תמ"א 38 פתח תקווה

תמ"א 38 פתח תקווהבשנים האחרונות הרשות המקומית בעיר פתח תקווה מקדמת בקצב מהיר פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. מתגוררים בעיר ורוצים לקדם פרויקטים שונים בבניין המגורים שלכם? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נביא את כל הדגשים החשובים והכלים המקצועיים שיסייעו לכם לקדם את הפרויקטים המדוייקים ביותר עבור הבניין שלכם. נכיר את ההבדלים בין הפרויקטים השונים, נכיר את השכונות המיועדות להתחדשות עירונית ונציג מספר נקודות חשובות שיעזרו לכם לנהל נכון את כל שלבי היתכנות הפרויקט. אז רגע לפני שאתם מתחילים, חשוב שתפנו מספר דקות לקריאת השורות הבאות.

 

 הכירו את הסיבה המרכזית לביצוע פרויקטים רבים של התחדשות עירונית ברחבי העיר

ראשית, כבר בפתיחת הדברים חשוב להכיר מספר דגשים חשובים אודות אחד הפרויקטים המובילים בעיר – תמא 38 פתח תקווה. כפי שציינו מעלה, בשנים האחרונות הרשות המקומית בעיר מקדמת לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית. הפרויקטים הללו החלו לפני שנים ארוכות ומאז עברו לא מעט שינויים ושיפורים משמעותיים. בשורות הבאות נכיר את הפרויקטים המובילים בתוכנית הממשלתית, אך קודם לכן חשוב להכיר את מטרתה. מטרת העל של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית היא לחזק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה אפשרית במדינת ישראל.

חוששים מרעידות אדמה? חשוב שתקראו את השורות הבאות

חוששים מרעידות אדמה? לא מעט אנשי מקצוע המתמחים בתחום רעשי האדמה מעריכים כי מדינת ישראל עלולה לסבול מרעידת אדמה בשנים הקרובות. כתגובה להערכות אלה מדינת ישראל החליטה על תוכנית מדינית להתחדשות עירונית. אין מטרתה של תוכנית זו לשקם שכונות ישנות, אלה להבטיח את יציבותן ועמידותן בפני רעידות אדמה. איך עושים את זה? בעזרת שלושה פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. איך מבטיחים שהמבנים אכן יהיו עמידים בפני רעידות אדמה? בעזרת תקן 413.

 

התקן שיבטיח לכם יציבות מירבית – תקן 413 כנגד רעידות אדמה

תקן 413 הוא תקן ייעודי להתמודדות מיטבית עם רעידות אדמה. תקן בטיחות זה החל את דרכו בבנייה הישראלית בשנת 1975 אך הפך למחייב את כל חברות הבנייה רק 5 שנים לאחר מכן, בשנת 1980. לכן, אם אתם מתגוררים בבניין שנבנה לפני שנת 1980, קיים סיכוי גדול שהוא אינו כולל את תקן הבטיחות הייעודי להתמודדות מיטבית עם רעידות אדמה. במטרה להגיע לכמה שיותר מבנים המיועדים לקריסה בעת רעידת אדמה, המדינה החליטה על מספר תנאי סף שחייבים להתקיים במלואם על מנת שיהיה ניתן להתחיל פרויקטים שונים של התחדשות בבניין. רוצים לדעת אם הבניין שלכם עומד בתנאים? המשיכו לשורות הבאות.

 

בין כלל התנאים הקיימים להיתכנות פרויקטים שונים של התחדשות עירונית:

  1. מבנים שאינם מיועדים להריסה.
  2. מבנים שנבנו לפני שנת 1980.
  3. מבנים הכוללים שתי קומות לכל הפחות.
  4. מבנים שנבדקו על ידי מהנדס מקצועי שקבע כי הם נדרשים לעבודות חיזוק.

הבניין שלכם אינו עומד באחד מהתנאים הללו? רוב הסיכויים שלא תצליחו לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית בשנים הקרובות. הבניין שלכם עומד בכל התנאים הללו? תוכלו להתחיל לקדם את כל שלבי התהליך. חשוב להדגיש כי התוכנית להתחדשות עירונית כוללת לא שלושה פרויקטים מובילים. בשביל לדעת לבחור נכון את הפרויקט שתרצו לקדם, חשוב שתכירו את הדגשים החשובים אודות כל פרויקט. חשוב להבהיר כי כלל לא בטוח שתוכלו לקדם את כל הפרויקטים באזור המגורים שלכם, הדבר תלוי בתשתיות, צפיפות עיר, גודל מגרש, הסכמות דיירים ובעוד משתנים רבים שאינם בשליטתכם.

קראו עוד: תמא 38 הריסה ובניה

הכירו את אחת הערים המובילות במחוז מרכז הארץ – הכירו את פתח תקווה

כעת, לאחר שנגענו במספר נקודות חשובות אודות הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, חשוב שתכירו את הפרטים החשובים אודות אחת הערים המובילות בישראל בקידום פרויקטים – פתח תקווה.

אם המושבות מונה לא פחות מ 250,000 תושבים בשטחה המשתרע על כ 35,000 דונמים!

פתח תקווה המכונה "אם המושבות" היא עיר הממוקמת במחוז מרכז וכוללת למעלה מ 250,000 תושבים. שטחה של העיר כולל למעלה מ 35,000 דונמים והיא מבטיחה לכל תושביה מרכזי חינוך, מתחמי פנאי, מגוון מקומות בילוי ושלל אזורי קניות גדולים. רוצים להתגורר בעיר? בשורות הבאות נביא את כל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות דרכי התחבורה בעיר. כידוע, ברוב ערי המרכז בישראל ישנן שעות עומס בכבישים, אך העיר פתח תקווה נהנית מקרבה לצירי תנועה גדולים ומרכזיים המאפשרים דרכי כניסה ויציאה נוחות מהעיר.

 

הכבישים הסמוכים לעיר:

  • כביש 4.
  • כביש 5.
  • כביש 471.
  • כביש 481.
  • כביש 491.
  • כביש 6.
  • כביש 40.
 

מעבר לצירי התחבורה המרכזיים, העיר כוללת גם לא מעט אפשרויות תחבורה ציבורית שכדאי שתכירו. ביניהן:

  • קווי אוטובוסים רבים המובילים את תושבי העיר לכל רחבי הארץ בתדירות גבוהה.
  • שתי תחנות רכבת של רכבת ישראל.
  • הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להוביל רבים לערים מרכזיות וסמוכות.
  • קו המטרו צפוי לעבור אף הוא ברחבי העיר פתח תקווה.
אז רגע לפני שאתם בוחרים את דירת המגורים הבאה שלכם בעיר, חשוב שתכירו גם כמה מהשכונות המובילות ביותר בעיר. חשוב להדגיש כי העיר כוללת לא מעט שכונות חדשות הכוללות בנייה חדשה בסטנדרט גבוה, לצד שכונות הכוללת בעיר בניינים ישנים שבנייתם הושלמה לפני כמה עשרות שנים. רוצים ליהנות מהשבחה משמעותית בעזרת הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית? חשוב לבחור נכון דירה הממוקמת בשונה ישנה שצפויה לעבור התחדשות עירונית.

 

בין כלל השכונות המובילות בעיר ניתן למנות את:

  • המרכז השקט.
  • רמת ורבר.
  • כפר גנים.
  • כפר אברהם.
  • עין גנים.
  • שעריה.
  • בלינסון.
  • נווה גן.
  • נווה עוז.
  • אם המושבות הותיקה.
  • אם המושבות החדשה.
 

רוצים לרכוש דירה שתעבור בעתיד פרויקט תמא 38 פתח תקווה? חשוב לדעת לבחור נכון את השכונה המתאימה ביותר!

רוצים ליהנות מפרויקטים של תמא 38 פתח תקווה? חשוב לדעת לבחור נכון את השכונות הישנות שצפויות לעבור פרויקטים רבים של התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. כיום יש לא מעט שכונות בעיר פתח תקווה שצפויות לעבור פרויקטים רבים של תמא 38 פתח תקווה. אז לפני שאתם בוחרים את הדירה הבאה שלכם, חשוב להכיר את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לאתר נכס מדוייק שעתיד לעבור התחדשות עירונית.

 

הכירו את הפרויקט השכיח ביותר באחת הערים הגדולות בישראל פתח תקווה

בשנים האחרונות המדינה החליטה לקדם פרויקטים רבים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. הפרויקטים השונים כוללים יתרונות רבים עבור דיירי המבנים, לרבות הוספה של חדר ממד לפנים דירתם, שיפוץ כללי לבניין כולו והכי חשוב, חיזוק יסודות הבניין. אז אם גם אתם רוצים לקדם פרויקטים שונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, הגעתם למקום הנכון. כדאי שתפנו את הדקות הקרובות ותמשיכו לקרוא את השורות הבאות, הן יכללו כלים מעשיים ולא מעט דגשים וטיפים מעשיים שיעזרו לכם לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית במתחם המגורים שלכם.

 

הדרך הפשוטה לקידום פרויקט תמא 38 פתח תקווה

בין כלל הדגשים והטיפים שיובאו מטה ניתן למנות היכרות בסיסית עם התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, היכרות מעמיקה עם כלל הפרויקטים הכלולים בתוכנית, השינויים הרבים שצפויים לחול מבמנה מגורים בעקבות פרויקטים שונים של התחדשות, הסיבה המרכזית בגינה המדינה החליטה לקדם פרויקטים שונים, עלויות שיקום המבנים וכן תקן בטיחות אחד ומשמעותי במיוחד – תקן 413. אנשים רבים שמנסים לקדם פרויקטים שונים ללא היכרות עם הדגשים הללו מופתעים לגלות כי המשימה אינה פשוטה כפי שציפו. פרויקטים רבים קמים ונופלים על חוסר ידע ובקיאות בנושא. אז רגע לפני שאתם צוללים למים העמוקים ומתחילים לקדם פרויקטים שונים בבניין המגורים שלכם, חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות.

 

הכירו את התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית 

כבר בפתיחת הדברים חשוב שתכירו מספר פרטים מרכזיים אודות התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. המדינה החלה בתוכנית ממשלתית להתחדשות עירונית לפני מספר שנים. מטרת העל של המדינה בבניית התוכנית ברורה – חיזוק מבנים ישנים. חשוב להבהיר כי תוכנית זו אינה מכוונת לשיפור נראות שכונות ישנות או שיפור אסתטי לשיקום שכונות. התוכנית נועדה בכדי להבטיח את יציבות המבנים הישנים מפני רעידות אדמה. מדוע דווקא רעידות אדמה ולמה עכשיו? הסיבה המרכזית היא העובדה כי בשנים האחרונות נערמות לא מעט הערכות מקצוענים כי מדינת ישראל עלולה לסבול מרעידת אדמה משמעותית בשנים הקרובות. המדינה החליטה להיערך בהתאם ולחזק כמה שיותר מבנים ישנים במטרה להבטיח את עמידותם בעת רעידת אדמה.

 

הכירו את התקן בגינו המדינה החליטה לקדם תוכנית התחדשות עירונית 

הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית יבטיחו כי הבניינים יעמדו בתקן בטיחות ייעודי, תקן 413. תקן 413 הוא תקן בטיחות ייעודי נגד רעידות אדמה. תקן זה החל את דרכו בישראל בשנת 1975 אך הפך מחייב רק בשנת 1980. כלומר, אם בניין המגורים שלכם נבנה לפני שנת 1980, רוב הסיכויים שהוא אינו כולל את תקן הבטיחות הייעודי כנגד רעידות אדמה. כיום יש לא מעט מבנים בישראל שנבנו לפני שנת 1980, מה שמוביל להיתכנותם של פרויקטים רבים בכל רחבי הארץ. חשוב להדגיש כי המדינה החליטה על מספר תנאי סף שחייבים להתקיים על מנת שניתן יהיה לקדם פרויקט במבנה מגורים. התנאים הללו נועדו להבטיח כי הפרויקטים השונים ייושמו על מבנים עם רמת סיכון גבוהה לקריסה בעת רעידת אדמה. רוצים לדעת אם תוכלו לקדם את התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית בבניין המגורים שלכם? בשורות הבאות תכירו את ארבעת התנאים המרכזיים להיתכנות התוכנית.

התנאים שחייבים להתקיים בבניין שלכם על מנת שתוכלו לקדם פרויקט תמא 38 פתח תקווה:

  1. בניינים שבנייתם הושלמה לפני שנת 1980.
  2. בניינים שנבדקו בקפידה על ידי מהנדס מקצועי.
  3. בניינים הכוללים שתי קומות לכל הפחות.
  4. בניינים שאינם מיועדים להריסה.
 

חשוב להבהיר כי גם אם בניין המגורים שלכם כולל את כלל התנאים הללו, ישנן עוד לא מעט בדיקות שהוא נדרש לעבור בכדי לקדם בו פרויקט תמא 38 פתח תקווה. לכן, גם אם כל התנאים מתקיימים בבניין המגורים שלכם חשוב להבין ולהיערך לעוד דרך ארוכה שתכלול לא מעט שלבים מורכבים. רוצים להתחיל? בשורות הבאות תכירו מקרוב את כל הפרויקטים הכלולים בתוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית. 

 

חוששים מעלויות הפרויקט? 

רוצים לקדם פרויקטים שונים בפתח תקווה אך חוששים מהעלויות הגבוהות של הפרויקט? אין כל סיבה לדאגה. הפרויקטים הללו אינם כוללים תשלום מצד הדיירים כלל. אז מאיפה בכל זאת מגיע המימון? רגע לפני שנכיר את מנגנון המימון של הפרויקטים השונים במסגרת התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית, חשוב שתכירו מספר דגשים חשובים אודות אחת הערים המובילות בכמות הפרויקטים בשטחה, פתח תקווה. 

 

כל הפרטים החשובים על פתח תקווה

פתח תקווה היא אחת הערים המאוכלסות ביותר בכל רחבי המדינה עם לא פחות מ 250,000 תושבים בשטחה. העיר החלה את דרכה בשנת 1878 בתור מושבה חקלאית והוכרזה כעיר לראשונה בשנת 1937. העיר משוייכת למחוז מרכז ומיקומה הגיאוגרפי כולל יתרונות רבים. רגע לפני שנכיר את היתרונות הגדולים שהופכים את העיר לאחת הערים המבוקשות ביותר בישראל, חשוב שתכירו עוד מספר דגשים חשובים אודותיה. 

 

כ 252,000 תושבים על שטח של למעלה מ 35 דונמים

נכון לכתיבת שורות אלה העיר מונה כ 252,000 תושבים בשטחה המשתרע על פני למעלה מ 35 דונמים. העיר נהנית מהגירה חיובית מידי שנה ומגדילה את כמות אוכלוסייתה בכ 1% משנה לשנה. מעמדם החברתי כלכלי של מרבית תושביה נחשב לגבוה ומקנה לה את הציון 7 מתוך 10 במדד ממוצע עירוני. חולמים על מגורים במרכז הארץ באחת הערים המובילות והגדולות ביותר? העיר פתח תקווה היא התשובה הטובה ביותר עבורכם. כפי שציינו מעלה, מיקומה הגיאוגרפי של העיר כולל יתרונות רבים ומשמעותיים. מהם? המשיכו לשורות הבאות. 

 

הערים השכנות של פתח תקווה

רגע לפני שנמנה את היתרונות הגדולים של העיר, חשוב שתכירו את שכנותיה הגדולות. העיר פתח תקווה ממוקמת בסמוך ללא מעט ערים גדולות ומבוקשות במיוחד, ביניהן:

  • רמת גן.
  • גבעת שמואל. 
  • בני ברק.
  • קריית אונו. 
  • תל אביב.
  • רמת השרון.
  • הוד השרון.
 

היתרונות הגדולים של המיקום הגאוגרפי 

 

כלל הערים הללו נחשבות לערים בולטות באזור המרכז. הסיבה לכך היא המגוון הרחב של האפשרויות שהן מציעות. תושבי העיר פתח תקווה נהנים ממגוון רחב של מקומות תעסוקה בשלל תחומים מרכזי קניות גדולים במיוחד, ים במרחק נסיעה קצר, אפשרויות פנאי ובילוי רבות, מוסדות חינוך מקצועיים, מרכזים רפואיים איכותיים ועוד. כלל המוסדות הללו מצליחים למשוך לא מעט דיירין לשטחה של פתח תקווה. חשוב להדגיש כי מחירי הדיור בעיר נמוכים באחוזים רבים בהשוואה לתל אביב. מחירי הדיור בתל אביב הפכו מופקעים בשנים האחרונות, ולכן משפחות רבות בוחרות לוותר על מגורים בעיר לטובת מגורים בפתח תקווה. רוצים גם? בשורות הבאות נכיר כמה מהשכונות המובילות שיש לעיר להציע. 

 

אפשרויות תחבורה ציבורית

בעזרת הכבישים הללו תושבי העיר מצליחים להגיע לערים רבות בכל רחבי המדינה מידי בוקר. מתניידים בתחבורה ציבורית? גם עבורכם העיר מספקת לא מעט פתרונות. בפתח תקווה תוכלו ליהנות מכמות גדולה של קווי אוטובוס המניעים רבים מידי יום. האוטובוסים השונים מאפשרת התניידות נוחה ובתדירות גבוהה לכל חלקי העיר. עובדים מחוץ לעיר? ישנם קווים רבים שמגיעים לערים רבות בכל רחבי הארץ. בקיצור, גם אם אתם לא מתניידים עם רכב צמוד, בעזרת פריסה נרחבת של קווי אוטובוסים שונים תוכלו להגיע ליעדכם בקלות ובמהירות. 

 

רכבת ישראל ורכבת קלה בעתיד הקרוב 

אם לא די באוטובוסים הרבים, חשוב לדעת כי העיר מאפשרת לתושביה להתנייד גם בעזרת רכבת ישראל. תחנת רכבת הפועלת בשטחה של העיר מובילה רבים מידי יום למקום עבודתם או לשלל צרכיהם מחוץ לעיר. הנסיעה בעזרת הרכבת נוחה, מהירה ופשוטה למדי. מעבר לכך, בעתיד הקרוב רכבת קלה צפויה להתחיל לפעול ברחובותיה של העיר ומחוצה לה. בעזרת הרכבת הקלה ניתן יהיה להגיע לערים סמוכות רבות בקלות ובמהירות רבה, לרבות רמת גן ותל אביב. 

 

השכונות המובילות בעיר 

לסיום, חשוב שתכירו כמה מהשכונות המובילות שיש לעיר להציע. רגע לפני שאתם רוכשים דירה בעיר במטרה לקדם בה פרויקט תמא 38 פתח תקווה, חשוב שתכירו את השכונות הבאות. 

כלל השכונות הללו ועוד רבות נוספות מבטיחות לתושביהן יתרונות רבים על פני שכונות אחרות. רוצים לקדם פרויקט תמא 38 פתח תקווה בבניין המגורים שלכם? כדאי מאוד לבחור נכון את השכונה המתאימה ביותר עבורכם. השכונות שעוברות כמה שיותר פרויקטים של התחדשות עירונית בשנים האחרונות הן השכונות הכוללות כמה שיותר מבנים מיושנים, כמו מרכז העיר, המרכז השקט, רמת ורבר ועוד. 

 

מנגנון התשלום הייחודי של התוכנית הממשלתית להתחדשות עירונית 

לפני סיום, חשוב שתכירו את מנגנון התשלום של פרויקט תמא 38 פתח תקווה. כפי שציינו מעלה, אין כל סיבה לדאגה בכל הקשור לעלויות הפרויקט. הפרויקטים הללו אינם כוללים תשלום של הדיירים כלל. גם המדינה אינה משלמת עבור הפרויקט, אז מאיפה בכל זאת הכסף? הכירו את המנגנון הבא:

 

הרחבת זכויות בנייה בתמורה לביצוע הפרויקט 

מנגנון התשלום של פרויקט תמא 38 פתח תקווה עובד כך – תחילה המדינה מכירה באזור מסויים כמיועד להתחדשות עירונית. לאחר מכן היא מרחיבה את זכויות הבנייה באזור למטרת הפרויקט. זכויות אלה ממומשות על ישי יזם מקצועי שבונה עוד 2.5 קומות על גג הבניין בתמורה לכל עלויות השיפוץ שלו. במיחים אחרות, היזם המקצועי רוכש את זכויות הבנייה החדשות מדיירי הבניין בתמורה לעבודות הבנייה. את השכר שלו הוא מקבל ממכירה של הדירות החדשות שהוא בונה על גג הבניין, בעזרת זכויות הבנייה החדשות. החלטתם לקדם פרויקט תמא 38 פתח תקווה? חשוב לבחור נכון יזם מקצועי וחברת בנייה מנוסה! איך עושים את זה? בעזרת הטיפים שיובאו מטה.

 

כך תבחרו נכון אנשי המקצוע הטובים ביותר לפרויקט ההתחדשות בבניין שלכם

הטיפים שיעזרו לכם לבחור נכון את אנשי המקצוע של הפרויקט שלכם:

  • חשוב לבחור אנשי מקצוע שכבר השלימו בעבר פרויקטים של תמא 38 
יזמים מקצועיים וחברות בנייה מנוסות שעברו בעבר פרויקטים של התחדשות עירונית, יכירו היטב את כל השלבים והדגשים החשובים. היכרות זו תחסוך לא מעט זמן יקר ותמנע בעיות רבות. 

  • חשוב לבחור אנשי מקצוע שהשלימו בעבר פרויקטים בעיר פתח תקווה
כל רשות מקומית כוללת דגשים חשובים וקווים אדומים שונים בהליך הבנייה שלה. אנשי מקצוע שהשלימו בעבר פרויקטים בעיר פתח תקווה יכירו היטב את כל הדגשים החשובים לרשות המקומית ובכך יחסכו לא מעט זמן יקר. מעבר לכך, גם אם הם יתמודדו עם קשיים שונים, הם ידעו בדיוק למי עליהם לפנות בכדי להתגבר על כל מכשול. 

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו