים כליל את הבניינים הישנים לטובת בניית מגדלי מגורים רבי קומות. לאחר תום כל שלבי ההריסה והבניה, דיירי הבניינים המקוריים יקבלו דירה חדשה וגדולה מדירתם המקורית ב 12 עד 25 מטרים רבועיים. הדירה החדשה תכלול חניה צמודה, חדר ממ"ד חדש, מרפסת שמש ולעיתים אף מחסן צמוד. בתוכנית זו מוסיפים לקרקע עשרות ולעיתים אף מאות יחידות דיור חדשות. רוצים לקדם פרויקט גדול של פינוי בינוי במתחם המגורים שלכם? רגע לפני שאתם חותמים ליזם הראשון שפונה אליכם, חשוב להיערך לפרויקט ארוך שנים – בין 8 שנים ועד 12 שנים לפרויקט ממוצע. נשמע מעניין? בשורות הבאות נמנה את כל שלבי הפרויקט שאתם חייבים להכיר. היכרות עם השלבים הללו תבטיח שתדעו להיערך נכון, תכירו את כל השלבים ותישארו מעורבים.

 

הכירו את עשרת השלבים החשובים ביותר במסגרת פרויקט פינוי בינוי חדרה:

  • שלב ההכרה של משרד הבינוי והשיכון – המשרד חייב להכיר במתחם המגורים שלכם כמתחם המיועד להתחדשות עירונית

בשלב הראשון חייבים לקבל את האישור של משרד הבינוי והשיכון שמכיר בשטח הרלוונטי כשטח שמיועד לפרויקטים שונים של התחדשות עירונית. 

  • הכנת תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את כל השינויים שיחולו בעקבות הפרויקט

לאחר שמשרד הבינוי והשיכון בחן היטב ומצא כי האזור יכול ליהנות מפרויקטים של התחדשות עירונית, עוברים לשלב הכנת תב"ע חדשה.ְלב זה ברוב המקרים מבוצע על ידי הרשות המקומית ופעמים שמבוצע על ידי יזם הפרויקט.

  • בדיקת התב"ע החדשה ואישורה על ידי וועדות לתכנון ובנייה
התב"ע החדשה מוכנה? חשוב שהיא תעבור את כל הבדיקות הנדרשות על ידי וועדות תכנון ובניה. חשוב להבהיר כי ישנם כללים ברורים לכתיבת תב"ע חדשה, ואם התוכנית לא תיכתב על פיהם, היא לא תקבל את האישור המיוחל. רק לאחר בחינה ואישור של הוועדה המקומית והאזורית לתכנון ובנייה ניתן לעבור לשלב הבא.

  • עדכון מצב לכלל דיירי המתחם
התב"ע החדשה קיבלה את כל האישורים הנדרשים? זה השלב בו היזם או נציג הדיירים נדרש לעדכן את כלל דיירי המתחם. ברוב המקרים מדובר בשלב פשוט ומהיר, אך לעיתים ישנם דיירים שאינם נמצאים בישראל ומעט קשה להשיגם.

  • השלב החשוב ביותר בפרויקט – שלב בחירת חברת הבנייה 
שלב זה הוא השלב החשוב ביותר בישראל – שלב בחירת חברת הבנייה שתשלים את כל עבודות הבנייה במתחם. חשוב להבהיר כי בחירה שרירותית או על בסיס המלצה בודדת עלולה לעלות ביוקר. כיום ישנן חברות בנייה רבות שאינן יודעות להתמודד עם פרויקט פינוי בינוי חדרה הכולל הריסה של מתחם מבנים, פינוי הפסולת והרחבת התשתיות. לכן, חשוב לבחור נכון את חברת הבנייה המקצועית והמנוסה ביותר. בחירה נכונה תבטיח לכם עבורה יעילה, מהירה ומקצועית בעוד שבחירה שגויה עלולה לפגוע בהיתכנות הפרויקט. בהמשך המאמר נגע במספר טיפים מעשיים ופשוטים שיעזרו לכם לבחור נכון את חברת הבנייה הטובה ביותר באזור המגורים שלכם.

  • ניהול משא ומתן על התמורה המגיעה לכל דייר
בחרתם את חברת הבנייה הטובה ביותר עבורכם? כעת החברה תחיל בכתיבת חוזים אישיים לכל דייר במתחם. בחוזים יפורטו סעיפים רבים, כאשר המרכזיים שבהם הם פרטי התמורה המתקבלת לכל דייר, דיני איחורים ועוד. שלב זה כולל ניהול משא ומתן על התמורה, מה שברוב המקרים אורך לא מעט זמן. דיירים רבים מנסים למקסם את התמורה המגיעה להם, מה שעלול לעכב את תחילתו של הפרויקט. כפי שציינו מעלה, ברוב המקרים הדיירים יקבלו דירות חדשות הגדולות מהדירה המקורית שלהם ב 12 עד 25 מטרים רבועיים. בדירה החדשה יהיה חדר ממ"ד חדש, מרפסת שמש, חניה צמודה ולעיתים מחסן צמוד. כלל הדיירים הגיעו להסכמות עם חברת הבנייה והחוזים נחתמו? עוברים לשלב הפינוי.

  • פינוי כל דיירי המתחם בהסכמה – רגע לפני העלייה לקרקע
בשלב זה כלל דיירי הבניין נדרשים לפנות את דירותיהם בהסכמה. מיד עם חתימת כלל החוזים חברת הבנייה תתחיל לקדם את שלבי ההריסה, ולשם כך היא צריכה לפנות את הדיירים. זכו, עם חתימת החוזים החברה מתחייבת לתאריך מסירה, ולכן היא רוצה לקדם את הבנייה מהר ככל הניתן – בכדי להימנע מאיחורים שעלולים לגרור קנסות מיותרים.

  • קבלת אישור הריסה למבנים במתחם
לאחר פינוי כל דיירי המתחם, חברת הבנייה תקבל את האישור המיוחל להריסת המבנים ותתחיל במלאכה. ברוב המקרים האישור יתקבל זמן קצר לאחר פינוי כל דיירי המתחם.

  • הריסת המבנים, פינוי הפסולת והכנת התשתיות למגדלי המגורים החדשים
לאחר קבלת האישור להריסת המבנים, חברת הבנייה תהרוס את המבנים כולם, תפנה את כל שאריות הפסולת ותתחיל בשלבי הכנת התשתיות. כפי שציינו מעלה, פרויקטים של פינוי בינוי כוללים בניית בניינים רבי קומות, מה שמחייב את חברת הבנייה שלכם להכין תשתיות המיועדות לקליטת עשרות ואף מאות יחידות דיור נוספות.

  • התחלת הבנייה 
השלב האחרון הוא כמובן שלב הבנייה בפועל. חשוב להדגיש כי משך זמן הבנייה קשור בקשר ישיר לגובה הבניינים החדשים. לאחר תום כל שלבי הבנייה הדיירים יקבלו מפתחות לדירות החדשות וישובו לשכונת מגוריהם.

  • רגע לפני הריסת המבנים דיירי כלל המתחם נדרשים לפנותו – לאן הם עוברים והאם הם נדרשים לשלם שכירות למשך כל תקופת הבנייה?
דיירי המתחם שנאלצים לפנות את דירותיהם עוברים להתגורר בכל מקום שירצו ללא מגבלה. חשוב להדגיש כי חברת הבנייה תשלם עבורם שכר דירה חודשי בהתאם לשווי דירתם. כלומר, אם דירתם הייתה יכולה להניב כ 4,000 שקלים מידי חודש מהשכרתה, הם יקבלו 4,000 שקלים בכל חודש מחברת הבנייה. בכסף זה הדיירים יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם – לשכור דירה במחיר נמוך ולחסוך את ההפרש או לחילופין לשכור דירה יקרה יותר ולשלם את ההפרש מכיסם.

  • דיירי המתחם נדרשים לשלם מס שבח בעת מכירה בגין השבחת הנכס?
מס שבח הוא מס המשולם על רווחים מענף הנדל"ן, מקביל למס רווח הון מערוצי רווח שונים. ברוב המקרים המשביחים ידרשו לשלם מס שבח בשיעור של 25% משיעור ההשבחה בלבד. אך כחלק מההקלות השונות בפרויקטים להתחדשות עירונית – המדינה החליטה להעניק פטור מלא מתשלומי מס שבח לכל דיירי הבניינים שיעברו התחדשות. הסיבה – תמריץ לקידום פרויקטים רבים של התחדשות עירונית במהירות וביעילות מרבית.

  • רוצים לבחור חברת בנייה מקצועית ומנוסה אך לא יודעים מאיפה להתחיל? בחרנו עבורכם מספר טיפים מעשיים לבחירה נכונה ומדוייקת
  1. הכירו כמה שיותר חברות בנייה שעובדות במקום המגורים שלכם – היכרות עם כמה שיותר חברות בנייה תאפשר לכם לערוך השוואה בין החברות כולן. השוואה נכונה תעזור לכם לבחור את החברה הטובה והמקצועית ביותר.
  2. קראו כל פיסת מידע אודות החברות השונות – תוך שימת דגש על חוות דעת והמלצות – קראו כמה שיותר מידע אודותהחברות השונות ברשת. חשוב לשים דגש על חוות דעת והמלצות. מומלץ בחום להגיע לפרויקטים שהושלמו על ידי החברות השונות בכדי לבחון את רמתם.
  3. וודאו שהחברות השלימו בעבר פרויקטים של פינוי בינוי חדרה – חשוב להדגיש כי לא כל חברת בנייה מקצועית תדע להשלים בהצלחה פרויקטים של פינוי בינוי חדרה. במטרה להבטיח את הצלחת הפרויקט שלכם, קיימת חשיבות רבה לבחור חברות מנוסות. הן יכירו היטב את כל שלבי הפרויקט, ידעו למי לפנות בכדי לקדם כל שלב, ישלימו את עבודות ההריסה והפינוי ביעילות ויבטיחו פרויקט מוצלח במיוחד.

עיריית חדרה מקדמת לא מעט פרויקטים בשטחה – הכירו את השכונות המובילות בקידום פרויקטים של פינוי בינוי

כעת, חשוב שתכירו את מדיניותה של העיר חדרה לכל הקשור לפרויקטים שונים של התחדשות עירונית. הרשות המקומית בחדרה מקדמת פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בשנים האחרונות. נכון לכתיבת שורות אלה ישנן תוכניות שאפתניות שישנו את פני מרכז העיר. על פי התוכניות פרויקטים של התחדשות עירונית צפויים לחול על שטח של לא פחות מ 1,756 דונמים – תוכניות שצפויות להוסיף כ 6,000 יחידות דיור חדשות.

 

רשימת הפרויקטים הבולטים ברחבי העיר:

  1. פינוי בינוי אלי כהן – במסגרת התוכנית יבנו 1,069 יחידות דיור במקום 221 יחידות דיור קיימות.
  2. פינוי בינוי שכונת פאר – התוכנית תכלול בניית מגדלי מגורים בני 27 קומות.
  3. פינוי בינוי שכונת רסקו – במסגרת התוכנית יבנו כ 530 יחידות דיור חדשות במקום 96 יחידות דיור קיימות. במתחם יבנו שלושה מגדלים בני 26-40 קומות ויכללו שטחי מסחר ותעסוקה.
  4. פינוי בינוי נווה אליעזר – התוכנית תכלול בניית בניינים בני 9 קומות שיכללו כ 300 יחידות דיור במקום 52 יחידות קיימות.
  5. פינוי בינוי שכונת יוספטל – במסגרת התוכנית יבנו כ 3,500 יחידות דיור חדשות במקום כ 930 יחידות קיימות.
  6. פינוי בינוי גני אלון – במסגרת תוכנית זו יפונו כ 250 משפחות לטובת איכלוס עתידי של לא פחות מ 1,500 משפחות במתחם.
 

רשימת היזמים הבולטים ברחבי העיר:

  1. חברת ענב.
  2. אאורה יזמות.
  3. דן, רוטשטיין, פרקש.
  4. קבוצת גינת.
 

עד כאן עסקנו בעיקר בכל הקשור לפרויקטים של פינוי בינוי בחדרה. בשורות הבאות נרחיב אודות פרטים רבים וחשובים אודות העיר. בין כלל הדגשים שיובאו מטה, ניתן למנות את:

  • ראשיתה של העיר – שנת הקמתה, כמות התושבים המתגוררים בה, מעמדם הסוציו אקונומי.
  • שכונות מובילות ובמוקשות בכל רחבי העיר.
  • אפשרויות תחבורה בעיר.
  • אתרים מרכזיים בעיר.
 

הכירו מקרוב את העיר חדרה – הרבה מעבר לפרויקטים שונים של התחדשות עירונית

היכרות עם כלל הדגשים הללו תאפשר לכם להכיר מקרוב את כל הפרטים החשובים ביותר אודות העיר. נתחיל מראשיתה של העיר – חדרה החלה את דרכה כמושבה חקלאית בשנת 1891. במרוצת השנים היא גדלה והתפתחה עד שבשנת 1952 הוחלט להכריז עליה כעיר. מאז ועד היום חדרה ממשיכה את שלבי התפתחותה ונכון לכתיבת שורות אלה היא מונה לא פחות מ 100,000 תושבים בשטחה. הביקוש הגדול לעיר צפוי לגרור המשך של הגירה חיובית וגידול תמידי בכמות התושבים בשטחה. אז מדוע רמות הביקוש לעיר גבוהות כל כך? בשורות הבאות נכיר את כל הדגשים החשובים ביותר אודותיה, נתחיל ממיקומה הגאוגרפי.

 

העיר חדרה משוייכת למחוז חיפה ושוכנת בקרבת ערים רבות, ביניהן:

  • פרדס חנה.
  • אור עקיבא.
  • קיסריה.
  • כפר ותיקין.
  • משמר השרון.
  • נתניה.
  • כפר יונה.
 

מיקום זה מאפשר לכלל תושבי העיר ליהנות מיתרונות רבים. במרחק נסיעה קצר הם יוכלו להגיע למקומות פנאי ובילוי רבים, למרכזים מסחריים ולמרכזי קניות שונים, לאתרים תיירותיים, ולמרכזי תרבות וספורט שונים. נשמע לכם מעניין? בשורות הבאות נמנה כמה מהאתרים המבוקשים ביותר בשטחה של חדרה. אך קודם לכן, חשוב שתכירו מספר דגשים אודות מרבית אוכלוסיתה של חדרה. המפלגה הגדולה ביותר בעיר היא מפלגת הליכוד ומעמדם הסוציו אקונומי של מרבית התושבים הוא 5 מתוך 10. כעת, חשוב שתכירו כמה מהאתרים המרכזיים והמבוקשים ביותר בשטחה של העיר.

 

הכירו את האתרים המובילים בעיר

כפי שציינו מעלה, בשנים האחרונות העיר חדרה מתפתחת וכוללת פרויקטים רבים של התחדשות עיורנית. מעבר לפרויקטים הללו, העיר פורחת ומאפשרת לכלל אזרחיה ליהנות מכל צורכם ללא צורך בנסיעות ארוכות לערים מרוחקות. בין כלל האתרים המובילים בשטחה של העיר ניתן למנות את:

 

  • חאן.
  • בית הכנסת הגדול.
  • כפר הנופש של האגודה למען החייל.
  • יד לבנים. בית פיינברג.
  • קניון לב חדרה.
  • פארק השרון ויער חדרה.
  • מתחם סינימה סיטי.
  • שערי חדרה.
  • פארק אנרג'י חדרה.
  • כיכר התשעה.
  • מגוון מוסדות חינוך איכותיים.
  • מתחם כיכר אלופים.
 

אפשרויות התניידות בכל רחבי העיר – אתם לא חייבים רכב צמוד!

רוצים להצליח להתנייד במהירות ובנוחות בין כלל האתרים הללו שיש לעיר חדרה להציע? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל אפשרויות התחבורה הקיימות בעיר. אז ראשית חשוב לפתוח ולומר כי כל תושבי חדרה נהנים מתחנת רכבת המאפשרת להם להגיע למרבית ערי ישראל בקלות, בנוחות ובמהירות. תושבים רבים המתגוררים בעיר חדרה אך עובדים בערים שונות בכל רחבי הארץ נהנים משירותי הרכבת מידי יום. נכון לשנת 2023, בעת הקמת מסלולי רכבת קלה בערים רבות ובשיא הפקקים, ישנם רבים שמעדיפים להתנייד למקום עבודתם או לכל צורכם בעזרת הרכבת, למרות שיש להם רכב פרטי. 

 

תחנה מרכזית עם כמות גדולה של קווי אוטובוס עירוניים ובין עירוניים

מעבר לתחנת הרכבת בעיר חדרה, היא כוללת גם תחנה מרכזית עם מבחר גדול של קווי אוטובוס עירוניים ובין עירוניים. רוצים להתנייד בעזרת תחבורה ציבורית בפנים העיר חדרה? בטח תשמחו לשמוע שיש מבחר גדול של קווי אוטובוס שיובילו אתכם לכל פינה בעיר במהירות רבה. מרבית הקווים מגיעים לתחנות הפרוסות ברחבי העיר בתדירות גבוהה כך שתושבים רבים בוחרים ליהנות משירותי התחבורה הציבורית בעיר. כמו כן חשוב לדעת כי בעתיד הקרוב צפויה לקום תחנת רכבת חדשה בעיר שתשרת היטב את כלל תושבי העיר.

 

השכונות המובילות בעיר

לסיום, חשוב שתכירו כמה מהשכונות המובילות שיש לעיר להציע. חשוב להדגיש כי ישנן שכונות חדשות וישנן שכונות ישנות שצפויות לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. בשורות הבאות נביא את מרבית השכונות המובילות בעיר ללא כל הבחנה במועד להקמתן.

 

השכונות המובילות בעיר חדרה הן:

  • בית אליעזר.
  • נווה חיים.
  • גבעת אולגה.
  • עין הים.
  • האוצר.
  • ניסן.
  • אפריים.
  • ויצמן.
  • שכונת הפארק.
 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו