פטור ממס שבח תמא 38

פטור ממס שבח תמא 38 – עידוד פרויקטים של התחדשות עירונית

פטור ממס שבח תמא 38מתכננים פרויקט של התחדשות עירונית בבניין שלכם? חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות. בשורות הבאות נגע בכל הנקודות החשובות ביותר שאתם חייבים להכיר אודות הפרויקטים השונים של התחדשות עירונית, לרבות היכרות עם הסיבה המרכזית בגינה הממשלה החלה בתוכניות הללו, היכרות עם כל שלבי הפרויקטים, היכרות עם התוספות שיקבלו בעלי הדירות וכן היכרות עם כל הפרטים החשובים ביותר באשר לפטור ממס שבח תמא 38. אז רגע לפני שאתם חותמים ליזם הראשון שמגיע לפתח ביתכם ומבקש את אישורכם להתחיל פרויקט של התחדשות עירונית, חשוב שתקדישו מספר דקות לקריאת הפסקאות הבאות.

 

למה המדינה מקדמת פרויקטים של התחדשות עירונית?

אז מהי הסיבה המרכזית בגינה המדינה החלה בתוכניות התחדשות עירונית בשנים האחרונות? רבים לא יודעים זאת אך הסיבה המרכזית היא מחשש לרעידת אדמה. בניגוד למקובל לחשוב, תוכניות ההתחדשות אינן נועדו בכדי לשקם שכונות חלשות. פרוייקטים של התחדשות עירונית נועדו לחזק מבנים ישנים ולהבטיח שהם יוכלו להישאר יציבים גם בעת רעידת אדמה. בשנים האחרונות מומחים רבים סבורים כי תיתכן רעידת אדמה משמעותית בגבולות ישראל. הערכה זו גורמת למדינה לקדם מגוון תוכניות התחדשות עירונית במטרה להבטיח את יציבותם של כמה שיותר מבנים ישנים. נכון לכתיבת שורות אלה ישנם מבנים ישנים רבים בכל רחבי הארץ. חלקם נבנו ללא כל התייחסות לתקני הבטיחות הקיימים כיום, מה שאומר שהם נמצאים בסיכון גבוה לקריסה בעת רעידת אדמה. מה עושים עם זה? מתחילים עם פרויקטים של התחדשות עירונית.

הכירו את תנאי הסף להיתכנות פרויקט התחדשות עירונית

חשוב להדגיש שלא כל מבנה ישן יכול לעבור התחדשות עירונית. המדינה שואפת להגיע כמה שיותר מהר למבנים עם רמת הסיכון הגבוהה ביותר לקריסה, ולכן יש תנאי סף להחלת התוכנית. איך תדעו אם הבניין שלכם מתאים לתוכניות השונות של התחדשות עירונית? תנאי הסף המרכזיים הם:

אי עמידה בתקן 413.

בניית הבניין לפני שנת 1980.

 

תנאי הסף הללו מסייעים להגיע לבניינים עם רמות הסיכון הגבוהות ביותר ולהבטיח להם חיזוק מהיר. הבניין שלכם עומד בתנאים הללו? ייתכן שתוכלו להתחיל פרויקטים שונים של התחדשות עירונית בעתיד הקרוב. רוצים להבטיח את יציבותו ועמידותו של הבניין שלכם גם בעת רעידות אדמה? בשורות הבאות תכירו את כל הפרויקטים השונים של התחדשות עירונית.

כפי שציינו מעלה, כיום יש לא מעט פרויקטים שונים של התחדשות עירונית. אז רגע לפני שאתם חותמים ליזם הראשון שהגיע לדירתכם והציע פרויקט של התחדשות, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו את כל הפויקטים הקיימים.

 

הכירו את הפרויקטים הבולטים במסגרת תוכנית התחדשות עירונית

הפרויקט הראשון הוא תמא 38 כמובן. פרויקט זה הוא פרויקט הדגל של התוכנית והוא כולל חיזוק מבנים ישנים. במסגרת הפרויקט מהנדס מקצועי יבחן את הבניין בהקפדה רבה במטרה לאתר את כלל ליקויי הבנייה הקיימים בו. בחינה מקצועית תבטיח איתור מדוייק של כל הבעיות שפוגעות בעמידותו ויציבותו של הבניין. לאחר איתוק מדוייק, הקבלן יערוך תוכנית מסודרת שתסייע לחיזוק ולשיפור עמידות הבניין. חשוב להדגיש כי רוב ככל עבודות הבנייה נעשות ביסודות ובלחק החיצוני כך שדיירי הבניין יכולים להמשיך ולהתגורר בדירתם כמעט ללא הפרעה. לאחר תום שלבי העבודה, אנשי מקצוע מיומנים יבחנו את מצב הבניין במטרה לוודא כי הוא אכן עבר חיזוק נדרש וכעת הוא עומד בכל התקנים המחמירים ביותר.

מה מקבלים הדיירים? אז מעבר לחיזוק המבנה ולהוספת 2 קומות נוספות לבניין, כלל הדיירים נהנים משיפוץ כללי של הבניין בחלקו החיצוני והפנימי, הוספת מעלית, הוספת חדרי ממד, הוספת מרפסות שמש ועוד. כלל השינויים הללו מעלים בעשרות אחוזים את ערך הדירות בבניין.

 

פרויקט תמא 38\2

הפרויקט השני הוא פרויקט תמא 38\2. פרויקט זה אינו מזכיר את פרויקט תמא 38\1 והוא אינו כולל חיזוק מבנים כלל. במסגרת פרויקט זה הקבלן הורס לחלוטין א הדירות הקיימות במטרה לבנות בניין חדש לגמרי. חשוב להדגיש כי מטרת העל של תוכנית זו היא חיזוק מבנים לקראת רעידת אדמה ולכן הבנייה החדשה תכלול את כל התקנים המחמירים ביותר בחוק.

מה מקבלים הדיירים? גם במסגרת פרויקט זה הבניין החדש יכלול 2 קומות נוספות, הדיירים יקבלו דירות גדולות יותר הכוללות חדרי ממד ומרפסות שמש.

 

פרויקט פינוי בינוי

הפרויקט השלישי הוא פרויקט פינוי בינוי. פרויקט זה דומה לפרויקט תמא 38\2 וכולל הריסה של מבנים לטובת בניית חדשים. ההבדל המרכזי הוא שפרויקט פינוי בינוי גדול משמעותית מפרויקט תמא 38\2. פרויקט פינוי בינוי כולל הריסה של מספר מבנים לטובת בנייה של מגדלים רבי קומות.

מה מקבלים הדיירים? הדיירים מקבלים דירות חדשות וגדולות מהדירות המקוריות שלהם. בדומה לפרויקטים הקודמים, גם בפרויקט זה כל דירה תקבל חדר ממד ומרפסת שמש ובמקרים רבים אף מחסן צמוד לדירה.

 

הכירו את תשלומי מס השבח הנהוגים בישראל – 25% מסך ההשבחה

רוצים שגם הבניין שלכם יעבור חידוש וחיזוק לקראת רעידות אדמה? חשוב לדעת כי במידה והבניין שלכם עומד בתנאי הסף, ישנה דרך פשוטה שתעזור לכם להגדיל בעשרות אחוזים את הסיכויים שגם הבניין שלכם יעבור התחדשות עירונית. רגע לפני שנכיר את הדרך הזאת, חשוב שתכירו את פטור ממס שבח תמא 38. כידוע, על כל השבחת נכס יש לשלם מס שבח. מס השבח הוא מס שנגבה מהמשביע בשיעור של 25% מסך ההשבחה בלבד. כלומר אם הנכס שלכם היה שווה 2,000,000 שקלים ולאחר ההשבחה הוא שווה 2,500,000 שקלים, תידרשו לשלם מס שבח בשיעור של 25% מ 500,000 שקלים, מה שאומר שתידרשו לשלם 125,000 מס שבח.

התנאים לקבלת פטור ממס שבח תמא 38

ומה עם מס שבח לאחר פרויקט תמא 38? חשוב שתכירו את פטור ממס שבח תמא 38. במטרה לעודד את התוכניות הללו ולהגיע לכמה שיותר בניינים ישנים שחייבים חיזוק לפני רעידת אדמה, המדינה החליטה להעניק פטור ממס שבח בפרויקטים הללו. איך נהנים מהפטור? עומדים בתנאים הבאים:

 

  • מהות השיפוץ היא למטרות חיזוק מבנים ישנים לקראת רעידת אדמה והתוספת לשטח הדירה לא תעלה על 25 מ"ר.
  • ההטבה לדיירים תגיע אך ורק בשירותי בנייה ולא בתשלום. כל הטבה אחרת תחייב את הדייר בתשלום מס שבח.
קראו עוד: כמה זמן לוקח תמ"א 38

בחרו יזם מקצועי ומנוסה והתחילו לקדם פרויקט התחדשות עירונית בבניין שלכם

רוצים להתחיל פרויקט של התחדשות עירונית בבניין שלכם? כפי שציינו מעלה, יש דרך פשוטה שתגדיל את הסיכוי שהבניין שלכם יעבור פרויקט התחדשות בעשרות אחוזים. כל שאתם צריכים לעשות זה לגשת ליזמים מקצועיים ולהציע להם את הבניין שלכם. אתם לא חייבים לחכות שהיזמים יגיעו אליכם. כיום יש לא מעט יזמים שישמחו לקבל בניינים חדשים לפרויקטים. חשוב להדגיש כי מקצועיותו של היזם חשובה. יזמים מקצועיים ידעו לבחון את היתכנות הפרויקט, יכירו את כל השלבים שיש לעבור וידעו להתמודד במהירות עם כל הבירוקרטיה הנדרשת. לעומתם, יזמים שאינם מקצועיים עלולים לגרור את הפרויקט למשך שנים ארוכות ללא היכרו עם השלבים והבירוקרטיה הנדרשת. בחירה נכונה של יזם מקצועי תבטיח לכם סיכויי הצלחה גבוהים לפרויקט מוצלח במיוחד.

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו