פינוי בינוי רמת גן

פינוי בינוי רמת גןמתכוננים לקראת פרויקט פינוי בינוי בבניין המגורים שלכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נכיר מקרוב את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר לפני שאתם ממהרים לחתום ליזם הראשון שדופק על דלת דירתכם. בין כלל הדגשים שיובאו מטה נגע במשך זמן כל פרויקט מקצה לקצה (מרגע החתימה ליזם ועד לקבלת מפתח לדירה החדשה), נגע בעלויות הפרוייקטים, נכיר את התייחסות החוק לסרבנים שאינם מוכנים לחתום על תחילתו של הפרויקט ונכיר את התמורה המקובלת בתום כל שלבי הבניה. 

 

יזם הפרויקט מחכה לחתימתכם? רגע לפני שאתם חותמים ומאשרים את תחילתו של הפרויקט, חשוב שתכירו את כל הדגשים שיבטיחו לכם בחירה נכונה והליך פשוט ומהיר!

נוסף על כלל הדגשים הללו, בפסקאות הבאות נכיר את הסיבה המרכזית להתחלת פרוייקטים של פינוי בינוי רמת גן, נמנה את כל התנאים שחייבים להתקיים על מנת שתהיה היתכנות לפרויקט, נעמיק בשלל פרטים אודות השכונות המובילות עם כמות גדולה של פרוייקטים להתחדשות עירונית בעיר רמת גן ועוד. אז רגע לפני שאתם מתחילים את המסע ארוך השנים להתחדשות עירונית, כדאי שתפנו מספר דקות לטובת קריאת המאמר הבא. 

 

מטרת העל של התוכנית – הריסה ובנייה של רבי קומות בגובה של פי 3 לכל הפחות מגובהו של הבניין המקורי 

רגע לפני שניצלול לכל הפרטים אודות משך זמן הפרויקט, קיימת חשיבות רבה להכיר היטב את התוכנית הנקראת פינוי בינוי. בשונה מתוכנית הדגל של ההתחדשות העירונית, תמא 38, פרוייקטים של פינוי בינוי כוללים הריסה של מספר בנייני מגורים לטובת בניית רבי קומות (בגובה של פי 3 לכל הפחות מהבניינים הישנים שנהרסים לטובת הפרויקט). תוכנית זו החלה את דרכה בשנת 1998 במטרה לנצל את מרבית זכויות הבנייה הקיימות בקרקע ולהבטיח לדיירים בניינים הכוללים את כל התקנים המחמירים ביותר – בדגש על תקן 413, תקן רעידות אדמה. יזמים שונים מנסים לקדם תוכנית פינוי בינוי בבניין שלכם? המשיכו לפסקאות הבאות.

כמה שנים תאלצו להמתין עד לקבלת המפתח לדירתכם החדשה? פרויקט ממוצע של פינוי בינוי אורך בין 8 ל 12 שנה!

אחת הנקודות המהותיות ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הפרוייקטים הללו היא משך זמן בנייתם. אנשים רבים טועים לחשוב כי מדובר בהליך מהיר שיאפשר להם להיכנס לדירה חדשה תוך מספר שנים בודדות. אך האמת היא שפרוייקט ממוצע של פינוי בינוי אורך בין 8 ל 12 שנים, מרגע החתימה ועד לקבלת המפתח לדירה החדשה. ישנן סיבות רבות (שעל רובן ניתן להתגבר בעזרת ייעול בירוקרטי) הגורמות למשך זמן הפרויקט. רגע לפני שנעמיק בכל שלבי פינוי בינוי, חשוב להבהיר כי אמנם מדובר בפרויקט הכדאי ביותר מבין כל הפרוייקטים הכלולים תחת הכותרת "התחדשות עירונית", אך הוא מחייב סבלנות. 

 

הכירו את השלבים הכלולים בהליך פינוי בינוי רמת גן

אז למה זה לוקח כל כך הרבה זמן אתם שואלים? ריכזנו עבורכם את כל שלבי הפרויקט.

  • הכרזת משרד השיכון על האזור כמתאים ומיועד להתחדשות עירונית

משרד השיכון חייב להכריז על אזור מסויים ככזה המיועד להתחדשות עירונית על מנת שיהיה ניתן לקדם את הפרויקט. ישנם יזמים רבים שמנסים לקדם פרוייקטים של פינוי בינוי עוד טרם הכרזת משרד השיכון על האזור כיעד להתחדשות עירונית, מה שעלול להאריך רבות את תחילתו של הפרויקט.

  • הכנת תב"ע ייעודית למתחם פינוי בינוי

הליך הכנת התב"ע אינו אמור לקחת זמן רב. הליך זה נעשה על ידי העירייה או על ידי יוזם הפרויקט. שלבי ההכנה מחייבות היכרות עם כל הפרטים והחוקים במטרה להבטיח כי התב"ע תתאים למקום ותקבל אישור מהיר לקידום כל שלבי הפרויקט.

  • אישור התב"ע

בשלב זה תוכנית התב"ע עוברת את כל הבדיקות והמבחנים הנדרשים במטרה לוודא כי היא אכן מדוייקת. חשוב להדגיש כי התב"ע חייבת לעבור הן בוועדה לתכנון ובניה מקומית והן בוועדה לתכנון ובניה אזורית. שלב זה כולל מעט בירוקרטיה וברוב המקרים נדרשת המתנה עד לקבלת תשובת הוועדות.

  • יצירת קשר עם כלל דיירי הבניין

לאחר אישור תוכנית התב"ע בוועדה המקומית ובוועדה האזורית, על היזם לעדכן בכך את כלל דיירי הבניינים. בטוחים שמדובר בשלב מהיר ופשוט? אז זהו שלא. לא אחת קורה שהקבלן מתקשה לאתר כל כל בעלי הדירות בבניין בשל שהייתם בחו"ל או מסיבות רבות נוספות. אך בכל זאת שלב זה נחשב לאחד השלבים הפשוטים והמהירים ביותר בתהליך.

  • בחירת קבלן 

לאחר קבלת האישורים הנדרשים ויידוע כלל הדיירים, נדרשים לבחרו חברת בנייה מקצועית לטובת השלמת הפרויקט. חשוב להדגיש כי שלב זה הוא שלב משמעותי וחשוב להתיחס אליו בכובד ראש. איך בוחרים נכון? מומלץ לערוך השוואות בין מספר אנשי מקצוע מיומנים המציעים את שירותיהם. כמו כן חשוב מאוד לראות פרוייקטים שונים של כל אותן חברות בניה שמועמדות לבניית הבניין שלכם. אם ישנה אפשרות להגיע פיזית לפרוייקטים מן העבר במטרה ולדלות כל פיסת מידע מהדיירים אודות עבודתו של הקבלן, מה טוב.

  • משא ומתן עם הדיירים על התמורות

בשלב זה מנהלים משא ומתן אודות התמורה שתתקבל לכל דייר. חשוב להדגיש כי התמורה מתקבלת על בסיס הדירה הקיימת טרם הריסתה. כלומר, תמורת בעל דירה בת 3 חדרים לא תהיה שווה לתמורה שיקבל דייר אחר באותו בניין המחזיק בדירה בת 4 חדרים. אודות התמורות המקובלות נרחיב בהמשך המאמר. שלב זה ברוב המקרים אורך לא מעט זמן. ישנם דיירים רבים שמנסים לסחוט את הקבלן במטרה לקבל כמה שיותר עבור דירתם. בתום שלב זה הדיירים יחתמו על חוזים, מה שיקדם באופן משמעותי את הפרויקט.

  • פינוי כלל דיירי הבניינים

שלב הפינוי אינו מגיע באופן מיידי לאחר השלמת השלב הקודם. בשלב הפינוי כלל הדיירים מתבקשים לפנות את דירתם בהסכמה ולאפשר לקבלן להתחיל בשלבי העבודה. חשוב להדגיש כי שלב הפינוי מתרחש סמוך לשלב ההריסה של הבניין, כך שמרגע הפינוי הדיירים יוכלו לקבל את דירתם החדשה תוך מספר שנים בודדות. 

מי משלם על הדירות שדיירי הבניין ידרשו לשכור לאורך כל תקופת הבנייה? הקבלן. חשוב להבהיר כי הדיירים העוזבים את דירתם יקבלו מהקבלן דמי שכירות חודשיים לטובת מגורים עד לקבלת המפתח לדירה החדשה. כמה מקבלים? כל דייר יקבל סכום אחר בהתאם לשווי הדירה שלו טרם הריסתה.

  • קבלת אישור הריסה והריסה בפועל

לאחר כלל השלבים הללו כל שנותר זה להרוס את המבנים הקיימים לטובת בניית מבנים חדשים. רק לאחר קבלת אישור הריסה המותאם לתוכנית התב"ע, חברת הבנייה תוכל להרוס את המבנים השונים. מרגע קבלת ההיתר ועד לשלב ההריסה בפועל הקבלנים נוהגים להימנע מבזבוז זמן מיותר, כך שהליך זה מתרחש די מהר. הסיבה המרכזית לכך היא שהקבלן כבר משלם לדיירים דמי שכירות חודשיים וכן הוא התחייב למועד מסירה, מה שמחייב אותו לעמוד בזמנים במדוייק בכדי להימנע מהוצאות מיותרות.

  • בניית הבניינים החדשים בפינוי בינוי רמת גן

השלב האחרון הוא כמובן שלב הבנייה של הבניינים החדשים. את שלב זה מבצעת חברת הבנייה, כולל שלבי הגימור ועד לקבלת המפתח. כפי שציינו מעלה, לאחר חתימת החוזים קיים תאריך מסירה מסודר, כך שהקבלן חייב לעמוד בזמנים ולהשלים את כל שלבי הבניה בהתאם לתאריכים המפורטים בחוזה.

 

תוספת של בין 12 ל 25 מטרים רבועיים לשטח הדירה – ממ"ד חדש, מרפסת שמש ולעיתים אף מחסן צמוד

לאחר שהכרנו את השלבים המרכזיים בפרויקט פינוי בינוי רמת גן, חשוב לגעת בעוד מספר דגשים אודות השכונות המובילות בקידום פרוייקטים שונים להתחדשות עירונית, מדיניות העירייה ברמת גן ועוד. אך קודם לכן, חשוב שתכירו את התמורה המקובלת בפרוייקטים מסוג זה. ברוב הפרויקטים של פינוי בינוי בעלי הדירות יהנו מתוספת משמעותית של בין 12 מטרים ל 25 מטרים לדירתם. תוספת זו מתווספת בדמות חדר ממ"ד חדש ומרפסת שמש. במרבית הפרויקטים של פינוי בינוי הדיירים נהנים גם מחניה ולעיתים אף ממחסן צמוד.

 

רמת גן נחשבת לאחת הערים המובילות בכמות פרויקטים שונים של התחדשות עירונית – כ 20% מכלל הפרוייקטים בכל הארץ התרחשו ברמת גן

אז איפה מקדמים הכי הרבה פרויקטים של פינוי בינוי ברמת גן? רגע לפני שנכיר את השכונות המובילות, חשוב לדעת כי מדיניות הרשות המקומית בעיר מאוד חיובית ביחס לפרוייקטים הללו. ישנן רשויות רבות מכל רחבי הארץ שלא ששות לאשר פרויקטים של התחדשות עירונית, בעיקר בעקבות קשיים בשיפור והתאמת התשתיות. אך עיריית רמת גן לא כך, מנתונים רבים שנאספו בשנים האחרונות עולה כי העיר רמת גן היא אחת הערים שקידמו הכי הרבה פרויקטים של התחדשות עירונית בשנים האחרונות – כ 20% מכלל הפרוייקטים בכל רחבי ישראל הושלמו בעיר רמת גן. רוצים לבחור נכון את השכונות המתחדשות ביותר? המשיכו לקרוא את השורות הבאות. 

השכונות המובילות עם הכמות הגדולה ביותר של פינוי בינוי ברמת גן 

חשוב להבהיר כי אמנם רמת גן נמצאת במקום גבוה ברשימת הערים המובילות בכמות הפרוייקטים להתחדשות עירונית בשטחן, אך לא כל השכונות בעיר נהנות מהפרוייקטים הללו. ישנן שכונות שעוברות התחדשות משמעותית, וישנן כאלה שאינן עוברות התחדשות כלל. 

 

השכונות המובילות ברמת גן שנהנות מפרוייקטים רבים של פינוי בינוי ותמא 38 הן:

  1. שכונת נווה יהושוע. 
  2. שכונת מרום נווה. 
  3. שכונת רמת השקמה. 
  4. רחוב הירדן הארוך. 
רוצים להכיר את שמות הקבלנים המוכרים ביותר לביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית בעיר? בחרנו עבורכם את הקבלנים הפעילים ביותר בעיר במסגרת פרוייקטים רבים של התחדשות עירונית. 

 

הקבלנים המובילים בביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית ברמת גן:

  • קבוצת טל בר – עם למעלה מ 40 פרויקטים בעיר. 
  • בית וגג – עם למעלה מ 30 פרויקטים בעיר. 
  • אפריקה התחדשות עירונית – עם כ 15 פרוייקטים בעיר. 
  • קרינסקי גוטליב בע"מ – עם כ 25 פרוייקטים בעיר. 
  • צ.פ ייזום ובניה – עם כ 30 פרוייקטים בעיר. 
  • אורבן נדל"ן – עם כ 30 פרוייקטים בעיר. 
הבניין שלכם מקדם תהליכים לקראת פרויקט של פינוי בינוי רמת גן? חשוב שתכירו את כל שלבי הביצוע ותבחרו נכון את חברת הבנייה הטובה ביותר שתדע להעניק לכם את השירות המקצועי והמהיר ביותר. חשוב להבהיר כי חברות בנייה שעובדות על פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בעיר רמת גן כוללות יתרון משמעותי על פני כלל המקבילות להן. הן מכירות היטב את כל שלבי ההתנהלות מול העיריה המקומית, הן יודעות כיצד ניתן לקדם את הפרויקטים השונים במהירות מרבית ומכירות את כל הדגשים החשובים ביותר לעיריה. בחרו נכון ותיהנו מפרוייקט מוצלח של פינוי בינוי בבניין המגורים שלכם!

 

רגע לפני סיום – הכירו את העיר רמת גן!

רגע לפני סיום, חשוב שתכירו מגוון פרטים חשובים אודות העיר רמת גן. בשורות הבאות נכיר את השכונות המבוקשות ביותר, את מרכזי הבילוי השוכנים בעיר, את הכבישים המרכזיים המובילים את תושביה לכל קצוות העיר ומחוצה לה ועוד. 

  • מיקום גאוגרפי וערים סמוכות
העיר רמת גן היא אחת הערים המובילות והמבוקשות ביותר באזור מרכז הארץ. העיר גובלת בערים מרכזיות רבות, ביניהן: תל אביב, גבעתיים, קריית אונו, בני ברק וגבעת שמואל. מיקומה הגיאוגרפי של העיר מהווה את אחד מיתרונותיה המרכזיים. בערים ההסמוכות לה תוכלו למצוא מקומות בילוי רבים, מרכזי קניות גדולים, שלל מקומות עבודה במגוון תחומים, קניונים מובילים ועוד. 

  • שנת הקמת העיר וגבולות שטחה
העיר הוכרזה לראשונה בתור מועצה מקומית בשנת 1926 וכ 25 שנים לאחר מכן, בשנת 1950 היא הוכרה כעיר רשמית במדינת ישראל. במרוצת השנים העיר הרחיבה את גבולותיה ונכון לכתיבת שורות אלה היא משתרעת על פני כ 16,000 דומנים. בשטחה של העיר ישנם לא מעט מוסדות תרבות, אתרי טבע, מקומות בילוי ומרכזי קניות, בשורות הבאות נביא את העיקריים שבהם.

  • המוסדות והאתרים המרכזיים בעיר
מוסדות תרבות

אתרי טבע

מקומות בילוי וקניות

שלל מוזיאונים.

הפארק הלאומי.

קניון איילון.

שלל תיאטראות.

ספארי רמת גן.

אצטדיון רמת גן.

גלריית אומנות הממוקמת במכללת ורצברג.

הר הבנים – בית יד לבנים.

כפר המכביה – כולל אולם אירועים, בית מלון, מכון כושר, בריחה ושלל מתחמי ספורט ומשחק.

ספרייה עירונית – דביר ביאליק.

שביל יונתן על שם יונתן גרוס.

מכון ספורט ספיב"ק.

ומה לגבי התחבורה בעיר?

בעיר פועלת תחבורה ציבורית בתדירות תכופה. בעזרת מגוון רחב של קווי אוטובוס ניתן להגיע בקלות ובמהירות לכל קצוות העיר. כמו כן הקו הצהוב, הקו האדום והקו הסגול של הרכבת הקלה צפויים לעבור ברחובות העיר ולהבטיח לכלל תושביה שיפור ניכר ביכולת ההתניידות בעזרת תחבורה ציבורית. מחלף אלוף שדה הנחשב לאחד המחלפים העמוסים בארץ שוכן בשטחה של העיר.

  • השכונות המובילות בביצוע פרויקטים של התחדשות עירונית
העיר נהנית משכונות רבות שעוברות וכאלה שעוד צפויות לעבור בעתיד פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. בין כלל השכונות המובילות בביצוע פרויקטים אלה ניתן למנות את:

  • שכונת נווה יהושוע.
  • שכונת הבילויים.
  • שכונת רמת השקמה.
  • שכונת רמת עמידר.
  • שכונת גפן.
קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו