פינוי בינוי שתי דירות

פינוי בינוי שתי דירות – כך תוכלו לקבל 2 דירות תמורת הדירה שלכם

פינוי בינוי שתי דירותמתחילים פרוייקט של פינוי בינוי בבניין שלכם? השורות הבאות נכתבות במיוחד עבורכם. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר על כלל הפרוייקטים השונים של התחדשות עירונית, נכיר את ההבדלים המשמעותיים ביותר בין התוכניות השונות, נכיר את היתרונות הגדולים של פרוייקטי פינוי בינוי, נגע בטיפ פשוט ומעשי שיעזור לכם לקדם את הפרוייקט גם בבניין שלכם וכן נגע באפשרות לקבל 2 דירות בפרוייקט פינוי בינוי. אז רגע לפני שאתם ממהרים לחפז את היזם המקצועי ביותר בתחום, חשוב שתפנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות.

 

מטרת תוכניות ההתחדשות – שמירה על מבנים ישנים מפני רעידות אדמה

תחילה חשוב לפתוח בהיכרות יסודית עם תוכניות התחדשות עירונית. בשנים האחרונות אנשי מקצוע רבים טוענים כי תיתכן רעידת אדמה במדינת ישקרל. מיקומה הגאוגרפי של המדינה בצירוף מספר השנים שלא הייתה רעידת אדמה משמעותית מביאים את מובילי הדעה בתחום להעריך כי תיתכן אחת כזאת בשנים הקרובות. לכן, הממשלה החלה בתוכניות התחדשות עירונית. תוכניות אלה מיועדות לשקם ולחזק מבנים ישנים לקראת בואה של רעידת אדמה. נכון לכתיבת שורות אלה יש אלפי מבנים בישראל שנבנו לפני עשרות שנים ארוכות וללא כל הקפדה על התקנים הנדרשים. בנייה זו עלולה להעמיד את המבנים בסכנת קריסה של ממש בעת רעידת אדמה. אילו בניינים זכאים לתוכניות ההתחדשות הללו? המשיכו לקרוא את הפסקה הבאה.

 

פינוי בינוי שתי דירות: בדקו את ההיתכנות של הפרוייקטים השונים גם בבניין המגורים שלכם

מתגוררים בבניין מיושן ורוצים להבטיח את יציבותו לקראת רעידת אדמה? חשוב להדגיש שלא כל בניין זכאי לשירותי התחדשות עירונית. כפי שציינו מעלה, כיום יש לא מעט מבנים שנבנו לפני שנים ארוכות ונמצאים בסכנת קריסה גבוהה בעת רעידת אדמה. לכן, המדינה החליטה על מספר תנאי סף שיעזרו לה לסנן את כל המבנין במטרה להגיע בראש ובראשונה למבנים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר. בין כלל התנאים הקיימים חשוב שהבניין לא יעמוד בתקן 413 וכן שיבנה לפני שנת 1980. אך חשוב להדגיש כי במידה ובדיקה הנדסית גילתה לא מעט כשלי בנייה בבניין שלכם, ייתכן שתוכלו לקדם תוכנית התחדשות עירונית בבניין גם אם הוא אינו עומד בתנאים הללו.

פינוי בינוי שתי דירות: הכירו את תוכנית הדגל של ההתחדשות העירונית – תמא 38

כעת, חשוב שתכירו את כל תוכניות ההתחדשות הקיימות כיום. בתחילת הדרך של התוכניות הללו, תוכנית הדגל הייתה תוכנית תמא 38. תוכנית תמא 38 היא תוכנית החיזוק הראשונה שתקפה עד היום. התוכנית כוללת חיזוק מבנים ישנים, התגברות על כל כשלי הבנייה והבטחה כי המבנה יעמוד בכל תקני הבטיחות הנדרשים לקראת רעידת אדמה. מעבר לכך, פרוייקט זה כוללל גם שיפוץ חיצוני של כל הבניין, שיפוץ פנימי של חדר המדרגות, הוספת מעלית ועוד. אם לא די בכך, חשוב לדעת שהפרוייקט מוסיף לכל בעל דירה חדר ממד נוסף בדירתו ולעיתים גם מרפסת שמש.

 

פינוי בינוי שתי דירות: ליווי מלא של אנשי מקצוע

לאורך כל שלבי התוכנית היא מלווה באנשי מקצוע שכל תפקידם הוא לוודא שהקבלן עושה את עבודתו נאמנה ומצליח להתגבר על כל כשלי הבנייה שמסכנים את יציבות הבניין. גם בתום כל שלבי העבודה הבניין יעבור בדיקות יסודיות של כל אנשי המקצוע במטרה לוודא כי הוא עומד בכל התקנים המחמירים ביותר. בניין שלא יעמוד בכל התקנים ובמלוא תוכניות ההיתר לא יוכל לקבל את היתר האכלוס המיוחל. לאחר קבלת טופס 4 לבניין, אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהוא עבר את כל הבדיקות הנדרשות והוא מוכן ככל הניתן להתמודדות עם רעידת אדמה.

 

 

תוכנית הריסה ובנייה – תמא 38\2

לאחר תוכנית זו החלה תוכנית נוספת בשם תמא 38\2. תוכנית זו אינה דומה לקודמתה ומיושמת בעיקר על מבנים בודדים. במסגרת תוכנית זו הקבלן הורס את המבנה הקיים לטובת בניית מבנה חדש. חשוב להדגיש ולומר כי תוכנית זו נחשבת למורכבת וארוכה יותר, שכן הריסת הקיים ובניית בניין חדש מאפס מצריכים זמן רב. הבדל נוסף בין התוכניות הוא כמובן שהות הדיירים לאורך כל שלבי העבודה. בתוכנית הראשונה שממקדת את מרבית עבודתה בתשתיות הבניין ובחלקיו החיצוניים, כלל הדיירים יכולים להמשיך ולהתגורר בדירה לאורך כל תקופת השיפוץ. לעומת זאת, תוכנית תמא 38\2 מחייבת את הדיירים לעזוב את דירתם עד לתום כל שלבי הבנייה וקבלת המפתח לדירה החדשה. חשוב להדגיש ולומר כי גם בתוכנית זו כלל הדיירים נהנים מחדרי ממד נוספים וממרפסות שמש.

 

פינוי בינוי שתי דירות – בניית מגדלים רבי קומות

התוכנית הבאה היא תוכנית בשם פינוי בינוי. תוכנית פינוי בינוי היא התוכנית הגדולה מכולן שכוללת הריסה של מספר מבנים לטובת בניית מגדלים רבי קומות. תוכנית פינוי בינוי מזכירה את תוכנית תמא 38\2 וכוללת אף היא הריסת מבנים לטובת בניית מבנים חדשים העומדים בכל התקנים. חשוב להדגיש ולומר כי לאורך כל תקופת הבנייה, הדיירים יגורו בשכירות על חשבון הקבלן. עוד חשוב להדגיש כי כלל התוכניות הללו אינו כרוכות בתשלום כלל. בניגוד למקובל לחשוב, כל תוכניות התחדשות עירונית אינן מצריכות תשלום כלל מדיירי הבניין. הם נהנים משיפור ניכר של יציבות הבניין ועלייה משמעותית בערך הנכסים ללא כל תשלום. אז מי בכל זאת משלם לעומלים במלאכה? מכירת הדירות החדשות שיבנו. הקבלן מקבל אישורי בנייה להוסיף עוד  מספר יחידות דיור ולמכור אותן בשוק החופשי. מתכננים פינוי בינוי בבניין שלכם? חשוב לדעת שייתכן שתוכלו לקבל 2 דירות.

הכירו את הסרבנים – לא כולם שמחים בשינויים שהבניין יעבור בעקבות תוכניות ההתחדשות

לא מעט קבלנים ויזמים מציעים לסרבנים שפוגעים בהתקדמות כל הפרוייקט 2 דירות בהתאם לדירה שהייתה להם בבניין. במידה והדירה שלכם היא דירה פשוטה של 3 או 4 חדרים, לא תוכלו לקבל 2 דירות במקומה בבניין החדש. אך מנגד, במידה והדירה שלכם כוללת מספר קומות, מרפסת גדולה או גג צמוד, ייתכן שתוכלו לקבך 2 דירות חדשות לאחר תום כל שלבי הבנייה. אנשים המתגוררים בדירה הכוללת מספר קומות לא יסכימו להליך פינוי בינוי שיקנה להם דירה בודדת בת קומה אחת. לכן, הקבלנים והיזמים מציעים לדיירים תמורה בהתאם לדירה הקיימת בבניין שלהם. חשוב לדעת שכיום יש לא מעט סרבנים שפוגעים בהתקדמות כל פרוייקט. סרבנים אלה יכולים לעכב משמעותית או אף למנוע את היתכנות הפרוייקט בבניין, מה שגורם לקבלנים ויזמים לנהל איתם משא ומתן לטובת החתימה המיוחלת ולהתחלת הפרויקט.

 

כך תקדמו פרוייקט פינוי בינוי בבניין שלכם – אל תתפשרו על מקצועיות היזם

רוצים לקדם פרוייקט של פינוי בינוי בבניין שלכם? חשוב לדעת שבעזרת צעד פשוט אתם יכולים להגדיל את הסיכויים להיתכנות פרוייקט בצורה משמעותית. כל שאתם צריכים לעשות זה להגיע ליזמין מקצועיין ומנוסים שמקדמים פרוייקטים רבים של פינוי בינוי. יזמים מקצועיים יודעים לבחון את ההיתכנות של הפרוייקט בבניין שלכם, מה שיחסוך לכם לא מעט זמן יקר. מעבר לכך, הם מכירים את כל השלבים הנדרשים לטובת קידום של שלבי פינוי בינוי, מה שיבטיח לכם היתכנות מהירה והתחלה של הפרוייקט בבניין. חשוב להבהיר כי בחירה לא נכונה של יזם שאינו מספיק מקצועי עלולה לעלות לכם ביוקר. יזם שאינו מספיק מנוסה ומקצועי לא ידע לבחון את היתכנות הפרוייקט בבניין שלכם וכן לא ידע לקדם את כל השלבים הנדרשים לקבלת ההיתרים ולהתחלת שלבי הבנייה.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו