עיצוב הבית בזמן ביצוע תמ"א 38

עיצוב הבית בזמן ביצוע תמ"א 38עיצוב והתאמת סביבת המגורים לצרכים המשתנים איננו עוד עניין למביני עניין או לעשירים בלבד. כיום, גם בני מעמד הביניים וגם שכבות נוספות מקרב האוכלוסייה הכללית, משקיעים יותר בעיצוב הדירה ועיצוב חלל הפנים.

כאשר משלבים את טרנד העיצוב לטרנד חיזוק המבנים בישראל (תמ"א 38), אפשר להגיע לתוצאות מעניינות, מיוחדות ומפתיעות.

הרבה יותר מפונקציונאלי

סביבת המגורים עברה שינויים רבים לאורך העת החדשה. אם בעבר נהוג היה לשים דגש על עיצוב פונקציונאלי יותר, דהיינו תוך התמקדות בתכלית כשלעצמה, הרי שכיום האסתטיקה משחקת תפקיד הרבה יותר חשוב.

השימוש בחללים פתוחים, בבניה ירוקה, בהתאמה ספציפית לדרישות דיירים שונים, הביאה לפריחה בתחום עיצוב הפנים המקצועי.

במקביל, גם אנשים מן השורה, כאלה שאינם מחזיקים בדיפלומה בתחום העיצוב, משקיעים לא מעט זמן וכסף בקבלת החלטות לגבי עיצוב דירתם. בין אם בוחרים לשפץ באפן עצמאי ובין אם שוכרים את שירותיו של מעצב פנים מקצועי, קיומו של פרויקט תמ"א 38 יכול להיות הזמן המתאים ביותר לעיצוב פנים מקיף.

==> הצעה משתלמת לעיצוב פנים – לחצו לפרטים נוספים

 

מדוע תמ"א 38?

לפני שנראה מדוע תמ"א 38 יכולה להוות הזדמנות פז להפיכת הדירה וסביבת המגורים למעוצבת ולאיכותית יותר, ראוי להסביר במילים פשוטות מהי בכלל תמ"א 38.

תוכנית התמ"א המדוברת נועדה לפתור בעיה רבת שנים שנוצרה לפני שנות השמונים. בעבר, תקני הבניה בישראל לא נחשבו למתקדמים ביחס למדינות אחרות במערב. שלא כמו מדינות רבות אחרות, לא הייתה קיימת תקינה שתואמת את הסבירות להתרחשות רעידת אדמה חזקה בישראל. מצב דברים זה לא נעלם מעיני מקבלי ההחלטות שהחליטו לעודד חיזוק מבנים בהתאם.

 כך התהוותה התוכנית שעיקרה הוספת קומה או שתיים למבנים ישנים, כאשר מכירת הדירות החדשות נועדה לממן את החיזוק. באותה הזדמנות, מקובל לעשות הרבה יותר מאשר חיזוק עמודים ויסודות. במקביל נהוג להגדיל את שטח הדירות הקיימות, חידוש קומת הכניסה, הוספת מעלית, שיפור חזית המבנה כולו ועוד.

קל לראות שלמעשה מחיזוק מבנה בלבד נוצר מצב שהתוכנית מהווה למעשה מתיחת פנים לבניין כולו. מכאן – קצרה הדרך לביצוע מתיחת פנים גם בדירות עצמן שבבניין המחוזק.

מתיחת פנים עיצובית

כאשר עומד על הפרק ביצוע של פרויקט תמ"א 38, יזכו בדרך כלל הדירות הקיימות בבניין לתוספות שונות. בין היתר מקובל להוסיף:

  • מרפסות שמש.
  • תוספת שטח לחדרים קיימים.
  • תוספת חדר או חצי חדר.
  • תוספת של מרחב מוגן (ממ"ד).
כל התוספות הללו יכולות להשתלב אמנם בעיצוב הכללי של הדירה הקיימת, אולם כדאי יותר לשלב אותן במראה חדש יותר, אלגנטי יותר, מודרני יותר והיברידי יותר. כאשר משלבים עיצוב פנים מתוכנן ומקיף, שלקוח בחשבון את השינויים והתוספות שהזכרנו לעיל, התוצאה תהיה הרבה יותר טבעית. יש לשים לב שהתוצאה הטובה תהיה גם מבחינה של המראה וגם מבחינת הפונקציונאליות.

כדאי לשלב

במידה ונעזרים באדריכל או במעצב פנים מקצועי, כדאי מאוד לסכם מראש עם הקבלן שמבצע את התמ"א הלכה למעשה, על שיתוף פעולה הדוק. כאשר מעצב הפנים מקבל גישה לתוכניות השונות כך ניתן להתייחס כראוי לאפשרויות החדשות מצד אחד ולמגבלות מצד שני.

כדאי גם לקחת בחשבון שכל שינוי מבני שיבוצע תוך כדי עבודות התמ"א יפחית את הטרחה ואי הנוחות לעומת שינויים שיבוצעו לאחר סיום החיזוק.

הריסת קיר קיים, בניית של מחיצות גבס, ויטרינה מעוצבת, חידוש הריצוף, הוספת גומחות ייעודיות או כל תוספת אחרת לדירה שיבוצעו במשולב עם חיזוק המבנה יכולים להיות קלים יותר לביצוע שמקורו בשיתוף פעולה בהסכמה.

כך, ניתן למשל להיעזר בפיגומים שהוקמו לצורך החיזוק כדי להקל על שיפוץ שמהווה חלק מעיצוב הפנים החדש.

==> רוצים לשמוע עוד על עיצוב פנים? לחצו כאן

קבוצת עידן התחדשות עירונית
קבוצת עידן התחדשות עירונית

ביצוע פרויקטים למגורים והתחדשות עירונית בסטנדרטים הגבוהים ביותר.
עשרות שנות ניסיון בביצוע מגוון רחב של פרויקטים מאפשר לכם לישון בשקט ולדעת שהבית שלכם בידיים טובות .

שתפו את המאמר:

צרו איתנו קשר:
התקשרו עכשיו