פינוי בינוי סיכונים

פינוי בינוי סיכוניםישנם לא מעט סיכונים הכרוכים בפרויקטים של פינוי בינוי. מספיק שתגוללו בגוגל את הביטוי "פינוי בינוי סיכונים", ותמצאו מגוון כתבות מצערות על יזמים שפשטו רגל, קבלנים לא מקצועיים שהובילו להגדלת עלויות, עיכובים בפרויקטים של פינוי בינוי, דחיות של שנים ועוד. אם כך, כיצד ממזערים את הסיכונים השונים בתהליכים מורכבים אלו? המשיכו לקרוא. 

כמו בכל פרויקט, מציאת עורך דין המתמחה בפרויקטים של פינוי בינוי תעזור לכם לשמור על המסלול עם הפרויקט שלכם ולמנוע כל בעיה משפטית שעלולה להתעורר. וכאשר מדברים על סיכונים בפינוי בינוי, קודם כל מדברים על מציאת עורך הדין הנכון כדי למזער את הסיכונים השונים שנלווים לתהליך זה. בתור התחלה, חשוב לדעת שעורך הדין שלכם לעולם לא יכול להיות אותו עורך דין שמייצג את יזם הנדל"ן שלכם. מדובר בניגוד אינטרסים מובהק, שכן במקרים רבים הדיירים צריכים לנהל משא ומתן מול היזם. עומדים לקראת תהליך של פינוי בינוי או תמ"א 38? כך או כך, המידע הבא רוכז עבורכם כדי לייעל את התהליך עד כמה שניתן. 

פינוי בינוי – מה קודם כל? 

תהליך הבנייה הוא תהליך מורכב מאוד, בירוקרטי ומאתגר למדי. אי לכך, חשוב לנקוט באמצעי זהירות רבים ושונים בעת פינוי בינוי, להיות מודעים לרגולציות השונות, התקנות המקומיות באזור ועוד, כך שהבניינים לבסוף יהיו בטוחים לאנשים המתגוררים ועובדים בהם.

על מנת למנוע תקלות כלשהן, חשוב שהעובדים, היזמים, המהנדסים והקבלנים המעורבים בתהליכים אלו ימלאו אחר פרוטוקולי הבטיחות השונים. ולכן, קודם כל חשוב לבחור בעורך הדין הנכון, ביזם הנדל"ן הנכון ובקבלנים ואנשי המקצוע, לרבות מהנדס ומפקח בנייה. כל עוד תקפידו על בחירת אנשי המקצוע הנכונים, תוכלו לפעול להקטנת הסיכונים הכרוכים בתהליך פינוי בינוי. בואו נבין מיהם אנשי המקצוע ומה תפקידם כולל. 

הסיכונים הכרוכים בפינוי בינוי

הסיכונים הכרוכים בשיפוץ וחיזוק בניין מפני רעידות אדמה אינם גבוהים כפי שעשוי להיות נדמה לחלק מהאנשים, אבל הם אכן קיימים. עם זאת, ישנן מספר דרכים למזער סיכונים אלו תוך מתן דגש על כדאיות כלכלית, בטיחות הפרויקט וכן הלאה.

הסיכונים יכולים לכלול נזק מבני, בעוד כי הבניין עלול אפילו לקרוס או לסבול מנזקים חמורים אם העבודה אינה מתבצעת כמו שצריך. במילים אחרות, תהליך זה כולל את הסיכון שהבניין יהפוך לא תקין מבחינה מבנית, מה שעלול להוביל להתמוטטות או לקבלת צו מבנה מסוכן.

הסיכונים בבחירת קבלן לא מקצועי 

קבלן שיפוצים הוא מי שמתמחה בתהליך של שינוי חלל הפנים והחוץ של הבניין בתהליכי פינוי בינוי. זאת, כאשר תפקידו של קבלן מקצועי כולל לדעת כיצד לעבוד עם קבלנים אחרים, יכולת להעריך את העבודה ויכולת להשתמש בשיטות בנייה בטוחות למבנה. 

יש לקבלנים גם ניסיון בניהול לוחות זמנים ותקציבים, ככה שאלו הם בעצם הסיכונים בבחירת קבלן לא מקצועי. הסיכונים הם בחירת חומרי גלם לא נכונים, איכויות בנייה נמוכות, ניהול כושל של לוחות זמנים בציר הזמן של הפרויקט ועוד. וכמובן, הסיכון הכי גדול הוא, בחירת קבלן אשר בסופו של דבר או באמצע התהליך יפשוט רגל. 

סיכונים בבחירת מהנדס לא מקצועי 

ישנם סיכונים רבים הקשורים בבחירת מהנדס בניין לא מקצועי עבור פרויקט הפינוי בינוי שלכם. אחד מהסיכונים הללו הוא, אי הקצאת מספיק זמן ומשאבים שונים לפרויקט עקב תכנון לקוי. סיכון נוסף הוא, שמהנדסים לא מקצועיים עלולים לנסות לעגל פינות על ידי שימוש בחומרים או ציוד לא סטנדרטי, שעלולים לגרום לפציעה חמורה או נזק לרכוש.

המהנדסים עשויים להיות אחראים על כל שלבי פרויקט פינוי בינוי, החל מהתכנון ועד לבנייה, עיצוב הפנים ולבסוף הבדיקה הסופית. ובסופו של דבר, הסיכון המהותי הוא שהמהנדס עלול לא להיות מנוסה מספיק כדי להשלים את העבודה כראוי ובצורה בטוחה. 

סיכונים בבחירת עורך דין פינוי בינוי לא מנוסה

הסיכון הראשון הוא, שעורך הדין שמלווה אתכם עלול לא להכיר את החוק והנוהל, את הרגולציות השונות, את התקנות בעיר המגורים שלכם ועוד. זה יכול להוביל ליותר בלבול ועיכובים מאשר תועלת. הסיכון השני הוא, שעורך דין לא מנוסה לא יוכל לספק לכם את כל הייעוץ המשפטי שאתם צריכים.

כמו כן, במקרים מסוימים קיימים ניגודי אינטרסים בין עורך הדין לבין הדיירים, מה שמחייב שינוי במיידי. למשל, במקרים בהם עורך הדין מייצג הן את הדיירים והן את יזם הנדל"ן. התהליך של פינוי בינוי כולל המון התמקחויות ומשא ומתן מול היזם, ככה שלא ייתכן ששני הצדדים יסתייעו באותו עורך דין. 

סיכונים בבחירת יזם נדל"ן לא מנוסה

ישנם סיכונים רבים בבחירת יזם פינוי בינוי חסר ניסיון או לא מקצועי דיה. אי לכך, הדבר החשוב ביותר הוא, לוודא שליזם הנדל”ן שלכם יש רקורד טוב ורקורד מוכח של הצלחות בתחום של פינוי בינוי. חשוב לבחון את תיק העבודות של היזם, להתקשר ללקוחות עבר של היזם, לשאול אותם על עבודתו וכל מידע אחר שתצטרכו.

בשורה התחתונה, הסיכון בבחירת יזם נדל"ן לא מנוסה או לא מקצועי הוא, שאתם לא תקבלו את השירות הטוב ביותר. יתכן ותגיעו לתוצאות-פרויקט שאין להם את האיכות הרצויה לכם ובהתאם לתמורה שהובטחה לכם. כמו כן, אתם גם עלולים לסיים עם פרויקט שאינו אפשרי עבור התקציב שלכם בגלל חוסר הניסיון של היזם.

כיצד מקטינים סיכונים במהלך פינוי בינוי 

בבנייה, הסיכונים הם משמעותיים, בלשון המעטה. ההשלכות והסיכונים של בנייה לא מקצועית יכולים לכלול מוות, פציעה ונזקים לרכוש, קריסות של מבנים, התמוטטות של בנייני מגורים וכולי. בתוך כך, ישנן דרכים רבות לצמצם סיכונים אלו במהלך פינוי בינוי. כמובן, בראש ובראשונה, חשוב לבחור את אנשי המקצוע הנכונים לעבוד איתם. אי לכך, ערכו תוכנית בנייה מדוקדקת ומפורטת לפני תחילת התהליך, מה שייקבע בהתאם להמלצותיו השונות של מהנדס הבנייה.

בנוסף, תמיד יהיה חשוב לוודא כי אתם (הדיירים), היזם, הקבלן והמהנדסים כולם עובדים בהתאם לתקנות המקומיות והרגולציות של עיר המגורים שלכם. כך תוכלו לוודא שהפרויקט מתבצע בהתאם לקודים האזוריים של הבנייה, בהתאם לתשתיות סביב הבניין וכדומה. 

הכי חשוב, רכשו ביטוח בהתאם לסוג הפרויקט

בין אם מדובר על פרויקט מסוג תמ"א 38 כזה או אחר (עם הריסה או ללא), יהיה חשוב לרכוש את פוליסת הביטוח הנכונה לכם ביותר. ישנן מספר סיבות לכך שיהיה כדאי לרכוש פוליסת ביטוח בפרויקטים של שיפוץ מבני מגורים, פינוי בינוי, התחדשות עירונית וכולי. 

קודם כל, תהיה לכם את ההגנה מפני הסיכון של אי קבלת ההטבות שהובטחו לכם על ידי היזם שלכם. כמו כן, הסיכון לנזק והרס במהלך הבנייה יכול להיות גבוה, מה שכמובן מחייב ביטוח מתאים. בסופו של דבר, תהליך פינוי בינוי יכול להיות ארוך ומייגע. אין זה נדיר שדיירים צריכים להמתין חודשים עד להשלמת הפרויקט, 

לעיתים גם שנה ויותר. ולכן חשוב שתהיה לכם חברת ביטוח לצידכם. במקרים של דיחויים, כשלים ועיכובים שונים, חברת הביטוח עשויה לכסות היבטים כלכליים שונים, לרבות הסדרי תשלום שכירות דירה על ידי היזם או הסדרי תשלום מגורים חלופיים. 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו