פינוי בינוי מה צריך לדעת

פינוי בינוי מה צריך לדעתבשנים האחרונות מקודמים פרויקטים רבים של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית במטרה להבטיח את יציבותם של בנייני מגורים שבנתיים הושלמה לפני מספר עשורים. מתגוררים בבניין ישן במיוחד? ייתכן שגם אתם תוכלו ליהנות מהיתרונות הרבים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. רגע לפני שאתם מתחילים במסע חיפושים אחר היזם המנצח שידע להוביל פרויקטים שונים במתחם המגורים שלכם, קיימת חשיבות רבה שתכירו את כל הדגשים החשובים ביותר אודות הפרויקטים השונים.

 

הכלים שיעזרו לכם לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בסביבת המגורים שלכם

מתכננים לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית בבניין המגורים שלכם? בשורות הבאות תוכלו לקבל כלים רבים שיסייעו לכם לעשות זאת במהירות, ביעילות ובהצלחה. בין כלל הדגשים שיובאו מטה נכיר מקרוב את כל הפרויקטים המובילים במסגרת תוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית, נכיר את התמורה המקובלת בכל אחד מהפרויקטים השונים, נכיר את השלבים המרכזיים של פרויקט הדגל המומלץ ביותר וכן נכיר את הקשיים איתם אתם צפויים להתמודד במהלך כל שנות קידום הפרויקטים השונים. אז רגע לפני שאתם מתחילים, כדאי שתפנו את הדקות הקרובות לקריאת השורות הבאות.

התוכנית הגדולה כוללת שלושה פרויקטים מובילים – הכירו את הפרויקטים הגדולים של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית

כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש ולומר כי התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית כוללת שלושה פרויקטים שונים. בשורות הבאות נכיר את הפרויקטים הללו לעומק. ישנם שינויים מהותיים בין הפרויקטים השונים והם מתבטאים בתמורה המקובלת, במשך זמן העבודה, ברמת הפגיעה בשגרת החיים של הדיירים ועוד. כמו כן חשוב לדעת כי על מנת לקדם את הפרויקטים הללו לא די באישור הרשויות ובקבלת היתרים, אלא אתם נדרשים להמציא חתימות של רוב דיירי הבניין או המתחם.

 

השינוי הגדול שהוביל להיתכנות מאות פרויקטים בכל רחבי ישראל

בתחילת הדרך של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית כלל דיירי הבניין או המתחם נדרשו לחתום לאישור התוכנית. כלומר, כל עוד יש דייר שאינו מעוניין בקידום התוכנית, לא ניתן ליישם אותה. נתון זה הוביל לקשיים רבים בדרך. פרויקטים רבים נתקעו בשלבי החתמת הדיירים ולא יצאו לפועל. במרוצת השנים הבינו שחייבים לשנות את הסעיף ולהגבילו לרוב בלבד. איזה רוב אתם שואלים? התשובה משתנה בין הפרויקטים השונים אך המגמה הכללית היא להקטין את אחוז הדיירים שחייבים לתת את אישורם בשביל להתחיל בפרויקטים השונים. כיום ישנם פרויקטים המחייבים רוב של 80% מכלל דיירי הבניין או המתחם, וישנם כאלה המחייבים רוב נמוך יותר של 66% בלבד.

 

הפרויקטים המובילים שכדאי שתקדמו בבניין המגורים הישן שלכם

לאחר שהקדמנו מספר דגשים חשובים אודות הפרויקטים השונים, חשוב להכיר את הפרויקטים עצמם. כפי שציינו מעלה, ישנם שלושה פרויקטים מרכזיים. בשורות הבאות נכיר את שלושתם ונעמיק בפרויקט הדגל המבוקש ביותר כיום, פינוי בינוי מה צריך לדעת. המשיכו לשורות הבאות להיכרות עם הפרויקטים השונים.

 

פרויקט תמ"א 38

פרויקט זה הוא אחד הפרויקטים השכיחים ביותר בשנים האחרונות. במסגרתו חברות בנייה מקצועיות מחזקות את המבנה הקיים ללא הריסה כלל. עבודות החיזוק נעשות בליווי מהנדסים מקצועיים במטרה להבטיח את יציבותו של הבניין לאחר השלמת כלל שלבי הבנייה. חשוב להבהיר כי במידה וחשוב לכם להישאר לגור בדירה שלכם במהלך שלבי הפרויקט, זהו הפרויקט היחיד שיוכל להתאים עבורכם. במסגרתו כלל דיירי הבניין נשארים לגור בדירתם המקורית למשך כל תקופת הבנייה.

  • התמורה המקובלת בפרויקט תמ"א 38: התמורה המקובלת בפרויקט זה היא חיזוק יסודות הבניין, שיפוץ חיצוני של הבניין, שיפוץ פנימי של הבניין, הוספה של מעלית, הוספה של חדר ממ"ד לכל דירה, הוספה של מרפסת שמש לכל דירה ועוד.
 

פרויקט תמ"א 38/2

פרויקט זה שונה בתכלית מהפרויקט שהובא מעלה. במסגרתו הורסים לגמרי מבנה בודד במטרה לבנות במקומו מבנה חדש הכולל את כל דגשי הבטיחות הקיימים כיום. כלומר, במקום לחזק את הישן, בונים חדש. במסגרת הפרויקט דיירי הבניין נדרשים לפנות את דירות המגורים שלהם ובתמורה הם מקבלים דמי שכירות חודשיים מחברת הבנייה. 

  • התמורה המקובלת בפרויקט תמ"א 38/2: התמורה המקובלת בפרויקט זה היא דירה חדשה לכל דייר, הגדלת שטח הדירה בכ 25 מטרים רבועיים, הוספה של חדר ממ"ד לכל דירה, הוספה של מרפסת שמש לכל דירה, הצמדה של חניה לכל דירה ולעיתים גם הצמדה של מחסן לכל דירה.
 

פרויקט פינוי בינוי

פרויקט פינוי בינוי בישראל הוא פרויקט הדגל הטוב ביותר מבין השלושה. במסגרת פרויקט זה הורסים מתחם גדול הכולל מספר בניינים לטובת בנייה של מגדלים רבי קומות. מגדלי המגורים החדשים ברוב המקרים נבנים בסטנדרט גבוה במיוחד ומבטיחים לכלל הדיירים השבחה כללית של כל אזור המתחם. במקרים רבים מקימים מרכזי קניות לצד הפרויקטים הללו ודיירי המתחם מרוויחים פעמיים. לכן פרויקט זה נחשב לפרויקט המבוקש ביותר. רוצים לקדם את הפרויקט במתחם המגורים שלכם ורוצים לדעת פינוי בינוי מה צריך לדעת? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם.

רגע לפני שנעמיק ונדגיש עוד מספר דגשים חשובים אודות פרויקט הדגל פינוי בינוי, חשוב שתכירו את הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית להתחדשות עירונית. הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם פרויקטים רבים של התחדשות עירונית היא צפי של מומחים רבים לרעידת אדמה משמעותית ברחבי המדינה. לא מעט אנשי מקצוע סבורים כי המדינה עשויה לסבול מרעידת אדמה בשנים הקרובות, מה שמסכן את בטיחותם ויציבותם של כל המבנים הישנים. 

 

למה המדינה החליטה לקדם את הפרויקטים הללו? הכירו את הסיבה האמיתית

בשנת 1980 החל התקן 413 לחייב את כלל חברות הבנייה. מטרתו של תקן זה היא להבטיח יציבות מיטבית בעת רעשי אדמה בעוצמות שונות. מבנים רבים שנבנו לפני שנת 1980, אינם כוללים את התקן החשוב, ולכן המדינה החליטה לצאת במבצע חיזוק למבנים הישנים ביותר. במידה ומבנה המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980, כנראה שהמבנה יוכל לעבור התחדשות עירונית בעתיד. רוצים לקדם את פרויקט הדגל במתחם המגורים שלכם? בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל השלבים שאתם חייבים לקחת בחשבון לפני שאתם נכנסים לכל התהליך.

 

רוצים ליהנות מפרויקט הדגל של התוכנית? חשוב להתכונן כראוי!

לא מעט אנשים בטוחים כי שלבי פינוי בינוי פשוטים למדי ותוך מספר שנים בודדות הם יוכלו ליהנות מדירה גדולה וחדשה. ברוב המקרים מחשבות מעין אלה מייצרות אכזבות גדולות, אי הבנות ולעיתים אף גוררות פגיעה משמעותית בהיתכנות הפרויקטים. לכן, חשוב לדעת להיערך. למה בדיוק? בשורות הבאות נכיר מקרוב כמה מהשלבים המשמעותיים ביותר של פרויקט הדגל. אז פינוי בינוי מה צריך לדעת? המשיכו לפסקה הבאה.

 

השלבים הבירוקרטיים והשלבים הביצועיים – הכירו את השלבים המרכזיים בפרויקט פינוי בינוי

תחילה חשוב לדעת כי כל שלבי הפרויקט מתחלקים למספר שלבים בירוקרטיים ועוד מספר שלבים ביצועיים. בשורות הבאות נמנה כמה מעיקרי השלבים הבירוקרטיים וכן כמה מעיקרי השלבים הביצועיים בכדי שתוכלו להכיר את התמונה במלואה. בתחילה, קיימת חשיבות רבה להגדיר את מתחם הבניינים שלכם כמתחם שמיועד להתחדשות עירונית. הגדרה זו יכולה לקבל תוקף על ידי משרד הבינוי והשיכון בלבד. לאחר הגדרת המתחם, חשוב לתכנן תוכנית בניין עיר חדשה שתכלול את כל מאות יחידות הדיור החדשות.

הגדרת המתחם כמיועד להתחדשות עירונית – בחינה מעמיקה של משרד הבינוי והשיכון

חשוב לדעת כי תכנון תב"ע חדשה יכול לקחת לא מעט זמן. לאחר תום התכנון, התוכנית החדשה חייבת לעבור בוועדות לתכנון ובנייה במטרה לקבל אישור. רק לאחר מתן אישור של שתי וועדות שונות ניתן יהיה להתקדם לשלבי הבירוקרטיה הבאים. בשלבים הבאים חברי הבניין ידרשו לבחור יזם מקצועי וחברת בנייה איכותית להשלמת הפרויקט. בחירה זו חייבת להיעשות בכובד ראש במטרה לוודא כי אנשי המקצוע מכירים היטב את כל הדגשים החשובים להשלמת פרויקט של פינוי בינוי ביעילות ובהצלחה. בחרתם? הגיע הזמן למשא ומתן.

 

ניהול משא ומתן עם חברת הבנייה – מהי התמורה המדוייקת שתקבלו?

לאחר בחירת יזם מקצועי וחברת בנייה איכותית, הגיע השלב בו כל דיירי הבניין מנהלים משא ומתן עם חברת הבנייה במטרה למקסם תמורות. כפי שציינו מעלה, התמורות של פרויקטים אלה מקובלות, אך בעזרת משא ומתן ניתן לערוך שינויים קלים. שלב זה אף הוא עלול לקחת לא מעט זמן. במרבית הפרויקטים ישנם מספר דיירים שמתעקשים לקבל תמורה גבוהה מהמקובל, מה שעלול לייצר עיכובים משמעותיים לפרויקט. סיימתם את שלב המשא ומתן? עוברים לשלבי הפינוי וקבלת היתרי ההריסה.

 

פינוי הדיירים, הריסת המבנים ובניית מגדלי מגורים – היערכו לשנים ארוכות של עבודה עד לקבלת המפתח לדירה החדשה!

השלבים הבאים כוללים פינוי של כל דיירי המתחם בהסכמה והגשת בקשה מסודרת להיתר הריסה של המתחם. לאחר הריסתו ופינוי כל פסולת הבניין, חברת הבנייה שלכם תוכל להתחיל במלאכתה לבניית מגדלי מגורים רבי קומות. כל שלבי הפרויקט אורכים כ 10 שנים בממוצע. ישנם פרויקטים מהירים יותר וישנם פחות, אך כל או כך חשוב לדעת למה נכנסים ולהתאזר בלא מעט סבלנות.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו