הערת אזהרה תמא 38

הערת אזהרה תמא 38 – הערת אזהרה בנסח הטאבו של הדירה

הערת אזהרה תמא 38הבניין שלכם צפוי לעבור התחדשות עירונית בעתיד הקרוב? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות תקבלו את כל המידע החיוני ביותר אודות פרויקטים של התחדשות עירונית. לפני שאתם ממהרים לחתום ליזם הראשון שמציע לכם תוכנית התחדשות, חשוב שתמשיכו לקרוא את הפסקאות הבאות. בפסקאות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות תונית תמא 38\1, תמא 38\1 ופינוי בינוי. מעבר לכך נגע בנקודת האזהרה שתרשם בנסח הטאבו שלכם מיד עם חתימה ליזם. רוצים לקדם תוכנית התחדשות עירונית בבניין שלכם? בהמשך המאמר תקבלו את הטיפ הפשוט ביותר שיעזור לכם להגדיל בעשרות אחוזים את הסיכוי שהבניין שלכם יעבור תוכנית התחדשות עירונית.

 

מיקומה הגיאוגרפי של ישראל מנבא רעידת אדמה אפשרית בשנים הקרובות

כבר בפתיחת הדברים חשוב להדגיש את מהות התוכנית של התחדשות עירונית – הגנה על מבנים ישנים מפני רעידות אדמה. מיקומה הגאוגרפי של מדינת ישראל גורם למומחים רבים בתחום להעריך כי תיתכן רעידת אדמה בגבולות המדינה. כיום יש עשרות אלפי מבנים בכל רחבי הארץ שנבנו לפני עשרות שנים ללא כל הקפדה על תקני בטיחות משמעותיים. המבנים הללו נמצאים בסכנת קריסה של ממש בעת רעידות אדמה, ולכן המדינה החלה בתוכנית התחדשות עירונית. מטרת העל של התוכנית היא להגיע לכל המבנים שנמצאים בסכנת קריסה במטרה לחזקם. לכן, חשוב להבהיר כי לא כל מבנה זכאי לתוכנית התחדשות עירונית. איך תדעו אם הבניין שלכם זכאי? בפסקה הבאה נכיר את תנאי הסף המרכזיים לתחילת תוכנית התחדשות עירונית.

כך תדעו אם גם הבניין שלכם יכול לעבור התחדשות עירונית

מדינת ישראל החלה בתוכנית התחדשות עירונית במטרה לחזק את כל המבנים הישנים לקראת רעידת אדמה. במטרה להגיע למבנים שנמצאים ברמת הסיכון הגבוהה ביותר, המדינה החליטה על שני תנאי סף מרכזיים שיעזרו לה לערוך סינון ממוקד ולהגיע למבנים עם הסיכון הגבוה ביותר לקריסה.

 

תנאי הסף לתחילת פרויקט התחדשות עירונית:

  • בניינים שאינם עומדים בתקן 413.
  • בניינים שנבנו לפני שנת 1980.

 

הבניין שלכם עומד בתנאי הסף הללו? ייתכן שהוא יעבור בקרוב תוכנית התחדשות עירונית. לפני שתבחרו את התוכנית הטובה ביותר, חשוב שתכירו את ההבדלים המשמעותיים בין התוכניות השונות.

 

תוכניות הדגל של ההתחדשות העירונית הן:

  • תמא 38
תוכנית תמא 38 היא התוכנית הראשונה שהחלה עם תחילת מבצע התחדשות עירונית. תוכנית זו כוללת חיזוק של מבנים קיימים במטרה להתגבר על כל כשלי הבניה ולהבטיח עמידות איתנה אל מול רעידת האדמה הצפויה בישראל. חשוב להדגיש כי במסגרת תוכנית זו כלל הדיירים ממשיכים ךלהתגורר בדירתם במהלך כל שלבי הבנייה. עיקרי הבנייה הם ביסודות הבניין ובחלקו החיצוני כך שאין מניעה להמשיך ולהתגורר בדירות הבניין. תוכנית זו כוללת מגוון רחב של שינויים בבניין, לרבות חיזוקו ועמידותו בפני רעידות אדמה, שיפוץ חיצוני של הבניין, שיפוץ חדר המדרגות של הבניין, הוספת כ 2 קומות נוספות, הוספת מעלית, הוספת חדרי ממד לכל דירות הבניין ולעיתים אף הוספת מרפסות שמש לכל דיירי הבניין.

 

  • תמא 38\2
התוכנית השניה היא תמא 38\2. תוכנית זו אינה דומה לתוכנית תמא 38 כלל. התוכנית מיושמת על פי רוב בבניינים בודדים בעוד תוכנית תמא 38 מיושמת על מבני רכבת. מעבר לכך, במסגרת תוכנית תמא 38\2 לא מחזקים את הקיים אלא הורסים את הקיים לטובת בניית חדש. תוכנית זו כוללת הריסה של המבנה כולו לטובת בניית מבנה חדש הכולל כ 2 קומות נוספות, מרפסות שמש וחדרי ממד לכל דירה.

 

  • פינוי בינוי
התוכנית השלישית ושמה פינוי בינוי, מזכירה מאוד את תוכנית תמא 38\2. תוכנית זו כוללת הריסה של מספר מבנים לטובת בניית מגדלים רבי קומות. חשוב להדגיש כי תוכנית זו אף היא מעניקה לכלל דיירי הבניין דירות חדשות הכוללות את כל תקני הבטיחות הקיימים מפני רעידות אדמה. הדיירים יקבלו דירות חדשות הכוללות חדרי ממד, מרפסות שמש, חניות ולעיתים אף מחסן צמוד לדירה.

 

הכירו את הערות האזהרה והסיבה בגינה הן נכתבות בנסח הטאבו של הדיירים

לאחר שהכרנו את כל תוכניות ההתחדשות העירונית ורגע לפני שנגע בטיפ חשוב שיעזור לכם להגדיל את הסיכויים להתחיל את אחת מהתוכניות הללו בבניין שלכם, חשוב שתכירו נקודה נוספת – הערת אזהרה תמא 38. בשביל להתחיל פרויקט של תמא 38 חייבים את הסכמת הדיירים. כמה מהם? כ 3\2 מכלל דיירי הבניין לתוכנית תמא 38 וכ 80% מכלל דיירי הבניין בתוכנית תמא 38\2. הדיירים חתמו? מיד עם החתימה תירשם הערת אזהרה תמא 38 בנסח הטאבו של הדירה. המטרה היא לוודא כי במידה ואחד הדיירים ימכור את הנכס, יהיה ברור שהקונה הבא יהיה מחוייב לאשר את התקדמותה של התוכנית. ללא הערת אזהרה תמא 38, לאחר החתמת הדיירים והגעה לכמות המאשרים הנדרשת, דיירים חדשים שירכשו דירה מדייר שאישר את תחילת התוכנית יוכלו להביע את התנגדותם ובכך למנוע את התקדמות הפרויקט.

 

כך ניתן למנוע פגיעה בהיתכנות הפרויקט

לכן יזמים מקצועיים ממהרים לרשום הערת אזהרה תמא 38 בנסח הטאבו של כלל המאשרים את תחילת התוכנית במטרה לוודא כי הם יכולים להתחיל לעבוד על קידום הפרויקט ללא חשש שאחד הדיירים יחליט למכור את דירתו לסרבן שיביע את התנגדותו להתקדמות הפרויקט. יזם שאינו מספיק מקצועי ומנוסה עלול להתעכב עם כתיבת הערת אזהרה תמא 38 בטאבו, מה שיכול לפגוע בהיתכנות הפרויקט. לא אחת קרה שדיירים מכרו את דירתם לסרבנים לפני כתיבת הערת אזהרה תמא 38 בנסח הטאבו, מה שמנע את התקדמות הפרויקט. רוצים לקדם פרויקט התחדשות עירונית בבניין שלכם? בפסקאות הבאות נגע בדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

כך תגדילו את הסיכויים להתחלת פרויקט של התחדשות עירונית בבניין המגורים שלכם

ראשית, חשוב לדעת שאתם לא חייבים לחכות שהיזמים יגיעו אליכם, אתם יכולים לפנות אליהם. כיום יש לא מעט יזמים מקצועיים בתחום התחדשות עירונית שמחכים לקדם פרוייקטים רבים בתחום. כל שאתם צריכים לעשות בשביל להגדיל משמעותית את הסיכוי להיתכנות פרויקט של התחדשות עירונית בבניין שלכם זה להגיע ליזמים המקצועיים ביותר ולהציע להם לבחון את היתכנות הפרויקט בבניין שלכם. יזם מקצועי ידע לבחון את היתכנות הפרויקטים השונים ויחסוך לכם לא מעט זמן יקר. מעבר לכך. יזם מקצועי מכיר היטב את כל השלבים שהוא נדרש לעבור בכדי לקדם את הפרויקטים השונים, לרבות כל שלבי הבירוקרטיה הסבוכים.

 

אל תתפשרו על מקצועיות היזם שלכם

מנגד, בחירת יזם שאינו מספיק מקצועי ומיומן עלולה לעלות לכם ביוקר. יזם שאינו מספיק מקצועי ומנוסה עלול לפגוע בהיתכנות הפרויקט. יזם בתחילת דרכו לא מכיר את כל השלבים שהוא נדרש לעבור בכדי להוציא את התוכנית אל הפועל. מעבר לכך, הוא עלול להתמודד עם שלבים משמעותיים ללא ידיעה בתחום – מה שכמובן צפוי לעכב את הפרויקט בשנים ארוכות. אז לפני שאתם בוחרים את היזם שלכם, קיימת חשיבות רבה לבחור נכון אך ורק יזם מקצועי ומנוסה. בדקו את כלל הפרויקטים הקודים שהיזם קידם לפני שתבחו את היזם שלכם. בחירה נכונה תבטיח לכם קידום מהיר ויעיל של כל פרויקט התחדשות עירונית.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו