תמא 38 דייר מבוגר

תמא 38 דייר מבוגר – הכירו את הפיתרונות המוענקים לדיירים מבוגרים

תמא 38 דייר מבוגרחולמים על פרויקט של התחדשות עירונית בבניין שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות הפרוייקטים השונים של התחדשות עירונית. אנשים רבים כלל לא מכירים את התוכניות הקיימות כיום וכלל ההבדלים ביניהן. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר לרבות היכרת עם כלל התוכניות השונות על כלל ההבדלים ביניהן, היכרות עם הסיבה המרכזית בגינה המדינה החלה בתוכנית התחדשות עירונית, היכרות עם תנאי הסף להיתכנות פרויקט התחשות גם בבניין שלכם וכן נעניק טיפ פשוט שיעזור לכם לקדם תוכניות התחדשות עירונית בבניין המגורים שלכם.

 

התמודדות מיטבית עם רעידות אדמה

ראשית חשוב לפתוח בסיבה המרכזית בגינה הממשלה החלה בתוכנית התחדשות עירונית. לא מעט אנשי מקצוע סבורים כי מדינת ישראל עומדת בפני רעידת אדמה אפשרית בשנים הקרובות. מיקומה הגיאוגרפי של המדינה בצירוף עוד מגוון נתונים מביאים את המומחים בתחום למסכנה כי תיתכן רעידת אדמה משמעותית. כיום יש לא מעט מבנים ישנים במדינת ישראל שנבנו לפני עשרות שנים ללא כל הקפדה על התקנים המחמירים שקיימים כיום. מבנים אלה נמצאים בסכנת קריסה של ממש בעת רעידות אדמה ולכן המדינה החלה בתוכנית התחדשות עירונית. במילים פשוטות – המטרה המרכזית של כלל התוכניות להתחדשות עירונית היא לחזק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה אפשרית. מתגוררים בבניין מיושן וחוששים שהוא אינו עומד בכל התקנים לקראת בואה של רעידת אדמה אפשרית? בשורות הבאות תכירו את התנאים שיכריעו אם גם הבניין שלכם יכול ליהנות מפרויקטים שונים של התחדשות עירונית.

כך תדעו אם גם הבניין שלכם יכול לעבור פרויקט של התחדשות עירונית

כפי שציינו מעלה, המטרה המרכזית של המדינה בהקמת התוכניות השונות של התחדשות עירונית היא לחזק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה. מטרת העל היא להגיע לכמה שיותר מבנים שנמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר לקריסה בעת רעידת אדמה. לכן, ישנם מספר תנאי סף להיתכנות הפרוייקטים השונים. התנאים הללו נועדו בכדי לעזור בסינון כלל המבנים הקיימים בישראל ולהגיע למבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר. בין כלל התנאים הקיימים, שניים מהבולטים ביותר הם: אי עמידת המבנה בתקן 413 וכן בניית הבניין לפני שנת 1980. אם הבניין שלכם עומד בתנאים הללו, בהחלט ייתכן שהוא יעבור פרויקט של התחדשות עירונית בעתיד הקרוב.

 

הכירו את כל תוכניות ההתחדשות הגדולות ביותר

כיום יש מגוון תוכניות שונות של התחדשות עירונית. עד לפני מספר שנים תוכנית הדגל המשמעותית ביותר הייתה תמא 38. אך בשנים האחרונות חלו שינויים רבים וכיום יש תוכניות נוספות שהופכות שכיחות יותר ויותר. אז רגע לפני שאתם ממהרים לחתום ליזם הראשון שדפק על דלת ביתכם, חשוב שתכירו את כלל התוכניות הקיימות כיום. בשורות הבאות נביא את עיקרי התוכניות השונות.

 

תמא 38 דייר מבוגר: התוכנית הראשונה היא תוכנית תמא 38

תוכנית תמא 38 היא תוכנית הדגל של ההתחדשות העירונית והיא כוללת את כל שלבי חיזוק המבנה הקיים. במסגרת תוכנית זו קבלן מקצועי יחזק את יסודות המבנה ויבטיח כי לאחר תום העבודה המבנה יעמוד בכל התקנים המחמירים ביותר. חשוב להדגיש כי כל שלבי העבודה מלווים על ידי אנשי מקצוע מיומנים בתחום שבתחילת הדרך מאתרים את כל הכשלים שצריכים תיקון וחיזוק בבניין, לאחר מכן מרכיבים תוכנית עבודה ולבסוף מוודאים שהכל נעשה כראוי. בתום שלבי העבודה ולפני אכלוס הדיירים החדשים, הבניין יעבור בדיקה קפדנית שמטרתה לוודא כי הכל נעשה בהתאם לתוכניות ההיתר. רק לאחר אישור סופי כי הבניין עומד בכל התקנים וההיתרים הוא יקבל את אישור האכלוס המיוחל.

 

חשוב להדגיש כי בתוכנית זו מרבית העבודה נעשית בחלקו החיצוני של הבניין, כך שהדיירים ממשיכים להתגורר בו לאורך כל תקופת השיפוץ. חוששים מרעשים תדירים ולא מעט לכלוך? הפתרון השכיח ביותר הוא השכרת הדירה לתקופת השיפוצים. מה כלול בתוכנית? במסגת תוכנית זו כלל הדיירים יהנו מתוספת של חדר ממד ומרפסת שמש – מעבר לחיזוק המבנה ושיפוצו כמובן.

 

תמא 38 דייר מבוגר: התוכנית השניה היא תמא 38\2

תוכנית הבינוי השניה היא תוכנית תמא 38\2 הכוללת הריסת מבנים ישנים ובנייה מחודשת. במסגרת תוכנית זו כלל הדיירים מפונים מדירתם במטרה לבנות בניין חדש וגבוה בכ 2 קומות מהבניין הישן. גם בתוכנית זו הדיירים יהנו מדירות גדולות יותר הכוללות חדר ממד ומרפסת שמש. חשוב להדגיש כי ברוב המקרים תוכנית זו מיושמת על בניין בודד בעוד התוכנית הראשונה מיושמת בעיקר על מבני רכבת מחוברים.

 

תמא 38 דייר מבוגר: התוכנית השלישית היא תוכנית פינוי בינוי

תוכנית פינוי בינוי דומה מאוד לתוכנית תמא 38\2 והיא כוללת הריסת מבנים ישנים לטובת בניית חדשים. ההבדל המהותי בין התוכניות הוא שתוכנית פינוי בינוי כוללת הריסת מספר מבנים לטובת בניית מגדלים רבי קומות. גם במסגרת תוכנית זו הדיירים נהנים מדירות גדולות יותר הכוללות מרפסות שמש וחדרי ממד.

 

הכירו את הסרבנים – בניגוד למקובל לחשוב, לא כולם מאשרים את התחלתם של הפרוייקטים השונים

לפני שאתם ממהרים להתחיל לקדם את התוכניות הללו בבניין שלכם, חשוב שתכירו את הסרבנים. בשביל להתחיל בפרוייקטים השונים, חייבים לקבל את הסכמתם של מרבית הדיירים (לכל הפחות). בטוחים שכולם יסכימו? טעות בידכם. ישנם דיירים רבים שובחרים לסרב לתוכניות ההתחדשות בטענות רבות – השכיחות שבהן הן: חוסר אמון בהצלחת הפרוייקט, חוסר אמון ביזם, חוסר אמון בקבלן, אמונה כי הבניין לא צריך חיזוק, פלישה ושלל עבירות בנייה וכן גיל הדיירים. בשורות הבאות נגע במספר דגשים אודות גיל הדיירים.

תמא 38 דייר מבוגר: הפיתרונות לדיירים המבוגרים

דיירים מבוגרים אינם ממהרים לאשר את התוכניות הללו מהסיבה הפשוטה כי התוכניות אורכות שנים ארוכות וכלל לא בטוח שהדיירים המבוגרים יספיקו ליהנות מהתוצאה. מבוגרים רבים רוצים להתגורר בדירתם ללא עבודות שיפוץ או צורך לעזוב לשכירות, גם אם הדבר כולל השבחה משמעותית של הנכס שלהם. לכן, בשנים האחרונות חלים שינויים שונים בחוקה שנועדו להקל על דיירים מבוגרים. בין השינויים השכיחים ביותר שאתם חייבים להכיר:

 

  1. האפשרות הראשונה שנועדה להקל על דיירים מבוגרים היא מתן אפשרות למכור את דירתם כבר בתחילת הפרויקט לחברה היזמית באופן פטור ממס. הדייר המבוגר יקבל את שווי הדירה לאחר השיפוץ כך שהוא יוכל לעזוב כבר בשלבים הראשוניים של השיפוץ לדירה אחרת.
  2. האפשרות השניה היא בחירת המבוגר לעבור לבית אבות עם מגוון רחב של הטבות מהחברה היזמית.
 

כך או כך, כיום ישנה מודעות לבעיית הדיירים המבוגרים בפרוייקטים של התחדשות עירונית ויש מגוון רחב של פיתרונות שמסייעים לדיירים הללו למצות את המיטב. לאור הפיתרונות הללו הדיירים המבוגרים הפכו להרבה פחות סרבנים, מה שכמובן מקדם עוד לא מעט פרויקטים בכל רחבי ישראל. לסיום, אם גם אתם רוצים פרויקט של התחדשות עירונית בבניין שלכם, קיימת חשיבות רבה לפנות ליזמים מקצועיים שמכירים את כל השלבים שהבניין צריך לעבור בשביל להתחיל בפרויקט. בחירה נכונה של יזם מקצועי תבטיח לכם קידום מהיר של כל שלבי הפרויקט וחיסכון של שנים ארוכות. לעומת זאת, בחירה לא נכונה ביזם שאינו מספיק מקצועי ומנוסה עלולה לגרום לכם להתמודד עם עיכובים משמעותיים.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו